Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 506 ] [ 507 ] [ 508 ] [ 509 ] [ 510 ] [ 511 ] [ 512 ] [ 513 ] [ 514 ] ...   Utolsó Következő

Kabókapuszta    Rácz Gergely, 2010.02.19 11:10.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Petrás Bencének:
Az Állnak a vasak, mehettek! című oktatófilmnek valószínűleg arra a részére gondolsz, ahol a személyvonatról leszállva a kalauz bemegy a felvételi épületbe. Nos, az sajnos nem Kabókapuszta. Ott ugyanis nem voltak sem lámpák, sem előjelző előtt kitűzött fekete sávos távolságjelző tábla, és az épület is teljesen más. Jó kérdés, hogy hol lett felvéve, de az biztos, hogy nem Kabókapuszta, de még csak nem is a 49-es vonal.
 
Mezőkeresztes-Mezőnyárád    bartoksandor, 2010.02.18 18:34.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Forgalmi iroda
 
Nagycenk    Central, 2010.02.18 17:33.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Beépítésre váró vasbetonaljak az állomás IV.számú vágánya mellet!
 
Nagycenk    Central, 2010.02.18 17:30.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megkezdődött a hamarosan kezdődő újabb vágányzárra való felkészülés!Az állomáson hatalmas mennyiségű vasbetonaljat tárolnak.
 
Palotabozsok    Train Station, 2010.02.18 16:52.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sok álmodozó ember ismét elővette a Mohács-Bátaszék vonal megépítésének tervét.Csak a korábbiakkal ellentétben nem a Duna mellett hanem új nyomvonalon épülne meg a Mohács-Palotabozsok szakasz.Palotabozsoktól a 64-es vonal pályáját újítanák fel.
Erről a fórumban írtam véleményt.
 
Ópaks    Márványember, 2010.02.18 15:39.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasúti múzeum a '80-as években:
http://www.youtube.com/watch?v=A_MaJe5-u6s
 
Csillaghegy    Kenézy György, 2010.02.18 12:19.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Átszálható 134 , 134A ,160 buszra.
 
Rómaifürdő    Kenézy György, 2010.02.18 12:18.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Átszállási lehetőség a 34,134,134A buszra.
 
Aquincum    Kenézy György, 2010.02.18 12:15.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Átszálható Esztergomi vonatra,34,106,134,134A .
 
Velence    SoNa, 2010.02.17 13:03.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szerencsére a Tárnok-Székesfehérvár közti vasútfelújításnak nem esik áldozatul Velence, Velencefürdő és
Agárd állomásépületei, viszont lebontják a Dinyés és Kápolnásnyék felvételi épületeit, és Baracskánál a töltést megszélesítik három vágányra.
 
Bicere    V43 1113, 2010.02.16 20:21.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy hét és használható az egyes váltó ;) Pár hete egy műanyag bódét raktak az említett kitérőhöz, a gyulai oldalra. A II. vágány kapott pár "LM" aljat.
 
Mezőhídvég    Kobak29, 2010.02.16 02:53.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.youtube.com/watch?v=2W6jOk4jq7s&feature=related
 
Sávoly    takacs951010, 2010.02.15 20:37.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt fogják rendezni a MotoGP Magyar Nagydíjat...
 
Budapest-Déli pu.    FÕNIX, 2010.02.15 19:53.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szeretném megkérdezni, hogy a MÁV Állomásai régen és most témában készíthetnék-e egy zenés bemutató videót? Mivel a képek magántulajdonban vannak, hogyan használhatnám fel?
Nemrég tanultam meg videő bemutatót készíteni és most érdekes kihívásnak érzem.
Kérem értesítsenek erről, mert az egész hálózatról, és akár több részletben is érdemes lenne gyönyörű összeállítást készíteni! Természetesen, ha előzetes bemutatáshoz kötik, azt is tudom vállalni!

Köszönettel: FŐNIX
 
Szőlőstelep    Lennon15, 2010.02.15 19:12.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2009/2010-es menetrendtől kezdődően Szőlőstelep nevét a helyiek kérésére Szőlősnyaralóra változtatták. Viszont a megállóhely áttáblázása elmaradt...

forrás: indexfórum
 
Komlósi-völgy    Petrás Bence, 2010.02.14 22:32.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Komlósi-völgy mh.
2009. 07. 23.
 
Kétújfalu    M_Z, 2010.02.14 18:34.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épület most is úgy néz ki mint a képeken, vagy ennek is bedeszkázták már a nyílászáróit?
 
