Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 158 ] [ 159 ] [ 160 ] [ 161 ] [ 162 ] [ 163 ] [ 164 ] [ 165 ] [ 166 ] ...   Utolsó Következő

Kétegyháza    husonyiczagabor, 2015.02.02 21:18.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1927.Állomásfőnök:Szabó István
 
Kistelek    husonyiczagabor, 2015.02.02 21:15.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1927.Szabó Gyula felügyelő,állomásfőnök
 
Nagybátony    husonyiczagabor, 2015.02.02 21:14.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1927.Állomásfőnök:Marcsek Gyula
 
Szarvas    husonyiczagabor, 2015.02.02 21:12.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1927.Állomásfőnök:Liszka Gyula
 
Forró-Encs    husonyiczagabor, 2015.02.02 21:11.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1927.Állomásfőnök.Lankasch Vilmos
 
Bodrogkeresztúr    husonyiczagabor, 2015.02.02 21:08.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1927.Állomásfőnök:Zs.Kiss Kornél
 
Jászárokszállás    husonyiczagabor, 2015.02.02 21:05.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Állomásfőnök.Gábris Géza 1927
 
Tata    husonyiczagabor, 2015.02.02 21:03.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1927.Állomsáfőnök:Fehér Lajos
 
Szőreg    husonyiczagabor, 2015.02.02 21:01.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1927.Állomásfőnök:Égert István
 
Szakály-Hőgyész    husonyiczagabor, 2015.02.02 21:00.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1927.Állomásfőnök:Bányai Artur
 
Mihályháza    Bogdan József, 2015.02.01 17:01.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valamikor itt laktam 10 éves koromig
 
Szalonna    husonyiczagabor, 2015.01.30 16:33.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1974 előtt a szalonnai állomáson állomásfőnök volt,-Fejes Gábor.Innen Nyergesújfaluba került szintén főnöki beosztásba..Szalonnán talán a nyugdíjba vonuló Kaáli János helyére került.Nincs valakinek valami erre vonatkozó információja?!Megköszönném a segítségét.
 
Nyergesújfalu    husonyiczagabor, 2015.01.30 16:26.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nyergesújfalu állomásfőnöke 1974-1983 között Fejes Gábor.(Lánya: Brosch Lászlóné talán szintén vasutas?!).Fejes Úr korábban Hidasnémetiben,Tarnaszentmiklóson-Hevesen-Szalonnán is volt állomásfőnöki beosztásban.Keresek a szalonnai pályafutására vonatkozó anyagot,minden segítséget köszönök.
 
Paládicspuszta    Capras Dávid, 2015.01.29 21:29.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Paládics-puszta v. m., valószínűleg egy harmadik katonai felmérés alapján készült térkép újrakiadásán. Forrás: http://www.miabonyunk.hu/cikkek.php?cikk=6666 („Paládics régi térkép” keresőszóra találtam ezt, sajnos a régi szolnoki térképek nem érhetők el itt: A régi Szolnok térképek http://www.szolnokvedo.hu/fotoa/index.htm#c3 értékes helytörténeti oldal volt, csak a szöveg az archive.org által. Az említett 1993-as térképet is hiába kerestem a hálón.)
 
Homok    cd196, 2015.01.29 20:34.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
„Törölt nick 2010-11-16 18:32:40 17796
130-as vonali elveszett állomás: Homok. A környékben termelt mezőgazdasági termékek, továbbá tüzelő- és építőanyagok rakodásának színhelye 1885-től. A 60-as 70-es években helyben termelt zöldséget is adtak fel nagy mennyiségben, hűtőkocsikban.

Az allomás összes kitérőjét (köznyelven és helytelenül: váltóját), melyek 34,5 kg/m-es sínből voltak, 1974-ben kicserélték újakra: 48,5 kg/m-es rendszerűre.

1975. aug. 16-án azonban kitűztek egy 330 m hosszú 10 km/ó lassújelet Homok állomás területére (229+50 és 232+80 szelvények közé), mert megkezdték az összes kitérő kibontását és helyére folyópálya építését. Felszedték a rakodóvágányt és a vonatfogadó vágányt is. Az állomás helyett jegykiadással ellátott megállóhely lett Homok-ból. A munkálatokkal 1975. szeptember 1-re végeztek, ekkor lemondták a sebességkorlátozást.

A megszűnt állomás helye a régi vágányban 1991-ig látszott, akkor építették át a vasúti pályát a jelenlegire (hézagnélküli, 48-as, betonaljas).

Az utasforgalomban csökkenést okozott, hogy az állam a Martfű-Tiszaföldvár-Homok-Kungyalu közötti földutat aszfaltúttá építette át.

A jegykiadás 2000-2002 körül szűnt meg, az épület állapota egyre romlik. A fénysorompós átjáró melletti lakóőrházat hamarosan lebontják.” http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=104965050&t=9101631
 
Mezőtárkány    Mamóka, 2015.01.29 00:00.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos ez a szép kis állomás mára már ajtaján, ablakán beszögelt állomás lett.
Gyalázat ahogy tönkretették. A csempét belül vandálmódon leverték, az ablakokat és ajtókat ellopták, a dolgukat nem a WC-n, hanem benn az állomás épületében végezték. Az állomás névtáblát, melyet este kivilágítottak, leverték. Ilyen ma Mezőtárkány lakossága, sajnos ez már csak rosszabb lesz. Ebből a szép kis faluból mára ez lett. Az idősek meghaltak. a fiatalok mind elmentek. És akik most lakják ???
 
