Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 679 ] [ 680 ] [ 681 ] [ 682 ] [ 683 ] [ 684 ] [ 685 ] [ 686 ] [ 687 ] ...   Utolsó Következő

Sajóbábony    raps, 2009.01.09 15:35.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kilátás Sajóecseg felé.
 
Sajóbábony    raps, 2009.01.09 15:30.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megnevezés: SAJÓBÁBONY

Rendeltetés: Állomás,
csak teherforgalommal.

Jellege: Állomás

Állomás állapota ( dátum ):
Működő - 2008 december 27.

Vonalszám(ok):

MÁV állomás kódszáma: 12724

Helye: Sajóbábony,
Borsod-Abaúj-Zemplén megye

Az állomás kialakulása:
A völgyek szabdalta, sűrű erdővel borított dombos vidék volt az egyik fő oka annak, hogy az 1940-es évek végén, a nagy hadiipari-fejlesztések idején, itt kezdték el építeni az Észak-Magyarországi Vegyiművek (ÉMV) elődjét, az „1040”-es vállalatot, amely eredetileg hadiüzem volt. Az iparfejlesztés következtében robbanásszerű fejlődés következett be: az újonnan érkező munkásoknak és mérnököknek városias jellegű lakótelepet építettek. Később létrejött, és itt működött az Észak-Magyarországi Vegyiművek (ÉMV), amely fénykorában közel háromezer embernek adott munkát. Az ÉMV fő profilját a növényvédőszerek és habosított műanyagok alkották. A vegyipar fejlesztésének keretein belűl – a vegyipari termékek szállításának céljából – létrehoztak egy vasútvonalat Sajóecseg és Sajóbábony között, és Sajóbábony állomást kapott. Az 1990-es évek elején, a szovjet piac összeomlásával az ÉMV átmeneti gazdasági nehézségbe került. Később a volt ÉMV területét ipari parkká nyilvánították, amelyen több kisebb és közepes méretű vállalkozás telepedett meg., mely így biztosította a vasútvonal fennmaradását. Jelenleg az állomás - és a vasútvonal - forgalma minimális.


Az állomás jellemzése:

Az állomás Sajóbábonyban, Borsod-Abaúj-Zemplén megyében található. Pontos helye: Sajóecsegtől 3,4 km-re nyugati – délnyugati irányban ( a 92. vonalból kiágazva ).

Két vágányos állomás. Az állomás az 50-es években épült.
Az állomás nincs villamosítva. Váltóinak állítása kézi erővel történik.Több épülete van, amelyek a következők: Állomásépület, raktárépület, mérlegház.

Iparvágány kiágazásai:
- Fénykorában több iparvágány kiágazása is volt ( főleg az ÉMV területén belül ).
Érdekesség hogy az 50-es, 60-as években – rövid ideig - még személyszállítás is volt a vonalon. A vonalon akkoriban két állomást különböztettek meg. Sajóbábony – Lakótelepeket ( ez a mai állomás ), és Sajóbábonyt ( ami pedi a Vegyimű területén feküdt. ). A Vegyimű területe szigorúan őrzött volt – hadiipar - , egészen a 90-es évekig, de a bejutás a még működő egységekbe ma sem egyszerű.
Az ÉMV területén több tíz km hosszan működött keskeny nyomtávú vasútvonal is (!!!!! ), melynek egyes - még el nem bontott, fel nem szedett – részei, máig láthatóak.

Forgalma: Minimális.

Megközelítése:

A Miskolcot Sajószentpéterrel összekötő főutat keresztezi a vasútvonal, és a főút és a vasútvonal kereszteződésében egykor bakterház állt, amit a fénysorompó alkalmazásásval egyidőben lebontottak.
Gyalogosan Sajóecseg megállóhelyről, a vasútvonal mentén lehet megközelíteni. Távolsági busz pedig miskolcról indul sajóbábonyba.

 
Gyékényes    presovskaja, 2009.01.09 14:10.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tök jó:) Melyik utcán lehet erre a dombra fölmenni?
 
Rákospalota-Újpest    szvdom, 2009.01.09 13:28.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez egyébként ma a Veresegyházi (71) vonal. A felsővezetékét a II. világháborúban lerombolták, és úgy nagyságrendileg 10 éve villamosították újból.
 
