Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 212 ] [ 213 ] [ 214 ] [ 215 ] [ 216 ] [ 217 ] [ 218 ] [ 219 ] [ 220 ] ...   Utolsó Következő

Őrlőmű    Petrás Bence, 2013.10.12 21:14.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Melléképület.
2013. 10. 12.
 
Őrlőmű    Petrás Bence, 2013.10.12 21:13.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Amiről a megálló a nevét kapta: az Őrlőmű.
 
Szalajkaház    Petrás Bence, 2013.10.12 21:11.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mk48-410 a Párnás kocsival Szalajkaházon.
2013. 10. 12.
 
Cinkota alsó    szkrisz99, 2013.10.12 18:00.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Régen itt volt egy másik sín is és egyben rendes szerelő műhely. Nem tud róla valaki valamit?
 
Pestszentlőrinc-Kavicsbánya    dani, 2013.10.11 16:32.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szia!
Én azt hittem hogy a 151-es vonal egykori megállóhelyén csabonyban forgatták :-)
http://hu.wikipedia.org/wiki/Kunszentmikl%C3%B3s-Tass%E2%80%93Dunapataj-vas%C3%BAtvonal
 
Szemeretelep    ChGeri, 2013.10.11 15:44.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mostanra sajnos az épület és a hozzáépült kerthelyiség javarészben kiégett, tetőszerkezete hiányos, a falak düledeznek. Ki van írva, hogy belépni életveszélyes. A megállóban egy kis tábla tájékoztatja az utasokat a menetrendről (igen szelektíven!), illetve megnyugtatják a tisztelt nagyérdeműt, hogy a menetjegykiadás megszűnt, a vonaton a jegyvizsgáló pótdíj nélkül árusítja a jegyet. Ennek csak alig mond ellent az a két hiper-ultramodern jegyautomata, ami a kiégett romok előtt áll, és még bankkártyát is elfogad. :D
 
Pestszentlőrinc-Kavicsbánya    ChGeri, 2013.10.11 15:30.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem mellékesen itt forgatták az Indul a bakterházat! :)
 
Kecskéscsárda    Tastam, 2013.10.10 13:30.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1907-ben a Cegléd és Szolnok közötti vasútvonal kettősvágányúvá építésével együtt többek között a következő munkák voltak előirányozva:
- Cegléd és Abony között beiktatandó Kecskéscsárda forgalmi kitérő előállítása;
- Abony állomás bővítése;
- Abony és Szolnok között beiktatandó Paládicspuszta állomás építése.
A második vágányt 1909-re meg is építette a MÁV, de hogy a fentebb említettek ténylegesen megvalósultak-e, nem tudom.
Egy érdekesség: miután a II. világháborúban a kecskéscsárdai iskola megsemmisült, a tanítást miniszteri engedéllyel a megállóhely váróhelyiségében folytatták.
 
Füzérkomlós    lassujel, 2013.10.10 08:30.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A pár éve kiállított Mk45 2009 Füzérkomlós állomáson.Háttérben a helyreállítás alatt álló füzéri vár.
 
Gödöllő-Állami telepek    Zoli, 2013.10.08 22:18.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az "állami" mitől kis betű? Az inkább nagy!
 
Sátoraljaújhely Torzsás    lassujel, 2013.10.08 21:36.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sátoraljaújhely-Torzsás épülete mára igen átalakított formában lelhető fel, a szabvány MÁV kerítések viszont árulkodóak. A többvágányú, egykor még fordítókoronggal is rendelkező állomás egészen a Hegyközi Vasút megszüntetéséig (1980.november 29.) kiemelkedő jelentőséggel bírt a vonattalálkozások lebonyolítása miatt.
Az eredetileg lapos tetejű felvételi épület a felszámolást követően sátortetőt kapott. A sínek egykor a kerítés és a 37-es út között feküdtek.A torzsási állomást a Tesco áruházzal szemben, az út túloldalán találhatjuk meg.
 
Bag    prozak01, 2013.10.08 19:13.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Váróterem
 
Bag    prozak01, 2013.10.08 19:13.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Picit közelebbről
 
Bag    prozak01, 2013.10.08 19:12.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mai pillanatképek: az állomásépület
 
Tura    prozak01, 2013.10.08 19:10.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma délelőtti pillanatkép
 
Gödöllő-Állami telepek    SZALAROAA, 2013.10.07 20:46.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hogy kell a megállóhely nevét helyesen írni? A vadonatúj MÁV-logós táblán "Gödöllő Állami Telepek", a FLIRT kijelzőjén "Gödöllő-Állami telepek", az Elvirán pedig "Gödöllő Állami telepek" van. Amógy szerintem "Gödöllő, állami telepek" lenne a helyes.
 
Répcevis    Sanya, 2013.10.07 18:37.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"Szépsége" nézőpont kérdése is lehet, de legalább nem az enyézeté.
Nem kell mindenhová Stadiont építeni, de legalább a sportolni vágyókat szolgálja.
 
Répcevis    Sanya, 2013.10.07 18:31.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tábla jelöli az állam határt és itt ér véget a nyomvonal, amely idáig járható (személygépkocsival nem ajánlott)
 
Répcevis    Sanya, 2013.10.07 18:27.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezen a helyen keresztezte a Vasfüggöny a jobb oldali ág, (SZ 100-as jelzőrendszer) a vágány nélküli nyomvonalat.
 
