Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 159 ] [ 160 ] [ 161 ] [ 162 ] [ 163 ] [ 164 ] [ 165 ] [ 166 ] [ 167 ] ...   Utolsó Következő

Budapest-Déli    Harpi, 2015.01.26 09:49.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Alagútomlás a Déli pályaudvarnálhttp://www.hir24.hu/belfold/2015/01/26/alagutomlas-a-delinel-a-tamfal-is-megcsuszott/#sl
 
Lakitelek    Tastam, 2015.01.26 09:39.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lakitelek állomás a fénykorban: a kép 1984 nyarán készült.
 
Nagyvisnyó-Dédes    interpici400, 2015.01.25 21:56.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon úgy tűnik, hogy elkészültek az épület felújításával, bővítésével. Én ugyan csak buszból láttam, de elég jól néz ki, ahhoz képest mindenképp, hogy milyen leromlott állapotban volt. Ha valaki arra jár, lőhetne róla 1-2 képet.
 
Papkeszi    Mopat, 2015.01.25 16:32.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdvözletem!
Friss hírek:
http://iho.hu/hir/duborog-a-27-es-vonal-150116
Azaz a papkeszi állomáson ismét van élet, tehervonatok járnak rendszeresen a gyártelepi iparvágány kiszolgálása céljából. A linken galériát is látunk, pl. zöld Bobo tehervonattal az állomáson...
Sós János
 
Győr-Dunapart    Colos, 2015.01.24 20:39.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://www.facebook.com/regigyor/photos/a.221884171158527.71640.221660581180886/221890537824557/?type=3&theater

https://www.facebook.com/regigyor/photos/a.450598088287133.117601.221660581180886/351772591503017/?type=3&theater
 
Váckisújfalu    interpici400, 2015.01.24 18:36.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
atidas!
Lehet, hogy a pesti kerülővel szemben meg lehet spórolni egy órát, a vonathoz képest viszont plusz 1 óra, mivel a 40 perces menetidő busszal 60 perc, és így Vácon csak az 1 órával későbbi pókot lehet elérni, visszafelé pedig az eggyel korábbihoz kell érkezni. Én is rengeteget jártam Hatvanból a Börzsönybe túrázni azelőtt, így viszont -2 órával nem lehet értelmes túrát szervezni. :(
 
Gerje    Tastam, 2015.01.24 15:48.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1920-as évtized elején többször is felmerült az ötlet, hogy Gerje állomást át kellene nevezni Cegléd-alsóra. Az indoklás szerint ezzel "Cegléd nagyságát publikálnánk", mint tette azt Kecskemét a maga alsó pályaudvarával. Hogy a gondolattal akár a hév-nél, akár a városházán komolyan foglalkoztak volna, nincs tudomásom.
 
Sellye    papirbakter, 2015.01.24 14:54.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Saját készítésű makettem. M1:87, anyaga: papír, fakarton
 
Csemő    Tastam, 2015.01.23 18:13.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, a 26159-es sz. hozzászólás írójának igaza van. Nem könnyű úgy rekonstruálni a múltat, amíg nem ismerjük és csupán logikus(nak vélt) gondolkodás útján próbálunk rájönni, mi hogyan is volt. Jelen esetben az okozta a félreértést, hogy azt gondoltuk, Csemő állomás felvételi épülete az azonos nevű település központjától néhány száz méterre ma is áll. A valóság azonban más: azt, a vonal megnyitásakor tényleg Csemőnek elnevezett állomást az 1950-es évek eleje táján átkeresztelték Felsőcsemőnek és ez úgy maradt a vasút bezárásáig. Az egykori Végh-telep, a későbbi Csemő állomás attól mintegy 2 km-rel keletre kinn volt a "prérin", közel ahhoz a ponthoz, ahol a vasútvonal nagy ívben a keleti irányból északnak kanyarodott. Épületei már nem állnak, azonban az általam ismert egyetlen fényképfelvétel, amelyen a neve is olvasható, egyértelműen nem azt a házat ábrázolja, amelyet sokáig Csemő állomásnak gondoltunk. A fentieket egy idős helybeli megerősítette, de igazolja a következő visszaemlékezés is: "A megálló rakodóhely után volt a vasútvonal mellett egy homokdomb, Gyurkadomb volt a neve, de erre már csak azok a Csemő környéki volt gyermekek emlékeznek, akik gyermekkorukban télen, nyáron arra jártak és boldogan hancúroztak a domb körül. A domb egy részét elhordták, a megmaradt részre geodéziai (háromszögelési) pontot helyeztek."
Értelemszerűen ezen oldal hozzászólásai (ez és a 26159-es kivételével) és képei Felsőcsemő állomás anyagához tartoznak.
A fenti okfejtés így elmondva alighanem zavaros, de talán az állomás - és a falu - története megvilágosítja. Az állomásnak eredetileg a Sashalom nevet szánták - az engedélyokiratban is így szerepel -, ami a közeli, a környékbeliek által inkább Gyurkadombként ismert kiemelkedésre utal. A Végh-telep elnevezésről nem sokkal a vonal megnyitása előtt, valószínűleg az 1909. május 12-iki pótbejáráson született döntés (Végh Sándor birtokos a vasút egyik legnagyobb támogatója volt). Amikor 1951-ben megkezdődött Csemő község létrehozása, a majdani település belterületét a Gyurkadomb déli oldalánál, a mai falutól 1,5-2 km-re keletre jelölték ki, itt épült fel a tanácsháza is. Nyilvánvalóan ez volt az indoka, hogy Véghtelep állomás neve Csemőre változzon, ugyanakkor a régi Csemő megálló-rakodóból Felsőcsemő lett. Csakhogy a terület a közúthálózattól messze esett, így még ugyanazon évtized végén új faluközpontot alakítottak ki Felsőcsemő állomás közelében, ahol minden szükséges feltétel (vasút, autóbusz, vegyesbolt, posta) adott volt. Addigra a lakosság már megszokta az állomások, megállók új neveit, vélhetően ezért nem akarták őket újra átnevezni.
 
