Inárcs-Kakucs
ROCOman, 2018.10.22 12:54.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Az inárcsi szovjet laktanya iparvágánya. A vonal Inárcs-Kakucs állomás 1. számú váltójától ágazik ki, majd előbb egy 300 m, majd egy 1000 m sugarú ívvel távolodik a 142-es vonaltól. Innen egyenes vonalban halad a laktanya kapujáig (52-53 szelvény), közben keresztez egy erdőt, az Inárcsot Kakuccsal összekötő főutat, majd átmegy az M5-ös autópálya alatt. A telepen belül egy 200 m sugarú ívvel délre fordul, majd az oldalrakodó mellett elhaladva egy földkúpban végződik." Forrás: http://stephensons.hu/elveszett/index.html
|
|
Gasthaus Pia
barkoricsi, 2018.10.22 12:36.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kerestem ezt a megállót, de az itt feltüntetett szelvényszámok szerint nem találtam semmit. Néhány száz méterrel lejjebb, egy útátjárónál van egy vendéglő, talán ott lehetett a megálló valaha.
|
|
Oberwart Einkaufszentrum
barkoricsi, 2018.10.22 10:55.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A napokban bejártam a környéket, de sajna smmi nyomát nem találtam a megállónak. A pontos helyét sem sikerült beazonosítani.
|
|
Ócsai szőlők
ROCOman, 2018.10.22 09:05.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Ócsa mellett volt egykoron a Magyar Honvédség üzemanyagtelepe. A telep iparvágánya a 142-es vonalba volt bekötve Ócsai Szölök megállóhelynél. A megállót valószínüleg az ott dolgozóknak építették, a környéken más ugyanis nem indokolna egy megállóhelyet. Eredetileg a mostani megállóhelytől kissé Inárcs felé volt az iparvágány kiépítve. A telep akkoriban nagy forgalmat bonyolított le, éjjel nappal folytak a tolatások, előfordult, hogy azokat a kocsikat, amik már nem fértek be a telepre, kint a megállóhely meletti második vágányon tárolták. Valamikor 1986-ban szedték fel a régi iparvágányt, és építették ki a térképen is látható elrendezést. Késöbb a forgalom jelentősen visszaesett, az újonnan kiépített vágányzat nagy forgalmat már nem bonyolított le. A honvédségi iparvágányon a forgalom véglegesen 1997-ben szűnt meg, mikor az alakulat elköltözött részben Bicskére, részben Hetényegyházára. Később a kiágazó váltót kiszögelték, mert a csúcssín összekötő rudat valaki ellopta. Azóta néhányszor volt kint jármű, de elötte a PFT a vágányt bevizsgálta és a váltót ideiglenesen használhatóvá tette. A közelben van ugyanis a Bólyai Katonai Akadémia gyakorlótere, ott tartottak 1999 őszén valamilyen páncélozott harcjármű bemutatót. Két jármű vasúton jött Ócsára, a tolatós gép rögtön ki is vitte a telepre, majd két nap múlva a tolatóssal kimentek értük és a tehervonat vitte is el őket. A régi iparvágány fedező jelzőit tolatás esetén a vonatszemélyzet kezelte, a jelenlegit pedig Ócsáról tudták kezelni, amíg a kinti berendezések üzemképesek voltak. A telep azóta üresen áll, egyedül a MOL bérel egy részt a telep végéből, de őket se vasúton szolgálják ki." Forrás: http://stephensons.hu/elveszett/ocsa/index.html
|
|
Rákoskeresztúr
Matula_Geza, 2018.10.21 12:00.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, sajnos jól láttam az:
,,elfogadott hozzászólás 31781 számú 2018.09.12. 15:23.39"-kor
írt hozzászólásomban (lásd: ugyanitt, lentebb), titkon bíztam (szept. 12.én, amikor láttam), hogy az épületen csak néhány helyen a palákat cserélik az esetleges beázás miatt.
Sajnos Nem..
De(!): nem csak ez történt:
,,Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy":
Rákoskeresztúr, és egy RÁKOSCSABA-ÚJTELEP állomásépület. Ezt utóbbi is osztozott Rákoskeresztúr állomás szomorú sorsában.
Mára a helyükön csak egy kevéske építési törmelék (sitt) árulkodik az egykori helyükről...
Vajon a folytatás: Rákosliget és Rákoscsaba állomásépületei???
|
|
Rákoscsaba-Újtelep
Matula_Geza, 2018.10.21 11:46.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
,,Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy": Rákoscsaba-Újtelep állomásépület...
Ez is osztozott sajnos a Rákoskeresztúr állomásépület hasonló/szomorú sorsában...
(Már csak az egykori helyükön, egy kevéske építési törmelék (sitt) kupac emlékeztet mindkettőre...
