Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 163 ] [ 164 ] [ 165 ] [ 166 ] [ 167 ] [ 168 ] [ 169 ] [ 170 ] [ 171 ] ...   Utolsó Következő

Iklad-Domony    bvs, 2014.12.23 20:48.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vonatról fotózva 2014.03.22.
 
Kónya    bvs, 2014.12.23 19:10.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kónya 2013.10.31-én
 
Lendva    QQriQ, 2014.12.22 12:57.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
További képek az első vonatról:
http://lendavainfo.com/hupo-vlaka-pospremili-z-bucnim-aplavzom/#.VJVrI14CRs
 
Nyársapát    Tastam, 2014.12.22 11:57.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Czeglédi Újság 1917. december 9-iki híradása: "Nyársapáton f. hó 1-én este 9 órakor a Szeged felől jövő 717. sz. személyvonat összeütközött az ott tolató 770. sz. tehervonattal. 3 ember meghalt, többen könnyebb sérülést szenvedtek. ... Az első segítséget a Czegléd állomásról kiküldött mentővonat nyújtotta. A forgalom éjjeli 3 órára helyre állott."

 
Komló    fizolt, 2014.12.22 09:07.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A napi két vonatpár motorkocsija pedig közel kilenc órát áll Sásd állomáson, kétfős személyzettel, elfoglalva egy vonatfogadó vágányt Csak szándék kérdése lenne, hogy több vonat közlekedjen, 5-6 pár vonattal már egész versenyképes menetrendet lehetne csinálni.
 
Komló    Tucsii1995, 2014.12.22 08:24.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kár azért, hogy csak két vonatpár közlekedik ezen a vonalon, lehetne kicsit több is, olvastam valahol, hogy ismét szóba került a vonal bezárása. Az biztos, hogy a vonat a legtempósabb eljutási lehetőség Komlóra Dombóvár, illetve Sásd irányából a magas pályasebesség miatt. Azt viszont nagyon sajnálom, hogy soha nem láthattam még errefelé ablakos vonatot...
 
Mezőkeresztes-Mezőnyárád    husonyiczagabor, 2014.12.21 20:19.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hozzászólásával gyarapodott a Magyarország vasútállomásait ért légitámadások jegyzéke,érdeklődve olvastam a történetet.köszönöm.
 
Lacu    marczy, 2014.12.21 16:39.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sok ilyen állomás van, melynél felmerül a kérdés, azonos-e valamely korabeli menetrend egy bizonyos állomásával vagy sem.
Az 1941. nyári menetrendben Körösfeketetó kitérő néven szerepel, viszont kilométerszám nincs mellette, kérdés tehát, azonos-e a két állomás.
Több állomást át is neveztek a magyar érán belül is, akár többször, ezek mindegyikét célszerű feltüntetni.
 
Lendva    Tastam, 2014.12.21 14:47.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Huszonhárom esztendő után az első menetrend szerinti személyszállító vonat a lendvai állomáson 2014. december 20-án.
 
Szilágysomlyó régi    VT22, 2014.12.19 15:22.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szép találat!
 
Városligeti elágazás    Adani, 2014.12.19 09:14.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A közös megálló és átszállópont nem pont itt lesz, kicsit odébb felüljárónál Hungária körútnál, át lehet majd szállni az M1-re, ill. a Mexikóin a villamosokra meg a buszokra.
 
Mezőkeresztes-Mezőnyárád    Kelecsényi Zoltánné, 2014.12.18 18:48.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1944.10.23.-án egy légitámadás alatt, a forgalmi irodában születtem meg. Egy német sebesültszállító szerelvényt bombáztak, és édesanyámat, meg engem egy német belgyógyász orvos látott el. Édesapám pályamesterként egy vonali pályamesteriszakasszalszintén a légitámadást végig élte.
 
Tompapuszta    joci, 2014.12.18 17:15.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt nőttem fel, kár a településért ,nagyon jó kis hely volt most csak egy pár ház van , az emberiség mindent le pusztított, szép lassan a természet vissza veszi ami anno az övé volt!!!
 
Tiszakécske    KériPetya, 2014.12.17 21:31.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2014. október 21.-én még megvolt a raktár. A rajta látható "Woods" graffitit pedig még olyan 1995 környékén le is rajzoltam, mert tetszett... az említett napon raktár is, graffiti is megvolt - utóbbi tehát minimum 15 éve.
 
