Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 663 ] [ 664 ] [ 665 ] [ 666 ] [ 667 ] [ 668 ] [ 669 ] [ 670 ] [ 671 ] ...   Utolsó Következő

Lépesfalva-Somfalva (A)    Gery, 2009.02.02 15:40.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rakodóvágány és egy modern fűtőház is található az állomás bécsújhelyi végén.
 
Lépesfalva-Somfalva (A)    Gery, 2009.02.02 15:39.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás peronja.
 
Lépesfalva-Somfalva (A)    Gery, 2009.02.02 15:38.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasútállomás épülete Ágfalva felől nézve.
 
Lépesfalva-Somfalva (A)    Gery, 2009.02.02 15:36.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lépesfalva-Somfalva vasútállomás Somfalva község felől nézve. A vasútállomás mellett egy felüljáró is található.
 
Csenger    gabor8716, 2009.02.02 12:22.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy kép a közvetlenül a sorompó utáni állapotról. Ez a kép is és az előző is 2008. 08. 01-én készült.
 
Csenger    gabor8716, 2009.02.02 12:18.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Még egy kép a sorompóról.
 
Csenger    gabor8716, 2009.02.02 12:16.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az országhatár felé folytatódó vonalszakaszt sorompó zárja le. A kép 2008. 08. 01-én készült.
 
Csenger    gabor8716, 2009.02.02 12:12.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépület utca felőli oldala. (2008. 08. 01.)
 
Csenger    gabor8716, 2009.02.02 12:10.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A mellékhelyiség épülete. (2008. 08. 01.)
 
Csenger    gabor8716, 2009.02.02 12:08.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy kép az állomás épületéről. (2008. 08. 01.)
 
Csenger    gabor8716, 2009.02.02 12:05.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az ünnepi vonaton utazók emléklapot kaptak.
 
Csenger    gabor8716, 2009.02.02 11:53.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felavatott emléktábla.
 
Csenger    gabor8716, 2009.02.02 11:50.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az ünnepi vonat szemből.
 
Csenger    gabor8716, 2009.02.02 11:44.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az ünnepi vonat.
 
Csenger    gabor8716, 2009.02.02 11:42.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2008. augusztus 1-én ünnepelték a Mátészalka-Csenger(-Szatmárnémeti) vonal megnyitásának 100. évfordulóját. Ünnepi vonat közlekedett Csengerbe, és emléktáblát avattak az állomáson.
 
Ceglédi szállások    Utasinformátor, 2009.02.02 08:46.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2008/2009-es menetrendben Ceglédre naponta egy és Kecskemétre is naponta csupán egy darab vonat áll meg. Az az irányonként egy vonat is csak hajnalban. A megálló puritánsága nem egyedülálló: mifelénk a 'Kisvác' megálló hasonlóan szegényes, de ott minden személy megáll.
 
Bécsújhely (A)    Central, 2009.02.02 07:30.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A bécsújhelyi pályaudvar,utcafront felőli képe.
 
Barta    Judith, 2009.02.02 01:29.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasut a legcsodalatosabb kozlekedesi eszkoz, a vilag minden orszagaban harcolnak a fennmaradasaert.Minden orszag vasut-tortenetenek megvan a maga multja es jelene, biztosan lesz jovoje is.
A mi, magyar elso vasutvonalunk vilaghires es mindenki szamon tartja a vilagon, aki ertekeli a multat. Igenis, kotelesek vagyunk-a mai nemzedek-megorizni az unokainknak es az utana kovetkezo nemzedeknek a szep, regi epuleteket, ezzel nem leszunk elveszve a multban, hanem a mostani, modern technika hasznalata mellett ertekeljuk azokat az embereket, akiknek az eleteben ezek a regi epuletek, a regi mozdonyok, a regi stilusu munkaeszkozok jelentettek a "jelent".
A "mernokocskeket"nem ellenorzik a Mernokok, valamint a lenyeg, hogy a Mernok felveszi a nagy penzt, amit a mernokocske kitapos neki.

Udv.minden Vasutbaratnak, tovabbra is irjuk ki a vasutrombolassal felmerulo gondolatainkat!
 
Kabókapuszta    Hentes, 2009.02.02 00:17.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szeretett kabókapusztai megállóhely, a lehetőségekhez képest jó állapotban van. A környezete kitakarítva, a hátsó és oldalsó udvar gazmentes és a bejárat is gondozott. Természetesen mindez a benne lakónak köszönhető. A kémény füstölt, belülről TV hangja hallatszott ki. Tavaly eltűnt az összes sín a ház elől a bontásnak köszönhetően. A vágány nyoma jól járható, tiszta, a kavics ágyazat megmaradt. Enying város "Kabókapuszta városrész" titulus a falu mindkét végén. Vicces... :-)
 
Enying    Hentes, 2009.02.02 00:15.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megihletett a hóesés és ellátogattam a szomszédba és készítettem pár fotót. A valamikori rakodó terület helyén a helybeli fiatalok jól szórakozva hóembert építettek és hógolyóztak. Az állomáson semmi újság nincs, talán csak annyi, hogy az első vágányra is került egy vörös tábla. Az épület a benne lakóknak köszönhetően jó állapotban van. Mindkét kijárati irányban a jelzők vöröset mutatnak.
 
