Pécsvárad
Lennon15, 2010.02.21 11:01.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Cikk a vasútvonalról:
http://www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1895:veglegbezart&catid=1:nagyvasut&Itemid=3
Lehet, hogy már soha többé nem indul újra a személyforgalom:-(
|
|
Almamellék alsó
Tádé, 2010.02.21 10:30.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úgy gondolom korrekcióra szorul amit Almamellék-alsóval kapcsolatban említettem. Természetesen én is tisztában vagyok azzal, hogy ez egy szolgálati lakás volt, viszont ezzel volt egybeépítve a "várótermi" rész, aminek a talapzata az alábbi képen az épület jobb oldalán látszik is.
|
|
|
Almamellék alsó
keil janos, 2010.02.21 09:20.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm a választ Zoli. Valamikor volt jegykiadás, de csak 27km-es jegyek voltak. Távolabbi utazásnál a kalauz irta a jegyet kipótolva.
|
|
Vésztő
Oldalborda, 2010.02.21 00:18.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fél szemmel olvastam, hogy március utolsó hétvégéjén lesz a kisvasúti emlékhely avatása..
|
|
Gyoma
Oldalborda, 2010.02.21 00:09.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"A vonalon 1917-ben hadi kitérők épültek Endrőd falu és Gyomai tanyák néven." http://www.mezobereny.hu/index.php?lid=1&fid=91&aid=988 Letölthető dokumentum, 11.oldal.
|
|
Bicsérd
Pezsman17, 2010.02.20 23:10.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekes és megisméthetetlen
|
|
|
Barcs felső
Pezsman17, 2010.02.20 23:09.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Múlt és jelen. Szerintem ez az utolsó kép, amely MDmot-ot ábrázol Barcs felsőn 2009. október 31-én.
|
|
|
Almamellék alsó
LepesiZL, 2010.02.20 23:04.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Keil Jánosnak: A váróterem rész majdnem a megszűnés után elbontásra került. Az épületet eladták és az első tulajdonosnak nem kellett. Ennyi amit tudok róla. Többieknek: keresek képeket, de nagyon gyerek voltam a vasút közlekedésnek idején, és 1968-tól - édesanyám Almamelléken lakott - Kecskeméten, majd Szegeden jártam iskolába. 1976-ban kezdtem dolgozni, de Darányban. Darányt még a reggeli almamelléki vonat (5620-as) "kávédarálója" (275) szolgálta ki. Egyszer átjött az MD motorja is, de abban az időben nem szerették szétszedni a motorvonatot. Szigetvárnál írtam, hogy az almamelléki vonatok gépei tolattak Szigetváron.
Lepesi Zoltán László
|
|
Almamellék alsó
LepesiZL, 2010.02.20 22:23.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Így igaz, csak megálló volt. Építéskor (1900) még nem volt feltüntetve - később nyílhatott meg (érdemes lenne kutakodni, mikor). A jelenleg álló rom a szolgálati lakás volt. Mellette láthatóan hozzá volt toldva - János által már többször említett - lapos tetős, előteres váróterem, az előtetőt zöld színű vasoszlopok tartották. Talán jegykiadó hely is volt, de működésére nem emlékszem. A mellette lévő közúti átjáró fedezetlen volt, így nem volt szolgálat. Almamelléknek mindig is ez volt a közlekedési kapcsolata, hiszen ez volt a faluhoz közelebb. Nagyállomás a környék forgalmát bonyolította le. Azonban a 60'-as évek közepéig a falu postája ott működött. LepesiZl
|
|
Gávavencsellő
szvdom, 2010.02.20 20:42.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt sorban az összes megálló és állomás neve megváltozott a vonalon (Tiszabercel és Gávavencsellő), kérdés, hogy melyik volt pontosan melyiknek a korábbi neve, és melyek az új és megszűnt megállók. A menetrend nem ad egyértelmű magyarázatot, már csak azért sem, mert a kilométer adatok is csúszkálnak a különböző évi menetrendek között.
|
|
Lepsény
Rácz Gergely, 2010.02.20 18:06.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kisvasút felvételi épülete a mai napig megvan. A régi malomépülethez vezető vágány mellett áll.
|
|
Lepsény
Endre, 2010.02.20 17:49.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lepsény - Mátyásdomb - Dég GV megszünt 1977.12.31.-én. A második vh. után egy ideig közös hálózatot alkotott a szabadbattyáni kisvasúttal, utóbbi már 1967-ben megszünt.
|
|
Bicere
Oldalborda, 2010.02.20 14:27.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A műanyag bodegáról az iho-n van fényképes "beszámoló".
|
|
Lepsény
András, 2010.02.20 13:44.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lehet már annak 3, vagy akár 4 évtizede is....
