Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 212 ] [ 213 ] [ 214 ] [ 215 ] [ 216 ] [ 217 ] [ 218 ] [ 219 ] [ 220 ] ...   Utolsó Következő

Rákospalota-Iparvágány kiágazá    Adani, 2013.10.19 17:51.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Néhány vágányt mintha használnának, legalábbis nem mindegyik vastagon rozsdás. Van egy, ami az ócskavastelep mögött megy el, azt tuti nem használták már révek óta.
 
Alagimajor    Adani, 2013.10.19 17:49.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Van egy gyalogos felüljáró a túloldalt van egy ipari terület talán 2-3 lakóház is közötte, de valóban nem nagy a forgalom.

Az esőbeálló most jobban néz ki, a tető rendben van, de össze van firkálva. Mellette egy vízcsap is lehetett egykor, már nincs. Van egy pályatelefon csatlakozás is még a peronnál, óvatosan közelítsetek felé, mert darazsak tanyáznak benne, mikor kb. fél méterre voltam elkezdtek hangosan zümmögve kirajzani, azonnal hátráltam és nem követtek szerencsére.
 
Sárszentmiklós    gyorilaszlo, 2013.10.19 17:04.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1984ig laktam nagyszüleimmel(Győri Ferenc-Ferencné), szüleimmel (Győri László-Lászlóné Éva Zsuzsa)öcsémmel(Győri Attila)az átjárónál.Általános iskola 3.osztályig minden reggel onnét mentünk suliba!Igazán sokmindenre emlékszem, bár kb.25 éve nem voltam arra!Dobok össze egy rajzot az átjáróról,remélem jól emlékszem...!
 
Kiskőrös KK    Petrás Bence, 2013.10.18 23:57.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mk48 2013 az állomáson.
2009. 08. 27.
 
Füzérkomlós    Petrás Bence, 2013.10.18 23:55.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2010-ben.
 
Mágocs-Alsómocsolád    Samway, 2013.10.18 15:27.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1970-71 ben erre építettem a vasutat Dombóvárig, mint katona...rég volt...
 
Füzérkomlós    KeriPetya, 2013.10.18 15:10.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mikor került ide a mozdony? 2009-ben jártunk itt, akkor még nem volt... csak a táblával sikerült összefutnom.
 
Vasas-Hird    Cshaweska, 2013.10.18 15:07.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vasas-Hird megállójának épülete új funkciót kapott a sorstól.
Pécs-Hird,2013.10.18.
 
Vasas-Hird    Cshaweska, 2013.10.18 15:06.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasasi bekötőút átjáróját is megfosztották a fénysorompóktól.
 
Pécs-Vasas    Cshaweska, 2013.10.18 15:05.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Hársfák eltakarják az épületet.
 
Pécs-Vasas    Cshaweska, 2013.10.18 15:04.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Őszi hangulat Pécsvasas állomáson
 
Tarcal    Mopat, 2013.10.18 09:25.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szerény véleményem szerint a negyvenes években készült fotón, ahol a vonat látszik, az nem egy 242-es Koporsó, hanem egy Hargita motorvonat!
http://hampage.hu/trams/fusti050918/09180014.JPG
Még a kissé rossz minőségű képen is észrevettem, hogy nincs "rés" a mozdony és az első személykocsi közt, pedig illene látni, az orr-rész mintha a személykocsira volna szerelve. Emellett a Hargita tetején lévő szögletes doboz(kémény) is szembetűnőbb, mint a 242-es kéménye, illetve, mintha csillogna a fény az első üvegeken. Ráadásul a vonat végén kivenni sasszemmel egy másik kitüremkedést, ami a második motorkocsi dízel-kéménye szerintem!
 
