Lépesfalva-Somfalva (A)
Central, 2009.02.04 06:57.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A félreértések elkerülése végett,a Sopron-Ágfalva országhatár közötti,összes állomási illetve nyiltvonali sorompó Sopron állomás rendelkező tornyába van vissza jelentve,illetve ezen sorompók esetleges kézi kezelése is Sopronból történik.
|
|
Kőbánya felső
zsolti, 2009.02.03 19:05.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
én itt laktam 9 és fél hónapig a barátnőmnél és nagyon tetszett és tetszik kőbánya minden egyes pontja. A szívem vissza húz de nagyon. Fantasztikus volt hallani a vonatokat és a 37-es villamos hangját. Nagyon jó hely. ajánlom mindenkinek hogy menjen el arra egyszer. nekem bejött a hely
|
|
Lépesfalva-Somfalva (A)
Gery, 2009.02.03 18:16.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma se jobb a helyzet. Pedig egyre több új ház épül arra... Szerintem a fénysorompó nem az állomáshoz tartozik, azt Sopronból felügyelik véleményem szerint, de szerintem ezt a témát valaki olyanra bizzuk aki jártas e téren.
|
|
Pusztalánc
dezso, 2009.02.03 17:42.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úgy látom, abban már mindenki megegyezett, hogy az állomásépület:
ha Sárvár felől ment a vonat Zalabér felé, akkor a sinek jobb oldalán, ami ergo ugyanaz mint: ha a vonat Zalabér felől ment Sárvár felé, akkor a sinek bal oldalán volt (amit a korabeli menetrendi mező, mely jelezte a felvételi épületek elhelyezkedését a vasúti pályához viszonyítva, híven tanusít. Mivel akkortályt nemigen voltak magas peronok, így nagy segítség volt, melyik oldalon kell leszállni: mindenki az állomásépület felől szállt le, mert ott várta a "rokonyság") (menetrend forrása: vasut.tk). Na már most csak egy földrajzi ismeret kell: a mai tudásunk szerint Sárvár északabbra van Zalabértől. Így az égtájak mai állása szerint az épület a volt pályától bizony nyugatra van. Abban az esetben lenne kivétel, ha a volt nyomvonal Pusztalánc előtt visszakanyarodott volna, de ez általában a hegyi vasútak esetében áll fent, itt meg legfeljebb néhány dombocska van, amik mellett elegánsan elhúzott a nyomvonal. De hát ez az én saját véleményem.
|
|
|
Lépesfalva-Somfalva (A)
András, 2009.02.03 17:35.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tudom, hol van az előzőekben említett fénysorompó, de az legalább fél km, ha nem több a határvonaltól. Nehezen tudom elképzelni, hogy az ágfalvai szőlőskerteken keresztül, Somfalva felé vezető mezei út fénysorompóját az osztrák területen lévő állomás biztosítóberendezése kezelné. Ez talán egy nyíltvonali fénysorompónak tűnik előttem.
Erre utoljára 2006-ban jártam. Azóta volt ott valami útépítés? Mivel akkor még csak földút volt arra minden. A falu szélétől megszűnt a kiépített út, legalábbis még akkor. Ma mi a helyzet ?
|
|
Tiszaújváros
Lukács Lóránt, 2009.02.03 16:33.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Laci kérésére álljon itt egy kép 2005-ből. A képen az állomási tartalék M47 1309 valamint V43 1019 teherfordában látható egy téli vasárnap.
|
|
|
Ohat-Pusztakócs
Andrasimre15, 2009.02.03 13:15.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bakterház a füzesabonyi végen. Forrás:http://www.panoramio.com/photo/14341253
|
|
|
Balmazújváros
Andrasimre15, 2009.02.03 13:12.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a fénykép Balmazújváros nyugati szélén készült a vonalról. Látszik rajta az a vezeték, amely Balmazújvárost és Hortobágyot köti össze, ha még el nem vágták valahol. Hogy telefon, vagy távíróvezeték, azt nem tudom. Forrás:http://www.panoramio.com/photo/15817136
|
|
|
Lépesfalva-Somfalva (A)
Gery, 2009.02.03 13:09.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az ÖBB tulajdona átlóg az osztrák-magyar határon, az állomás előjelzőjéig. Az állomás és az előjelző között amúgy található még egy átjáró Magyarországon, ezért ez természetesen magyar fénysorompóval van felszerelve.