Mezőhídvég    Hentes, 2009.02.02 00:12.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Havas képekkel és rövid beszámolóval szolgálhatok a Mezőhídvéggel kapcsolatban. Szépséges mezőhídvégi állomásépület szép lassan pusztul. Előző mondatomban jó hír, hogy lassan. Évek alatt, romlik, fogy, hullik és mállik szét. Az erózió üteme mostantól azért fel fog gyorsulni, mert a tető egyre nagyobb felülete nélkülözi a cserepet, így a csapadék tönkre teszi a födémet és a két szint között a víz akadálytalanul teszi a dolgát. Hullik a plafonról a vakolat, az összes nyílászáró szétverése miatt az időjárás oldalirányból is rombol. Próbáltam olyan szemmel nézni az épületet, hogy én beleköltöznék e ha az enyém lehetne. Az épültet az utolsó pillanatban van, hogy most még talán menthető. Talán. A falazat nincs olyan szinten tönkremenve, hogy az még ne lehessen javítani. Szóval még meg lehetne menteni. Az épületben lehetne víz, telefon, áram és a gáz is a közelben. Akár négy család számára is lakhatóvá lehetne tenni. Szerencséjére a szomszédos Mezőkomárom és Szabadhídvég között jó infrastruktúrával ellátott helyen van. Ráadásul két lépésre a Sió csatorna, sportolásra kikapcsolódásra egyaránt alkalmas. Lenne... Attól tartok, hogy mint sok más vasúti ingatlan is meg fog semmisülni a tehetetlenség és tenni nem akarás miatt. Már a bontás hírei lengi az ingatlant. Remélem győzni fog a józan ész és megmenekül.

Tavaly felszedték az összes sínt és váltó berendezést az állomás területén, immár vasúti vonatkozás nincs.
Sok friss kép a honlapomon:
http://www.freeweb.hu/hentes2/vasut/public/49/2009_02_01/mezohidveg/2009_02_01.html
 
Szava    hayabusa, 2009.02.01 21:18.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület eredetileg igy nézett ki. /egy ügyeskezü falubeli készitette gyufaszálakból anno/.
 
Szava    hayabusa, 2009.02.01 21:12.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha Ócsárd felől dél felé haladunk,balra kell fordulni Szava felé,majd mielőtt a faluba érünk jobbra vezet egy földút / a korábbi nyomvonal/.Az út végén van az állomásépület.
 
Diósgyőr-Vasgyár    raps, 2009.02.01 20:39.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rendben!
Készítettem 2 érdekes képet szintén innen. Illetve nem teljesen innen... De érdekes!
 
Diósgyőr-Vasgyár    szvdom, 2009.02.01 20:32.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszi, most már mindegy, mert besoroltam 202-nek, de jobb is így, mert 250-253 között a budapesti HÉV-eket akarom majd felvenni. És így megmarad 200-249 az ipari és tehervágányoknak
 
Balmazújváros    szvdom, 2009.02.01 20:07.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Asszem, hogy amikor idén nyáron ottjártunk fényképezni, Bézéztünk és klasszik csörgőztünk. Képek válogatás alatt...
 
Kecskemét    szvdom, 2009.02.01 19:37.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszi a dátumokat!
Kecskemét-Fülöpszállás: 1895, lásd a térképek alatt, vasútvonal megnyitások és bezárások térképe.
 
Barta    Adani, 2009.02.01 19:31.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csugarról és Pusztapóról hallottam ilyen történetet. Csugaron pl. nem is mentek le a helyszínre csak ránéztek egy régi helyszínrajzra, h ott egy út és oda épült mellé a peron. A régi állomásépülettől jó 300 méterre. Messzebb került a házaktól. Valahol arrafelé pedig egy már nem is létező földútnak csináltak útátjárót sorompóval fénysorompóval és aszfaltozva.
 
Nagyér    Endre, 2009.02.01 18:07.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Arra én is kíváncsi vagyok, Nagyéren vajon milyen felvételi épület állhatott?
Nem biztos, hogy III. osztályú, mint Pitvaroson, mert Nagyér csak mrh. volt, nem állomás. Annyi viszont biztos, hogy két váróterme volt.
(Tudniillik 1969 decemberében megszünt az állomáskezelői szolgálat. A nagyériek már ekkor kezdeményezték a megálló áthelyezését a faluhoz közelebb, de ezt akkor azzal utasítoták el, hogy bár a jegykiadás megszünt, de a két váróterem továbbra is az utasok rendelkezésére áll.)
A rakodóvágány forgalmát 1975.12.31.-ével szüntették meg, a váltókat 1977.09.13.-án és 14.-én távolították el a pályából, néhány órás nappali vágányzár keretében. (Elbontásra került 2 csoport 34-es rendszerű kitérő, és 189 vágányfolyóméter I rendszerű felépítmény).
Érdekes lehet, hogy a vágányzár alatt autóbuszos pótlásra nem került sor, hanem mindkét irányból a tényleges munkahelyig közlekedtek a vonatok, és az utasok egyik vonatból a másikba átszállva folytatták útjukat.
 
Sóstógyógyfürdő    Tibi1227, 2009.02.01 17:40.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Személyvonat érkezik. 2008.04.20.
 
Előző Első    ... [ 663 ] [ 664 ] [ 665 ] [ 666 ] [ 667 ] [ 668 ] [ 669 ] [ 670 ] [ 671 ] ...   Utolsó Következő