Kecskéscsárda    Lipák István, 2014.12.17 21:18.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Emlékszem a szomorú balesetre 1971 októberében. Abonyban voltam fszt. és akkor még sorompókezelők kezelték a nyíltvonali sorompókat. Egy hosszú csörgéssel köröztünk a nyíltvonali sorompókezelők felé ha vonatot küldtünk Cegléd felé és persze kerestük a sorompókezelőket, akik pft-s létszámban voltak. 2-es, 3-as, 4-es - ez volt Kecskéscsárda aki pénztárt is kezelt - 5-ös a Kaszáló, 6-os a Kőrösi út, és 7-es a Karai úti sorompó. Reggel történt a tragédia a nyitva felejtett sorompó miatt... az épület felét a roncsok lerombolták, a sorompókezelő meghalt. A naplóját is sérülten találták meg bejegyzésével, melyben szerepelt a bekörözött vonat!!! Tudnék mesélni.
Az egykori épület a képen már cserjékkel benőtt helyen volt a jobb vágány közelében. Cegléd felől az útátjáró, mellette a tekerőszerkezet, majd az épület szolgálati része és mellette egy ablakkal a várótermi rész.
Érdekes és talán sokan nem tudják; ez a sorompókezelő kezelt egy távoli sorompót is őrhelyéről ami kb 7-800 m-re Abony felé bolt, az akkori Kecskéscsárdai Állami Gazdaság mezőgazdasági földútjának sorompóját. Ezt a sorompót - kényelmi okból - sötétedéstől napkeltéig legtöbbször nem kezelték. Egyszer gyermekkoromban aratás idején szekérrel már késő este sokáig vártunk a lecsukott sorompónál, mikor apukám a sorompó láncát meghúzta vagy rángatta... lényeg, hogy észrevette a sorompókezelő és vonatmentes időben felnyitotta a sorompót.
 
Murony    Bzmot302, 2014.12.17 18:41.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Átadták Gyoma és Murony között a felújított pályát:http://gerzsoltrain.com/?p=3890#more-3890

Most már csak modern gépek kellenek a a modern pályára mert ennek így nincs nagyon sok értelme.
 
Városligeti elágazás    raps, 2014.12.17 12:48.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori Városliget megálló rekonstruált állomásépületét, a Közlekedési Múzeumban találhatjuk meg.
 
Szilágysomlyó régi    ROCOman, 2014.12.17 08:50.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A korabeli helyszínrajz alapján valóban irányt váltottak a vonatok. (Forrás: Magyar vasúti építkezések Erdélyben)
 
Városligeti elágazás    exxa, 2014.12.16 22:56.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Akarnak majd itt rendes megállót, hogy át lehessen szállni 2/70/71 felé a 100a felől és viszont. 2020ig ...
 
Szilágysomlyó régi    Capras Dávid, 2014.12.16 13:38.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Minden bizonnyal Szilágysomlyó régi állomásépületét látjuk a Strada Gării végén: http://goo.gl/maps/ZV6Yd (itt egykor irányváltással közlekedtek a vonatok)
 
Tiszakécske    ROCOman, 2014.12.15 13:04.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy internetes fórumbejegyzés szerint a raktárépületet elbontották.
 
Fehérvárcsurgó    konrad33, 2014.12.14 10:26.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A településen található a Károlyi-kastély.
 
Bicske alsó    konrad33, 2014.12.14 10:15.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A szalagkorlát 1999 decemberében készült.
 
Kecskemét-Máriaváros    aXe, 2014.12.13 23:15.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A rakodó épületét raktárként bérlik. A szemközti épület a sportcsarnok.
 
Öregtanyák    Tastam, 2014.12.13 16:25.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló nevével először az 1910. október 1-jén életbe léptetett menetrendben találkozhatunk, azonban azt a részvénytársaság augusztus 15-étől érényes díjszabás állomásfelsorolása már tartalmazta. Akkor a neve B. Tóth telep volt, ami a közigazgatási bizottság jóváhagyásával 1911. szeptember 3-án Unghváry telepre változott.
 
Badacsonylábdihegy    Virág István, 2014.12.13 00:07.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2008 októberében részt vettem egy három napos "vulkántúrán". A kirándulás Badacsony, Szigliget és Szent György-hegy ún. vulkáni tanúhegyeit érintette. Eközben készült a felvétel Badacsonylábdihegy vasútállomásáról, háttérben a Badacsony tönkjével.
 
Balladűlő    Tastam, 2014.12.09 17:42.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megépített, de üzembe még nem helyezett megállónak az eredeti terv szerint Balladűlő lett volna a neve, a megnyitását kérő beadványokban is minden esetben így említik. 1910 januárjában a városi építész mégis a Kistelek nevet javasolta, ami azért érdekes, mert a vonal azon a szakaszon a Majoros határrész nyugati szélénél húzódik, s Kistelek azon túl Nagykőrös irányába, a vasúttol 2-3 km-re terül el.
 
Szil-Sopronnémeti    VT22, 2014.12.09 09:48.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szépen halad a munkával a Gysev! A jobb oldalt látható két vágány is új. Arrébb helyezték őket hogy elférjen a peron, vagy ugyanakkora peron épült mint az előző?
 
Tápiógyörgye    Tastam, 2014.12.08 15:22.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Ceglédi Újság 1910. július 17-iki számában olvastam: "Nagy Zoltán tápiógyörgyei állomásfőnök f. hó 14-én Szolnokon az állomás épület egyik félreeső helyén forgópisztolyával a szájába lőtt; azonnal meghalt. Tettét pillanatnyi elmezavarában követte el.
 
Szil-Sopronnémeti    Sanya, 2014.12.08 14:58.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Új utasperon épült.
 
Előző Első    ... [ 163 ] [ 164 ] [ 165 ] [ 166 ] [ 167 ] [ 168 ] [ 169 ] [ 170 ] [ 171 ] ...   Utolsó Következő