Kőbánya alsó
Hajnal Kálmánné, 2015.04.14 18:22.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tisztelt Vezetőség! Olyan kérésem lenne Önök felé,hogy a hangosbemondókat szíveskedjenek megjavíttatni, és a bemondókat megtanítani bemondani, mert csak hadarnak és nem érteni, amit mondanak, pedig nagyon sok vonat jön-megy ott, és nem lehet érteni mikor személy és mikor zónázó az a vonat, pedig nem mindegy, mert sajnos a zónázó vonat nem áll meg mindenhol! Köszönettel, Hajnal Kálmánné Üllő
|
|
Csorna
Jani97531, 2015.04.13 23:16.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdemes ellátogatni ismét ide. Az állomásépületre ráépítettek még egy szintet azaz a KÖFIT kialakították, de még nincs teljesen kész. Minden megváltozott. A váróterembe került egy digitális kijelző is, mely a vonatok érkezését és indulását mutatja.
|
|
Almamellék
Lepesi Zoltán László, 2015.04.13 12:39.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Idén 115 éves - lenne - a Kaposvár - Almamellék - Szigetvár vasútvonal. talán a kisvasút napkor - 2015. május 09.-én - meg lehetne emlékezni róla. (1900 szeptember elsején közlekedett először rajta vonat.) Akár avval is, hogy minél többen eljöttök erre a napra! Lepesi ZL
|
|
Katymár
kenderfi, 2015.04.12 17:35.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület lakott, nincs rossz állapotban.
|
|
|
Vecsés
Tastam, 2015.04.12 16:02.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A sok eső okozta azt a balesetet, melyről a Ceglédi Újság 1909 július 18-iki száma tudósít. Vecsésen akkor bővítették a pályatestet, s a pályához nagyon közel voltak a "kibővítési árkok". Amikor a Budapest-Nyugati pályaudvarról 6,55-kor induló brassói gyors odaért, egy meglazult szakaszon a sín erősen meggörbült, s kiugrott helyéből. A mozdony "egyik oldala a talpfákra zökkent, s az egyik hajtórúdja eltörött". A mozdonyvezető azonnal fékezett, így senkinek nem esett baja. A vonat az új mozdony megérkezése után, háromnegyedórás késéssel folytatta útját. Hogy az eset pontosan melyik napon történt, a cikk sajnos nem említi.
|
|
Szuhakálló-Múcsony
raps, 2015.04.10 12:34.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még annyit a történethez, hogy Kurityán ( Feketevölgy ) irányába is volt kiágazás. Az viszont már kevésbé ismeretes, hogy bizony azon a vonalon személyszállítás is volt egy rövid ideig. Sőt! A vonalon 2 db. táblás megálló is volt...
|
|
Szuhakálló-Múcsony
raps, 2015.04.10 12:26.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rónaföldi Zoltán korábbi hozzászólását idézném:
Valamikor a szuhakállói állomásról a következő bányákhoz ágaztak ki iparvágányok: 1. Feketevölgy I. és II. aknai iparvágány, Kurityán. 2. Rudolftepeli Bánya, Rudolftelep. 3. Szeles III. akna, Szuhakálló és Sajókaza között helyezkedett el. 4. Alberttelep Bánya, Alberttelep. 5. Szuhakálló II. akna, később a Borsodi Szénbányák Központi fatelepe. Ezen kívül szintén Szuhakállón át jöttek az ormosbányai és az izsófalvi bányák szenes vagonjai a berentei rendezőbe, majd onnan a szénosztályozóra. A szenes vonatok nem mentek be Kazincbarcikára, hanem a Szuhakálló utáni deltán - Kazincbarcika Alsó megállóhelyen át - közvetlenül berentére futottak be.
|
|
Budapest-Déli
Harpi, 2015.04.09 20:32.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Miért volt MÁVTI?Még ma is az! http://wikimapia.org/12611058/hu/M%C3%81V-TERVEZ%C5%90-INT%C3%89ZET-KFT
|
|
Budapest-Déli
cd196, 2015.04.09 20:09.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az igazgatósági épület (nem azonos a volt MÁVTI székházával) nagy felbontásban: http://egykor.hu/images/2010/original/budapest-i-kerulet-deli-vasut-igazgatosagi-epulet-.jpg innen: http://egykor.hu/budapest-i--kerulet/deli-vasut-igazgatosagi-epulet/3852
|
|
Szuhakálló-Múcsony
Lepesi Zoltán László, 2015.04.09 18:51.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bocs! Ha így van akkor jogosak a jelzők! De akkor így még szörnyűbb a mai látvány - a youtub - on néztem filmet a vonal utolsó napjairól, már akkor is pusztaság volt az állomás! :-(
|
|
Szuhakálló-Múcsony
-, 2015.04.09 16:38.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=133318052&t=9113973
|
|
Szuhakálló-Múcsony
Lepesi Zoltán László, 2015.04.09 13:33.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az utolsó hozzászóláshoz: ez Szuhakállón készült kép? Volt onnan három felé kiágazás, legalábbis olyan ahova vonatszámban közlekedtek vonatok? Mivel a jelzők háromfogalmú kijárati jelzők, azaz egy kar - főirány, kettő kar - mellékirány1, három kar mellékirány2 a jelentése.