Budapest-Vizafogó    Capras Dávid, 2015.01.23 16:42.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dagály utcánál volt útátjáró http://iho.hu/hir/indul-a-bakterhaz-130123 és felsővezeték is szerintem: http://wikimapia.org/28235063/hu/Árpád-Sztálin-híd-–-Vizafogó-bejárat-összekötő-vágányának-helye

Sőt, jól ugrott be: a Duna felé nézünk, és a kép bal szélén a Dagály utca 12. https://goo.gl/maps/zgmGL

A kép forrása: http://www.fortepan.hu/?q=41176&img=25693 Angyalföldi Helytörténeti Gyűjtemény

Langelaci Fb-albumához tartozó leírás és linkgyűjtemény: http://langelaszlo.blog.hu/2013/12/16/egy_majdnem_eltunt_vasutvonal_maradvanyai_2013-ban_angyalfold
Ihó-cikk a témában: http://iho.hu/hir/indul-a-bakterhaz-130123
 
Budaörs    vmarczi, 2015.01.23 15:27.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Neonfeliratot sajnos a lemálló vakolatdarabok szétzúzták, volt ígéret a javításra, de egyenlőre nem valósult meg. Egyébként a neonfelirat a Budaörsi dr. Luntz Ottokár Kertészek és Kertbarátok Egyesülete támogatásával készült, akik ezen kívül még rengeteget tettek az állomásért, lásd. az épület és a kisraktár közötti virágágyás, viacolor kövek, ívókút felújítása, amit rendszeresen gondoznak is.

A kettő kültéri szobor pedig az állomás aranykezű tolatásvezetőjének műalkotásai. A Magyaricum, illetve a kopjafa, amit a vonatdobálás áldozataként elhunyt kisfiú emlékére készített.
A régi raktárépület oldalán, -a tüzép felé vezető út felől- pedig megtalálható a Barackos Madonna-eozinmázas dombormű alkotás.
 
Gacsály    Szilágyi Antal, 2015.01.23 15:14.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm Kővári Balázsnak, hogy feltöltötte az un."rendszerváltás,elvtársváltás" után szétrombolt vasútállomásról a fényképet! A szomszéd faluból Császlóból gyakran kísértem ki az édesapámat a vonathoz. 1959-1970 között hetente,kéthetente tette meg az utat Gacsály és Budapest között.Az erőszakos termelőszövetkezet alakítás miatt, minden termőföldjétől és termelési eszközeitől megfosztott emberekkel együtt nem akartak a magyar kolhozokban dolgozni, vállalták az utazással járó nehézségeket a "feketevonaton " való utazást, családjukat elhagyva Ők is a kommunizmus áldozatai voltak.
 
Komló-Teher    magyarnaba, 2015.01.21 07:59.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A világháló nem felejt!

https://web.archive.org/web/20050206221709/http://komloiiparipark.hu/kepek.html

A képek rákattintva nagyíthatóak is.
 
Szalonna    husonyiczagabor, 2015.01.20 20:59.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A szalonnai állomásra,annak személyzetére vonatkozó korabeli dokumentumokat,fotókat keresek.Aki rendelkezik ilyenekkel megköszönöm a segítségét.Kimondottan keresek Kaáli János állomásfőnök életútjára vonatkozó adatokat.
 
Szeged-Rókus    Edit, 2015.01.20 16:21.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A nagypapám volt az állomásfőnök a Rókusi Állomáson,akkoriban az nagyon komoly pozíció volt!
 
Komló-Teher    Ashmelia, 2015.01.19 19:16.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megadott link (http://www.komloiiparipark.hu/galeria.html) 404-et ad. :(
 
Vinye    siofok35, 2015.01.18 13:25.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Fotó az épületről:

Foto: Kozma Endre, Bakonyvasút FB oldal

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10940552_1062673847091344_5347684951378205791_n.jpg?oh=b7d79e9cbfb0e45206a12d2c2c536cec&oe=5523A951&__gda__=1428369000_0e4100f0d57ab4d5c5362e78cf59a62d
 
Tura    ROCOman, 2015.01.13 18:25.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
P+R parkoló épült az állomáson.
 
