Szőlősnyaraló
Tamás, 2010.02.24 00:57.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2009/2010 es menetrendbe szerepel ez az állomás és megáll minden személyvonat! Csak úgy lestem, nézzétek meg!
|
|
Zsolnay-rakodó
Tádé, 2010.02.23 22:39.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pontosítsunk!A 65-ös vonalból ágazott ki,és szerintem miután a Zsolnay-gyárat,és az azt kiszolgáló vasúti létesítményeket is elbontják nagy a valószínűsége,hogy a vágánypárt is megszűntetik,tehát nem lesz kiágazás a Fővonalból(65)!
|
|
Zsolnay-rakodó
Train Station, 2010.02.23 20:59.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pécsbánya-Rendező felé található egy térközőrhely.A 22-es szelvényben.A sinek jobb oldalán (Pécs felöl nézve).
|
|
|
Zsolnay-rakodó
Train Station, 2010.02.23 20:57.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A rakodó egészen addig meg volt,míg el nem kezdték a Zsolnai Kultúrális Negyed kialakítását.Ekkor bontották el az áruraktárt.A rakodóvágány a Balokány-strandnál a Basamalom u. feletti híd után ágazik ki.A sínek a helyükön vannak.Csak az épületek kerültek részleges elontásra.
|
|
Tamási
Rácz Gergely, 2010.02.23 19:23.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A WC-épület
|
|
|
Pécs-Gyárváros
Train Station, 2010.02.23 18:23.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát igen...ez a kép bizonyítja hogy a MÁV a 64-esen a személyfogalom mellett a teherforgalmat is megszüntette.(bocsánat "szünetelteti")
|
|
|
Őriszentpéter régi
Petrás Bence, 2010.02.22 15:29.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Őriszentpéter régi állomásépülete.
2009. 08. 18-án.
|
|
|
Alcsút-Felcsút
SoNa, 2010.02.22 11:22.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Vértesacsa (Székesfehérvár) felőli alakjelző a vasúti töltés oldalában, Megállj! állásban. Ez még megvan szerencsére.
|
|
|
Alcsút-Felcsút
SoNa, 2010.02.22 10:55.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás után a pálya folytatása Lovasberény felé 2010. február 20-án
|
|
|
Gyomai elágazás
matteo, 2010.02.22 09:00.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyszállás!http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/144_145_o158.jpg
|
|
Biatorbágy
Oldalborda, 2010.02.22 00:28.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás közelében található várostérkép, mely jelöli a régi és a mostani nyomvonalat is.
|
|
|
Gyomai elágazás
raps, 2010.02.21 20:44.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyállás.
|
|
Gyomai elágazás
szvdom, 2010.02.21 18:55.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyállás vagy Nagyszállás?
|
|
Vadászlak
Train Station, 2010.02.21 18:29.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Halas-Bácsalmás-Katymár-Regőce átadása: 1903. X. 31.
|
|
Görcsöny
Train Station, 2010.02.21 18:26.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/54_o70.jpg
A vonal menetrendje.
|
|
Erdőkertes
aquila., 2010.02.21 13:46.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Emlékeimben kutatva kerültem a honlapra a \"VICZIÁNTELEP\" v.á.-val
kapcsolatos oldalra. Én 1932 ben kezdtem meg a naponkénti utazáso-
mat vasútvonalon. Emlékeimet szivesen megosztom
Üdvözlttel: aquila.
|
|
Mórágy
Train Station, 2010.02.21 12:51.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Alsónána felé mielőtt keresztezi a vonal a műutat,jól látható az egykori nyomvonal.Szerencsére télen jól kivehető a fák lobhiánya miatt.
|
|
Bicere
Kispala, 2010.02.21 11:26.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen van! (Méghozzá az én képeim):
http://www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1886:ujbakterhazepult&catid=1:nagyvasut&Itemid=3
|
|
Pécsvárad
Lennon15, 2010.02.21 11:01.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Cikk a vasútvonalról:
http://www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1895:veglegbezart&catid=1:nagyvasut&Itemid=3
Lehet, hogy már soha többé nem indul újra a személyforgalom:-(
|
|
Almamellék alsó
Tádé, 2010.02.21 10:30.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úgy gondolom korrekcióra szorul amit Almamellék-alsóval kapcsolatban említettem. Természetesen én is tisztában vagyok azzal, hogy ez egy szolgálati lakás volt, viszont ezzel volt egybeépítve a "várótermi" rész, aminek a talapzata az alábbi képen az épület jobb oldalán látszik is.