|
|
Karcag-Vásártér
Andrási Zoltán, 2015.04.08 18:47.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Kisállomás a szánkódombról (2015.04.08)
|
|
|
Karcag-Vásártér
Andrási Zoltán, 2015.04.08 18:42.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Indul a délutáni kanyar Füred felé (2015.04.08)
|
|
|
Dvorniky
Tastam, 2015.04.08 08:30.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely épületét lakják, állapota kissé kopottas, de jónak mondható, a peron is megvan.
|
|
|
Dvorniky
Tastam, 2015.04.08 08:29.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Különvonat érkezése 2015. március 28-án.
|
|
|
Dunapataj
kenderfi, 2015.04.07 20:11.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület manapság.
|
|
|
Kecel
kenderfi, 2015.04.07 20:07.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bedeszkázva...
|
|
|
Madarászpuszta
kenderfi, 2015.04.07 20:05.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy kép a peron felől.
|
|
|
Madaras
kenderfi, 2015.04.07 20:03.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület a belső oldala felől.
|
|
|
Kisszénás
fizolt, 2015.04.07 15:12.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson három vonatfogadó vágány található, átmenő fővágánya a harmadik vágány, rakodóvágány az első, Kondoros felől a második vágányra lehetett egyenesbe érkezni, a mellékvonal jelenleg le van zárva. A negyedik vágányból csonkavágány ágazik le. Az állomáson váltózárkulcs-rögzítő biztosítóberendezés üzemel, helyszíni állítású, váltózáras váltókkal, biztosított alak bejárati és közös kijárati jelzőkkel, amiket az állomás két végén található váltókezelői őrhelyekről kezelnek. Az állomásépületben forgalmi iroda és váróterem is van, az épület az állomáson dolgozók elmondása szerint egykor emeletes volt. Az utasforgalom alacsony: mindössze néhány fel- és leszálló naponta.
|
|
Jászberény
ROCOman, 2015.04.07 14:20.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A pénztárban már kártyával is fizethetünk a menetjegyért, akár PayPass-szal is.
|
|
Makó
fizolt, 2015.04.07 13:29.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A jelenlegi menetrend szerint heti egyetlen vonatkereszt van Makó állomáson: a pénteki iskolásforgalmat megcélzó vonat itt találkozik naponta közlekedővel.
|
|
|
Pozsony
Harpi, 2015.04.06 07:46.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Remek régi képeslapok a hídról : http://www.pozsonyikifli.sk/hu/Friss-kifli/Kepeslapmania/Viszontlatasra-dovidenia-auf-Wiedersehen-Oreg-hid-26-nagy-kep-.html
|
|
Pozsony
Harpi, 2015.04.06 07:40.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Színtervek az új hídra : http://m.parameter.sk/rovat/regio/2014/02/07/egyelore-ugy-nez-ki-zold-szurke-lesz-az-oreg-hid
|
|
Pozsony
Harpi, 2015.04.06 07:35.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mikor még állt a híd : http://m.ujszo.com/foto/2013/11/08/nagykep-igy-bucsuztak-a-pozsonyi-oreg-hidtol
|
|
Pozsony
Harpi, 2015.04.06 07:31.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az Öreg híd bontása : http://m.ujszo.com/foto/2014/04/24/az-oreg-hid-felet-mar-szetszedtek
|
|
Pozsony
Harpi, 2015.04.06 07:03.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A tervett új nyomvonalakról én is hallottam,sőt tervezik az átépített Öreg hídon az újbóli kötöttpályás közlekedés kiépítését is.A hiányzó vonalak felvételéhez pedig sok sikert.Itt egy remek kép a még működő lóvasúti állomásról a vlaky.net oldalról.
|
|
|
Madaras
ROCOman, 2015.04.06 06:45.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori felvételi épület felújításával civil ház létesült Madarason 2014-ben: http://www.madaras.hu/206-civil.html
|
|
Makó-Újváros
fizolt, 2015.04.05 22:52.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson kettő vonatfogadó vágány található, átmenő fővágánya a második, rakodóvágánya az első, ezt vágányzáró sorompók biztosítják, emellett mindkét állomásvégén kiágazik egy-egy iparvágány. Az állomáson váltózárkulcs azonosító jelzőberendezés üzemel, helyszíni állítású, váltózáras váltókkal, nem biztosított alak bejárati jelzőkkel, a Makó elágazás felőli oldalon sorompófedező fényjelzővel, amiket a forgalmi irodából kezelnek. A Földeák felőli oldalon teljes csapórudas sorompóval biztosított közúti útátjáró és gyalogos útátjáró is található, amiket a forgalmi iroda előtti készülékekkel kezelnek, és függésben vannak az állomás Földeák felőli bejárati jelzőjével. Tehervonatok közlekedése esetén forgalmi szolgálattevő teljesít szolgálatot.
|
|