Algyő    Endre, 2015.01.28 23:32.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyanítom azok inkább M44-esek lehettek, nem 41-esek.
 
Rákospalota-Nádastó    raps, 2015.01.28 20:08.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori állomásépület helye, a Rákospalotai határút irányából fényképezve. 2015.01.18.
 
Rákospalota-Nádastó    raps, 2015.01.28 20:05.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori állomásépület helye 1. 2015.01.28.
 
Algyő    magyarnaba, 2015.01.28 14:25.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1970-ben kezdte meg az NKFV (ma: MOL) algyői állomáshoz csatlakozó vasútüzeme a működést, 1968 áprilisától már a vasútüzem két M41-es mozdonya végezte az iparvágányok kiszolgálását.

M. L.: Próbavonatok az olajvasúton; Délmagyarország, 1968. március 25. p4
 
Kiskundorozsma    magyarnaba, 2015.01.28 14:16.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1970-es évekek elején Kiskundorozsmának szánták a szegedi körzeti teherpályaudvar szerepét, így ide rendelték volna az addig a környékbeli állomásokon folyó teherforgalmat is. Az állomáson 1969-ben közel 6000 teherkocsit rakodtak, míg a Szállásvágány felől 13800 vagonnyi áru érintette az állomást, főként a falezemzgyár, az Agroker, a gumigyár és a DÉLÉP küldeményeként. (EEz utóbbi akkor kezdte megát megyarország legnagyobb építőipari cégévé kinőni, tehát az állomás forgalma valójában még felfutás előtt állt.)

1970-ben a növekvő forgalomra tekintettel két új tehervonati fogadóvágányt adtak át, illetve hozzáláttak a DÉLÉP-telep szívébe vezető második iparvágány építéséhez.

S. M.: Dorozsma körzeti pályaudvar lesz; Délmagyarország, 1973. július 10. p5
 
Fürged    Imre, 2015.01.27 14:51.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Újra feltöltöttem a képeimet:

http://furged49.atw.hu/
 
Palotabozsok    bottobalazs, 2015.01.27 13:25.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnapi túránk utolsó állomása. Nagyon rossz állapotban van az épület, valóban életveszélyes. A sínek többnyire egyben vannak, bár természetesen mind Véménd mind Bátaszék irányába nagy a növényzet.
Pár kép tegnapról:
https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Palotabozsok?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOHJ3qS59IuRKw&feat=directlink
 
Véménd    bottobalazs, 2015.01.27 13:22.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnapról pár kép:
https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Vemend?authuser=0&authkey=Gv1sRgCIavn_yN4-yvhwE&feat=directlink
Mivel Véménd állomásépülete lakott, ezért nem mentünk be.
 
Szebény    bottobalazs, 2015.01.27 13:17.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos Szebény megállót nem, csupán a megszüntetett közúti átkelőt sikerült lefotózni, ugyanis a volt megálló épületének rendkívül goromba gazdája egy vascsővel fenyegetőzött, hogy menjünk el a környékről...
Az említett képek:
https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Szebeny?authuser=0&authkey=Gv1sRgCJa1zrjYtuuoMQ&feat=directlink
 
Feked    bottobalazs, 2015.01.27 13:14.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnapi képek Feked megállóhelyről:
https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Feked?authuser=0&authkey=Gv1sRgCI7_4O27jozHOA&feat=directlink
 
Erdősmecske    bottobalazs, 2015.01.27 13:11.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnapi kirándulásunk képei Erdősmecske állomásról:
https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Erdosmecske?authuser=0&authkey=Gv1sRgCMXLqM6pwd7p-gE&feat=directlink
 
Nagypall    bottobalazs, 2015.01.27 13:09.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnapi rögtönzött bejárásunk nagypalli képei:
https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Nagypall?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOT1oZfw_vHbew&feat=directlink
Nem volt egyszerű megközelíteni az állomást ebben a téli sárban.
 
Pécsvárad    bottobalazs, 2015.01.27 13:06.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnap autóval bejártuk az időjárás adta lehetőségekhez mérten a Pécsvárad-Palotabozsok szakasz állomásait és megállóit. Készült pár kép, amit szeretnék megosztani veletek. Minden megállóról külön mappába tettem a képeket a könnyebb átláthatóság miatt. A jobb idő beköszöntével szeretnénk gyalog is bejárni a Pécsvárad-Palotabozsok(-Bátaszék) szakaszt.
Pécsváradi képek:
https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Pecsvarad?authuser=0&authkey=Gv1sRgCPGFyLyX8u6fsgE&feat=directlink
 
Budapest-Déli    Harpi, 2015.01.26 09:49.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Alagútomlás a Déli pályaudvarnálhttp://www.hir24.hu/belfold/2015/01/26/alagutomlas-a-delinel-a-tamfal-is-megcsuszott/#sl
 
Előző Első    ... [ 158 ] [ 159 ] [ 160 ] [ 161 ] [ 162 ] [ 163 ] [ 164 ] [ 165 ] [ 166 ] ...   Utolsó Következő