Budafok
jani, 2013.08.24 17:36.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tudja valaki az állomás telefonszámát,nagyon megköszönném
|
|
Hegyeshalom
kerala, 2013.08.24 12:58.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az nem a régi felvételi épület, hanem a volt határőrség (FEP) épülete. A rgéi felvételi épületet lebontották.
|
|
Körösszeg
RwMan, 2013.08.24 10:34.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mozdonyvezető kint alszik Körösszegen. Egyelőre még a vonaton, de már dolgoznak a vasútállomás felvételi épületén, hogy majd ott alhasson.
|
|
Vinceér
VT22, 2013.08.23 23:55.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vonattal valahol a semmi közepén Törökbecse és Beodra között...
Reménytelen állapotban van itt a vasút, ősöreg talpfás-sínszeges pályán csattognak végig harminccal a sinobuszok. Ki tudja, meddig?
|
|
|
Hegyeshalom
markodonat, 2013.08.23 20:31.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, rájöttem, az a régi felvételi épület. Csodaszép állapotban van.
|
|
Szeged
ROCOman, 2013.08.23 16:53.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Cegléd-Szeged vasútvonal villamosítását 1979. május 9-én kezdték el és 1982. május 15-én már be is gördült Szegedre az első villamosmozdony (V43-1354) vontatta szerelvény. Forrás: Vasutas magazin, 62. évfolyam 6. szám.
|
|
Sopron-Déli
Balazs177, 2013.08.23 10:02.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Funkciót kap a jelenleg üresen álló egykori I.állítóközpont épület:http://www.kisalfold.hu/soproni_hirek/szalloda_es_klinika_epul_a_bakterhaz_melle/2346635/
|
|
Murony
Adani, 2013.08.22 22:42.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épület mögött már áll az új épület. A régit le fogják bontani. Az állomás átépítése folyamatban, aluljáró fog épülni a vágányok alatt.
|
|
Vizesgyán
VT22, 2013.08.22 10:31.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnap újraindult a vonalon a forgalom. Ez a megálló viszont nem nyílt újra, helyette a faluhoz közelebb, innen mintegy 1 km-re Nagyvárad felé nyílt meg az új Toboliu (Vizesgyán) megálló.
|
|
Fényesi szőlők
Adani, 2013.08.21 22:24.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az esőbeálló eltűnt teljesen, illegális vagy legális bontás, de alapos volt ,egy tégla sem maradt.
|
|
Jádvölgy kitérő
marczy, 2013.08.21 17:17.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1944. nyári menetrendben újra Csarnóháza néven találjuk.
|
|
Jádvölgy alsó
marczy, 2013.08.21 17:16.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jádvölgy m.h. az 1944. nyári menetrendben ezen a néven találjuk, tehát ez volt az állomás utolsó magyar neve.
|
|
Körösnagyharsány
dani, 2013.08.21 11:50.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerintem is valami ilyesmi :-)
|
|
Körösnagyharsány
Adani, 2013.08.21 11:41.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úgy tudom a bezárt vonalakt is gyomírtózzák néha. A Kétéltű Unimog rájuk tud menni még sínlopás esetén is.
|
|
Somogyszentpál felső
MAVfan, 2013.08.21 10:26.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt szinte sosem állnak vagy szállnak le ezért szinte sosem áll meg a vonat.
|
|
Turgony
Adani, 2013.08.20 22:39.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem 11 év alatt néptelenedett el ,hanem fokozatosan, 2002-re mikor már meg vonat sem állt meg már gyakorlatilag alig lakott ott valaki, még az is lehet ,hogy nem sokban különbözött az akkori kép a mostanitól
|
|
Körösnagyharsány
dani, 2013.08.20 15:17.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Amúgy érdekes,mert a pálya egyáltalán nem volt gazos.De tényleg semmi.Talán végig ment rajta egy gyomirtó vonat? :-)
|
|
Turgony
MadThrasher, 2013.08.19 15:28.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://goo.gl/maps/9If80
Ez a... legyünk jófejek és nevezzük úgy: út lenne Turgony. Mármint ami még maradt belőle.
|
|
Sáta
dani, 2013.08.18 21:36.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezt muszáj elmesélnem!Ma jártam be ezt a vonalat,beérek sátára,Hú te mindenhol romák,betört ablakok,szétzúzott házak,halálra voltam rémülve.Megkérdezünk egy nénit,épp az unokájával volt."Tessék mondani merre van az egykori megálló?"És akkor ugye ő:erre-arra-balra-jobbra stb...És tessék mondani ez biztonságos út?(kérdezem tőle).És akkor ő: "Háááááát,kocsiban talán",TE úgy néztem rá mint borjú az újkapura.Na jó menjünk fel,hátha.Megyünk fel,hova jukadunk ki: a temetőbe.Na mondom...Szal,nagyon örülök hogy ezt túléltem :-)
|
|
Balatonföldvár
Balazs177, 2013.08.18 19:29.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ney Ákos.
|
|
Balatonföldvár
Andi, 2013.08.18 18:05.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A tervező(k) nevét szeretném tudni, aki 1930-ban tervezte az épületet.
|
|
Novo Selo-Rok
marczy, 2013.08.17 23:51.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A jelenleg Csáktornyához tartozó falu magyar neve Rókusújfalu.
|
|
Körösszeg
dani, 2013.08.17 22:42.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az jó,pont aznap van a szülinapom :-)
|
|
Turgony
Zoli, 2013.08.17 14:55.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tudnátok adni egy steetview linket?
|
|
Körösszeg
VT22, 2013.08.16 23:53.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egyre biztosabbnak látszik az időpont: a jelenlegi infók alapján
2013. augusztus 21-én 10:45 perckor indul Nagyváradról Körösszegre az első vonat.
