Mohora
Oldalborda, 2010.03.07 22:01.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1981. november 30.: "Egy M47-es mozdony 9.30-kor a Volán Ikarus 260 típusú Hatvan - Aszód - Balassagyarmat viszonylatban közlekedő autóbuszát elgázolta 3 kocsis szerelvényvonatával. 17 halott, 53 sebesült, köztük a busz vezetője is. A mozdony kisiklott. Az autóbusz vezetője első fokon kilenc évet kapott, melyet a legfelsőbb bíróság nyolc és fél évre változtatott. A járművezetéstől örökre eltiltották."
http://hu.wikipedia.org/wiki/1981_a_vas%C3%BAti_k%C3%B6zleked%C3%A9sben
|
|
Felsőgalla
Oldalborda, 2010.03.07 21:58.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1981. április 3.: "A reggeli órákban Tatabánya-felső és Szár között fekve maradt egy tehervonat mozdonya, mert elment a hűtésvezérlése. A nyílt pályán álló vonat személyzete kb. fél óra után feloldotta a féket, gondolván, hogy a segélygép már a vonat végén van. Ez után a szerelvény lassan elkezdett visszagurulni, de a személyzet, mivel azt hitte, hogy a segélygép húzza őket nem is tett kísérletet a vonat megállítására. Tatabánya-felsőn nekiütköztek az induló, Komáromtól Kelenföldig közlekedő 827. sz. személyvonatnak. Ennek vezérlőkocsija kisiklott és felborult, második kocsija siklott, a harmadik megbillent. Egy nő meghalt, 24-en megsérültek."
http://hu.wikipedia.org/wiki/1981_a_vas%C3%BAti_k%C3%B6zleked%C3%A9sben
|
|
Paládicspuszta
Oldalborda, 2010.03.07 21:49.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elolvastam a cikket, ezek szerint Szolnoktól nem 5, hanem 3 km távolságra lehetett ez a megálló.
Itt is említés van az esetről:
http://hu.wikipedia.org/wiki/1963_a_vas%C3%BAti_k%C3%B6zleked%C3%A9sben
|
|
Pécs
Tádé, 2010.03.07 16:07.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A pécsi fűtőháznál található egy kék M38-as.Nézzétek meg érdemes!
Egyébként ide miért nem lehet képet feltölteni?
|
|
Berzence
Train Station, 2010.03.07 15:26.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tavaly nyáron a sok eső betett az állomáson található kishídnak.A patak vízszintjének megemelkedése miatt a híd kissé bemozgott.A gyékényesi tartaléknak kellet lejönnie és vonatmentes időben a hídon lennie hogy a híd a helyén maradjon.A képen látható sárosodás ekkor történt.
|
|
|
Berzence
Train Station, 2010.03.07 15:23.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A sorompókezelő készülék vasa.
|
|
|
Berzence
Train Station, 2010.03.07 15:22.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
K jelű fedőjelző a Góla-Berzence műút útátjárója előtt.
|
|
|
Bélavár
Train Station, 2010.03.07 15:11.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület szerncsére még áll.
2010.03.06
|
|
|
Vízvár
Train Station, 2010.03.07 15:10.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2010.03.06
|
|
|
Péterhida-Komlósd
Train Station, 2010.03.07 15:04.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"...Béke és csend honol..."
2010.03.06.
|
|
|
Péterhida-Komlósd
Train Station, 2010.03.07 15:02.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csoda hogy még tartja magát ez a csontváz...
|
|
|
Barcs
Train Station, 2010.03.07 14:59.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vörös épületrész viszont csodásan fest.Az emeleti ablakokat nyáron a vágányok felőli oldalon kicserélték.És a lilaakác zuhatag illik az épülethez.
|
|
|
Kondoros
Adani, 2010.03.07 14:24.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Arra befizetnék én is. Van ugyan egy sáros dimbes-dombos földút Kondorosról oda, de azon még személyautóval sem lehet közlekedni nemhogy busszal. Terepjárók ha nincs sár még éppen el tudnak menni.
|
|
Mezőtúr
Adani, 2010.03.07 14:23.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyomán is új sorompókat építettek ki.
