Csémpuszta
Gábor16, 2009.02.10 15:38.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon aranyos kisépület.Főleg az a rész teszik amin a kiírás van.Még kivilágítható a szöveg?
|
|
Szombathely
Central, 2009.02.10 14:21.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épület kezdőpont felőli épületszárnya az utcafront felől.
|
|
|
Szabadkígyós
Adani, 2009.02.10 13:10.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Viszont szolgálat van ,mert tekerős sorompók vannak az állomás Békéscsaba felöli részén és mivel egyvágányú a pálya erre vonatkeresztek is vannak valószínűleg. Személyforgalom érthető ha nincs, mert elég messze esik a falutól, a környékén meg nem sok dolgot láttam ( múlt héten szombaton jártam erre).
|
|
Barta
VF., 2009.02.10 12:59.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bartába busz minden hétköznap reggel kb 7ó. és du. kb 16ó. körül közlekedik egy iskolabusz, jelenleg sajnos egyetlen iskolás diák van aki állandó utas.Ezenkívül piaci napokon ( tmiklós) szerdán és szombaton indul egy busz 12 körül. Az iskolabusz csak az iskola időszakban közlekedik, a "piaci" egész évben. Pontosabb infót a tmikl. volán ad: 06 56 390 051.
A busz csak érkezik és fordul vissza Bartából, nem várakozik. Javaslom iskola időszakban a szerdai napot, amikor délben ki lehet menni szétnézni és 16ó. vissza tud jönni Tmikl.-ra. Sajnos ma már önmagában a kövesút melletti Barta nem mutatja egykori szépségét, de ha kintebb merészkedik akár a Füzesi erdőig ( több órás túra) megmutatja magát a puszta szépsége, természetes csendje, amit érdemes felkeresni több évszakban. Remélem sikerül a "túra", Üdv, VF.
|
|
Vinye
Lennon15, 2009.02.10 12:09.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely régi neve Vinye-Sándormajor.
|
|
Dabronc
kisspr, 2009.02.10 09:38.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
az oszlop pedig a villamosítás egyik előjele lehet vajon?
|
|
|
Dabronc
kisspr, 2009.02.10 09:37.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
itt pedig az új műtárgy szintén 2008 végéről.
|
|
|
Dabronc
kisspr, 2009.02.10 09:36.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
üdv
Így nézett ki Dabronc állomás a felújítás után 2008 december végén. az útátájáró új jelzőberendezést és félsorompót is kapott, az állomástól pár 100 méterre lévő Marcalon átívelő kis hidat is lebontották és az új nyomvonal miatt pár méterre újat építettek.
|
|
|
Ikrény
Lennon15, 2009.02.10 08:57.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás 2003-ban. Látható az azóta befalazott pénztárablak. Az épületet nem sokkal később átfestették mai színére, zöldre.
A kép forrása: www.railfaneurope.net
|
|
|
Ikrény
Lennon15, 2009.02.10 08:49.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás négy vágányos, átmenő vágány a második. Az első vágány az csonkavágány, és az állomás Győr felőli oldalán ágazik ki. A 4 vágányból 3-mat állandóan használnak. Sokszor találkoznak itt vonatok. Az első vágány siklasztósaruval van védve. Az állomás összes vágánya villamosított. Az állomás Soproni váltókörzeténél található egy régi tégla őrház, viszonylag jó állapotban. Forgalmi szolgálat és jegykiadás 2003. január 1. óta nincs. Néha jönnek ide biztberesek, ritkán szolgálat is van(Csornáról jönnek ki vasutasok).
A jegykiadóablakot befalazták. Az állomásnak elég nagy utasforgalma van, sok ikrényi jár vonattal. Az Intercity-k kivételével minden vonat megáll itt. Régen rengeteg tehervonatot kifosztottak itt, és az azóta kivágott erdőben, mely a 4 vágány melett terült el, rejtették el a szajrét. Így amikor kivágták a fákat rengeteg hűtőt, mosógépet találtak. Az állomásépületet lakják.
|
|
Bugac felső
Lennon15, 2009.02.10 07:52.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás régi neve Bugacmonostor.
Innen ágazott ki kisvasút az alsómonostori téglaégetőbe. A téglaégető mára nyomtalanul eltűnt.
Forrás: http://vasutifilm.znet.hu
|
|
Bugacpuszta
Lennon15, 2009.02.10 07:48.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kilencvenes évek közepén itt még kétvágányos állomás volt. A váltókat, síneket, vágányzáró sorompókat azóta elbontották.