Váckisújfalu    26vizsla, 2015.01.12 15:14.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás épülete áll még ugyan, de siralmas az állapota. Jó lenne, ha tudna valaki elfogadható magyarázatot adni, kinek jó ez így? MÁV, vagy a helyi Önkormányzat talán megpróbálhatná, bár a helyi vezetést egyáltalán nem érdekli. Ami régi és nem hoz hasznot neki, az pusztuljon. Így jár a régi Művelődési Ház is, ez is a MÁV fennhatósága alá tartozik, bár önkormányzati területen helyezkedik el.
 
Selyp    Tastam, 2015.01.10 16:29.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A nyári időszakban az állomás igen hangulatos. A felvétel 1989. május 10-én készült.
 
Kőszeg    Gashpy, 2015.01.09 22:20.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A téglagyári rakodóponkon lévő téglák valóban a gyár termékei, azonban ezek csak félkész termékek, mert ezek a mellette lévő gerendagyár számára készült papucsok.
A téglagyár már nagyon régóta nem használja szállításra a vágányt és a rakodót.
 
Érd felső    Lepesi ZL, 2015.01.09 13:41.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ismertem azt a pécsi vezért (nevére nem emlékszem), aki a vonatot vitte - Nurmival (424) - sajnos a szolgálatainak teljes ideje alatt összesen 11 halálos gázolása volt! :-(
 
Érd felső    magyarnaba, 2015.01.09 08:59.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1967. szeptember 15-én a Budapest felől érkező személyvonat leszálló utasai türelmetlenségükben felemelték az állomás sorompóját, hogy hamarabb átjuthassanak a lezárt átjárón. A sínekre lépők nem láthatták, hogy a budapesti személyvonat takarásában már érkezik a Pécsről Budapestre tartó személyvonat. A szabálytalanul sínekre lépők közül a vonat öt embert gázolt el, közülük négyen a helyszínen szörnyethaltak, egy személyt pedig súlyos sérülésekkel szállítottak kórházba.

Délmagyarország, 1967. szeptember 16.
 
Szeged-Rendező    magyarnaba, 2015.01.08 22:26.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Halálos szerencsétlenség a rendező-pályaudvaron

"A szerencsétlenséget 12 óra után néhány perccel fedezték föl. A rendező-pályaudvaz úgynevezett mérlegvágányán tolató tehervonat mozdonyvezetőjének föltünt, hogy a vagonok összekapcsolására kirendelt Kanalas András nem adja sípjelzéseit. Megállítőtta a szerelvényt és utánnanézett, hogy mi az oka a fékező hallgatásának. Rövid vizsgálódás után borzalmas fölfedezésre bukkant. Kanalas Andrást vértócsa közepén találta meg a vágány mentén. A szerencsétlen fiatalember melle és háta össze volt lapítva, hátán még látszott az ütközőtányér kerek nyoma, bizonyságául annak, hogy az ütközők közé került és ez okozta halálát. (...) A rendőri és orvosi vizsgálat megállapította, hogy a balesetet Kanalas András vigyázatlansága okozta."

Délmagyarország; 1939-05-21, p10
 
Apátfalva    magyarnaba, 2015.01.08 22:14.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1926. szeptember 8-án két súlyos baleset is történt az állomáson. Egy tolató tehervonatról a tolatószemélyzet figyelmeztetésül rákiáltott egy sínek között baktató asszonyra. Az asszony a kiáltástól megzavarodva arébb ugrott, így pont a tehervonat elé érkezett, amely elházolta őt. Az asszony azon nyomban szörnyethalt. Néhány órával később egy rakodómunkás fejére csapták rá kollégái egy tehervagon ajtaját, a szerencsétlenül járt munkást eszméletlen állapotban vitték kórházba. Délmagyarország; 1926-09-08; p9.
 
Pilisjászfalu    Tastam, 2015.01.08 16:23.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló abban az időszakban, amikor a vonalon még "igazi" vonatok közlekedtek (1987).
 
Csempeszkopács    Pacee, 2015.01.08 12:48.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdv! Találtam egy érdekes cikket az állomásról és a vonalról: http://szombathelyi7.hu/hirportal/kultura/5552-nyolc-evtizedig-szolgalta-a-videket
 
Nagykanizsa    faba, 2015.01.06 17:43.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagykanizsa határában:
http://holmi.nagykar.hu/irasok/4664/1.html
 
Nyírkarász    faba, 2015.01.06 17:17.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.nyirkarasz.hu/hirek/ki-tud-tobbet-a-nyirkaraszi-vasutrol
 
Szombathely    kugi, 2015.01.06 14:39.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Déli Vasút menetrendje 1868-ból: http://kugi.blog.hu/2012/03/05/81_vasuti_menetrend_1868-ban
 
Előző Első    ... [ 159 ] [ 160 ] [ 161 ] [ 162 ] [ 163 ] [ 164 ] [ 165 ] [ 166 ] [ 167 ] ...   Utolsó Következő