Pusztabánréve
anraas, 2010.03.08 22:04.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon hangulatos hely. Fáj a szívem, hogy így leépült ez a kis állomás :'(
|
|
Balatonakarattya
Train Station, 2010.03.08 20:07.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://tv2.hu/tenyek/video/csuszik-a-fal-tenyek-riport
Videó a töltés környéki előmunkálatokról.Remélhetőleg a MÁV által benyújtott pályázat nyer és ismét lehet vonattal eljutni a Balaton északi partjára.
|
|
Ravazd
Rácz Gergely, 2010.03.08 19:35.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az écsit csak ne szüntessék meg! Ott nincs olyan messze a falutól a megálló (konkrétan a falu szélén van), viszonylag könnyen rá lehetne venni az embereket, hogy a vasutat válasszák (Győr elég rendesen be szokott dugulni reggelente)
|
|
Ravazd
Veszprém27, 2010.03.08 18:55.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azért bontották el az épületet,mert a megállót meg fogják szüntetni az écsivel együtt.Egyébként az általam végzett utasszámlálás alapjám 2-3 fő használta HETENTE.Az écsi megállót is azért nem szüntették még meg,mert 1 család minden nap használja a vonatokat.
|
|
Bakonygyirót
Veszprém27, 2010.03.08 18:51.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson magasított peron épül és ki lesz világítva.(áprilisban elkészül.)
|
|
Vinye
Veszprém27, 2010.03.08 18:48.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóban magasított peron épül és ki lesz világítva,ez áprilisra fog elkészülni.Tervek szerint 2011-re a megálló eredeti épületét újra építik és a buszforduló is esőbeállót kap.Amennyiben Az egyesületünknek és a Bakonyszentlászlói önkormányzatnak nem lesz pénze,akkor csak egy fa esőbeálló épül.Persze a peront és a lámpát is az önkormányzat és az egyesület csinálja.
|
|
Porva-Csesznek
Veszprém27, 2010.03.08 18:42.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson a büfé újra indul,a tervek szerint legkésőbb áprilisra.A váróteremben kiállítás nyílik a vonal történetéről, szintén áprilisban.
|
|
Eplény
Veszprém27, 2010.03.08 18:38.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tervek szerint az állomás új nevet kap:Veszprém-Bakonyi,mivel az állomás Veszprém közigazgatási határán belül van.
|
|
Baracska
SoNa, 2010.03.08 12:17.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves zekany!
Nem a töltés épült utólag, hanem a vasútállomás mai épülete. A régi állomás kicsit arrébb a vasút szintjével egyvonalban volt. A töltés 1861-ben épült.
|
|
Góla
LepesiZL, 2010.03.08 10:51.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon sokat utaztam erre felé (is). Még akkor is, amikor Berzencétől a gépfegyveres katonák az alsó lépcsőn állva mentek és még az ablakot sem volt szabad lehúzni. De. Folyamatosan nézegettem, "tetszett" ahogy a határvonal (kb. kettő méter széles szántás) fut a vonat mellett, a kutyafuttatók,stb. Gólai állomásnál az átépítésig még láthatóak voltak nyomok, mintha vágánytengely-ugrás lett volna. Ami meg még talán most is látszik: szintén az állomásnál, a vasúttal párhuzamosan fut a határ, egy helyen csak egy kis földdarab szakítja meg a folytonosságot(szerintem 5 X 30 méteres darab a horvát területhez csatolták. Gondolom volt egy üveg pálinkája a golai gazdának. A 70-es években egy öreg néni szokta kapálni(integetett is). Lepesi ZL
|
|
Vízvár
LepesiZL, 2010.03.08 10:16.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tudjátok, hogy ez a kis állomás emeletén lakás van? Bár Én is sokat utaztam erre mégsem láttam azonnal. A korai képeken még jól kivehetők a nyitott - zsalus ablakok. Lepesi ZL
|
|
Bódvaszilas
prozak01, 2010.03.08 02:57.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület közelről.