|
|
Balatonszemes
Gábor16, 2009.02.03 13:05.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Balaton legszebb állomásépülete.A mögötte (a Cukrászda felé)lévő park csoda szép, és nyáron jó kis koncertek is szoktak ott lenni :P
|
|
Biharkeresztes
András, 2009.02.03 12:51.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az előző hozzászólásomból kimaradt, hogy ha utazunk Nagyvárad felé, az egykori Debrecen - Nagykereki felől érkező, már nem működő vasútvonalhoz deltavágány is létezett Biharkeresztes felől, aminek a dombja ( a helye ) sokáig látható volt, de pár éve azt is eldózerolták. A Bors - Biharpüspöki mellékúton sokáig létezett a vasúti kereszteződés, amíg a vonal maradványát iparvágányként használták, de az útkereszteződésben nemrég felszedték a síneket és megszűnt a vasúti átkelő is.
|
|
Körösszeg
András, 2009.02.03 12:31.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez pedig a szerencsétlen, elhanyagolt volt vasútállomás. A jelek szerint még talán lakják, illetve használják valamire, különben már valószínű teljesen széthordták volna. A kép helye: http://www.panoramio.com/photo/10997508
|
|
|
Körösszeg
András, 2009.02.03 12:27.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a kép a körösszegi oldalról a vonal vége. A kép helye : http://www.panoramio.com/photo/10997138
A mi oldalunkon a vonal legalább még él, itt már teljesen halott.
|
|
|
Lépesfalva-Somfalva (A)
András, 2009.02.03 12:23.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az előbbi képhez : még a sínek összehegesztési helye is jelzi a pontos határvonalat. Másodpercre pontosan meg van osztva: eddig építettük mi, utána ők.
|
|
Lépesfalva-Somfalva (A)
András, 2009.02.03 12:21.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez itt pedig a határvonal a híd közepén: figyeljük meg a két eltérő vágányaljzatot. Itt véletlenül a miénk a jobb, azaz beton, jobb rögzítéssel.
|
|
|
Lépesfalva-Somfalva (A)
András, 2009.02.03 12:18.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az állomás Magyarország felőli vége, Ausztria felé nézve. Az állomás egyébként nagyon tiszta, takarítják, a mellékhelységbe is be lehet menni és használni is lehet, nem mint általában nálunk, egy hasonló kategóriájú falu kisállomása esetén. Persze más nép - más kultúra....
|
|
|
Öskü
Erzsi, 2009.02.03 11:43.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
már javult a kép, van kapu és készül az új kerités hamarosan.csak legyen végre tavasz:)
|
|
Áta
Gábor16, 2009.02.03 09:23.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Pécs-Villány viszonylat legszebb és leghangulatosabb állomása az átai. Igazi vicinális hangulatot áraszt, főleg napsütésben.
|
|
Palotabozsok
Gábor16, 2009.02.03 09:20.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy biztos: Pécsnek 2010-re NEM lesz összeköttetése az Alfölddel!(Igaz a legtöbb beruházás is csúszik a városban!)
|
|
Őrtilos
Erik777, 2009.02.02 23:23.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Légrád pedig nem Horvátországhoz tartozott Trianon előtt, hanem Zala vármegye nagykanizsai járásához.
|
|
Márczfalva-Fraknónádasd (A)
Gery, 2009.02.02 23:07.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Márczfalva-Fraknónádasd régebben vasútállomás volt több vágánnyal.