Vajon Rákosligetre és Rákoscsabára is ez a sors vár??? Sajnos valószínű...)
|
|
Szent István-telep
LaSza, 2018.10.20 15:24.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Budakalász felső a mai Budakalász, Lenfonó megálló volt, ugyanis a BHÉV 1947-es menetdíj-táblázatában fellelhető Budakalász felső és Szent István-telep állomás is.
|
|
Puhó-Kocskóc
korpi41, 2018.10.19 12:49.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2015. augusztus 1-én az állomáson 3kV egyenáramú táplálásról áttértek 25 kV váltakozóáramú táplálásra.
https://www.zeleznicne.info/pda/pdaview.php?link=2015080002&PDAkatNazev=Trate
|
|
Milohó
korpi41, 2018.10.19 12:42.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Puhó és Vágbeszterce között komoly nyomvonalkorrekció kivitelezése zajlik, a tervek szerint a megállóhely a megszűnik:
https://www.zeleznicne.info/pda/pdaview.php?link=2017020005&PDAkatNazev=Trate
A pályavasút tájékoztatása:
https://www.zsr.sk/slovensky/media-room/vyjadrenia-pre-media-2017/februar/zrusenie-zastavky-v-obci-milochov.html
|
|
Nosice
korpi41, 2018.10.19 12:40.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Puhó és Vágbeszterce között komoly nyomvonalkorrekció kivitelezése zajlik, a tervek szerint a megállóhely a jelenlegi helyén megszűnik, és átkerül az új nyomvonalra:
https://www.zeleznicne.info/pda/pdaview.php?link=2017020005&PDAkatNazev=Trate
|
|
Óbecse
Kl, 2018.10.16 23:56.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hogy hogy csak volt?
|
|
Marzsina
fizolt, 2018.10.16 11:53.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson három vonatfogadó vágány van, átmenő fővágánya a második, a negyedik ki van zárva a forgalomból. A Holdea felőli oldalon ágazik le a rakodóvágányként funkcionáló első, illetve a negyedik vágány mögötti iparvágány. Ugyan itt fény- és félsorompóval biztosított útátjáró található. A közelmúltig több központos, elektromechanikus biztosítóberendezés üzemelt, vonóvezetékes váltókkal és alakjelzőkkel, az utóbbiak érvénytelenítve és kiiktatva ma is a helyükön vannak, valamint a biztosítóberendezések kezelőkészülékei is megvannak a régi forgalmi irodában és a funkciótlanná vált állítóközpontokban. A korszerűsítés után elektronikus, tolatóvágányutas biztosítóberendezés üzemel, számkijelzős fényjelzőkkel és törpe tolatásjelzőkkel. Az új kijárati jelzők a váltóktól beljebb kerültek, így a különböző irányokból érkező vonatok már egyidejűleg bejárathatók az állomásra, bár a forgalom nagysága ezt nem igényli: jelenleg három pár, és további egy Interrégió vonat, valamint egy pár személyvonat áll meg az állomáson, ezek mellett van néhány járat ami Lugostól idáig jön, illetve oda indul vissza. A berendezés telepítésekor a felvételi épülethez és a vágányhálózathoz csak minimálisan nyúltak (forgalmi iroda áthelyezése, váltóhajtóművek felszerelése), így elég rossz állapotban vannak. Jelenleg már csak forgalmi szolgálattevő dolgozik az állomáson.
|
|
Rákoskeresztúr
Adani12345, 2018.10.15 10:31.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Videó a bontásról:
https://youtu.be/YiPdP-E4TEE
|
|
Rákos
Adani12345, 2018.10.14 16:45.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A válaszban ott van a, hogy 42+90-es szelvényben volt, az átjáró pedig a 43-as szelvénynél van, szóval jó helyen kerestem.
|
|
Rákoshegy
Adani12345, 2018.10.14 14:28.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rákoshegy állomásról videó:
https://youtu.be/6ZcrXx6RtgI
|
|
Ipolyság
Hofer, 2018.10.12 22:34.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Január 2-tól újraindul a személyforgalom Ipolyság és Zólyom között:
http://iho.hu/hir/januartol-ujra-jarnak-vonatok-ipolysagra-181012
|
|
Csömör
Hofer, 2018.10.12 22:32.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Januártól a Kavicsbányai vonalon BZmotokkal indul a a Csömör-Kerepes ingavonat:
http://iho.hu/hir/januartol-csomor-kerepes-ingajarat-bezevel-181012
|
|
Tura
Dudus51, 2018.10.12 21:32.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Turán is dolgoznak a Rákos-Hatvan rekonstrukción.Mai állapot szerint a felesleges vágányokat elbontották, és építik az aluljárót a megállóhelyhez.
|
|
Rákos
Matula_Geza, 2018.10.12 16:06.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Dani, Kedves Vasút-Barátok!