|
|
Kéthalom
Oldalborda, 2010.03.07 05:26.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kisvasút volt Csetére 8 km hosszan, de sem az építésről, sem az elbontásról nincs adatom.
|
|
Szeghalom
Oldalborda, 2010.03.07 00:21.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kisvasút: 1950 - 1952 között létesült több szakaszban, Szeghalom - Cserepes között 27 km hosszon; Kertészszigetnél csatlakozott Kisszódony - Bucsai vasúttal, mely 1922-ben létesült, kiágazással a Kisszódony - Hosaszúhát MÁV - szakasszal együtt.
|
|
Dunaharaszti alsó
gabi1996, 2010.03.06 21:13.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Személyvonat Dunaharaszti-alsón 2008 nyarán
|
|
|
Alsóörs
gabi1996, 2010.03.06 21:07.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2009. június 27-én, a Székesfehérvár-Tapolca vonal megnyitásának 100. évfordulója alkalmából különvonat közlekedett a két állomás között, élén a 424.247-es Bivallyal. A fényképet Alsóörsön készítettem a gőzösről.
|
|
|
Pestszentimre
gabi1996, 2010.03.06 20:57.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonal 120. évfordulója alkalmából közlekedett különvonat a Nemes utcai vasúti átjáróban 2009. szeptember 27-én.
|
|
|
Gyál felső
gabi1996, 2010.03.06 20:51.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2009-ben volt a Budapest-Lajosmizse vasútvonal 120. évfordulója. Ennek alkalmából 2009. szeptember 27-én nosztalgiavonat közlekedett a főváros és Lajosmizse között, a szerelvényt a 424.247-es Bivaly vontatta. A képen a különvonat Gyál-felső megállóhelyre érkezik.
|
|
|
Szépvölgyi út
Petrás Bence, 2010.03.05 21:55.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szépvölgyi út
2010. 03. 05.
|
|
|
Csákánydoroszló
Lennon15, 2010.03.05 21:13.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A raktár oldalán még kivehető a Nagy csákány felirat.
|
|
|
Csákánydoroszló
Lennon15, 2010.03.05 21:09.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület az utca felől.
|
|
|
Ják-Balogunyom
Lennon15, 2010.03.05 21:07.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület tetőszerkezetét kicserélték. A mérlegházat még tavaly elbontották.
|
|
|
Kisvárda-Hármasút
tibike88, 2010.03.05 13:30.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem sok változás volt a kép készülte óta. Kitettek két új táblát, de már össze vannak firkálva.
|
|
Atkár
ROCOman, 2010.03.05 10:26.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy '52-es évjáratú katonai térképen a jelzett helyen van feltüntetve Atkár. Mára már semmi sem maradt azon a helyen, legfeljebb nyomokban fedezhető fel.
|
|
|
Hejőbába-Hejőpapi
raps, 2010.03.05 08:49.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valóban a volt szolgálati lakás romjai láthatóak a képen, de miután az állomásépületet már régen lebontották, a helyiek a volt szolgálati lakást nevezték - és tulajdonképpen, még máig nevezik is - állomásépületnek. Hasonló a helyzet, a volt nádudvari állomásépülettel is. Az eredeti HÉV épületet rég lebontották, viszont a váróterem - ami effektíve nem állomásépület - még mindíg meg van, átalakítva. A helyiek ezt az átalakított épületet ( valójában várótermet ) nevezik állomásépületnek...
|
|
Hejőbába-Hejőpapi
bodrostomi, 2010.03.04 22:04.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az előbbi képen nem az állomásépület maradványai, hanem a mellette található egykori szolgálati lakás látható.
|
|
Kondoros
M_Z, 2010.03.04 21:22.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az év vicce: "a fenti időponttól, a szüneteltetés által érintett vonalszakasz helységei között, a személyszállítást csak a Volán társaság végzi."
|
|
|
Murony
M_Z, 2010.03.04 21:10.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"...míg technikai okokból Muronyban a jelenlegi állomást le kell bontani, s helyette némileg távolabb újat kell építeni."
http://www.beol.hu/bekes/gazdasag/uj-allomas-epul-muronyban-folytatodik-a-vasuti-felujitas-290856
|
|