|
|
|
Bódvaszilas
prozak01, 2010.03.08 02:57.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2010.03.07 hóesés előtt
|
|
|
Jósvafő-Aggtelek
prozak01, 2010.03.08 02:56.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csendélet busszal
|
|
|
Jósvafő-Aggtelek
prozak01, 2010.03.08 02:55.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomásépület fenyőkkel
|
|
|
Jósvafő-Aggtelek
prozak01, 2010.03.08 02:55.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fával megrakott, magányos teherkocsi
|
|
|
Jósvafő-Aggtelek
prozak01, 2010.03.08 02:54.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Peron a Gömör-Tornai Karszttal a háttérben (2010.03.06)
|
|
|
Gyékényes-Kavicsbánya
Oldalborda, 2010.03.07 22:04.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1990. január 23.: "4.52-kor a Gyékényes-Kavicsbánya bejárati jelzőjénél tartózkodó 80200 sz. tehervonatba 52 km/h sebességgel hátulról beleütközött a Csurgó felől érkező 80252 sz. tehervonat. Négy kocsi kisiklott, a mozdony alaposan összetört. A balesetet a térközőr okozta, ugyanis a Porrogszentkirálynál lévő térközjelzőt szabad elhaladást engedélyező állásba állította anélkül, hogy meggyőződött volna a 80200 sz. vonat beérkezéséről Gyékényes-Kavicsbánya állomásra. A pálya 10.30-kor szabadult fel, addig autóbuszokkal bonyolították a forgalmat. A Somogy expressz és a Szombathely-Pécs gyors kerülő útirányon át közlekedett."
http://hu.wikipedia.org/wiki/1990_a_vas%C3%BAti_k%C3%B6zleked%C3%A9sben
|
|
Mohora
Oldalborda, 2010.03.07 22:01.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1981. november 30.: "Egy M47-es mozdony 9.30-kor a Volán Ikarus 260 típusú Hatvan - Aszód - Balassagyarmat viszonylatban közlekedő autóbuszát elgázolta 3 kocsis szerelvényvonatával. 17 halott, 53 sebesült, köztük a busz vezetője is. A mozdony kisiklott. Az autóbusz vezetője első fokon kilenc évet kapott, melyet a legfelsőbb bíróság nyolc és fél évre változtatott. A járművezetéstől örökre eltiltották."
http://hu.wikipedia.org/wiki/1981_a_vas%C3%BAti_k%C3%B6zleked%C3%A9sben
|
|
Felsőgalla
Oldalborda, 2010.03.07 21:58.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1981. április 3.: "A reggeli órákban Tatabánya-felső és Szár között fekve maradt egy tehervonat mozdonya, mert elment a hűtésvezérlése. A nyílt pályán álló vonat személyzete kb. fél óra után feloldotta a féket, gondolván, hogy a segélygép már a vonat végén van. Ez után a szerelvény lassan elkezdett visszagurulni, de a személyzet, mivel azt hitte, hogy a segélygép húzza őket nem is tett kísérletet a vonat megállítására. Tatabánya-felsőn nekiütköztek az induló, Komáromtól Kelenföldig közlekedő 827. sz. személyvonatnak. Ennek vezérlőkocsija kisiklott és felborult, második kocsija siklott, a harmadik megbillent. Egy nő meghalt, 24-en megsérültek."
http://hu.wikipedia.org/wiki/1981_a_vas%C3%BAti_k%C3%B6zleked%C3%A9sben
|
|
Paládicspuszta
Oldalborda, 2010.03.07 21:49.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elolvastam a cikket, ezek szerint Szolnoktól nem 5, hanem 3 km távolságra lehetett ez a megálló.
Itt is említés van az esetről:
http://hu.wikipedia.org/wiki/1963_a_vas%C3%BAti_k%C3%B6zleked%C3%A9sben
|
|
Pécs
Tádé, 2010.03.07 16:07.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A pécsi fűtőháznál található egy kék M38-as.Nézzétek meg érdemes!
Egyébként ide miért nem lehet képet feltölteni?
|
|
Berzence
Train Station, 2010.03.07 15:26.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tavaly nyáron a sok eső betett az állomáson található kishídnak.A patak vízszintjének megemelkedése miatt a híd kissé bemozgott.A gyékényesi tartaléknak kellet lejönnie és vonatmentes időben a hídon lennie hogy a híd a helyén maradjon.A képen látható sárosodás ekkor történt.
|
|
|
Berzence
Train Station, 2010.03.07 15:23.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A sorompókezelő készülék vasa.
|
|
|
Berzence
Train Station, 2010.03.07 15:22.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
K jelű fedőjelző a Góla-Berzence műút útátjárója előtt.
|
|
|
Bélavár
Train Station, 2010.03.07 15:11.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület szerncsére még áll.
2010.03.06
|
|
|
Vízvár
Train Station, 2010.03.07 15:10.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2010.03.06
|
|
|
Péterhida-Komlósd
Train Station, 2010.03.07 15:04.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"...Béke és csend honol..."
2010.03.06.
|
|
|
Péterhida-Komlósd
Train Station, 2010.03.07 15:02.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csoda hogy még tartja magát ez a csontváz...
|
|
|
Barcs
Train Station, 2010.03.07 14:59.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vörös épületrész viszont csodásan fest.Az emeleti ablakokat nyáron a vágányok felőli oldalon kicserélték.És a lilaakác zuhatag illik az épülethez.
|
|
|