Bánk
kobori850, 2010.03.02 10:35.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
most is voltam lent hétvégén Bánkon elmentem az állomáshoz is hát semmi változás nincsen annyi kivételével hogy nem tudom kik járnak oda néha napján de olyan szemét van ott a wc.elött hogy az nem igaz.
|
|
Drávasztára-Zaláta
viktor, 2010.03.01 20:47.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
keveset tudok a vasútról pedig Sellye-i vagyok annyit tudok hogy 1970 december 31-én szünt meg nyáron a 100-as híd maradványait megnéztük de vissza fordultunk mert kezdett sötétedni én úgy hallottam bár ez csak lehet hogy kacsa hogy még teher forgalom is volt ezen a vonalon gőzös meg ABmot mozdonyok közlekedtek rajta megmondom őszintén jó lenne ha még mindig lenne ez a vonal dehát ez csak egy szép álom
|
|
Nagypall
Train Station, 2010.03.01 17:14.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Leszerelték a sorompót.Az index fórumán olvastam.
|
|
Pécs-Gyárváros
Train Station, 2010.03.01 17:11.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vajon kinek, és mire kelhetett a hirdetmény...?
|
|
|
Pécs-Gyárváros
Train Station, 2010.03.01 17:10.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A három nagy fa alatt.
|
|
|
Nagynyárád
Train Station, 2010.03.01 17:08.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A különvonat a 6-os MD segítségével meg is érkezett Mohácsról.
|
|
|
Nagynyárád
Train Station, 2010.03.01 17:07.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy nagy létszámú csoport különvonatára vár a megállóban 2007 nyarán.
|
|
|
Pécs-Külváros
Train Station, 2010.03.01 16:49.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Amióta bezárták a pécsváradi csonkát bezárt a bisztró az állomáson.
|
|
|
Pécs-Külváros
Train Station, 2010.03.01 16:49.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a magyarbólyi személy elment.
|
|
|
Zsolnay-rakodó
Train Station, 2010.03.01 16:48.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tovább Pécs-Külváros felé.(a Basamalom u. feletti hídon 10-es lassítás van a bátaszéki vonalon.)
|
|
|
Zsolnay-rakodó
Train Station, 2010.03.01 16:47.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pécs-Gyárváros felől érkezve.
|
|
|
Zsolnay-rakodó
Train Station, 2010.03.01 16:46.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Háttérben a gyár.
|
|
|
Zsolnay-rakodó
Train Station, 2010.03.01 16:44.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt lesz a nagy kilátótér.(látványtervek:pecs2010.hu)
|
|
|
Zsolnay-rakodó
Train Station, 2010.03.01 16:44.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A több méteres rakodóból ennyi maradt.
Gőzerővel épül a ZSKN a rakodó területén.
|
|
|
Zsolnay-rakodó
Train Station, 2010.03.01 16:43.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én a 64-es vonal szintjéről fotóztam.Csak eléggé keveset mert épp nagy meló volt.
|
|
|
Karácsond
kaktuszdinnye, 2010.03.01 16:12.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!
Hát igen, nagyon le van pukkanva. De ez kb az 1980-0s évek közepétől van igy. Korábban három vágány volt, rakodó rámpával, az állomás épület pedig kétszintes. Gyerekkoromban még a "fele" megvolt, vagyis a felső szint már le volt bontva. De jó volt mert lehetett jegyet kapni, s váróterem is volt... Sajna ez lett belőle. Az aszfaltos járda, pedig a polgármesteri választások előtt került oda :)
|
|
Tompapuszta
Kolozsiné Földvári Etelka, 2010.03.01 13:03.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Előző hozzászólásomat annyiban módosítom, hogy Purgly Emil nem a testvére volt Purgly Magdolnának (Horthy Miklós feleségének), hanem az édesapja. Tehát igen, a kápolna övéké volt. És a kápolna a kanális egyik kanyarulatában, egy kis erdő szélén állt, amit sajnos már szintén nem láthatunk, mert kivágták.
|
|
Drávasztára-Zaláta
Tádé, 2010.03.01 11:30.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gábor Lászlónak!