|
|
|
Almamellék alsó
keil janos, 2010.02.21 09:20.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm a választ Zoli. Valamikor volt jegykiadás, de csak 27km-es jegyek voltak. Távolabbi utazásnál a kalauz irta a jegyet kipótolva.
|
|
Vésztő
Oldalborda, 2010.02.21 00:18.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fél szemmel olvastam, hogy március utolsó hétvégéjén lesz a kisvasúti emlékhely avatása..
|
|
Gyoma
Oldalborda, 2010.02.21 00:09.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"A vonalon 1917-ben hadi kitérők épültek Endrőd falu és Gyomai tanyák néven." http://www.mezobereny.hu/index.php?lid=1&fid=91&aid=988 Letölthető dokumentum, 11.oldal.
|
|
Bicsérd
Pezsman17, 2010.02.20 23:10.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekes és megisméthetetlen
|
|
|
Barcs felső
Pezsman17, 2010.02.20 23:09.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Múlt és jelen. Szerintem ez az utolsó kép, amely MDmot-ot ábrázol Barcs felsőn 2009. október 31-én.
|
|
|
Almamellék alsó
LepesiZL, 2010.02.20 23:04.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Keil Jánosnak: A váróterem rész majdnem a megszűnés után elbontásra került. Az épületet eladták és az első tulajdonosnak nem kellett. Ennyi amit tudok róla. Többieknek: keresek képeket, de nagyon gyerek voltam a vasút közlekedésnek idején, és 1968-tól - édesanyám Almamelléken lakott - Kecskeméten, majd Szegeden jártam iskolába. 1976-ban kezdtem dolgozni, de Darányban. Darányt még a reggeli almamelléki vonat (5620-as) "kávédarálója" (275) szolgálta ki. Egyszer átjött az MD motorja is, de abban az időben nem szerették szétszedni a motorvonatot. Szigetvárnál írtam, hogy az almamelléki vonatok gépei tolattak Szigetváron.
Lepesi Zoltán László
|
|
Almamellék alsó
LepesiZL, 2010.02.20 22:23.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Így igaz, csak megálló volt. Építéskor (1900) még nem volt feltüntetve - később nyílhatott meg (érdemes lenne kutakodni, mikor). A jelenleg álló rom a szolgálati lakás volt. Mellette láthatóan hozzá volt toldva - János által már többször említett - lapos tetős, előteres váróterem, az előtetőt zöld színű vasoszlopok tartották. Talán jegykiadó hely is volt, de működésére nem emlékszem. A mellette lévő közúti átjáró fedezetlen volt, így nem volt szolgálat. Almamelléknek mindig is ez volt a közlekedési kapcsolata, hiszen ez volt a faluhoz közelebb. Nagyállomás a környék forgalmát bonyolította le. Azonban a 60'-as évek közepéig a falu postája ott működött. LepesiZl
|
|
Gávavencsellő
szvdom, 2010.02.20 20:42.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt sorban az összes megálló és állomás neve megváltozott a vonalon (Tiszabercel és Gávavencsellő), kérdés, hogy melyik volt pontosan melyiknek a korábbi neve, és melyek az új és megszűnt megállók. A menetrend nem ad egyértelmű magyarázatot, már csak azért sem, mert a kilométer adatok is csúszkálnak a különböző évi menetrendek között.
|
|
Lepsény
Rácz Gergely, 2010.02.20 18:06.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kisvasút felvételi épülete a mai napig megvan. A régi malomépülethez vezető vágány mellett áll.
|
|
Lepsény
Endre, 2010.02.20 17:49.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lepsény - Mátyásdomb - Dég GV megszünt 1977.12.31.-én. A második vh. után egy ideig közös hálózatot alkotott a szabadbattyáni kisvasúttal, utóbbi már 1967-ben megszünt.
|
|