|
|
Békés
dani, 2013.08.16 20:13.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.youtube.com/watch?v=dM3l5I-kv3U
|
|
Skanzen
dani, 2013.08.16 19:19.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Készítettem a vonalról egy videót.Mielőtt bedobom a linkjét jobb ha tudjátok:ez nem egy fél perces izé...amin a kamera előtt elhalad a vonat...nem!Minden lényegeset belesűrítettem a filmbe ami a skanzenvonat szépségét idézi :-)
http://www.youtube.com/watch?v=gEQvOhwgfJA
|
|
Vác
Kenézy György, 2013.08.16 07:22.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
MODERN, BIZTONSÁGOSABB ÉS EURÓPAI SZÍNVONALÚ VASÚTÁLLOMÁS LESZ VÁCON 2013. augusztus 14. 12:03
A váci vasútállomás korszerűsítési munkálatai augusztusban ütemterv szerint megkezdődtek. A nyertes Kőkapu-2012 Konzorcium megkezdte a fakivágást, bozótirtást az érintett területeken, vasúti vágányok és váltók elbontását, a felsővezeték oszlopok állítását. A pályarekonstrukcióval párhuzamosan ősszel elkezdődik Vác vasútállomás új elektronikus biztosítóberendezésének kiépítése is.
A projekt keretében felújítjuk a meglevő felvételi épületet, a vasúti pályát és új üzemi épületet építünk. Az utasforgalmi csarnok bővítésével új szociális helyiségeket alakítunk ki, a beruházás befejeztével egy kormányablak nyílik. Négy új modern, perontetővel ellátott, esélyegyenlőséget biztosító magasperon épül, melyeket liftekkel ellátott akadálymentesített gyalogos peronaluljáró köt össze az állomásépülettel és az állomás másik oldalával. Két új aluljáró épül, egy, a peronokat összekötő, vasútállomást keresztező gyalogos peronaluljáró, valamint egy új gyalogos-kerékpáros aluljáró a Naszály (Temető) úton. A Naszály úti közúti, a Kosdi úti közúti és gyalogos aluljáró, valamint a Pacsirta utcai gyalogos aluljáró is megújul. A felvételi épület előtt új előteret alakítunk ki és parkosítunk. Térvilágítást telepítünk az állomáson, a peronokon, a rakterületen, a P+R parkolókban, és az aluljárókban.
Az állomás megközelíthetőségének javítása érdekében az állomáson mintegy 350 P+R parkoló létesül mind a deákvári, mind a Duna felőli oldalon, emellett 66 db kerékpártárolót is kialakítunk. A zajvédelemről mintegy 6000 m2 zajárnyékoló fal gondoskodik majd. A beruházás keretében kiemelt figyelmet fordítunk a környezetvédelemre, 279 db fát, 3294 db cserjét ültetünk, valamint 8.188 m2-en füvesítünk.
A pályarekonstrukcióval párhuzamosan elkezdődik Vác vasútállomás új elektronikus biztosítóberendezésének kiépítése is. A kivitelező idén márciusban már elkezdte a projekthez tartozó üzemi épület építési munkáit. A beruházás keretében új elektronikus állomási biztosítóberendezés épül ki Vácon. Az állomás megfelel majd az interoperabilitási (nemzetközi átjárhatóság) követelményének, azaz technikailag alkalmas lesz Európa többi részén már közlekedő nagyobb sebességű vonatok fogadására is, a további távlati fejlesztéseket követően pedig kiegészül az ETCS 2 rendszerrel (Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer). A pályaudvaron új vasúti távközlési rendszer épül, megtörténik az állomási órahálózat, távközlő-, térfigyelő- valamint egyesített hangos és vizuális utas-tájékoztató rendszer kiépítése.
Loppert Dániel, kommunikációs vezető, Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.: "A fejlesztés eredményeképpen a korszerűbb technológia egyszerűsíti, biztonságosabbá teszi a vasútüzemet, gyorsítja és pontosítja a menetrendet, valamint csökkentheti a késéseket."
Az idei évben a kivitelezés során forgalomkorlátozásra kell számítani a MÁV Telep utcánál augusztus végétől, várhatóan november közepéig, valamint az Ambró Ferenc utcában szeptembertől várhatóan év végéig. A vasúti pályafelújítás miatt várhatóan Kisvác és Vác-Alsóváros között 2013. szeptember elejétől december elejéig autóbuszos vonatpótlás lesz. A Kodály Zoltán úti útátjáró várhatóan 2013.12.02 – 2014.04.30 között lesz részlegesen, eseti jelleggel lezárva.
A fejlesztés az Új Széchenyi Terv keretében uniós források segítségével valósul meg. A vasútállomás és a vasúti pálya korszerűsítése várhatóan 2015 nyarán zárul, az új elektronikus biztosítóberendezés kiépítése 2015 év végén fejeződik be.
|
|
Turgony
MadThrasher, 2013.08.15 19:34.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jaja, láttam, meg is döbbentem, hogy egyetlen házat láttam az egész környéken. Szinte hihetetlen, hogy tizenegy-két év alatt így el tudott néptelenedni a terület.
|
|
Répcelak
Alacc, 2013.08.15 17:30.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Harpi:
Én idáig úgy tudtam, hogy a Csorna (kiz)- Porpác (kiz) szakasznak lenne Répcelakon a helyi CSBT-je (Csomóponti Biztber. Távvezérlő), míg a Csorna (kiz) - Hegyeshalom (kiz) szakaszé pedig Csornán. Ettől persze nem tartom kizártnak a te általad mondottakat. Bár egyébként én csinálnék egy rendes üzemirányító központot Sopronban, és oda bevinném az összes KÖFI vonal kezelését. Úgy hálózatra kiterjedő normálisabb döntéseket lehetne hozni.
|
|