Körösújfalu
Adani, 2014.12.07 15:59.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Körösújfaluig még lenne is forgalom, addig 2007-ben is utaztak vele, szóló Bz elég lenne mondjuk, de az nem járna alacsony kihasználtsággal.
Újranyitni max. akkor fogják, ha Nagyváradig lehet majd járni rajta, de hát az se most lesz, tervek vannak meg 100 milliókért tanulmányok rá, a papír mindent elbír a pályára egy fillért sem költenek, de tervezésre vagyonokat.
|
|
Katonatelep
Tastam, 2014.12.07 11:33.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1913. július 18-án súlyos baleset történt Katonatelep állomáson, a szerencsétlenségről így számolt be a Cegléd c. újság két nappal később megjelent számában: "Összeütközött tehervonatok. Pénteken a katonatelepi állomáson 2 tehervonat összeütközött. Ugyanis a Nagykőrös felől jövő tehervonat nem vette észre a szemafor tilos jelzését és teljes sebességgel robogott be az állomásra. Az ott veszteglő tehervonat vezetője látva a veszedelmet, ellengőzt adott, de az már késő volt, az összeütközés nagy erővel megtörtént. Szerencsére emberéletben kár nem esett, de az államvasutak kára százezerre rúg."
|
|
Pécs-Külváros
Tádé, 2014.12.07 08:12.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
753 604-8 Pécs-Külvároson
|
|
|
Pelsőc
VT22, 2014.12.07 00:40.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kárpátaljai állomások még nem lettek feldolgozva, ezért még nem szerepelnek az oldalon.
|
|
Kisgyócs
fizolt, 2014.12.06 23:32.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekes módon a 2014-2015-ös Vasúti menetrendben a páratlan irányú vonatok lapjára felkerült Kisgyócs és Rákhát megállóhely is, de a páros vonatok oldalára egyik sem. Valószínűleg csak véletlenül kerültek be, vonatok továbbra sem állnak meg.
|
|
Kelenföld
Balazs177, 2014.12.06 22:02.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Harmincezer postagalamb felengedése a Kelenföldi pályaudvaron: http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=267
|
|
Biatorbágy régi
Balazs177, 2014.12.06 21:56.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A biatorbágyi vasúti merénylet: http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=9708
|
|
Svábhegy
Balazs177, 2014.12.06 21:49.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A villamos üzemre átalakított svábhegyi fogakerekű első útja:http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=9177
|
|
Siófok
Balazs177, 2014.12.06 21:43.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sínautó a DSA vonalain:http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=8323
|
|
Sopron
Balazs177, 2014.12.06 21:35.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sopron-Győr között közlekedő benzinmotoros sínautó:http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=8183
|
|
Pelsőc
ROCOman, 2014.12.06 19:35.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Minden kérdésedre itt a válasz: http://www.vasutallomasok.hu/terk/nagym-utem-HR05.png
|
|
Pelsőc
husonyiczagabor, 2014.12.06 18:50.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekes módon amíg a Felvidék, Erdély állomásai megjelennek a hozzászólásokban addig Huszt,Munkács,Beregszász,Ungvár stb,Szóval Kárpátalja állomásai meg sem jelennek itt?! Kérdezem miért!?
|
|
Sárvár
Sanya, 2014.12.05 18:31.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori raktár helyén kerékpártároló, háttérben parkoló épült.
|
|
|
Balladűlő
Tastam, 2014.12.04 16:21.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállót a Ceglédvidéki hév a vasút lefektetésekor ugyan kiépítette, azonban a forgalom beindításakor nem helyezte azt üzembe. Mivel a környéken elég sok kisebb-nagyobb birtok volt, komoly igény mutatkozott a használatára, ezért több kérvény is érkezett a vasúttársasághoz és a polgármesteri hivatalba is a vonatok megállása érdekében. A megálló nevét először az 1910-es téli (október 1-jétől érvényes) menetrend tartalmazza.
|
|
Szombathely
Balazs177, 2014.12.04 16:14.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vasúti dokumentum 1919-ből.Forráshttp://helytortenet.com/szombathely-1919-posta-belyegek-okmanybelyegkent-torteno-felhasznalasa-regi-vasuti-dokumentumon
|
|
|
Körösújfalu
VT22, 2014.12.03 21:06.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos a jelenlegi helyzetben semmi esély arra hogy a vonalat újranyissák.
|
|
Tószeg
Tastam, 2014.12.03 18:26.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1913. január 9-én ismeretlen tettesek feltörték z állomás pénztárhelyiségét. A kézipénztárat tartalmazó ládát a közeli szántóföldre vitték, ahol azt fejsze segítségével feltörték, ám legnagyobb meglepetésükre csak 38 koronát találtak benne. A pénzt elvitték, a láda további tartalmát (értékpapírokat) pedig helyben elégették. A rendőrség megkezdte a nyomozást. Forrás: Cegléd, 1913. január 12-iki kiadás
|
|
Körösújfalu
erdjan, 2014.12.03 16:56.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok! Én tudom pontosan azt hogy mi lett az állomás épületével. Szóval a jelenlegi polgármesterünk megszerette volna vásárolni a MÁV-tól az épületet de nem adták el. Tervben volt falumúzeum kialakítása egyik részében, másik részében pedig vendégház. Sajnos ez a terv nem jött össze, híreket hallunk a vonal újranyitásáról de pontosan senki nem tudja mikor... Nemrégiben szakemberek végeztek felméréseket a környéken a vonal állapotáról stb. Ha pontos információhoz jutok írok ide feltétlenül és ha kíváncsiak vagytok a épület helyére lefényképezem. Üdv!