Szalkszentmárton    raps, 2010.02.14 18:08.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csákány!
Azt gondolom, hogy a Dunaújvárosban a Duna partra futó vágány az a Dunaújváros állomást a Dunaújváros-Kikötő állomással összekötő vágány lehet. Itt, ezen a honlapon egyelőre csak Dunaújváros, valamint Dunaújváros Külső van felvéve, de van még ezeken kívül 3 ÁLLOMÁS dunaújvárosban.... Ezek közül az egyik, a Dunaújváros-Kikötő állomás.
 
Alcsút-Felcsút    SoNa, 2010.02.14 16:59.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nekem lenne egy nagyszerű ötletem, amit sajnos egymagam nem tudok megvalósítani, de biztosan sokak hasznára válna. Fel lehetne újítani a 906-os vasútvonalat, no nem az egészet, hanem csak az Alcsút-Felcsút-Vértesacsa közti 10 km-es szakaszt. Nem tudom hol lehetne erről beszélni valakivel, de szerintem meg lehetne csinálni úgy ezt a szakaszt, ami végig erdős rétes helyen megy, hogy erdei vasútként működjön, mint az országban sokfelé. A két végállomás felvételi épületét fel lehetne újítani és vasúttörténeti kiállítást, múzeumot, kávézót lehetne bennük kialakítani. Ez lehetne az Alcsút-Felcsút-Vértesacsa Erdei Vasút. Ez bevételt jelentene a két településnek és turisztikailag is fellendíthetné a forgalmat nem mellesleg két szép vasútállomás épületet mentene meg a pusztulástól. Valószínűleg példaértékű is lenne ez az egész ország előtt is. Éppen ma jártam ezen a szakaszon és ahogy néztem most Alcsút-Felcsúti állomástól a főúton túl egy jó darabon még megvannak az eredeti sínek és ahol nincs ott pótolni kellene, a sínpályát meg kéne tisztítani és persze valamilyen mozdonyt és néhány vagont is be kéne szerezni. Tudom ez nem kis pénz, mivel manapság minden a pénzről szól és engedélyt se biztos, hogy kapnánk. Én még csak 15 éves vagyok, de nagyon szívesen beszélnék vasútmániásokkal akik tehetnének ez ügyben, hogy ez megvalósulhasson. Természetesen jó sok helyen ki kéne hirdetni, hogy ki legyen használva, ha már annyi pénzt fektetnénk bele. Ez csak egy jó ötlet, ami egyáltalán nem biztos hogy meg is valósul, de szerintem mindenképpen beszélni kellene a dologról valamilyen szervezettel, akik megmondhatják, hogy igen vagy nem.
 
Martonvásár    Bence, 2010.02.14 15:10.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépület is fel lesz újítva!:)
 
Pákozd    kempelen, 2010.02.14 14:23.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érdekességképpen...
Mivel a felüljárót nem a régi 7-es út nyomvonalán, hanem e mellé építették, azért a szintbeli kereszteződés mind a mai napig megvan, csak ma már mezőgazdasági útnak használják. Egy rögtönzött ábrán szemléltettem a helyzetet, ha érdekel valakit.
 
Pákozd    Oldalborda, 2010.02.14 11:04.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem vagyok ismerős a környéken, csak miközben kutattam Békés megyei vasutak után, találtam ezt a mondatot. Forrása:
http://www.locomotion.hu/vasuttortenelem/evfordulok_05_majus.htm
 
Berekhát    Makra Zoltán, 2010.02.14 10:11.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A természeti környezet megóvása Svájc esetében példaértékű.A legszebb , túristák tömegét vonzó helycsúcsaikat pl. a Matternhornt, csak keskenynyomközű villamosvontatású vonattal lehet megközelíteni. A természeti károkat okozó autókat a vezetőiknek az óirjás parkolókban kell hagyniuk. A turizmus Svájc gazdaságának húzó ágazata. Van mit valódi szépségében megmutatniuk.A Dácia járműbeszerzés a hosszútávú pazarlás jellemző példája, de a Bz-k beszerzése, majd "átalakítása" sem volt takarékos megoldás. Ja és azt kívánom, hogy a Bz-én mozdonyvezetőként ne szolgáljon, csak ha előtte már a túlélő táborok akadályait sikeresen vette. Sok leányvállalat, prostitúciós lehetőségekkel. Ki-ki magának kapar és elfeledkeznek a közös célról az utasok és a fuvaroztatók kiszolgálásól. A MÁV történéseinek utolsó 50 évére a permanencia a meghatározó, már ami az átszervezések folyamát illeti.Homogén pálya, ehhez illeszkedő járműbeszerzés, a buszokénál kedvezőbb menetrend és az utast, fuvaroztatót hatékonyan kiszolgáló (nem keverendő össze a szolgasággal), az egységes MÁV érdekeit szem előtt tartó vasutasságra van szüksége az országnak. Várható eredménye kiszámítható.
 
