Rétfalu-Siklósd
djlacee, 2013.09.25 21:55.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A rakodóvágányból már nem sok minden van meg, ellenben a környéken mindenhol felszedett sínek vannak
|
|
Szolnok-Alcsi régi
Pátkai andrás, 2013.09.25 18:27.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én egészen a megszüntetéséig innen utaztam majdnem minden héten Tiszaföldvárra a nagyszülőkhöz, mert ott laktunk az akkori Áchim úton és ez az állomás volt közel nekem.
|
|
Turgony
fizolt, 2013.09.24 22:32.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egykor állomás lehetett: A Munkamódszerek a tolatóvonatoknál címő oktatófilmben szerepel az állomás.
|
|
Galgaguta
Vazul, 2013.09.24 13:10.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azért nekem még így is szívem csücske ez a megálló. Istenem, mennyit vártuk ott a vonatot és a fütty után megjelent a gőzmozdony! Aztán felszálltunk a vagonokba, ami tényleg fapados volt.
|
|
Zichyújfalu
Barnaby, 2013.09.24 10:44.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én úgy tudom, hogy tényleg készülnek a villamosításra, ami ezen vonal esetén nem is túl bonyolult, ugyanis csak két állomás van (azok se nagyok), a többi egyszerű hosszlánc és új alállomásra sincs szükség.
Számítások szerint meg is térülne, mivel több vonatot (tehervonatokat is) lehetne erre közlekedtetni, jelentős időmegtakarítással. További érv még, hogy a FLIRT motorvonatok fordulóit is gazdaságosabban meg lehet szervezni (pl: szerelvénymenetnek nem kell Fehérvárról Kelenföldön keresztül mennie a Szabolcsi bázisra.), illetve Bz-k helyett is dolgozhatnának (pl: Szfvár-Pszab-Bp-déli).
Ami a bizbereket illeti, a felújításkor csak Zichy kapott D55-t, mivel akkor már a tervekben szerepelt, hogy Fehérvár felújítása után az új elektronikus bizber Börgöndöt is kezelni fogja.
|
|
Vámospércs
Mopat, 2013.09.24 08:37.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vámospércsi állomásról hónapokkal ezelőtt eltűntek az üresen árválkodó teherkocsik!
Méghozzá igen szép vasúti seregszemle keretében! Ugyanis tolatást végzett két egybekapcsolt magánvasutas zöld Bobo(nem találtam hirtelen kié lehetett) meg az MMV narancs-fehér-fekete Sulzer dízele is...éppen menetrend szerinti tehervonat is állt az állomáson, azt hozhatta a Sulzer...gondolom abba a vonatba is soroztak kocsikat, meg vittek a Bobók is! Sajnos nem volt nálam fényképező masina, éppen a létai úti sorompónál álltam autóval...
A nyár folyamán kétszer is láttam UDJ vontatta pályafenntartási szerelvényt, "sínenjáró" markológéppel és rakoncás kocsikkal. Az állomási rakodó térre szép kupac öreg talpfát termeltek ki. Először azt hittem, bontják az egykori fatelepi iparvágányt-de az köszöni, megvan a gazban-így valószínűleg a vonalon zajlott talpfacsere...
Sós János
|
|
Nagycsere
Mopat, 2013.09.24 08:25.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem csak az épület körüli fák hiányoznak már...
Ugyanis kivágták a 48-as utat a vasútállomással összekötő rövid bekötőút mindkét oldalán a nagy nyárfákat, illetve az állomási rakodó háta mögötti fákat is a közút felől! Az erdészeti rakodó területén pedig átépítés zajlik: egy jókora víztároló medencét(vagy ún. áztató/telítő medencét?) építettek az állomási töltés mellé!
|
|
Tar
Fruzsi, 2013.09.23 23:57.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!
Én egy furcsa kéréssel/ kérdéssel fordulok hozzátok.
Szeretnék tudni, a régi tari vasúti őrházról információkat.
Ha valakinek van képe, annak nagyon örülnék.
