Seregélyes
Selkath, 2010.03.11 15:56.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kb. 1 évig dolgoztam a vonalon, mint PFT-s. Seregélyes nagyon hangulatos állomás a magas fáival. Nyáron tök jó volt itt dolgozni. A felvételi épülettel szemben volt vasúti kertészet is, szerintem viszont már akkor sem működött, mikor ott voltam (2001).
|
|
Röszke
pinyoka, 2010.03.11 12:29.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csak egy kis pontosítás az egyébként nagyszerű fotókhoz: az útátjáró fedezőjelzőjeként említett fényjelző valójában az állomás közös kijárati jelzője.
Nagyon szép kis állomás, igazán magával ragadó hangulattal- és épületekkel!
|
|
Sósvertike
Endre, 2010.03.11 12:22.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1925.02.02.-án a 6323-as számú vonattal adták át a forgalomnak, feltételes, táblás megállóként.
("személyek fel- és leszállására, podgyász és kutyák fel- és leadására")
Eredetileg egy fedett, favázas kocsiszekrény szolgált váróhelyiségül, amely a 2. vh. során leégett. A vonal bontási engedélye, (1972), egy nyílászáró nélküli, falazott helyiséget említ, mint volt várót.
|
|
Vésztő
landsmann, 2010.03.10 17:30.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Készül az emlékhely. 2010.03.10.
|
|
|
Vésztő
landsmann, 2010.03.10 17:28.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Készül az emlékhely. 2010.03.10.
|
|
|
Godisa
szvdom, 2010.03.10 07:51.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Inkább III. osztályú épületre hasonlít
http://www.vasutallomasok.hu/tpmav80-o.php?osz=3
|
|
Mecsekpölöske
jajtejocijoci, 2010.03.09 21:03.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a kis állomás jelentette gyerekkoromban a szabadságot-ha megérkeztem ide nyár elején a Nagymamámhoz-és az "iskolai rabságot"-ha elutaztam innen augusztus vége felé.Nem volt akkor ez az állomás ilyen kihalt,de mi nem változott közben?A váróterem és a vasúti kocsik szaga azóta is ezeket az arany éveket juttatja eszembe.
|
|
Sáta
Dóri, 2010.03.09 14:10.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyerekként mindig azon röhögtünk, hogy a feliratot valaki kiegészítette egy N betűvel (SáNta, vagy SátáN)). Meg Kiskapudnál, aamikor a kaller kezelte a sorompót :)
|
|
Sajómercse
Dóri, 2010.03.09 14:06.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyerekkoromban (80-90-es évek) pitizni kellett a kalauznak, hogy megálljon itt a vonat, amíg leszállunk, itt laktak a nagyszüleim. Vagy 2 kilóméteres séta még a falu, viszont a környezet valami meseszép.
|
|
Gádoros
Kispala, 2010.03.09 11:17.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Időközben megszűnt a szolgálat, mert Gádoros MEFI állomássá épült át. Az 1-es és 4-es váltókat rugóssá alkították át. Naponta egy kereszt is van délután 15:30 magasságában
|
|
Pacsmag
Rácz Gergely, 2010.03.09 00:58.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy régi irat szerint:
"A Keszőhidegkút-Gyönk - Tamási vasútvonalon 1975. december 15-től kezdődően Pacsmag mh. elnevezéssel új megállóhely került megnyitásra."
|
|
Pusztabánréve
anraas, 2010.03.08 22:04.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon hangulatos hely. Fáj a szívem, hogy így leépült ez a kis állomás :'(
|
|
Balatonakarattya
Train Station, 2010.03.08 20:07.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://tv2.hu/tenyek/video/csuszik-a-fal-tenyek-riport
Videó a töltés környéki előmunkálatokról.Remélhetőleg a MÁV által benyújtott pályázat nyer és ismét lehet vonattal eljutni a Balaton északi partjára.
|
|
Ravazd
Rácz Gergely, 2010.03.08 19:35.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az écsit csak ne szüntessék meg! Ott nincs olyan messze a falutól a megálló (konkrétan a falu szélén van), viszonylag könnyen rá lehetne venni az embereket, hogy a vasutat válasszák (Győr elég rendesen be szokott dugulni reggelente)
|
|
Ravazd
Veszprém27, 2010.03.08 18:55.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azért bontották el az épületet,mert a megállót meg fogják szüntetni az écsivel együtt.Egyébként az általam végzett utasszámlálás alapjám 2-3 fő használta HETENTE.Az écsi megállót is azért nem szüntették még meg,mert 1 család minden nap használja a vonatokat.
|
|
Bakonygyirót
Veszprém27, 2010.03.08 18:51.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson magasított peron épül és ki lesz világítva.(áprilisban elkészül.)
