Hosszúpereszteg
oli_b, 2009.01.06 11:27.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Etalon régi villanyoszlop
|
|
|
Hosszúpereszteg
oli_b, 2009.01.06 11:26.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rakodó villanyoszloppal
|
|
|
Hosszúpereszteg
oli_b, 2009.01.06 11:25.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A nyomvonalról
|
|
|
Vashosszúfalu
oli_b, 2009.01.06 11:24.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
délnyugatról
|
|
|
Vashosszúfalu
oli_b, 2009.01.06 11:23.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
délkeletről
|
|
|
Káld
oli_b, 2009.01.06 11:22.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Teli este
|
|
|
Káld
oli_b, 2009.01.06 11:21.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Esti fényben
|
|
|
Pusztalánc
oli_b, 2009.01.06 11:20.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1. Epulet a "sinek" felol
|
|
|
Pusztalánc
oli_b, 2009.01.06 11:19.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2. Epulet homlokzat delrol
|
|
|
Pusztalánc
oli_b, 2009.01.06 11:19.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
3. Leltari szam az epulet bejarati ajtajanak szemoldokfajan
|
|
|
Pusztalánc
oli_b, 2009.01.06 11:18.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
4. Leltari szam kozelrol
|
|
|
Budafok-Albertfalva
didgeridoo, 2009.01.05 22:43.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok! Én most tervezem, hogy vonattal járnék be a Délihez, mivel az új BKV bérlet Budapest közigazgatási határán belül már a MÁV-ra is érvényes. Az lenne a kérdésem, hogy mennyire érkeznek pontosan reggelenként a vonatok? Előre is köszi!
|
|
Hídvégardó
Pali, 2009.01.05 20:04.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Erdekes, hogy Hidvegardo allomast Trianonban meghagytak Magyarorszagnak (termeszetesen orulok neki). Igy viszont az a helyzet, hogy a szlovak teruletrol szlovak teruletre halado iparvagany keresztulmegy egy kis darab magyar teruleten. Nem ertem a logikat ebben, de Trianonnal kapcsolatban ezt mar megszokhattuk.
|
|
Celldömölk
pinyoka, 2009.01.05 17:56.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Celldömölki kiruccanás.
2009.01.04. Rettentő, csontig hatoló hideg volt, de a táj szépsége kárpótolt mindenért.
|
|
|
Szirmabesenyő
raps, 2009.01.05 16:12.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt állt a szirmabesenyői állomásépület - a padok mögött. Az épületet 2000 környékén bontották le.
|
|
|
Berente Szénpályaudvar
raps, 2009.01.05 16:08.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt volt a pályaudvar.... Mára csak parlagon hagyott terület....
|
|
|
Kétpó
laci, 2009.01.05 16:08.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
hét ez kicsit közeleb van lekapva a vonatra várakozásnál
|
|
|
Berente Szénpályaudvar
raps, 2009.01.05 16:06.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egyetlen megmaradt épület.
|
|
|
Kétpó
laci, 2009.01.05 16:06.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
az új állomás mikor átadták tiszatenyő és mezőtúr vonalszakaszt
|
|
|
Szajol
laci, 2009.01.05 16:02.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
az előbbi kéen az új álomás épületet lehet látni. mellette az emlékművet, a mostanin a 3-4-es vágányt és II-es peront
|
|
|
Berente Szénpályaudvar
raps, 2009.01.05 16:01.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megnevezés: BERENTE SZÉNPÁLYAUDVAR
Rendeltetés: Pályaudvar
( Kiszolgáló pályaudvar ), csak teherforgalommal.
Jellege: Teher pályaudvar
Állomás állapota ( dátum ):
Megszűnt - 2008 december 27.
Vonalszám(ok):
MÁV állomás kódszáma: 12765
Helye: Berente, Borsod-Abaúj-Zemplén megye
Az állomás jellemzése:
A teherpályaudvar Berentén, Borsod-Abaúj-Zemplén megyében volt található. Pontos helye: Sajószentpéter és Kazincbarcika állomások között ( a 92. vonallal párhuzamos szakaszon ).
Több vágányos teherpályaudvar volt. A pályaudvar nem volt villamosítva. Váltóinak állítása kézi erővel történt.