Mivel hosszabb az itt megjeleníthetőnél a válaszom, ezért a 80-as vonal Index Fórumán olvasható részletesen, mellékelve a MÁV Hivatalos válaszával.
A videódon látni, hogy most is frissen klórmésszel van leöntve a sínek az eltorlaszolt átjáró felett, ahol is: ,,az utóbbi 10 évben itt, az eltömékelt áteresz felett nem történet halálos baleset".
(A MÁV válaszából idézve...)
Az elérhetősége:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=149278040&t=9123256
Üdv.: M. G.
|
|
Rákoshegy
Adani12345, 2018.10.12 09:33.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rákoshegy Rákos felöli kijáratán túl egy megszüntetett gyalogos aluljáró volt:
https://youtu.be/UrxGtUrt47M
|
|
Rákos
Adani12345, 2018.10.12 09:30.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kimentem a helyszínre és kutakodtam kicsit, de csak kb. tudtam belőni hol lehetett az aluljáró:
https://youtu.be/UrxGtUrt47M
|
|
Kapuvár
autoitalia, 2018.10.09 12:21.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Kapuvári GV (Hanyi Vonat) vonalhálózata az 1941-es katonai felmérés térképén (pirossal kiemeltem a vonalakat). Látszik, hogy abban az időben meglehetősen kiterjedt hálózat volt a Hanyban, összekötve majorokat és nagyobb településeket. Sajnos mára szinte semmi sem maradt belőle, bár néhány helyen még megvannak a hidak, illetve pl. Tőzeggyármajor és Nyárliget között, közvetlen Tőzeggyár után, a mai napig benne vannak a keresztező sínek a közútban.
|
|
|
Magdolnatelep
korpi41, 2018.10.07 17:44.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A még egyvágányú pályán üzemelő megállóhely légifotón 1965. szeptember 23-án.
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/26430?r=1&c=2178780.8726749998:6016021.3531395:8
Földrajzi koordináták: 47.44772, 19.56988
|
|
Szőlősnyaraló
korpi41, 2018.10.07 17:38.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület építése légifotón 1970. június 9-én.
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/26430?r=1&c=2178780.8726749998:6016021.3531395:8
|
|
Fenékpuszta
Hofer, 2018.10.07 17:17.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A leírásba véletlenül "egy-kétszát" írtatok "egy-kétszáz" helyett! Amit még érdemes lehet megemlíteni, hogy közvetlenül a megálló mellett található a fenékpusztai Madárgyűrűző.
|
|
Pokoltanya
korpi41, 2018.10.07 11:58.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1962-es légifelvétel:
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/33652?r=1&c=2227181.5904815:5992731.3964905:8
A szolgálati hely földrajzi koordinátái:
47.3110514, 19.9982141
Számított szelvényadat: 696
|
|
Szőlősnyaraló régi
korpi41, 2018.10.07 11:39.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A földrajzi koordináta 20 méteres pontossággal rendben van.
1965-ös légifelvétel igazolja a lent leírtakat:
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/15538?r=1&c=2176269.3080505:6016250.2100695:8
A meglévő épülethez képest a másik (bal) pályaoldalon, az útátjáró kezdőpont felőli oldalán volt az épület.
A peron a bal pályaoldalon az útátjárótól a kezdőpont felé helyezkedett el.
Szelvényszám: 318
|
|
Mórágy
Vuurniac, 2018.10.05 23:46.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Most már szinte észre sem lehet venni a hatalmas gazban ami mindent benőtt az egykori megállóhely környékén.
|
|
Szabadbattyán
lobanyai, 2018.10.05 13:10.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
cd196-nak:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Batthy%C3%A1ny_Lajos_(minisztereln%C3%B6k)
az első miniszterelnök nem "battyányi", hanem Batthyány volt.
|
|
Hídvégardó
Hofer, 2018.10.04 21:16.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Somoskőn a Bethlen Gábor utcát csak Magyarország felől lehet gépkocsival megközelíteni (legalább is google-n ezt láttam).
Sopronpusztán ott például schengeni egyezmény előtt voltak határőrök az osztrák oldalon, és aki a bicikliútról Szentmargitbánya felé tért le azt ellenőrizték, pedig a bicikli út két burgenlandi települést Fertőmeggyest és Kellénpatakot köti össze, és csak ezen a szakaszon megy a határvonalon. Aki Sopronkőhida felé tért le, vagy onnét tért rá arra fütyültek.
Most akkor ezen az útszakaszon sem foglalkozott senki azzal, hogy aki Tornanádaska felől érkezett az nem Hídvégardó, hanem Bódvavendégi felé kanyarodott el?
|
|