|
|
Vinye
Veszprém27, 2010.03.08 18:48.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóban magasított peron épül és ki lesz világítva,ez áprilisra fog elkészülni.Tervek szerint 2011-re a megálló eredeti épületét újra építik és a buszforduló is esőbeállót kap.Amennyiben Az egyesületünknek és a Bakonyszentlászlói önkormányzatnak nem lesz pénze,akkor csak egy fa esőbeálló épül.Persze a peront és a lámpát is az önkormányzat és az egyesület csinálja.
|
|
Porva-Csesznek
Veszprém27, 2010.03.08 18:42.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson a büfé újra indul,a tervek szerint legkésőbb áprilisra.A váróteremben kiállítás nyílik a vonal történetéről, szintén áprilisban.
|
|
Eplény
Veszprém27, 2010.03.08 18:38.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tervek szerint az állomás új nevet kap:Veszprém-Bakonyi,mivel az állomás Veszprém közigazgatási határán belül van.
|
|
Baracska
SoNa, 2010.03.08 12:17.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves zekany!
Nem a töltés épült utólag, hanem a vasútállomás mai épülete. A régi állomás kicsit arrébb a vasút szintjével egyvonalban volt. A töltés 1861-ben épült.
|
|
Góla
LepesiZL, 2010.03.08 10:51.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon sokat utaztam erre felé (is). Még akkor is, amikor Berzencétől a gépfegyveres katonák az alsó lépcsőn állva mentek és még az ablakot sem volt szabad lehúzni. De. Folyamatosan nézegettem, "tetszett" ahogy a határvonal (kb. kettő méter széles szántás) fut a vonat mellett, a kutyafuttatók,stb. Gólai állomásnál az átépítésig még láthatóak voltak nyomok, mintha vágánytengely-ugrás lett volna. Ami meg még talán most is látszik: szintén az állomásnál, a vasúttal párhuzamosan fut a határ, egy helyen csak egy kis földdarab szakítja meg a folytonosságot(szerintem 5 X 30 méteres darab a horvát területhez csatolták. Gondolom volt egy üveg pálinkája a golai gazdának. A 70-es években egy öreg néni szokta kapálni(integetett is). Lepesi ZL
|
|
Vízvár
LepesiZL, 2010.03.08 10:16.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tudjátok, hogy ez a kis állomás emeletén lakás van? Bár Én is sokat utaztam erre mégsem láttam azonnal. A korai képeken még jól kivehetők a nyitott - zsalus ablakok. Lepesi ZL
|
|
Bódvaszilas
prozak01, 2010.03.08 02:57.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület közelről.
|
|
|
Bódvaszilas
prozak01, 2010.03.08 02:57.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2010.03.07 hóesés előtt
|
|
|
Jósvafő-Aggtelek
prozak01, 2010.03.08 02:56.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csendélet busszal
|
|
|
Jósvafő-Aggtelek
prozak01, 2010.03.08 02:55.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomásépület fenyőkkel
|
|
|
Jósvafő-Aggtelek
prozak01, 2010.03.08 02:55.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fával megrakott, magányos teherkocsi
|
|
|
Jósvafő-Aggtelek
prozak01, 2010.03.08 02:54.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Peron a Gömör-Tornai Karszttal a háttérben (2010.03.06)
|
|
|
Gyékényes-Kavicsbánya
Oldalborda, 2010.03.07 22:04.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1990. január 23.: "4.52-kor a Gyékényes-Kavicsbánya bejárati jelzőjénél tartózkodó 80200 sz. tehervonatba 52 km/h sebességgel hátulról beleütközött a Csurgó felől érkező 80252 sz. tehervonat. Négy kocsi kisiklott, a mozdony alaposan összetört. A balesetet a térközőr okozta, ugyanis a Porrogszentkirálynál lévő térközjelzőt szabad elhaladást engedélyező állásba állította anélkül, hogy meggyőződött volna a 80200 sz. vonat beérkezéséről Gyékényes-Kavicsbánya állomásra. A pálya 10.30-kor szabadult fel, addig autóbuszokkal bonyolították a forgalmat. A Somogy expressz és a Szombathely-Pécs gyors kerülő útirányon át közlekedett."
http://hu.wikipedia.org/wiki/1990_a_vas%C3%BAti_k%C3%B6zleked%C3%A9sben
|
|
Mohora
Oldalborda, 2010.03.07 22:01.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1981. november 30.: "Egy M47-es mozdony 9.30-kor a Volán Ikarus 260 típusú Hatvan - Aszód - Balassagyarmat viszonylatban közlekedő autóbuszát elgázolta 3 kocsis szerelvényvonatával. 17 halott, 53 sebesült, köztük a busz vezetője is. A mozdony kisiklott. Az autóbusz vezetője első fokon kilenc évet kapott, melyet a legfelsőbb bíróság nyolc és fél évre változtatott. A járművezetéstől örökre eltiltották."
http://hu.wikipedia.org/wiki/1981_a_vas%C3%BAti_k%C3%B6zleked%C3%A9sben
|
|