Répcevis    Sanya, 2013.10.07 18:23.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A betonozott részen volt a kihúzó vágány vége. (Osztrák oldalon)
 
Répcevis    Sanya, 2013.10.07 18:21.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hajdani őrház a csepregi oldalon.
 
Pusztakettős    Mopat, 2013.10.07 11:41.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Pusztakettősön "állomásozó" Csörgővel történt az alábbi baleset:
http://www.lococlub.hu/baleset.php?id=694
Ha jól olvastam az előző hozzászólásokat, azután selejtezték!
Sós János
 
Körösnagyharsány    Adani, 2013.10.07 11:07.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Na igen 260 milliót ha a pályára költenék akkor meg is lenne az a 80-as vonal a határig lazán. Manapság nem megy semmi, mert évekig kotlanak rajta drága pénzen ,hogy így megvalósíthatóság meg úgy pályázat. Régebben meg egy kérdés volt csak. Van-e még csákány meg lapát. Igaza volt Moldova által is megírt öreg PFT-snek a vasúthoz józan paraszti ész kell nem mérnökök. Ugye a híres mondása, hogy most megmutatom hol fog menni a vasút, de aztán ide ne engedjetek egy mérnököt. Meg is épült a vasút. Szeghalmon is épült kisvasút a háború után szétbombázott maradványokból pár centis darabokból összetákolva is, társadalmi munkában
 
Mahóca    daemon20, 2013.10.06 23:40.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úgy tünik a helyzet nem reménytelen, az Indóház vasúti hírportál szerint az Északerdő jövőre elvégzi a vonal felujítását! A tervek szerint nyáron ismét közlekedhetnek vonatok Mahócáig. Remélem így lesz és vissza változtathatják az állomás megszünt státuszát működőre.
 
Körösnagyharsány    VT22, 2013.10.06 05:23.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez csak egy megvalósíthatósági tanulmány, ami nem jelent semmit.
Akárki írhat-írattathat ilyet. A MÁV is, Vésztő is, én is, te is.

Battonyán is az volt a szokás, hogy Karsai 4 évente írattatott egyet, igaz csak 10 millió Ft körüli összegből, aztán választások előtt lehetett lobogtatni, hogy de-mostmár-tényleg-lesz-vasút-aradra. Persze nem lett, és most már a matematikai esély is lenullázódott hogy legyen, mivel az arad-nagylak autópálya keresztbe épült a nyomvonalon, így maximum felüljáróval mehetne át ott vasút.

Szóval, megvalósíthatósági tanulmányt írattathat akárki, a papír elbír mindent, aztán jön a következő lépés, hogy ha meg is kéne valósítani, ki fogja az egészet finanszírozni? Ez az amit Vésztő, Komádi, Vizesgyán, stb. települések önerőből sohasem fognak kivitelezni. A MÁV-ra nem számíthatnak hogy rendbe rakja nekik a pályát. A magyar állam szintén nem kíván egy fillért sem biztosítani vasúti infrastruktúrára. Irány az EU. Az EU-nak két kalapja van, az KözOP és a Regionális OP "térségi elérhetőség fejlesztése", előbbiben az országos közlekedési fejlesztések, utóbbiban a térségi fejlesztések. Utóbbiból a vasút ki van zárva. Nesze neked vasútbarát közlekedéspolitika, a térségi elérhetőséget csakis közúton lehet fejleszteni. Ezért van az, hogy 0 forgalmú mellékutakon kint figyel az EU-s projekttábla, míg forgalamsabb mellékvonalaknál sem látni semmilyen fejlesztést. Marad a KözOp kalap, de ott igencsak leszűkült a közlekedésfejlesztési keret a következő EU ciklusra, emellett országos érdekű, nagypolitika által támogatott projektekkel szemben nincs esélye a térségi vésztői projektnek. (Pl. a szeged-hmvhely tram-train is ide várakozik).

Persze a mostani 265 milliót jó lenne a pályára költeni, de nem arra adta a pénzt az EU. Az egészből csak a pályázatíró cégek járnak jól, letesznek az asztalra valami 40-60 milliárdos tervet, 100-as pályával Nagyváradtól Gyomáig, ők is tudják hogy sose valósul meg, de legalább nagyot álmodtak és a pénzt is megkapták. Vésztő meg lobogtathatja, pár évig, aztán ha úgy gondolja írattat egy újat. Hatékonytalan az egész mint maga az EU.
 
Miskolc-Dorottya utca    Petrás Bence, 2013.10.05 20:49.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
D02-501 Mk48-as az állomáson.
2013. 10. 05.
 
Diósgyőr LÁEV    Petrás Bence, 2013.10.05 20:48.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Új névtábla.
2013. 10. 05.
 
Diósgyőr-Majláth    Petrás Bence, 2013.10.05 20:47.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
447, 401 (Lilla) kiállítva.
2013. 10. 05.
 
Papírgyár    Petrás Bence, 2013.10.05 20:45.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Új névtábla.
2013. 10. 05.
 
Puskaporos    Petrás Bence, 2013.10.05 20:44.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Új névtábla.
2013. 10. 05.
 
Előző Első    ... [ 212 ] [ 213 ] [ 214 ] [ 215 ] [ 216 ] [ 217 ] [ 218 ] [ 219 ] [ 220 ] ...   Utolsó Következő