Pereszteg
djlacee, 2012.12.12 20:48.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt már nem áll meg semmi
|
|
Városlőd-Kislőd
Veszprém27, 2012.12.12 18:31.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen,jól tudod,egy nagyobb busz már nem fér át a híd alatt.Amióta megszűnt a bánya,azóta valóban nem volt jelentős az utasforgalom,viszont a kalandparkba rengetegen jöttek vonattal.Látván,hogy a megállás megszűnésre került, megkérdeztem az RKI-t,akik válaszukban azzal indokoltak,hogy csoportok számára (kis plusz költségért) meg áll majd a vonat.
|
|
Görögszállás
Tibi1227, 2012.12.12 17:22.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt, nagyon régen egy deltavágány is működött, ami a tiszalöki és a szerencsi vonalat kötötte össze. Felszedésének dátumát nem tudom sajnos, de 1946-ban üzemen kívül volt helyezve (Ezt viszont, egy nyolcvanas évekbeli VASÚT újságban olvastam...).
|
|
Császárszállás
Tibi1227, 2012.12.12 16:41.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az a deltavágány még 1970/71-ben biztosan megvolt, de hogy használták-e még akkoriban, azt nem tudom. Az ott szolgálatot teljesítő dolgozó Nyíregyháza és Nagykálló között vonatjelentő őri szolgálatot is ellátott. Ezt arra alapozom, hogy egy 1971. évi szolgálati menetrendkönyvben a mai 113-as vonal Ni-Nagykálló közötti követési rendje vonatjelentő őri közlekedést ír, azt hiszem 41/42 sz. kiágazás néven, az pedig nagyjából arra a területre esik...
A 100-as vonalon, a Debrecen felőli alak előjelzője a császárszállási állomás utáni ívben volt, nem sokkal a vasúti átjáró után. Megszűnésének dátuma még számomra is rejtély, de én személy szerint olyan 1972-73 közé tenném, ugyanis nagyjából akkor kezdhették felszerelni a Ni-Db szakaszon az önműködő térközjelzőket, illetve a szovjet típusú, állomási, tolatóvágányutas biztosítóberendezéseket. De, ez csak az én elméletem...
|
|
Városlőd-Kislőd
szabopeteke1, 2012.12.12 13:58.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"megszűnésre ítélve" ... Sajnos.. Nem kellene hogy így legyen.. Meg lehetne oldani, hogy több utas legyen...csak ha épeszű menetrendet csinálnának, akkor is eltellne idő, mire kialakulna egy új utazó-közönség.. Illetve időszakosan, mikor üzemel a Kislődi kalandpark, akkor pozitívum lenne, mivel a kalandpark a vasutállomáshoz van a legközelebb..Illetve azt hiszem, busszal problémás a Kalandparkhoz jutni, mert alacsony a híd.. Jól tudom?
|
|
Körösnagyharsány
Adani, 2012.12.12 11:53.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2009. decemberében ment el az utolsó vonat 2009. szeptemberében még utaztam.
|
|
Pécs
Cshaweska, 2012.12.12 11:52.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Horvátországgal kötött megállapodás alapján személyi igazolvány elégséges a határátlépéshez.
Családommal 2005-ben így mentünk ki Barcsnál.
|
|
Körösnagyharsány
dani, 2012.12.12 10:23.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pontosan 3 éve zárták be,a körösnagyharsány-vésztő vonalszakaszt.
|
|
Pécs
QQriQ, 2012.12.11 23:46.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
HR nem januar 1-tol lesz EU tag hanem kb fel evvel kesobb. De ettol meg ugyanugy kell majd szemelyi vagy utlevel a hataron mint most.
A \"tragikus allapotu 60-ason\" meg tovabbra is ott vannak a tavolsagi vonatok pecs-szhely kozott eleg jo szolgaltatast nyujtva, szoval nem ertem mi a kifogasod a corvinus ellen.
|
|
Börgönd
QQriQ, 2012.12.11 23:41.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Menetrendváltás óta nem éllnak meg itt a vonatok.
|
|
Pécs
pezsman, 2012.12.11 21:14.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A világ szégyene, ami Pécsen és környékén történik a vasúttal kapcsolatban. Azt hiszem, ennél már tényleg nincs lejjebb. Régebben Eszékre járt személyvonat, most már Pélmonostorba sem... Itt törik meg egyébként véglegesen az EU-val kapcsolatos illúzió, hiszen Horvátország január 1-től teljes jogú tag. A Corvinus eleve nevetséges volt, a tragikus állapotú 60-ason nem lehet távolsági forgalmat bonyolítani, pláne ennyi megállással. Mi jöhet még? Mi szűnhet még meg?
|
|
Táskai elágazás
Roland25, 2012.12.11 17:47.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
balatonfenyvesen egy bácsi mondta aki kisvasútnál dolgozot, Fenékpuszta volt a neve nem fehérvízpuszta
|
|
Szedres
Pretz Veronika, 2012.12.11 09:16.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon szomorú vagyok ettől a látványtól. Édesapám mint forgalmista innen indult minden nap munkába a Tolna-Mözsi vasútállomásra. Én három évig vonatoztam innen iskolába minden nap Mözsre. Nagyon szép idők voltak, édesapám és az én fiatalságom is. Apukám élete volt a vasút, első munkahelyként több mint 40 évet állt a MÁV szolgálatában. Maholnap 80 éves hála a teremtőnek, egészséges és a mai napig emlegeti a vasutas szép időket. Egyébként ettől a vasútállomástól kb. 2 km-re lakik, ott ahol született Tengelic Vadászmajorban.