Debrecen-Vásártér    csuvax, 2013.10.17 18:14.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1994-ben költöztünk a volt vasútállomás közvetlen közelébe, három évvel a megszűnés után. Ekkor a terület egy elhanyagolt, gazzal, bokrokkal benőtt hajléktalantanya volt, az akkor még meglévő váróteremmel. Az állomás megszüntetése után a síneken kívül szinte mindent érintetlenül hagytak és 6-8 évig gyakorlatilag semmi nem történt a területtel. 8-10 évesen gyakran jártam ott, elég izgalmas környék volt egy kissrácnak, még a váróterem padlására is felmentünk :) Mára már valóban alig lehet ráismerni az egykori állomásra, de azért a tipikus fehér színű betonkerítés talán enged arra következtetni, hogy ott valaha vonat járt. Véleményem szerint egyébként a vonalat nem áthelyezni, hanem átalakítani kellett volna, hiszen az új vonal és a vasútállomás teljesen kihasználatlan, míg a Debrecen-Vásártér a Nagyállomás után talán a legkihasználtabb volt a városban. Sajnos képeim nincsenek a régi, még működő állomásról, valamint emlékeim sem... Ha esetleg van valakinek, szívesen venném, ha feltöltene párat.
 
Pannonhalma    Szabó Márta, 2013.10.16 21:56.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1965-ig Pannonhalma neve Győrszentmárton volt. Csak az állomás és a vár (ahogy a környékbeli nép nevezi az apátságot) viselte a Pannonhalma nevet.
Maga a Pannonhalma név Kazinczy Ferenctől származik.
 
Tiszaszentmárton    Boros Gyula, 2013.10.16 17:52.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ahhoz a korosztályhoz tartozom aki aktívként még használta a megállóhely minden infrastruktúráját. Majd munkakörömből eredően /sajnos/ tevékeny részese voltam a jelenleg állapot előidézésének./én selejteztem majd bontattam el a főépületet/ Oldalakat tudnék írni a hajdan itt folyó életről, munkáról. Teljesen elevenen él emlékemben a megálló összes ingatlana. Sok sok történetet tudnék mesélni e-méltatlanul elfelejtett helyről. Valószínű hogy a közeljövőben napirendre kerül a település monográfiájának megalkotása. Ebben én a magam részéről szükségesnek tartom a megállóhely történek a megörökítését is. Nem olyan sokan vagyunk a településen azok akik ebben a munkában tevékenyen részt vennének. Azért írok,hogy aki tud segítsen olyan formában, hogy én elkészíteném a megállóhely helyszín vagy sematikus rajzát, a 111-es vonal történetét/mert ezen a vonalon fekszik/ Ismerteim szerint, létezik olyan program amely ilyen információk alapján elkészíti a látványtervet.Segítsetek örökítsük meg azt a 70 évet.
 
Hatvan    cd196, 2013.10.16 10:51.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A védelem jó hír. Egy cikk az épületről: http://erdokerulo.blog.hu/2012/08/26/hatvan_vasutallomas

„Ez szocreál (szocialista realista), ami kb. az ötvenes évek második felében volt építészeti stílus, lásd Székesfehérvár, Győr, Debrecen, Dunaújváros felvételi épületeit! (Vagy pl. a Műegyetem R, T, H, G, V1 épületeit, de még a Miskolci Egyetem [RMNME] nagyja is ide tartozik; lakóépületből: Budapesten a Kerepesi úti lakótelep [Róna utca és Örs vezér tere között] és a lágymányosi ltp. nyugati, azaz régebbi fele), és maga Dunaújváros legkorábbi negyedei, a főiskola főépülete.

Az utána következők semmiképp, az inkább szocmodern, a kettő és ég és föld: előbbi pl. a klasszicizmusból építkezik. És nem is lóg ki a hazai építészetből, lásd a Bécsi úti vagy Nagyszombat utcai városi házakat: az 1920-as években épült, és kísértetiesen hasonló a szocreállal.”
 
Monor    Karesz0808, 2013.10.15 17:58.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valaki nem tudja,hogy mikor szünt meg a sebes- és IC forgalom?
 
