Makó-Újváros
fizolt, 2015.04.05 22:52.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson kettő vonatfogadó vágány található, átmenő fővágánya a második, rakodóvágánya az első, ezt vágányzáró sorompók biztosítják, emellett mindkét állomásvégén kiágazik egy-egy iparvágány. Az állomáson váltózárkulcs azonosító jelzőberendezés üzemel, helyszíni állítású, váltózáras váltókkal, nem biztosított alak bejárati jelzőkkel, a Makó elágazás felőli oldalon sorompófedező fényjelzővel, amiket a forgalmi irodából kezelnek. A Földeák felőli oldalon teljes csapórudas sorompóval biztosított közúti útátjáró és gyalogos útátjáró is található, amiket a forgalmi iroda előtti készülékekkel kezelnek, és függésben vannak az állomás Földeák felőli bejárati jelzőjével. Tehervonatok közlekedése esetén forgalmi szolgálattevő teljesít szolgálatot.
|
|
Pannóniatelep
Gergő, 2015.04.05 21:05.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tiszteletem , Valakinek nincsenek nagyon régi fotói, Pannónia Telepről ?: ))
|
|
Aranyospuszta
Judit, 2015.04.05 20:53.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Aranyospusztán éltem 14 éves koromig, 44 év után ,2014 novemberében visszatértem egy kicsit nosztalgiázni. A puszta azóta a földdel vált egyenlővé, a haranglábon kívűl már semmi sem jelzi, hogy itt valaha emberek éltek. Természetesen a vasútállomást is célba vettük. Megdöbbentem, hogy milyen elhanyagolt állapotban van az állomás épülete, annak ellenére, hogy lakják. Viszont van egy poztívum: az őrház gyönyörűen felújított állapotban van.
|
|
Pozsony
VT22, 2015.04.05 18:58.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, ez valóban létezik most is üzemen kívül, de az újranyitása is a tervezet része. (Eredeti nevén Pozsony-Fiókpályaudvar). Tervezzük felvenni az oldalra, pár egyéb változtatással együtt.
|
|
Pozsony
Harpi, 2015.04.05 17:29.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Filialka bizony megszünt állomás,méghozzá egy különlegesség mert a déli vasút épületeire nagyon hasonlít a még ma is álló felvételi épülete.
|
|
|
Pozsony
VT22, 2015.04.05 16:27.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az első térképeden zölddel jelölt megállók szerintem nem megszűntek, hanem tervezettek, mert nemrég készült valami tanulmányterv az egykori városon átvezető HÉV-nyomvonal visszaállításáról kéregvezetésben.
|
|
Galgagyörk
M412152, 2015.04.05 00:11.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az állomás is mennyi vasutas oktatófilm színhelye volt...
|
|
Pozsony
Harpi, 2015.04.04 07:46.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szintén a vlaky.net oldalról.Itt is láthatók a megszünt és az élő vonalak.
|
|
|
Pozsony
Harpi, 2015.04.04 07:42.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képen Pozsony megszűnt állomásai és megállói láthatók.Ezek közül itt még sok nincs felvéve! Kép:vlaky.net
|
|
|
Püspökmolnári
kugi, 2015.04.03 20:24.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rádióinterjú az állomás híres szülöttjével, Prinz Gyulával: http://kugi.blog.hu/2015/02/04/487_radiointerju_prinz_gyulaval
|
|
Gerje
Zoli, 2015.04.01 19:31.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1959-es állapotok
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/33075?r=2&s=Cegl%C3%A9d&t=1&t2=1&c=2202546.9596295003:5968905.734723:12
|
|
Gerje
Tastam, 2015.04.01 12:27.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gerje megálló-rakodóhely két iparvágánnyal rendelkezett. Az egyik az állomás területéről ágazott ki és a szemben elhelyezkedő borközraktár, később Gerjei pincegazdaság telephelyére vezetett. Létesítése 1939-40-re tehető, az egykori rakodó romjai ma is megvannak (lásd a fotót). A másik iparvágány, melyet 1951-ben az Áruraktározási Hivatal részére építettek, Gerjétől a végpont felé kb. 1 km-re, a nyíltvonalból ágazott ki. Amennyiben kiszolgálását Kupai Kovács majorig közlekedő vegyesvonat végezte, a vonatszemélyzetet erről Cegléd állomás ún. írásbeli rendelkezésen értesítette. A vonat rendesen továbbindult Gerjéről, előrehaladt a kiágazásig, amely előtt megállt. Ekkor lekapcsolták a továbbmenő részt és az iparvágányra rendelt kocsikat a mozdony beállította a telepre. Miután végzett a tolatással, a gép ráállt a kapunál várakozó szerelvényre és folytatta útját.
|
|
|
Budai út
Tastam, 2015.03.31 14:49.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1924. augusztus 18-án "a délutáni személyvonat Budai útról elindulván szétszakadt és a vonat fele visszamaradt. Az ottmaradt részért a mozdony visszatolt, hogy azt a többi kocsihoz csatolják, de közben a mozdony fékszerkezete elromlott és oly erősen ütődött az előtte álló személykocsiba, hogy annak perronját teljesen összetörte. Az összeütközés közben több kocsiban a podgyász a polcról leesett és az utasok is egymásnak ütődtek. Szerencsére sérülés nem történt." (Forrás: Czeglédi Hírmondó)
|
|
Ágostonfalva
Bendi, 2015.03.31 14:46.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, valóban, a szénbányászat virágzásakor épült gyártelepre innen vezet iparvágány, ám a bányákat bezárták. Ettől persze lehet vasúti forgalom rajta. Ez Erdővidék egyetlen vasútállomása, aki vasútra akar szállni, ide kell hogy jöjjön. És egyben Erdővidék egyetlen (hagyományosan) román többségű települése Ágostonfalva.