|
|
Kenderföldek
siofok35, 2012.12.10 23:44.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Földrajzilag közelben.
|
|
Acsa-Erdőkürt
fizolt, 2012.12.10 16:58.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A nógrádi hálózat kiváló volt vaúti oktatófilmek készítésére, amit a 80'-as években ki is használtak. Azóta a vonalhálózat visszafejlődött, és sok szolgálati hely megszűnt. Az egyszerűsített szolgálat bevezetése óta ezen az állomáson sincs már szolgálat.
|
|
Balffürdő
djlacee, 2012.12.10 16:56.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerintem is érdemes lenne ezt üzemeltetni, de nem Balffürdő néven, hanem mondjuk Kópháza-felső, ugyanis Kópháza kb 10m-re van, Balf meg többszáz méterre
|
|
Ferencváros
sziblerg, 2012.12.10 15:38.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://ebolt.afoldgomb.hu/index.php?option=com_virtuemart&category_id=1&Itemid=2&page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=151
Cikk a ferencvárosi pályaudvarról A Földgömb magazin decemberi számában.
|
|
Balffürdő
Peron, 2012.12.10 13:20.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Akkor ha szerény mértékben is, de lenne igény a vonatokra. Pl ha naponta nem két (reggel ,este) személyvonat állna meg, hanem mondjuk 5-6, lehetne az utasszámot növelni.
Még nincs minden veszve! Elég lenne egy menetrendi módosítás!
|
|
Ludad
Adani_, 2012.12.10 12:56.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyalog is jó, de sokáig tart, és biztosan nem fér bele egy napba, motorral is lehet lassan menni és meg-megállni ha valami érdekeset látsz.
|
|
Hidas-Bonyhád
Attis, 2012.12.10 12:01.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az új menetrendben itt vannak a keresztek.
|
|
Balffürdő
djlacee, 2012.12.10 11:26.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy leszálló volt, meg egy felszálló (én)
|
|
Balffürdő
Peron, 2012.12.10 08:28.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hány le és felszálló utas volt az utolsó conaton? És amúgy mennyi szokott lenni ?
|
|
Szentgál
dani, 2012.12.10 08:12.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt a pont. a menetrend.Ha a máv csak egy kicsivel több időt szánna a menetrend készítésére,(talán) még triplájára is nőne az utasforgalom.
|
|
Ludad
KeriPetya, 2012.12.10 01:05.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A nevem alatti mail - cím a hiteles: keripetyaa@gmail.com
Áprilisra készen kell lennem a dolgozattal, így annál hamarabb mennék; Ludadra márciusban, Vizesfásra, Ludadpusztára, Bélmegyerre január vége - február vége között. Illetve hát most ez a terv... aztán majd meglátjuk. Bár én gyaloglást preferálom, több dologra oda tud figyelni az ember...
|
|
Ludad
Adani, 2012.12.09 21:33.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fotók vannak, privátban küldök csak adj egy mail címet.
|
|
Vizesfás
Adani, 2012.12.09 21:32.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mikor ott jártam, láttam egy buszmegállót Vizesfáson belül. De ,hogy busz nem megy arra az ziher, a bekötőúton a személyautó is nikkelbolhát játszott kettesben automata gázon is, egy busz ott tuti nem megy el. Egy tanknak is nehezített terep volna.
|
|
Ludad
Adani, 2012.12.09 21:29.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem titok, Békés az a város, te meg ha jól tudom vésztői vagy. Valamikor április vagy március lenne, de ez attól is függ mikor tudok szabira menni, az a terv, hogy motorral bejárom a vonalat, ameddig lehet. Vizesfásra is bemegyek majd.
|
|
Sümegi bazaltbánya
bravo88, 2012.12.09 19:58.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Süllyesztett rakodó:
http://www.karpat-medence.hu/keptar/galleries/Magyarorszag/Zala/Sumeg/Bazaltbanya-vasutallomas/sumeg-bazaltbanya-vasutallomas_01.jpg
|
|
Kárász-Köblény
Dr. Kis Papp László, 2012.12.09 16:46.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon örülök -mint volt kárászi lakósnak, akinek a szive még mindig idehúz- ,hogy elmondhatom a véleményemet arról, hogy óriási hiba volt a Kárász-Köblényi vasútállomást /most már vasúti megállónak leminősitett/ megszüntetni. Műegyetemistaként 1959-1964-ig Dombóváron keresztül havonta utaztam haza a szüleimhez. Édesapám - Isten nyugosztalja- lovaskocsival jött ki értem és vasárnaponként lovaskocsival hozott ki az állomásra. Végzés után meghivtak az Egyetemre tanitani, most is itt tanitok professzorként, és ha időnk engedi, utaztunk haza Kárászra a családommal. Sajnos most már a fő úticél a temetőbe járás, de még fenntartjuk a kárászi parasztházat és nyáron nagyon gyakran lejárunk Kárászra. Nagyon sajnálom, hogy a mostani fiatalok nem vehetik igénybe ezt az utazási lehetőséget. Talán még minden nincs veszve, és az illetékesek megvizsgálják egyszer, hogy miért is nem állnak meg itt a vonatok! Korábban két vágány volt az állomáson, az erdészet fakitermelését innen szállitották tovább, és a cukorrépát innen szállitották a kaposvári cukorgyárba. De ez már csak emlék!
|
|
Acsa-Erdőkürt
BZmot302, 2012.12.09 14:44.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt forgatták a Kiskocsiközlekeds címü oktatófi.lmet
|
|