|
|
Sopron
optimus, 2014.12.03 13:14.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezekre a német állomásnevekre én is kiváncsi lennék,vajon az épületeken is lecserélték őket,vagy csak a menetrendekben szerepeltek.Különösen érdekes Nagycenk-Hidegség megálló ugyanis akkoriban Nagycenket elcsatolták,Hidegséget pedig nem.Nagyon jó volna látni akkor készült fotókat.Egyébként idén lesz az 1921.decemberi soproni népszavazás 93.évfordulója.
|
|
Kunszentmárton-Érpart
VT22, 2014.12.02 20:57.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elbontották.
|
|
Sopron
Balazs177, 2014.12.02 19:50.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képen egy egy 1921-es osztrák térképrészlet látható. Trianontól az 1921.decemberi soproni népszavazásig ez volt a két ország közti államhatár Sopron térségében. Látható,hogy a Győr-soproni vonalat Pinnye és Fertőboz állomások közt,a Sopron-szombathelyi vonalat Nagycenk és Lövő állomások közt vágja ketté a határ.Ebből adódik,hogy az egyik osztrák határállomás Holling (Fertőboz) a másik pedig Großzinkendorf (Nagycenk) volt. Ezenkívül német neve volt még a győri vonalon Wolfs (Balf) és Großzinkendorf-Kleinandrä (Nagycenk-Hidegség) illetve a szombathelyi vonalon Kohlenhof-Wolfs (Kópháza-Balf) megállóhelyeknek is.Sajnos ez hazánkra nézve nem volt a legdicsőbb dolog,de mindenképpen a történelmünk része!
|
|
|
Lendva
VT22, 2014.12.02 13:17.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2014 december 14-i menetrendváltástól újraindul a személyforgalom, szombatonként 2 vonatpárral. (Ezek szerint december 20-án indul az első vonat.)
|
|
Aba-Sárkeresztúr
dani, 2014.12.01 19:25.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a máv menetrendben azt olvastam,hogy 2015.02.15-ig tart a vonatpótlózás.
|
|
Harka
Balazs177, 2014.12.01 13:30.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Korábbi névnek,Harkához:Harkau-Kohlenhof,Sopron-Délihez:Ödenburg-Südbahnhof.Egy 1920-as Osztrák belföldi menetrendben így szerepel.
|
|
|
Aba-Sárkeresztúr
QQriQ, 2014.11.30 22:02.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyakorlatilag több vonat helyett több busz lesz: Azt hallani, hogy egész jövő évben pótolva lesz a vonal.
|
|
Derecske-Vásártér
QQriQ, 2014.11.30 22:00.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épületet hamarosan el fogják bontani. Forrás: 106-os vonal facebook oldal.
|
|
Aba-Sárkeresztúr
hangyald, 2014.11.30 21:43.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sikeresnek bizonyult egy kezdeményezés (amiről semmit sem tudok), így Belsőbárándon és Aba-Sárkeresztúron továbbra is megállnak a vonatok. Igaz, hogy decembertől vonatpótlózás lesz Fehérvár átépítése miatt...
|
|
Sopron-Déli
Balazs177, 2014.11.30 21:23.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Déli pályaudvari 2.számú postán feladott levél 1943 -ból.Forrás:http://helytortenet.com/catalog/product/view/_ignore_category/1/id/13486/s/sopron-1943-regi-level-boritek-a-magyar-voroskeresztnek-kuldve-sopron-deli-p-u-palyaudvari-belyegzessel/
|
|
|
Unghváry pince
Tastam, 2014.11.26 20:21.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhelyet a helyiérdekű vasút 1910. február 20-án nyitotta meg Szegfű utca néven. A vonatok megállási helye a Szegfű (később Marx Károly, ma Múzeum) és a Jászberényi (ma Kossuth Ferenc) utcák keresztezésének északi oldalánál található Herz féle bolt előtt volt. A megálló neve a közigazgatási bizottság jóváhagyásával 1911. szeptember 1-jén Unghváry-pincére változott. [Koordinátái: 47.172932, 19.797624]
|
|
Túrkeve
bodorik, 2014.11.26 12:29.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az első menetrend a vonalon, melyet a Mezőtúr és Vidéke c. hetilap leközölt az 1885. november 22-i számában: Túrkeve 11.11 és 14.22 Pusztatúrpásztó 11.34 és 14.44 Mezőtúr 12.00 és 15.10 A VISSZAÚT: Mezőtúr 12.44 és 16.00 Pusztatúrpásztó 13.11 és 16.27 Túrkeve 13.33 és 16.49 Amint a menetrendből is látható, a vonat nem állt még meg Póhamarán.
|
|