Több épülete volt, amelyeket egy kivételével – ez gy egykori raktárépület – lebontottak..
A pályaudvar az 50-es – 60-as években élte fénykorát. Ekkor a Borsodi szénmedence bányáiból kitermelt szenet tárolták itt, valamint osztották szét útiránynak megfelelően. Az állomás közvetlen szomszédságában található, a még mai napig is üzemelő Borsodi Hőerőmű. A hőerőmű egészen a 90-es évek elejéig széntüzelésű volt, ekkor alakították át fatüzelésre. Berente Szénpályaudvarnak volt egy hatalmas osztályozó üzeme is, melyben a szenet osztályozták minőségének megfelelően csoportosítva.
A pályaudvar teljes amortizációja az utolsó bányák megszűnésének illetve a hőerőmű fatüzelésre való átállásának idejére tehető. Ekkor teljesen lecsökkent a szenet szállító szerelvények száma, és a hőerőmű sem igényelt további nagy mennyiségű szenet. Még egy ideig – a 90-es évek legvégén – mint leselejtezett kocsikat tároló állomás üzemelt, de ezen szerepét is elvesztette. Az állomás sínjeit felszedték, épületeit lebontották. Jelenleg parlagon heverő terület, melyet a MÁV a szomszédos BorsodChem Rt-nek eladott.
Iparvágány kiágazásai:
- Fénykorában több iparvágány kiágazása is volt ( főleg a hőerőműbe ) mára azonban iparvágány hálózata a pályaudvarral együtt teljesen megszűnt. Az iparvágányok egyes részei még ma is láthatók az egykori pályaudvar melletti aszfaltútban – azokat ugyanis nem érte meg kiszedni……
Forgalma:
Nincs. ( A Sajószentpétert Kazincbarcikával összekötő – a 92. vonallal párhuzamos vonal – még megvan. Ritkán – ipari üzemeket kiszolgáló céllal – még használják. )
Megközelítése:
Gyalogosan Sajószentpéter vagy Kazincbarcika irányából, illetve a szomszédos Berente megállóhelyről. Autóval Sajószentpéter után a Borsodi Hőerőmű aszfaltútján.
|
|
|
Szajol
laci, 2009.01.05 15:59.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
;D
|
|
|
Barta
VF, 2009.01.05 12:54.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!
Sajnos nem kérdés, az állomás" és az őrház is előbb-utóbb a földdel lesz egyenlő, a kérdés csak a mikoron van, ez pedig függ az uniós vasútépítési támogatástól, talán 2013 körül érnek odáig, amikor a válság is kezd megszünni. Tehát aki képet akar most még megteheti, később már nem.
A Pósalaki család.
Igazi vasutas dinasztia, a szó legjobb értelmében és nem is tudok senkit akit ez oldalon méltóbb lenne említeni, tekintve a vasútbarát oldalra.
A nagyszülők: Bartában laktak nem messze a mai megállóhelytől, a kiserdő" sarkánál ahol most is van térközjelző. Nagyon sokan akik messziről mentek vonathoz oda tették a biciklit, akikhez mindíg volt pár kedves szavuk de én szerencsés voltam abban, hogy az én nagyszüleimmel jó viszonyban voltak, és amikor sokszor elfázva érkeztünk mi is messziről, jól esett átmelegedni, persze mamám sem felejtette el kedvességüket honorálni egy kis túróval, tojással stb. Természetesen nem mi voltunk az egyetlenek de biztos vagyok benne, hogy mindenki szívesen emlékezik Rájuk. Később beköltöztek Törökszentmiklósra az állomás épülete melletti régi állomás épületbe ( sárga ) ami ma is szolgálati lakásoknak ad helyet. Azonban mivel éppen az állomás felöli végén laktak, ott sem felejtettek el bennünket , ha utaztunk és meglátott bennünket mindíg oda jött hozzánk beszélgetni. Sajnos több éve elmentek közülünk és ha jól tudom már az egyik fiuk is meghalt. A másik fiuk akiket személyesen ismerek Örményesen él kedves családjával, ott is volt évekig váltókezelő, aki mellesleg" kertész is, ma már magát jól bíró nyugdíjas.
Az ő lányuk jelenleg pénztáros Szolnokon.
