Budapest-Déli
Harpi, 2015.01.26 09:49.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Alagútomlás a Déli pályaudvarnálhttp://www.hir24.hu/belfold/2015/01/26/alagutomlas-a-delinel-a-tamfal-is-megcsuszott/#sl
|
|
Lakitelek
Tastam, 2015.01.26 09:39.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lakitelek állomás a fénykorban: a kép 1984 nyarán készült.
|
|
|
Nagyvisnyó-Dédes
interpici400, 2015.01.25 21:56.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon úgy tűnik, hogy elkészültek az épület felújításával, bővítésével. Én ugyan csak buszból láttam, de elég jól néz ki, ahhoz képest mindenképp, hogy milyen leromlott állapotban volt. Ha valaki arra jár, lőhetne róla 1-2 képet.
|
|
Papkeszi
Mopat, 2015.01.25 16:32.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdvözletem! Friss hírek: http://iho.hu/hir/duborog-a-27-es-vonal-150116 Azaz a papkeszi állomáson ismét van élet, tehervonatok járnak rendszeresen a gyártelepi iparvágány kiszolgálása céljából. A linken galériát is látunk, pl. zöld Bobo tehervonattal az állomáson... Sós János
|
|
Győr-Dunapart
Colos, 2015.01.24 20:39.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://www.facebook.com/regigyor/photos/a.221884171158527.71640.221660581180886/221890537824557/?type=3&theater
https://www.facebook.com/regigyor/photos/a.450598088287133.117601.221660581180886/351772591503017/?type=3&theater
|
|
Váckisújfalu
interpici400, 2015.01.24 18:36.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
atidas! Lehet, hogy a pesti kerülővel szemben meg lehet spórolni egy órát, a vonathoz képest viszont plusz 1 óra, mivel a 40 perces menetidő busszal 60 perc, és így Vácon csak az 1 órával későbbi pókot lehet elérni, visszafelé pedig az eggyel korábbihoz kell érkezni. Én is rengeteget jártam Hatvanból a Börzsönybe túrázni azelőtt, így viszont -2 órával nem lehet értelmes túrát szervezni. :(
|
|
Gerje
Tastam, 2015.01.24 15:48.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1920-as évtized elején többször is felmerült az ötlet, hogy Gerje állomást át kellene nevezni Cegléd-alsóra. Az indoklás szerint ezzel "Cegléd nagyságát publikálnánk", mint tette azt Kecskemét a maga alsó pályaudvarával. Hogy a gondolattal akár a hév-nél, akár a városházán komolyan foglalkoztak volna, nincs tudomásom.
|
|
Sellye
papirbakter, 2015.01.24 14:54.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Saját készítésű makettem. M1:87, anyaga: papír, fakarton
|
|
|
Csemő
Tastam, 2015.01.23 18:13.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, a 26159-es sz. hozzászólás írójának igaza van. Nem könnyű úgy rekonstruálni a múltat, amíg nem ismerjük és csupán logikus(nak vélt) gondolkodás útján próbálunk rájönni, mi hogyan is volt. Jelen esetben az okozta a félreértést, hogy azt gondoltuk, Csemő állomás felvételi épülete az azonos nevű település központjától néhány száz méterre ma is áll. A valóság azonban más: azt, a vonal megnyitásakor tényleg Csemőnek elnevezett állomást az 1950-es évek eleje táján átkeresztelték Felsőcsemőnek és ez úgy maradt a vasút bezárásáig. Az egykori Végh-telep, a későbbi Csemő állomás attól mintegy 2 km-rel keletre kinn volt a "prérin", közel ahhoz a ponthoz, ahol a vasútvonal nagy ívben a keleti irányból északnak kanyarodott. Épületei már nem állnak, azonban az általam ismert egyetlen fényképfelvétel, amelyen a neve is olvasható, egyértelműen nem azt a házat ábrázolja, amelyet sokáig Csemő állomásnak gondoltunk. A fentieket egy idős helybeli megerősítette, de igazolja a következő visszaemlékezés is: "A megálló rakodóhely után volt a vasútvonal mellett egy homokdomb, Gyurkadomb volt a neve, de erre már csak azok a Csemő környéki volt gyermekek emlékeznek, akik gyermekkorukban télen, nyáron arra jártak és boldogan hancúroztak a domb körül. A domb egy részét elhordták, a megmaradt részre geodéziai (háromszögelési) pontot helyeztek." Értelemszerűen ezen oldal hozzászólásai (ez és a 26159-es kivételével) és képei Felsőcsemő állomás anyagához tartoznak. A fenti okfejtés így elmondva alighanem zavaros, de talán az állomás - és a falu - története megvilágosítja. Az állomásnak eredetileg a Sashalom nevet szánták - az engedélyokiratban is így szerepel -, ami a közeli, a környékbeliek által inkább Gyurkadombként ismert kiemelkedésre utal. A Végh-telep elnevezésről nem sokkal a vonal megnyitása előtt, valószínűleg az 1909. május 12-iki pótbejáráson született döntés (Végh Sándor birtokos a vasút egyik legnagyobb támogatója volt). Amikor 1951-ben megkezdődött Csemő község létrehozása, a majdani település belterületét a Gyurkadomb déli oldalánál, a mai falutól 1,5-2 km-re keletre jelölték ki, itt épült fel a tanácsháza is. Nyilvánvalóan ez volt az indoka, hogy Véghtelep állomás neve Csemőre változzon, ugyanakkor a régi Csemő megálló-rakodóból Felsőcsemő lett. Csakhogy a terület a közúthálózattól messze esett, így még ugyanazon évtized végén új faluközpontot alakítottak ki Felsőcsemő állomás közelében, ahol minden szükséges feltétel (vasút, autóbusz, vegyesbolt, posta) adott volt. Addigra a lakosság már megszokta az állomások, megállók új neveit, vélhetően ezért nem akarták őket újra átnevezni.