|
|
Albertirsa
Tastam, 2015.03.29 16:00.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képen az állomás kezdőpont (Budapest) felőli váltóállító központja látszik az átépítés időszakában, röviddel a lebontása előtt. Mögötte az M62 001 trappol éppen.
|
|
|
Albertirsa
Tastam, 2015.03.27 19:56.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Czeglédi Közlöny 1930. október 19-iki száma az alábbiakról számol be: "F. hó 11-én 3 órakor Budapestről Cegléd felé haladó tehervonat mindkét mozdonya téves váltóállítás következtében Alberti-Irsa állomáson kisiklott és a csonka vágányról leszaladt. Emberéletben kár nem esett. A kisiklás következtében 3 teherkocsi összetörött. A baleset ügyében a vizsgálat megindult."
|
|
Monorierdő
Tastam, 2015.03.26 15:58.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nyáregyháza megállóhely neve 1926. július 1-jétől Monori-erdő.
|
|
Répcevis
Balazs177, 2015.03.24 19:24.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sok régi kép az egykori vonalról: http://iho.hu/hir/volt-egyszer-egy-repcevis-sarvar-zalaber-vonal-150322
|
|
Kispest
fizolt, 2015.03.22 19:04.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A második vágányon már régóta 20 Km/órás sebességkorlátozás volt, a vágány állapota tovább romlott, így kizárták a forgalomból, emiatt az állomás jelenleg nem tud vonatkereszteket illetve előzéseket lebonyolítani.
|
|
Pozsonyligetfalu
Central, 2015.03.20 18:08.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Képek az átépítésről:http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/000703-Historia-zeleznicnej-stanice-Bratislava-Petrzalka/
|
|
Érsekújvár
Tastam, 2015.03.19 20:42.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1939 nyarán Bodonyi Géza főintézőt, ceglédi állomásfőnököt Érsekújvár állomás élére helyezték Bekény Rezső főintéző helyett, akit Budapest Nyugati pu állomásfőnökévé neveztek ki. (forrás: Ceglédi Függetlenség, 1939. július 23.)
|
|
Turgony
Galopp, 2015.03.18 23:56.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon örülök hogy nagyapám nem érte meg az állomás lerombolását És Turgony Elnéptelenedését Azt hiszem hogy ő volt az utolsó Állomásfőnök Turgonyban Nem tudom pontosan hogy a háború alatt vagy előtte nevezték ki És a 70-es évekig volt szolgálatban Szomorú hogy települések így eltűnnek nyomtalanul A
|
|
Felsőgalla
raps, 2015.03.18 12:52.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Szénosztályozó anno Tatabánya-Szénrakodó néven önálló állomás volt. Régebbi térképen láttam erre utalást.
|
|
Sopron-Déli
cd196, 2015.03.18 12:01.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kép az 1960-as évekből: http://sopronanno.hu/bejegyzes/sopron-deli-pu
|
|
Kőkútpuszta
Ungaba, 2015.03.17 16:32.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos az enyészeté lett az egész.Pedig lenne rá igény...újra kellene indítani a vasúti közlekedést.
|
|
Nagyvenyim
Capras Dávid, 2015.03.16 21:46.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyvenyim és Hercegfalva megszűnt állomások a levegőből 1961-ben: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/embed/view/39117
|
|
Szob
Juhász Mária, 2015.03.16 07:48.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szép napot kívánok !
Szob vasútállomásának "főnöksége" miért nem tudja, hogy a magyar zászló 3 színe : piros, fehér, zöld, - és NEM zöld, fehér piros !!! /Ennek alapján egy idegen utas nem is értheti, hogy Szob Magyarországhoz tartozik-e, vagy sem !/ Régóta így van ...! GYALÁZATOS ! SZÉGYENKEZHETNÉNEK ! Nem is hiszem, hogy véletlen ! Kérem, szíveskedjenek AZONNAL megfordítani Magyarország zászlaját ! KÖTELESSÉGÜK ! Főként a mai napon : zászlónk, címerünk ünnepnapján ! Szép napot kívánok ! Juhász Mária, Érsekújvár, Felvidék
|
|
Nagyecsed
Bakos László, 2015.03.15 17:45.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az a bizonyos "kisvasút" tulajdonképpen egy csillepálya (lóvontatású!!!) volt, amellyel a szenet , stb. vitték a villanytelepre. A villanytelep igazi ipari műemlék. Gyerekkoromban, nyaranta "dolgoztam" ott, csiszoltuk a korlátokat, hordtuk kis a szivattyúk után lerakódott iszapot... (a Kraszna másik ágától ez a villanytelep egyúttal egy vízátemelő is volt...). Már akkor--1950-53-- nem működött. Amikor a TITÁSZ átvette, édesanyám ott dolgozott, mint adminisztrátor, sokszor voltam ott...Hangulatos kis telep volt a villanytelep...
|
|
Cegléd
ROCOman, 2015.03.14 07:07.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm, megtörtént.
|
|
Cegléd
Tastam, 2015.03.13 16:33.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A "Régi képek" összeállításban az alulról a második kép (Présház, szőlő és vasútrészlet. Végh Sándor szőlőnagybirtokos szőlő- és pincegazdasága, Cegléd) Véghtelep/Csemő állomást ábrázolja, javaslom oda áthelyezni.
|
|