A fiuk, (aki már klotgatyás" korában az apja mellett buddogott a váltók között amikor kenték)Győrben végzett főiskolát, közlekedés mérnök, és nem ismerek senkit aki annyira elkötelezett lenne a vasút iránt ( szívvel lélekkel, munka és hobby )mint Ő. A kör ezzel zárul be, ugyan is a sors jó voltából főiskola után ( és sokszor közben is ha arra járt) nálam volt forgalmi gyakornok mivel én forgalmi szolgálattevő vagyok.Nagyon szerette ezt a munkát, bár messze nagyobb tudással és már valamilyen gyakorlattal ( talán már hozta a vénájában)rendelkezett mint amire itt szükség volt, ám mégis kitöltötte a gyakornoki időt. Akkoriban mondtam is neki:- inni akartál egy pohár tjet és vettél egy tehenet.
Ma már Bp.-en osztályvezető sok-sok tanfolyam és újabb iskolák után, több nyelven beszélve sok helyen képviselte külföldön is a MÁV Zrt.-t. Cegléd közelében lakik családjával. Nagyszüleitől, szüleitől örökölt emberi jó tulajdonsága, hogy amikor felém visz az útja , mindíg kihajolva integet a vonatból, nem feledve a régi szépidőket, néha pedig telefonon beszélünk, nem esünk túlzásba de mindketten tudjuk honnan származunk....és ez összeköt.
Innen kívánok Nekik ís sok szerencsét és jó egészséget.
Ha bárkinek van kérdése valakiről, szívesen válaszolok, vagy utána járok.
Szívében örök Bartasi": Varga Ferenc ( nagyszülők : Szilágyi Kálmánék, Kuczori dül.)
|
|
Csincse
Feri, 2009.01.05 12:40.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem csak az 1971-es menetrendben szerepelt úgy hogy "Csincsetanya", hanem a '80-as években is így mondta be a hangosbemondó, hogy hol áll ill. nem áll meg a vonat.
|
|
Mezőzombor
Feri, 2009.01.05 12:09.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mint volt "belügyes" írom, hogy voltak sajnos olyan kitételek, hogy csak egy vágány épülhet. Lásd. Szeged. Annak idején féltek, ha két vágány megy arra, probléma esetén nagyon hamar jelentős erő érhet le a jugó határhoz. Ezért áll az IC is Szeged felé, ha ellenvonat jön.
|
|
Kópháza
Central, 2009.01.05 11:03.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Neve:1967.november 7.-től Kópháza
|
|
Harka
Central, 2009.01.05 10:55.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás megnyílt:1908.november 5.-én a Sopron-kőszegi HÉV megnyitásakor.Neve:Harka-Kópháza, 1950.január 15.-től Magyarfalva, 1990-től Harka
|
|
Gyüre
boss65, 2009.01.05 09:07.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008 őszén sajnos az állomás épülete leégett. információim szerint a MÁV Ingatlangazdálkodása nem kívánja felújítani, hanem lebontja. A lakókat elköltöztették.
|
|
Pusztaszakállas
Judith, 2009.01.05 06:58.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
VF, Nagyon koszonom a Posalaki csaladrol irottakat, nagyon egyertek a szivbol jovo gondolatokkal.Ottani eletunk alatt a mi csaladunknak is hasonlo velemenye volt roluk, de elveszett a szal.Bizom benne, ha a csaladtagok olvassak ezen oldalt, meghatodva veszik tudomasul, hogy mennyire tiszteletben vannak tartva meg ennyi ev utan is.
Kar, hogy a bartasi allomas \"halalra\"van itelve, annyi a kispenzu, nagycsalados vasutas, miert nem lehet azt szolgalati lakaskent kutalni, ennek fejeben a csalad gondozna az epuletet es tudnanak kerteszkedni, allatokat tartani, az elelmet eloallitani, valamint T.miklos olyan kozel van!
Lehet, hogy senki nem akar mar dolgozni, lehet, hogy kiutalnak, de meg igy sem kell az embereknek, mert kapnak az allamtol tamogatast-amit aztan alkoholra is koltenek-igy minek dolgozni ugye?
Udv. Judith
|
|
Fürged
placi, 2009.01.04 20:59.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2009.01.04. Felsőnyék irányába tekintünk a volt vasúti átjáróban.
|
|
|