|
|
|
Budapest-Vizafogó
Capras Dávid, 2015.01.23 16:42.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Dagály utcánál volt útátjáró http://iho.hu/hir/indul-a-bakterhaz-130123 és felsővezeték is szerintem: http://wikimapia.org/28235063/hu/Árpád-Sztálin-híd-–-Vizafogó-bejárat-összekötő-vágányának-helye
Sőt, jól ugrott be: a Duna felé nézünk, és a kép bal szélén a Dagály utca 12. https://goo.gl/maps/zgmGL
A kép forrása: http://www.fortepan.hu/?q=41176&img=25693 Angyalföldi Helytörténeti Gyűjtemény
Langelaci Fb-albumához tartozó leírás és linkgyűjtemény: http://langelaszlo.blog.hu/2013/12/16/egy_majdnem_eltunt_vasutvonal_maradvanyai_2013-ban_angyalfold Ihó-cikk a témában: http://iho.hu/hir/indul-a-bakterhaz-130123
|
|
|
Budaörs
vmarczi, 2015.01.23 15:27.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Neonfeliratot sajnos a lemálló vakolatdarabok szétzúzták, volt ígéret a javításra, de egyenlőre nem valósult meg. Egyébként a neonfelirat a Budaörsi dr. Luntz Ottokár Kertészek és Kertbarátok Egyesülete támogatásával készült, akik ezen kívül még rengeteget tettek az állomásért, lásd. az épület és a kisraktár közötti virágágyás, viacolor kövek, ívókút felújítása, amit rendszeresen gondoznak is.
A kettő kültéri szobor pedig az állomás aranykezű tolatásvezetőjének műalkotásai. A Magyaricum, illetve a kopjafa, amit a vonatdobálás áldozataként elhunyt kisfiú emlékére készített. A régi raktárépület oldalán, -a tüzép felé vezető út felől- pedig megtalálható a Barackos Madonna-eozinmázas dombormű alkotás.
|
|
Gacsály
Szilágyi Antal, 2015.01.23 15:14.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm Kővári Balázsnak, hogy feltöltötte az un."rendszerváltás,elvtársváltás" után szétrombolt vasútállomásról a fényképet! A szomszéd faluból Császlóból gyakran kísértem ki az édesapámat a vonathoz. 1959-1970 között hetente,kéthetente tette meg az utat Gacsály és Budapest között.Az erőszakos termelőszövetkezet alakítás miatt, minden termőföldjétől és termelési eszközeitől megfosztott emberekkel együtt nem akartak a magyar kolhozokban dolgozni, vállalták az utazással járó nehézségeket a "feketevonaton " való utazást, családjukat elhagyva Ők is a kommunizmus áldozatai voltak.
|
|
Komló-Teher
magyarnaba, 2015.01.21 07:59.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A világháló nem felejt!
https://web.archive.org/web/20050206221709/http://komloiiparipark.hu/kepek.html
A képek rákattintva nagyíthatóak is.
|
|
Szalonna
husonyiczagabor, 2015.01.20 20:59.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A szalonnai állomásra,annak személyzetére vonatkozó korabeli dokumentumokat,fotókat keresek.Aki rendelkezik ilyenekkel megköszönöm a segítségét.Kimondottan keresek Kaáli János állomásfőnök életútjára vonatkozó adatokat.
|
|
Szeged-Rókus
Edit, 2015.01.20 16:21.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A nagypapám volt az állomásfőnök a Rókusi Állomáson,akkoriban az nagyon komoly pozíció volt!
|
|
Komló-Teher
Ashmelia, 2015.01.19 19:16.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megadott link (http://www.komloiiparipark.hu/galeria.html) 404-et ad. :(
|
|
Vinye
siofok35, 2015.01.18 13:25.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fotó az épületről:
Foto: Kozma Endre, Bakonyvasút FB oldal
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10940552_1062673847091344_5347684951378205791_n.jpg?oh=b7d79e9cbfb0e45206a12d2c2c536cec&oe=5523A951&__gda__=1428369000_0e4100f0d57ab4d5c5362e78cf59a62d
|
|
Tura
ROCOman, 2015.01.13 18:25.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
P+R parkoló épült az állomáson.