Vokány    Gábor16, 2009.01.09 12:43.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úgy hallottam hogy a Horvátok jelentkeztek hogy (az Eszék-Magyrabóly után)villamosítanák a vonalat Pécsbánya-Rendezőig.
(ez az eset nem egyedüli,ugyan is a Murakeresztúr-Nagkanizsa-Balatonszentgyörgy vonalat olaszok villamosították.)
 
Szalatnak    atis, 2009.01.09 11:50.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok!Néhány éve itt egy széptéli havas képen egy falinaptáron csingis sorompó volt látható! Kár érte, úgy hogy no comment!!
 
Barcs    nagyatadbarcsvasut, 2009.01.09 10:13.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szerintem a Nagyatád-Barcs vonalat nem kellene elfelejteni hiszen nagyon jó ki vonal volt!Megérne egy megemlékezést!Nem?
 
Vashosszúfalu    babsi, 2009.01.09 08:59.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sokan nem ismerik. Hosszúperesztegről Vashosszúfalu felé haladva a töltéstől jobbra kb. 50 méterre a Kódó patak és Tacskánd patak összefolyása mellett található egy elfeledett Árpád-kori földvár /Dénesdi vár/.
 
Hosszúpereszteg    babsi, 2009.01.09 08:55.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hosszúpereszteg állomás, vasúti rakodó.
 
Mikosdpuszta    babsi, 2009.01.09 08:51.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasúti töltés Mikosdpusza és Hosszúpereszteg között.
 
Zalavég    babsi, 2009.01.09 08:49.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasúti töltés Zalavég és Mikosdpuszta között.
 
Ürmöshát    Rácz Csaba Csibi, 2009.01.09 08:47.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szerintem InterCity járatokat is kellene indítani ezen a vasút vonalon.
 
Barcs felső    Gábor16, 2009.01.09 08:29.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hihetetlen hogy a MÁV hogy hagyja pusztulni az épületeit.Ez igaz mind Barcs-felső mind a többi megállóhely épületeire országszerte.A legtöbbet mára lebontották.pl:Türje,Belezna,Bodakajtor-Felsőszentiván,Szedres.
Ilyenkor elgondolkodhatnának azon hogy nem lehetett-e volna átadni az önkormányzatoknak?!
 
Zákány    Gábor16, 2009.01.09 08:26.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kép az állomás fölötti hegyről készült tavaly ősszel.Nagyon hangulatos ahogy a hegylábánál kanyarog a vasút mellete meg a Dráva.
Sajnos a vasút a fáktól nem látszik:S
 
Gyékényes    Gábor16, 2009.01.09 08:24.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A fák között látható a nem rég felújított kaproncai Drávahíd.A kép a Zákány feletti "dombokról" készült pár éve.
 
Adorjánpuszta    tamási 48. - 49., 2009.01.08 23:43.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Íme a kép!
 
Nyírgelse    atis, 2009.01.08 22:52.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok! itt van egy 1988-ban épült kiágazás Nyírlugos felé, CSERHÁGÓI KONZERV GYÁRBA.A vonal az autóstérképeken nincs rajta.A pályát nem nagyon használták (a 471-es utat keresztezi), én a külső szakaszt láttam működés közben.(a gép zöld volt), a Mihálydi - Lugos közötti útról is látható a sín. MÁR akkor arról ábrándoztam, hogy ki lehetne menni végig AB-vel ,vagy Buzenykával ,különmenetben. Vajjon most milyen állapotban van a pálya , akkor vadonat új volt 48-as sínekkel.
 
Szák-Szend    dominik, 2009.01.08 20:18.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
szerintem nagyon jó állomás volt szákszenden rendes ház tiszta udvar csak a kormány mint tudni illik minden épuletet elbontat! pedig még szep vasutasház is volt és nagy volt a kihasználás!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
Felsőgalla    Massababa, 2009.01.08 19:30.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
erre az állmásra a nyáron gyalogtúrát tervezünk..jó és érdekes kis kiruccanás lesz az biztos:DD
 
Bánhida    Massababa, 2009.01.08 19:28.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
ettől az állomástól Környe felé haladva az erőmű oldalán kb 0,5-1kmt megtéve találunk egy régen felrobbantott őrházat..azért robbantották fel mert vmiért nemvolt biztonságos és használható..a romjait megtalálni igaz 80%ban betemette már a föld de még őrzi egykori emlékét..
 