Forrás: http://vasutifilm.znet.hu
|
|
Enying
EPITESZ, 2009.02.09 22:55.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
ANNO 1998
|
|
|
Enying
EPITESZ, 2009.02.09 22:54.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
ANNO 1998
|
|
|
Enying
EPITESZ, 2009.02.09 22:54.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
ANNO 1998
|
|
|
Zamárdi
siófok35, 2009.02.09 22:35.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1977-es kép.
|
|
Zamárdi
siófok35, 2009.02.09 22:33.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képen az előtérben egy váltó van!! Állítólag valami erdészeti rakodó volt itt.
|
|
Zamárdi
siofok35, 2009.02.09 22:22.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy régi kép a zamárdi állomásról:
http://retronom.hu/files/images/img427.preview.jpg
|
|
Abaújkér
siófok35, 2009.02.09 21:10.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az esőbeálló már nincs meg!
|
|
Barta
Johnny, 2009.02.09 20:17.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Meg tudná mondani valaki, hogy tömegközlekedéssel hogy lehet megközelíteni Bartát, mióta nem állnak itt meg a vonatok? Az internetes menetrendek között nem találtam egyetlen helyközi buszjáratot sem, ami érintené, és ugyanez igaz a törökszentmiklósi helyi járatokra is.
|
|
Szabadkígyós
atis, 2009.02.09 20:11.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok! Itt most egy vonat se áll meg,az új könyv szerint, csakúgy mint pl.NYársapáton. Mi lesz így akkor ennek a szép háznak a sorsa? Pedig ezeknél a helyeknél többen laknak,tehát nem a smmi közepén van mint, pl,KISSZÉNÁS.
|
|
Telekgerendás
bitibakter, 2009.02.09 20:06.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tiszta rendes állomás, ahol a legjobb bakterok dolgoznak! Az állomás környékét is a dolgozok tarják rendben.
|
|
Bogárzó
Rakonczai István, 2009.02.09 19:41.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mostani menetrendben megáll néhány vonat újból! :D
|
|
Nagyér
Rakonczai István, 2009.02.09 19:38.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv! Elnézést tévedésemért biztosan igazad van. Tesómat meg majd megkérdezem még eddig nem jutottam el odáig mert ritkán találkozunk.
|
|
Barta
posalakil, 2009.02.09 19:08.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Adalékok Barta történelméhez:
Az állomás négyvágányos volt, alakjelzőkkel. Két váltóállító torony és hozzátartozóan egy-egy iker szolgálati lakás tartozott. Ha minden jól megy fényképekkel tudok szolgálni családi archívumból. Nagyapám mint váltókezelő dolgozott, ebből kifolyólag az állomás mindkét végén laktak. A páratlan végéről a lakóházat a nyolcvanas évek közepén rombolták le, az egyetlen kézzelfogható tanújel egy óriási betongyűrű.
|
|
Barta
posalakil, 2009.02.09 18:54.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Judith!
Ezúton is köszönöm érdeklődését családom sorsáról és legalább annyira VF kedves sorait. Megható volt olvasni, hogy nagyszüleim milyen jó emberek voltak. Amennyiben bármilyen kérdése van kérem keressen meg e-mail-ben.
Pósalaki László
|
|
Tiszafüred
felix, 2009.02.09 18:42.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
m62191
11:30 üres vagonokal
16:20 telivel a 2009.II.9-28-cal jött egyébként onan tudom hogy van egy mávos barátom és amikor ő van mindig kimegyünk hozzá.
ui:szivesen:).
|
|
Tiszafüred
m62191, 2009.02.09 18:02.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igazad van! Viszont január végén még tényleg úgy volt, hogy megszűnik. Szerencsére mégsem szűnt meg. Viszont azt is elírtam, hogy csak Pl-ig jár, holott Bk-ig.
Azt megmondanád, hogy hány óra felé szokott Tiszafüreden lenni a teher? Válaszod előre is köszönöm.
|
|
Ravazd
Nagy Csaba, 2009.02.09 15:15.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Vár állott, most kőhalom.."
A vasútállomáson található sárgás éületet elbontották, 2009. február 9-én már nem találtam meg.
|
|
Szabadkígyós
Kapri Dániel, 2009.02.09 13:48.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az Ókígyósi vagy Újkígyósi tanyák föliratot pár éve többször láttam az állomás váltóőrhelyeire fölfestve, a későbbi átfestés lekopása miatt fölbukkanva.
|
|