Kétegyháza
husonyiczagabor, 2015.02.02 21:18.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1927.Állomásfőnök:Szabó István
|
|
Kistelek
husonyiczagabor, 2015.02.02 21:15.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1927.Szabó Gyula felügyelő,állomásfőnök
|
|
Nagybátony
husonyiczagabor, 2015.02.02 21:14.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1927.Állomásfőnök:Marcsek Gyula
|
|
Szarvas
husonyiczagabor, 2015.02.02 21:12.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1927.Állomásfőnök:Liszka Gyula
|
|
Forró-Encs
husonyiczagabor, 2015.02.02 21:11.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1927.Állomásfőnök.Lankasch Vilmos
|
|
Bodrogkeresztúr
husonyiczagabor, 2015.02.02 21:08.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1927.Állomásfőnök:Zs.Kiss Kornél
|
|
Jászárokszállás
husonyiczagabor, 2015.02.02 21:05.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomásfőnök.Gábris Géza 1927
|
|
Tata
husonyiczagabor, 2015.02.02 21:03.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1927.Állomsáfőnök:Fehér Lajos
|
|
Szőreg
husonyiczagabor, 2015.02.02 21:01.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1927.Állomásfőnök:Égert István
|
|
Szakály-Hőgyész
husonyiczagabor, 2015.02.02 21:00.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1927.Állomásfőnök:Bányai Artur
|
|
Mihályháza
Bogdan József, 2015.02.01 17:01.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valamikor itt laktam 10 éves koromig
|
|
Szalonna
husonyiczagabor, 2015.01.30 16:33.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1974 előtt a szalonnai állomáson állomásfőnök volt,-Fejes Gábor.Innen Nyergesújfaluba került szintén főnöki beosztásba..Szalonnán talán a nyugdíjba vonuló Kaáli János helyére került.Nincs valakinek valami erre vonatkozó információja?!Megköszönném a segítségét.
|
|
Nyergesújfalu
husonyiczagabor, 2015.01.30 16:26.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nyergesújfalu állomásfőnöke 1974-1983 között Fejes Gábor.(Lánya: Brosch Lászlóné talán szintén vasutas?!).Fejes Úr korábban Hidasnémetiben,Tarnaszentmiklóson-Hevesen-Szalonnán is volt állomásfőnöki beosztásban.Keresek a szalonnai pályafutására vonatkozó anyagot,minden segítséget köszönök.
|
|
Paládicspuszta
Capras Dávid, 2015.01.29 21:29.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Paládics-puszta v. m., valószínűleg egy harmadik katonai felmérés alapján készült térkép újrakiadásán. Forrás: http://www.miabonyunk.hu/cikkek.php?cikk=6666 („Paládics régi térkép” keresőszóra találtam ezt, sajnos a régi szolnoki térképek nem érhetők el itt: A régi Szolnok térképek http://www.szolnokvedo.hu/fotoa/index.htm#c3 értékes helytörténeti oldal volt, csak a szöveg az archive.org által. Az említett 1993-as térképet is hiába kerestem a hálón.)
|
|
|
Homok
cd196, 2015.01.29 20:34.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
„Törölt nick 2010-11-16 18:32:40 17796 130-as vonali elveszett állomás: Homok. A környékben termelt mezőgazdasági termékek, továbbá tüzelő- és építőanyagok rakodásának színhelye 1885-től. A 60-as 70-es években helyben termelt zöldséget is adtak fel nagy mennyiségben, hűtőkocsikban. Az allomás összes kitérőjét (köznyelven és helytelenül: váltóját), melyek 34,5 kg/m-es sínből voltak, 1974-ben kicserélték újakra: 48,5 kg/m-es rendszerűre. 1975. aug. 16-án azonban kitűztek egy 330 m hosszú 10 km/ó lassújelet Homok állomás területére (229+50 és 232+80 szelvények közé), mert megkezdték az összes kitérő kibontását és helyére folyópálya építését. Felszedték a rakodóvágányt és a vonatfogadó vágányt is. Az állomás helyett jegykiadással ellátott megállóhely lett Homok-ból. A munkálatokkal 1975. szeptember 1-re végeztek, ekkor lemondták a sebességkorlátozást. A megszűnt állomás helye a régi vágányban 1991-ig látszott, akkor építették át a vasúti pályát a jelenlegire (hézagnélküli, 48-as, betonaljas). Az utasforgalomban csökkenést okozott, hogy az állam a Martfű-Tiszaföldvár-Homok-Kungyalu közötti földutat aszfaltúttá építette át. A jegykiadás 2000-2002 körül szűnt meg, az épület állapota egyre romlik. A fénysorompós átjáró melletti lakóőrházat hamarosan lebontják.” http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=104965050&t=9101631
|
|
Mezőtárkány
Mamóka, 2015.01.29 00:00.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos ez a szép kis állomás mára már ajtaján, ablakán beszögelt állomás lett. Gyalázat ahogy tönkretették. A csempét belül vandálmódon leverték, az ablakokat és ajtókat ellopták, a dolgukat nem a WC-n, hanem benn az állomás épületében végezték. Az állomás névtáblát, melyet este kivilágítottak, leverték. Ilyen ma Mezőtárkány lakossága, sajnos ez már csak rosszabb lesz. Ebből a szép kis faluból mára ez lett. Az idősek meghaltak. a fiatalok mind elmentek. És akik most lakják ???