Pilisvörösvár    QQriQ, 2013.10.15 04:50.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Légifotók az átépítésről:
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=107949340&postcount=3918
 
Vámospércs    Mopat, 2013.10.14 07:52.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vámospércsi vasútállomáson, a jegypénztár ablakában olvasható falragasz tanulsága szerint, 2013.09.11-től, "ideiglenesen" szünetel a menetjegykiadás!
A tegnapi napon vonattal utaztam Debrecenbe, akkor olvastam...
Forgalmi szolgálat viszont szerencsére továbbra is van, a két őrházikóban a végpontokon és a vonatot is meneszti a Szolgálattevő! És húzzák a sorompókat, állítják a karos jelzőket, a váltókat!
Az állomás két végén lassújel táblákat tűztek ki a bejáratokhoz.
Nem is csoda, a négyes vágány, amit pedig a tehervonatok használnak kereszthez, és fa aljakon nyugszik, igencsak gyenge lábakon áll! Törött, elkorhadt talpfák sora...
A hármas, az átmenő fővágány vasbeton aljakra van téve, az egész jó állapotú, a kettes vágány aljzata meg fa és a peronok mellett vasbeton. Ott is van elkorhadt talpfa, ezt a vágányt is használják, igaz, ritkábban. Az egyes vágány viszont, ahogy nézem, vasbeton aljakon áll, csak nem használják-ez volt valaha a rakodó vágány.
A vonatom egyébként a délutáni 16.25-ös, a "vegyesvágott" volt, egy remot Csörgő két fülkés kocsival, valamint a végére kötött kétrészes Bz-vel. A vonat kihasználtsága elég jó, sok kollégista, értelemszerűen nagy táskákkal, vasutasok-gondolom a délutáni műszakváltáshoz, meg néhány utas a határforgalomból is.
A Bz toldalék Debrecenbe érve leakad, és indul is vissza, 17.20-kor Nyírábrány felé.
Ráadásul körüljáratni se kell a Bz-t, ugye kimegy Ábrányba, elől a motor/vezető kocsi. Aztán rákötik a vonat végére, szóval most hátul kullog a motoros fele. De Debrecenbe érve csak leakasztják, hát pont jól áll, orral Nyírábránynak, jöhet is vissza!
Sós János
 
Gacsály    Kósa Árpád, 2013.10.13 16:26.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha jól tudom, a fűben megtalálható egy oldalrakodó is, a néhai első vágány mellett. Az elrendezésből ítélve itt hajdan egy 3 vágányos kisállomás lehetett, harmadik átmenő vágánnyal. Ha valakinek van valami bővebb információja erről az állomásról, azt megköszönném, ha megosztaná!
 
Kárász-Köblény    mav07, 2013.10.13 11:28.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Vonatdroidon még mûködô állomás
 
Rákos    Palotabarat, 2013.10.13 11:16.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok, ha valaki komolyabban is megkutatná ennek az állomásnak a történetét, akkor a MÁV levéltárban találtam egy féldoboznyi szép régi dokumentumot: tervrajzokat, leírásokat stb. Így kell kikérni: "Budapest Körvasút központi tervtár 8/12-es doboz" Én mást kutattam, nem néztem át részletesen a Rákos vasútállomás anyagát, de ahogy belepillantottam, szép dolgok voltak benne.
 
Mátrafüred    Petrás Bence, 2013.10.12 21:34.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Emléktábla.
2013. 10. 12.
 
Mátrafüred    Petrás Bence, 2013.10.12 21:18.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépület bejárata az utca felől.
2013. 10. 12.
 
Mátrafüred    Petrás Bence, 2013.10.12 21:17.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonal vége.
2013. 10. 12.
 
Mátrafüred    Petrás Bence, 2013.10.12 21:16.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mk48-410 Mátrafüreden.
2013. 10. 12.
 
Őrlőmű    Petrás Bence, 2013.10.12 21:14.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Melléképület.
2013. 10. 12.
 
Őrlőmű    Petrás Bence, 2013.10.12 21:13.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Amiről a megálló a nevét kapta: az Őrlőmű.
 
Szalajkaház    Petrás Bence, 2013.10.12 21:11.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mk48-410 a Párnás kocsival Szalajkaházon.
2013. 10. 12.
 
Cinkota alsó    szkrisz99, 2013.10.12 18:00.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Régen itt volt egy másik sín is és egyben rendes szerelő műhely. Nem tud róla valaki valamit?
 
Előző Első    ... [ 212 ] [ 213 ] [ 214 ] [ 215 ] [ 216 ] [ 217 ] [ 218 ] [ 219 ] [ 220 ] ...   Utolsó Következő