|
|
Váckisújfalu
26vizsla, 2015.01.12 15:14.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás épülete áll még ugyan, de siralmas az állapota. Jó lenne, ha tudna valaki elfogadható magyarázatot adni, kinek jó ez így? MÁV, vagy a helyi Önkormányzat talán megpróbálhatná, bár a helyi vezetést egyáltalán nem érdekli. Ami régi és nem hoz hasznot neki, az pusztuljon. Így jár a régi Művelődési Ház is, ez is a MÁV fennhatósága alá tartozik, bár önkormányzati területen helyezkedik el.
|
|
|
Selyp
Tastam, 2015.01.10 16:29.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A nyári időszakban az állomás igen hangulatos. A felvétel 1989. május 10-én készült.
|
|
|
Kőszeg
Gashpy, 2015.01.09 22:20.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A téglagyári rakodóponkon lévő téglák valóban a gyár termékei, azonban ezek csak félkész termékek, mert ezek a mellette lévő gerendagyár számára készült papucsok. A téglagyár már nagyon régóta nem használja szállításra a vágányt és a rakodót.
|
|
Érd felső
Lepesi ZL, 2015.01.09 13:41.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ismertem azt a pécsi vezért (nevére nem emlékszem), aki a vonatot vitte - Nurmival (424) - sajnos a szolgálatainak teljes ideje alatt összesen 11 halálos gázolása volt! :-(
|
|
Érd felső
magyarnaba, 2015.01.09 08:59.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1967. szeptember 15-én a Budapest felől érkező személyvonat leszálló utasai türelmetlenségükben felemelték az állomás sorompóját, hogy hamarabb átjuthassanak a lezárt átjárón. A sínekre lépők nem láthatták, hogy a budapesti személyvonat takarásában már érkezik a Pécsről Budapestre tartó személyvonat. A szabálytalanul sínekre lépők közül a vonat öt embert gázolt el, közülük négyen a helyszínen szörnyethaltak, egy személyt pedig súlyos sérülésekkel szállítottak kórházba.
Délmagyarország, 1967. szeptember 16.
|
|
Szeged-Rendező
magyarnaba, 2015.01.08 22:26.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Halálos szerencsétlenség a rendező-pályaudvaron
"A szerencsétlenséget 12 óra után néhány perccel fedezték föl. A rendező-pályaudvaz úgynevezett mérlegvágányán tolató tehervonat mozdonyvezetőjének föltünt, hogy a vagonok összekapcsolására kirendelt Kanalas András nem adja sípjelzéseit. Megállítőtta a szerelvényt és utánnanézett, hogy mi az oka a fékező hallgatásának. Rövid vizsgálódás után borzalmas fölfedezésre bukkant. Kanalas Andrást vértócsa közepén találta meg a vágány mentén. A szerencsétlen fiatalember melle és háta össze volt lapítva, hátán még látszott az ütközőtányér kerek nyoma, bizonyságául annak, hogy az ütközők közé került és ez okozta halálát. (...) A rendőri és orvosi vizsgálat megállapította, hogy a balesetet Kanalas András vigyázatlansága okozta."
Délmagyarország; 1939-05-21, p10
|
|
Apátfalva
magyarnaba, 2015.01.08 22:14.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1926. szeptember 8-án két súlyos baleset is történt az állomáson. Egy tolató tehervonatról a tolatószemélyzet figyelmeztetésül rákiáltott egy sínek között baktató asszonyra. Az asszony a kiáltástól megzavarodva arébb ugrott, így pont a tehervonat elé érkezett, amely elházolta őt. Az asszony azon nyomban szörnyethalt. Néhány órával később egy rakodómunkás fejére csapták rá kollégái egy tehervagon ajtaját, a szerencsétlenül járt munkást eszméletlen állapotban vitték kórházba. Délmagyarország; 1926-09-08; p9.
|
|
Pilisjászfalu
Tastam, 2015.01.08 16:23.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló abban az időszakban, amikor a vonalon még "igazi" vonatok közlekedtek (1987).
|
|
|
Csempeszkopács
Pacee, 2015.01.08 12:48.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv! Találtam egy érdekes cikket az állomásról és a vonalról: http://szombathelyi7.hu/hirportal/kultura/5552-nyolc-evtizedig-szolgalta-a-videket
|
|
Nagykanizsa
faba, 2015.01.06 17:43.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagykanizsa határában: http://holmi.nagykar.hu/irasok/4664/1.html
|
|
Nyírkarász
faba, 2015.01.06 17:17.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.nyirkarasz.hu/hirek/ki-tud-tobbet-a-nyirkaraszi-vasutrol
|
|
Szombathely
kugi, 2015.01.06 14:39.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Déli Vasút menetrendje 1868-ból: http://kugi.blog.hu/2012/03/05/81_vasuti_menetrend_1868-ban
|
|