|
|
Algyő
Endre, 2015.01.28 23:32.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyanítom azok inkább M44-esek lehettek, nem 41-esek.
|
|
Rákospalota-Nádastó
raps, 2015.01.28 20:08.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori állomásépület helye, a Rákospalotai határút irányából fényképezve. 2015.01.18.
|
|
|
Rákospalota-Nádastó
raps, 2015.01.28 20:05.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori állomásépület helye 1. 2015.01.28.
|
|
|
Algyő
magyarnaba, 2015.01.28 14:25.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1970-ben kezdte meg az NKFV (ma: MOL) algyői állomáshoz csatlakozó vasútüzeme a működést, 1968 áprilisától már a vasútüzem két M41-es mozdonya végezte az iparvágányok kiszolgálását.
M. L.: Próbavonatok az olajvasúton; Délmagyarország, 1968. március 25. p4
|
|
Kiskundorozsma
magyarnaba, 2015.01.28 14:16.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1970-es évekek elején Kiskundorozsmának szánták a szegedi körzeti teherpályaudvar szerepét, így ide rendelték volna az addig a környékbeli állomásokon folyó teherforgalmat is. Az állomáson 1969-ben közel 6000 teherkocsit rakodtak, míg a Szállásvágány felől 13800 vagonnyi áru érintette az állomást, főként a falezemzgyár, az Agroker, a gumigyár és a DÉLÉP küldeményeként. (EEz utóbbi akkor kezdte megát megyarország legnagyobb építőipari cégévé kinőni, tehát az állomás forgalma valójában még felfutás előtt állt.)
1970-ben a növekvő forgalomra tekintettel két új tehervonati fogadóvágányt adtak át, illetve hozzáláttak a DÉLÉP-telep szívébe vezető második iparvágány építéséhez.
S. M.: Dorozsma körzeti pályaudvar lesz; Délmagyarország, 1973. július 10. p5
|
|
Fürged
Imre, 2015.01.27 14:51.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Újra feltöltöttem a képeimet:
http://furged49.atw.hu/
|
|
Palotabozsok
bottobalazs, 2015.01.27 13:25.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnapi túránk utolsó állomása. Nagyon rossz állapotban van az épület, valóban életveszélyes. A sínek többnyire egyben vannak, bár természetesen mind Véménd mind Bátaszék irányába nagy a növényzet. Pár kép tegnapról: https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Palotabozsok?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOHJ3qS59IuRKw&feat=directlink
|
|
Véménd
bottobalazs, 2015.01.27 13:22.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnapról pár kép: https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Vemend?authuser=0&authkey=Gv1sRgCIavn_yN4-yvhwE&feat=directlink Mivel Véménd állomásépülete lakott, ezért nem mentünk be.
|
|
Szebény
bottobalazs, 2015.01.27 13:17.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos Szebény megállót nem, csupán a megszüntetett közúti átkelőt sikerült lefotózni, ugyanis a volt megálló épületének rendkívül goromba gazdája egy vascsővel fenyegetőzött, hogy menjünk el a környékről... Az említett képek: https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Szebeny?authuser=0&authkey=Gv1sRgCJa1zrjYtuuoMQ&feat=directlink
|
|
Feked
bottobalazs, 2015.01.27 13:14.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnapi képek Feked megállóhelyről: https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Feked?authuser=0&authkey=Gv1sRgCI7_4O27jozHOA&feat=directlink
|
|
Erdősmecske
bottobalazs, 2015.01.27 13:11.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnapi kirándulásunk képei Erdősmecske állomásról: https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Erdosmecske?authuser=0&authkey=Gv1sRgCMXLqM6pwd7p-gE&feat=directlink
|
|
Nagypall
bottobalazs, 2015.01.27 13:09.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnapi rögtönzött bejárásunk nagypalli képei: https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Nagypall?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOT1oZfw_vHbew&feat=directlink Nem volt egyszerű megközelíteni az állomást ebben a téli sárban.
|
|
Pécsvárad
bottobalazs, 2015.01.27 13:06.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnap autóval bejártuk az időjárás adta lehetőségekhez mérten a Pécsvárad-Palotabozsok szakasz állomásait és megállóit. Készült pár kép, amit szeretnék megosztani veletek. Minden megállóról külön mappába tettem a képeket a könnyebb átláthatóság miatt. A jobb idő beköszöntével szeretnénk gyalog is bejárni a Pécsvárad-Palotabozsok(-Bátaszék) szakaszt. Pécsváradi képek: https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Pecsvarad?authuser=0&authkey=Gv1sRgCPGFyLyX8u6fsgE&feat=directlink
|
|
Budapest-Déli
Harpi, 2015.01.26 09:49.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Alagútomlás a Déli pályaudvarnálhttp://www.hir24.hu/belfold/2015/01/26/alagutomlas-a-delinel-a-tamfal-is-megcsuszott/#sl
|
|