Tudom, hogy már nincs meg az épület, de számomra fontos lenne.
Nagyon szépen kérlek segítsetek. Köszönöm!
U.I.: életem kezdete 1988 ehhez az épülethez fűződnek, ez volt az otthonom, és szeretném tudni mi lett vele,hogy nézett ki.
|
|
Körösnagyharsány
dani, 2013.09.23 21:06.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen mert találtam benne hibát és leszedtem,ha az előbbi írásomat beírod youtubba,vagy azt hogy Komlódy Dániel akkor ott lesz :)
|
|
Körösnagyharsány
dani, 2013.09.23 18:16.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.youtube.com/watch?v=JWvpXcuzgzw
|
|
Sopronkövesd
djlacee, 2013.09.21 14:33.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A csütörtöki (09.19) Kisalföldben van egy cikk, hogy felújítottak egy patakhidat, amin egykor lóvasút haladt. Erről van valami bővebb infó? Csak annyit találtam, hogy az egykori nagycenki cukorgyárba szállítottak répát a keskeny nyomtávú vonalon.
|
|
Sárkányfalva
VT22, 2013.09.18 10:17.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Aki tudja, keresse fel a megállóhelyet, ugyanis e cikk szerint hamarosan el fogják bontani:
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/5055-Zavorarske-stanoviste-Sarkan-konci/
|
|
Bocfölde
Petrás Bence, 2013.09.18 10:07.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bakkon, Gutorföldén, Csömödér-Pákán és Lentiben alapból meg kell állniuk a vonatoknak, tehát gondolom ezeken a helyeken bevárja az indulási időt.
|
|
Szentetornya
Capras Dávid, 2013.09.18 00:43.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A peront 2000 körül építettük társadalmi munkában.
|
|
Lajtaszentmiklós
szvdom, 2013.09.17 23:24.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Forrás: 100 éves a vasútigazgatás Szombathelyen.
|
|
Savanyúkút
szvdom, 2013.09.17 23:24.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Forrás: 100 éves a vasútigazgatás Szombathelyen.
|
|
Rétfalu-Siklósd
szvdom, 2013.09.17 23:23.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Forrás: 100 éves a vasútigazgatás Szombathelyen.
|
|
Nagymarton
szvdom, 2013.09.17 23:23.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Forrás: 100 éves a vasútigazgatás Szombathelyen.
|
|
Márczfalva-Fraknónádasd
szvdom, 2013.09.17 23:22.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Forrás: 100 éves a vasútigazgatás Szombathelyen.
|
|
Lépesfalva-Somfalva
szvdom, 2013.09.17 23:22.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Forrás: 100 éves a vasútigazgatás Szombathelyen.
|
|
Sopron-Gyártelep
szvdom, 2013.09.17 23:21.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Forrás: 100 éves a vasútigazgatás Szombathelyen.
|
|
Tamási
V43_1195, 2013.09.17 20:14.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
TAMÁSI
|
|
|
Tamási
V43_1195, 2013.09.17 20:14.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomásépület
|
|
|
Tamási
V43_1195, 2013.09.17 20:13.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
34 rendszerű váltó Tamási állomás 1. vágányában (2010.04.17.)
|
|
|
Tamási
V43_1195, 2013.09.17 20:11.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A bal oldali vágány egyenes folytatása volt a lepsényi vonal
|
|
|
Tamási
V43_1195 (Sereg János), 2013.09.17 20:09.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tamási előjelzője, háttérben látszik a Lepsény felőli egykori előjelző árbóca
|
|
|
Adorjánpuszta
V43_1195, 2013.09.17 20:07.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Adorjánpuszta mh. Tamási felől érkezve
|
|
|
Adorjánpuszta
V43_1195, 2013.09.17 20:05.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egykori kiágazás helye
|
|
|
Adorjánpuszta
V43_1195, 2013.09.17 20:05.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Adorjánpuszta "peronja"
|
|
|
Pacsmag
V43_1195, 2013.09.17 20:01.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A világítás egykori kapcsolója
|
|
|