|
|
Lépesfalva-Somfalva (A)
Gery, 2009.02.02 23:01.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A korábban már említett mzdonytároló látható belülről. A www.home.tele2.at/kbs524 osztrák szerkesztője azt írja honlapján, hogy csak simán bejutott, mivel nem volt bezárva :) Én ottjártamkor nem probálgattam az ajtót nyitogatni, de valószínűleg legközelebb se fogom...
|
|
|
Lépesfalva-Somfalva (A)
Gery, 2009.02.02 22:55.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lépesfalva-Somfalva és Márczfalva-Fraknónádasd között történt egy súlyos baleset 1997.08.29.-én. Ezen a napon félreértés miatt Lépesfalva-Somfalva elindított egy 5047 motorvonatot és hirtelen a két állomás között szembetalálkozott egy 2143 típusú mozdonnyal. A hibát észrevették amúgy, de arra már késő volt... Egy nő meghalt és 40 ember megsebesült. Azóta biztosítóberendezés felügyeli az egész vonalat.
A kép a täglich Alles című újságból származik.
|
|
|
Kunszentmiklós-Tass
Hentes, 2009.02.02 22:42.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Látva, hogy nem túl sok kép van erről a fontos állomásról, gyorsan teszek be egy 2008 as fotómat...
|
|
|
Kunszentmiklós-Tass
Hentes, 2009.02.02 22:40.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
...és egy másikat.
|
|
|
Szalkszentmárton
Hentes, 2009.02.02 22:37.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás jó állapotban volt a 2008-as látogatásunkkor. Az épületben középorú házaspár lakik, kedvesek és segítőkészek. A környék rendezett.
A képen Szalkszentmárton állomásra érkezünk 2008 februárjában.
|
|
|
Apostag
Hentes, 2009.02.02 22:27.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tavaly, 2008-ban valaki lakott az állomásban, mert bentről TV hangja szólt és a kémény is füstölt. Azonban hiába kiabáltunk, hogy halló, jöjjön elő valaki, nem jött elő senki. Az épület a lehetőségekhez képest egyben volt. A környék visztont elhanyagolt és rendezetlen.
|
|
|
Dunapataj
Hentes, 2009.02.02 22:18.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2009 januári helyzetkép az állomásról: Dunapatajon az állomás lassan pusztul, hullik le a cserép, a szél leszedte a bádog borítást az előtetőről, huligánok kiverték az összes ablakot, de lopásnak különösebb nyomát nem láttuk. Az állomásban és környékén a kihullott üvegcserepeket nemrégiben összesöpörte valaki és rendet tett. A lehetőségekhez képest az állomás esztétikus. Rossz hír, hogy durva rombolás útján a földdel tették egyenlővé az állomás szervízépületét. A sínek kitépve a földről, elgörbülve, talpfák szétszakadva. Ez bizony elveszett... Kár, hogy mi már nem láthattuk. Helyi vasutas sietve jött oda hozzánk, hogy milyen szép PVG, ilyennel járt 20 éven keresztül. Beszélgetve megtudtuk, mint máshol is valaha hatalmas teherforgalom volt itt, jelentős élőállat feladással. Ez már a múlté.
Több Dunapatajos kép a www.hentes.net -en
|
|
|
Harta
Hentes, 2009.02.02 22:13.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Na akkor jó hírem van az épülettel kapcsolatban, mert azt lakják és nagyjából rendbe is tették. A kivert üvegeket pótolják, és számora a lakók kedvesnek tűntek. Magán a vonalon újság nincs, talán csak annyi, hogy a faluban a fénysorompót leszerelték és sima andráskeresztet hagytak.
Kép készítésének ideje: 2009 január
|
|
|
Solt
Hentes, 2009.02.02 22:04.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szomorú ez a Solt után kitett vörös tábla. Az is szomorú, hogy elloptak néhány hevedert és a bejárati jelző ellensúlyát is.
További képek:
http://www.hentes.net/vasut/public/151/2009_01_04/thumb.html
|
|
|