Ha ott jársz,a régi Drávára felvezető híd pilléreit ne hagyd ki!(elipszis alakú téglaoszlopok!)a "100-as híd" maradványairól is jöhetne egy pár fotó :-)
|
|
|
Kőbánya felső
prozak01, 2010.03.01 11:21.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lejárat..
|
|
|
Kőbánya felső
prozak01, 2010.03.01 11:20.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Információ..
|
|
|
Kőbánya felső
prozak01, 2010.03.01 11:20.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ebben az épületben van a helyi talponálló.
|
|
|
Kőbánya felső
prozak01, 2010.03.01 11:19.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 3-as és 4-es vágányokhoz ugyan vezet feljáró, de már rég nem használják őket, felverte a gaz mindkettőt.
|
|
|
Kőbánya felső
prozak01, 2010.03.01 11:18.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vágányok a város felé..
|
|
|
Kőbánya felső
prozak01, 2010.03.01 11:17.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Átjáró a BNV felé..
|
|
|
Kőbánya felső
prozak01, 2010.03.01 11:16.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2010.03.01-i állapotok. A vasutasház..
|
|
|
Mezőhídvég
Rácz Gergely, 2010.03.01 01:46.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás eredeti neve Mezőkomárom-Szabadhidvég, vagy a megnyitáskor régiesen Komárom-Hidvégh. Nem véletlen a rövid "i", hiszen Szabadhídvég község nevét csak 2004-től írják hosszú "í"-vel (forrás: Wikipedia), ebből adódóan az állomás neve valójában Mezőhidvég volt, rövid "i"-vel.
Mezőkomárom és Szabadhidvég 1950-1954 között egyesítve volt Mezőhidvég néven (forrás szintén a Wikipedia), és ezt a nevet megkapta az állomás is. Aztán valahogy úgy maradt, erre már nem tudok magyarázatot.
|
|
Mezőhídvég
LepesiZL, 2010.02.28 20:57.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tisztelt Fórumozók!
Többször olvasom ezt az oldal, ahol vasútállomásainkról, vasútvonalainkról olvashatok. Valahogy mindig kimaradt ez a vonal, pedig ismerem, hisz Pécsett dolgoztam és különböző okokból rálátásom is volt rá. De. Ennél a különleges állomásnál mindenről beszélnek csak nem az állomásról - politika. Sic! Nem ide való.
Állomás különlegessége: Fórumozók! Nem kellene arról beszélni, hogy nincs is ilyen falu, hogy Mezőhidvég? Nem furcsa? Ez érdekes történet - Én tudom, de ez lenne idevaló. Három - négy környékbeli település volt, amely élvezhette a vasút hasznát: Mezőkomárom - ma is így nevezik. Faluhidvég, Városhidvég, Szabadhegy, ma ezen utóbbiakat hívják Szabadhidvégnek. A viták elkerülése érdekében: Faluhidvég 1910 - ben 799 lakossal Somogy megye tabi járásában, Városhidvég 1129 lakossal Somogy vármegye tabi járásában és Szabadhegy 217 lakossal szintén a fentieknek megfelelően létezett. Most nincs nálam aza a nyilvántartás, amely a rövid ideig lévő Mezőhidvég megalakításáról, megszüntetéséről szól, de megnézem.
Fórumozók, azt nem tudom miért maradt az állomás neve mégis ez?
Egyenlőre ennyi. Egyébként az állomás gyönyörű helyen fekszik, kár érte. Üdv. Lepesi Zoltán László
|
|
Drávasztára-Zaláta
viktor, 2010.02.28 20:05.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
nah az jó lenne ha lennének új képek :D nyáron voltunk arra de csak a 100-as hídat néztük meg
|
|
Selyp-Bányatelep
raps, 2010.02.28 19:52.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Selyp-Bányatelep állomás tulajdonképpen Petőfibánya területén található. Illetve csak volt található, hiszen a sínek Petőfibánya elejétől - Diósdi Építő Zrt központi telephelye - nem járhatóak. Feltehetően a petőfibányai szénbánya kiszolgálására épült a szárnyvonal. Hogy állomásépülete korábban lehetett-é azt nem tudom, de a selypi szolgálattevő szerint mostanában már biztosan nem volt állomásépülete. Mindenesetre rendkívül érdekes a pályakapacitás elosztó adatbázisának azon tényállása, miszerint : Selyp-Bányatelep állomás. Nemhogy épülete, de tulajdonképpen vágányai sincsenek.
|
|
Drávasztára-Zaláta
Gábor László, 2010.02.28 18:04.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szeva
Én most itt végzek fakitermelést,a híd nagyon érdekes az állomást meg most készülök meg nézni a napokban.
Csinálok képeket és felteszem.
Mindenkinek üdv!
|
|