Pákozd    kempelen, 2010.02.14 08:15.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Oldalborda hozzászólásához:
Mai szemmel talán furcsának tűnhet ez a dolog, de valószínűleg arról van szó, hogy 1963-ban még nem létezett a Székesfehérvárt elhagyó 7-es főút vasúti felüljárója, melyen manapság észrevétlenül autózhatunk a 6-os vasútvonal felett. Kisfalud pedig akkor még Pákozdhoz tartozott, így egészen furcsa az előző mondat, hiszen a 7-es főút soha nem futott Pákozdon keresztül már csak a földrajzi fekvése miatt sem. De mivel akkor még Pákozdhoz tartozott Kisfalud és volt egy ma már nem létező szintbeli kereszteződés, ezért van/volt létjogosultsága ennek a kijelentésnek. 1963-ban volt értelme a mondatnak, de mai szemmel hirtelen én is elcsodálkoztam hogyan lenne lehetséges. Aztán persze rájöttem. Köszi ezt a mondatot, mert sokmindent az ember eszébe juttat, hogyan is volt ez lehetséges... ;-) Csak kiegészítésképpen ez a vasúti átjáró Pákozd állomás másik oldalán, a székesfehérvári oldalon volt valamikor...
 
Rákospalota-Újpest    Oldalborda, 2010.02.13 22:50.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1935:A legforgalmasabb vidéki vasútállomás: Rákospalota-Újpest (1,3 millió utas/év).
 
Pákozd    Oldalborda, 2010.02.13 22:47.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1963: Üzembe helyezik az első önműködő fénysorompót Pákozd mellett a 7. számú főúton.
 
Siklós    Oldalborda, 2010.02.13 22:41.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1910 Július 31. Megnyílik a Kiskőszeg-Baranyavár-Pálmonostor-Siklós közötti vonal. Hossza: 63 km.
 
Karakószörcsök    ági, 2010.02.13 20:46.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
DE szép látni ezeket a képeket..gyerekkoromban itt nyaraltam,nagyon szerettem ide járni nagynénémhez.Apukám Bp.-en feltett a vonatra,akkor voltam 12 éves,és egyedűl utaztam idáig le,ahol vártak.ez 1970-es években volt.az akkori vasutas Szabo Pali bácsi volt,és aztán lánya,Zsuzsa vette át,amikor édesapja nyugdijba ment.de sajnos megszűntették ...és édesapám 1983-ban leköltözött ide,utána meg a gyerekeimmel én utazgattam le...szép emlékek voltak...
 
Füle    E-mami, 2010.02.13 20:00.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezeket a gesztenyefákat az én nagypapám ültette az 50-es évek elején, bakterként,majd állomásfőnökként dolgozott itt.Öt gyermeket nevelt, taníttatta Őket.
Már nem élnek Ők sem.Mindig volt muskátli az ablakban, és mi is nagyon szerettünk ott lenni.Elmúlt 50 éves, mire saját lakása lett.A 9
unoka a nyarak nagy részét ott töltötte.Kapáltunk dolgoztunk, de vidámak voltunk.Az 50-es években a városi gyerekeknek nagy boldogság volt egy falusi vasárnapi ebéd.Ők is nélkülöztek, és mi unokák csodálkoztunk, hogy Ők a combját, a melle húsát "nem szeretik"....
Azért, hogy nekünk jusson.Nagyon sokszor eszembe jutnak, hogy ezek az egyszerű munkás emberek milyen
nemes lelkűek,önzetlenek voltak velünk, az unokáikkal szemben.
Gyomorrákban halt meg 55 évesen.
Gubacsi Lajos és neje,nyugszik a fülei temetőben.Béke poraikra.
 
Mihályháza    nappali, 2010.02.13 19:43.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
örülök,hogy ezt az oldalt megtaláltam4 A nagyapám itt taljesített szolgálatot:
nappali
 
Előző Első    ... [ 506 ] [ 507 ] [ 508 ] [ 509 ] [ 510 ] [ 511 ] [ 512 ] [ 513 ] [ 514 ] ...   Utolsó Következő