Bármi nyoma fellelhető-e az egykori kisvasútnak a környéken ?
|
|
Lepsény
Veszprém27, 2010.02.20 12:36.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Innen ágazott ki egy keskeny nyomközű vasút Mátyásföld felé,nem tudla valaki mikor szűnt meg?
|
|
Lepsény felső
Veszprém27, 2010.02.20 12:30.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kétségbe vonható a megálló létezése, az 1943-as menetrendben sincs jelölve,de ha volt, biztos hogy Lepsény és Balatonfőkajár között volt.Egyesek szerint csak egy feltételes megálló volt a 70-es 80-as években.
|
|
Almamellék alsó
Tádé, 2010.02.20 11:42.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem tudom honnan vették egyesek, hogy ez állomás volt? Almamellék-alsó mindig is megállóhelyként funkcionált. Ez volt az épülete ami sajnos elég rossz állapotban van.
|
|
|
Almamellék alsó
keil janos, 2010.02.20 10:18.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Figyelem! Ez nem az állomás épülete. Az egy lapos tetejű épitmény volt oda jártam iskolába 1963-tól, 1967-ig. Lepesi Z is tudja mert ő ott lakott.
|
|
Kaszásdűlő
Kenézy György, 2010.02.19 18:47.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Átszálható 34,106,118,134,134A .
|
|
Szentlászló
Tádé, 2010.02.19 17:20.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A raktár,háttérben az Állomás épület
|
|
|
Almamellék alsó
Tádé, 2010.02.19 17:18.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
...de fentről még nem ázik be! (Persze nem mindenhol!)
|
|
|
Alcsút-Felcsút
SoNa, 2010.02.19 17:16.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nemrég értesültem arról, hogy tavaly megvette az állomásépületet a felcsúti Puskás Akadémia és ők azt ígérik, hogy felújítják az épületet.
|
|
Almamellék alsó
Tádé, 2010.02.19 17:15.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És csak pusztul, csak pusztul...
|
|
|
Almamellék
Tádé, 2010.02.19 17:12.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az Állomás a közút felöl
|
|
|
Almamellék
Tádé, 2010.02.19 17:11.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az Állomás a vasút felöl II.
|
|
|
Almamellék
Tádé, 2010.02.19 17:10.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az Állomás a vasút felöl I.
|
|
|
Szentlászló
Tádé, 2010.02.19 17:08.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az Állomás és környéke a téli tájban,02.17.-én
|
|
|
Mór
tcsv, 2010.02.19 12:40.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnap jártam ott, sajnos éppen nem volt nálam gép: egy Szergej dolgozott, egyébként gyalázat, hogy a megszűnt állomások, bezárt vonalak listája hogy nő.
|
|
|
Somogyjád
sinbohóc, 2010.02.19 12:14.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A II.vágányt az MSZP-s kormány 2009 őszén felbontatta,jelenleg az állomás képe közelít a csatatérre. Az állomás valamikor "Kiskelenföldnek" becézték. Jelenleg az utaslétszám alig éri el az 50 főt.Az épületet kifosztották ablakia kitörve minden az enyészeté .
|
|
Kabókapuszta
Rácz Gergely, 2010.02.19 11:10.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Petrás Bencének:
Az Állnak a vasak, mehettek! című oktatófilmnek valószínűleg arra a részére gondolsz, ahol a személyvonatról leszállva a kalauz bemegy a felvételi épületbe. Nos, az sajnos nem Kabókapuszta. Ott ugyanis nem voltak sem lámpák, sem előjelző előtt kitűzött fekete sávos távolságjelző tábla, és az épület is teljesen más. Jó kérdés, hogy hol lett felvéve, de az biztos, hogy nem Kabókapuszta, de még csak nem is a 49-es vonal.
|
|