Kecskéd alsó    Massababa, 2009.01.08 19:24.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
itt még sokkal szebben néz ki mint mostanság a valóságban..hiába eljárt felette az idő..
 
Pusztavám    Massababa, 2009.01.08 19:17.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
pontosan!egyetértek az ellőttem szólóval..láttuk Mór állomáson a vasúti térképet és azt milyen kis rész hiányzik a vasútvonalból Pusztavám és Oroszlány között..ha megépült volna a vasút mekkora öröm lenne vonattal utazni Oroszlányba mert én sokat járok oda és sokkal jobb lenne mint a busz!! amikor iskolás voltam 7-8éve akkor amikor kintvoltunk Móron a sportpályán néha láttam Szergejt v Csörgőt h vitt pár v sok tehervagont..nemtom ez az állapot ma még fennáll-e hiszen az a 7-8év nemsok még..
 
Kisbér    Massababa, 2009.01.08 19:01.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
és mindezt Oroszlányból kiindukva szeretnénk végrehajtani..sőt megis tesszük erre megesküszöm..sőt Mór-Pusztavám vonal a tervben van..
 
Mór    Massababa, 2009.01.08 18:51.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
szép állomás mert itt lakom:D de láttam sokkal szebbeket az az igazság! pl a Bodajk-Felső állomás sokkal szebb mint akármelyik itt a környéken!
 
Csókakő    Massababa, 2009.01.08 18:49.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
mert ugyanis a tábla mára elkallódott nincs ott!..
 
Csókakő    Massababa, 2009.01.08 18:48.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
na igen ez az igazi Csókakői állomás nem a mögötte levő nagy ház..látszik a tábla ittvan még a képen,de rajtvolt a házon én láttam! és aki nemlátta azt saját szemével ne is merje megmásitani a szavam!!
 
Fehérvárcsurgó    Massababa, 2009.01.08 18:38.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem csak a peront hanem a peron melletti vakvágányt is felszedték..nem tévedés az állomás oldalán Moha-Rakodó felé haladva a bokrok közt ottvan a vakvágány jelzője..
 
Szárazrét    Massababa, 2009.01.08 18:32.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen ezt a megállót már lebontották mert hajléktalanok lakták,és hát elég szörnyű állapotban volt..kb 2éve nincs meg..
 
Görcsöny    Gábor16, 2009.01.08 18:01.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonalon 1913.Júliusában indult meg a forgalom!Több tehervonat is közlekedett.A vonal Pécset(Harkányfürdőn át) a horvátországi Dolnji Miholjac városával kötötték össze.Az első vonat 9.00kor indult Pécsről.A szerelvényt Görcsönyben Mozsár durrogás és Tűzoltósziréna fogadta!
...
Majd 63 évvel a megsnyitása után a vonalon megszünt minden fajta közlekedés.Keresztespusztától Harkányfürdőig pályavetődés volt.Sok volt a sintörés is amit az MD-k okoztak a gőzösöknek tervezett pályán.Keresztespuszta és hatkányközött a pálya is megsüllyedt és még a 40km/h-s sebesség is sok volt a pályának.A 6738-s vonat 22.51-kor járt ki Pécs állomásról,alig 40fő utazott rajta de azok is főleg a vasúton dolgózók voltak.Az utolsó vonat Beremenden szállt le.Másnap az összes állomáson elhordták a bútorokat,iratokat.2 nappal utána jöttek a munkások akik felszedték a sineket és a talpfákat és elterítették a töltést.
Forrás:Dunántúli Napló 1976.szeptember 1.,szerda
 
Gyöngyfa-Magyarmecske    Gábor16, 2009.01.08 17:47.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szerintem nemcsoda hogy lebontották.Eléggé ocsmányúl nézett ki már több éve!De azért remélem a megálló nem szünikmeg , és normális esőbeállót csinálnak ide!
 
Előző Első    ... [ 679 ] [ 680 ] [ 681 ] [ 682 ] [ 683 ] [ 684 ] [ 685 ] [ 686 ] [ 687 ] ...   Utolsó Következő