Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 513 ] [ 514 ] [ 515 ] [ 516 ] [ 517 ] [ 518 ] [ 519 ] [ 520 ] [ 521 ] ...   Utolsó Következő

Fürged    Rácz Gergely, 2010.02.05 16:39.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy szekérhídmérleg helye a betonozott rakodóterületen.
 
Felsőnyék    Rácz Gergely, 2010.02.05 16:36.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az őrház melléképülete.
 
Felsőnyék    gbeatle, 2010.02.05 16:35.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló-rakodóhelyhez tartozó egykori őrház október 1-én.
 
Enying    Rácz Gergely, 2010.02.05 16:29.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, ismerem az okokat nagyjából, már a felújítás sem az eredeti terveknek megfelelően folyt, hiszen új anyagból akarták 80 km/h-ra megépíteni a pályát, ebből összesen a Lepsény utáni kevesebb mint 1 km valósult meg ebben a formában. A többi részen már erősen egyszerűsítve végezték a felújítást, bontott, használt anyagból (többek szerint azért, mert a pécsi igazgatóság nem volt hajlandó a vonallal "vesződni", nekik a vasútvonal a 30-as és 40-es, de különösen az utóbbi vonalat jelentette, a 40-est szinte a többi vonaluk rovására fejlesztették, továbbá az sem véletlen, hogy mind a 70-es, 80-as évek közlekedéspolitikai koncepciójának keretében, mind a későbbi időszakokban ezen a területen szűnt meg a legtöbb vasútvonal). Ez a "felújítás" viszonyt annyit ért, mint halottnak a csók, még pár évet adott a vonalnak. Aztán 3 részletben be is zárták.
A Lepsény - Enying szakaszt pedig eddig tudomásom szerint szerencsére nem sózták rá az IKR műtrágyaüzemre, mert az a maradék vonalszakasznak a biztos pusztulást jelentené, az üzemnek nemigen van pénze egy 8 km-es vonal fenntartására. Megint a pécsi igazgatóság hozzáállását mutatja, hogy a szombathelyi igazgatóság területén lévő, ugyanilyen helyzetű Zirc - Dudarbánya vasútvonalnál nem akarták sem a bányá(k)nak, sem a fatelepnek odaadni a vasútvonalat a személyforgalom megszűnése után.
 
Palotabozsok    Train Station, 2010.02.05 16:16.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Boss!
Tévesen állítottad hogy a páyla helyén épült meg a felüljáró.Az autópályát úgy építették hogy az ne csak a Véménd-Palotabozsok út felett hanem a (már megszünt)Pécs-Bátaszék vonal felett is átíveljen.
Itt egy link erről az esetről:
http://w3.bama.hu/baranya/kozelet/m6-hid-a-megszunt-vasut-felett-241221
 
Kutas    cshaweska, 2010.02.05 15:54.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1996. február 26. - A Somogy megyei Kutas vasúti átjáróban egy Volán-autóbusz összeütközött a Kaposvárról Gyékényes felé tartó gyorstehervonattal, amely kettészakította buszt, és egyik felét több száz méteren át maga előtt tolta. A balesetben 12 utas és a sofőr meghalt. A tragédiát az okozta, hogy a sorompókezelő nem engedte le idejében a sorompót.
 
Alsónyék    Train Station, 2010.02.05 15:53.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1993. február 12. - Nyékipusztánál egy pörbölyi iskolabusz a vasúti átjáróban, ahol a fénysorompó nem működött - a ködös időben, a buszvezető és a mozdonyvezető hibájából - összeütközött a Kiskunhalasról Bátaszék felé haladó személyvonattal. 11 gyermek és a sofőr meghalt, 19-en megsérültek.
 
Csibrák    Train Station, 2010.02.05 15:48.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a látvány fogadta a mentőket és a sajtót.
 
Csibrák    Train Station, 2010.02.05 15:47.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képen látható a pálya állapota.
fotó:index
forrás:http://index.hu/bulvar/mv3854/
 
Csibrák    Train Station, 2010.02.05 15:46.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2008. augusztus 2-án Csibrák megálló után kisiklott a Kaposvárról Budapest-Déli Pu-ra közlekedő ,100 főt szállító gyorsvonat.A balesetben 2-en szenvedtek kar- és bokatörést.A balesetet a melegben deformálódott pálya okozta.A helyszínen a felsővezeték leszakadt.Egy tartóoszlop kidőlt.A vonatba sorozott utolsó 3 kocsi kisiklott.Közülük 1 az oldalára fordult.
kép:http://index.hu/bulvar/mv3854/
 
Csomád    Halmavánszki Gábor, 2010.02.05 14:46.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valaki lakik az épületben nem? Vagy két éve nem jártam arra, de mindig olyan szép rendezett kertje volt.
 
Szentkozma    Öcsi 1959, 2010.02.05 13:28.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 60-as években többszőr megfordultam itt,mert egy közeli tanyán laktak a nagyszüleim.Ha jól emlékszem Bagoly bácsinak hívták az eggyik vasutast. Emlékezetemben jó emberként maradt meg.
 
Szépjuhászné    matteo, 2010.02.05 11:00.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bence!Te leutaztál tegnap Szépjuhásznéről Hűvösvölgybe?
 
Szeged-Tisza    Masanemarti, 2010.02.05 10:58.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képen a konténer terminál épülete van.Bár ők már kiköltöztek.
 
Pécs-Gyárváros    Endre, 2010.02.04 22:54.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A MÁV levéltárból vannak az információk.
 
Martonvásár    Forrest, 2010.02.04 22:13.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egyébként azt nem tudja valaki, hogy a régi állomást ábrázoló kép mikor készült? Vagy úgy is kérdezhetném, hogy az eredeti állomásépület mikor épült pontosan. És mikor építették át a mostanira? A régi azért szép lehetett...
 
Enying    Endre, 2010.02.04 21:27.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Lepsény - Enying szakasz állapotáról, az alacsony sebesség okairól bővebben:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=92181342&t=9101631
 
Drávaszabolcs    Endre, 2010.02.04 21:11.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy térkép. Talán segít, ha valaki fel akarja keresni.
 
Szarvaskő    Gabi, 2010.02.04 20:48.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát igen.
És nem kellene Felnémeten egy órát ácsorogni, ha késik az ellenvonat, mint pl. a múlt vasárnap délelőtt (Jan. 31.).
 
Zajta    V43_1195, 2010.02.04 16:26.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egydolgozónak: Köszönöm elismerő szavait, csak a munkámat végeztem. Mindent a lehető legszívesebben és a vonal újranyitásának reményében tettem. Ha Ön nem segített volna, ebből vajmi kevés valósul meg. Bízzunk a szebb jövőben!
 
Zajta    V43_1195, 2010.02.04 16:21.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csend és üresség honol az egykor forgalmas állomáson (Zajta állomás a határ felől nézve)...
 
Szarvaskő    kiskopi99, 2010.02.04 16:08.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon szép állomás. Kár, hogy a második vágány felszedték. Olyan szép vonatkereszteket lehetne látni, ha zárták volna az állomást.
 
Enying    Train Station, 2010.02.04 14:46.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azért is lehet ilyen rossz a pálya mert már nem a MÁV-hoz tartozik.A vonalat a műtrágyagyárnak adták át.
forrás:INDÓHÁZ EXTRA 2007.ősz
 
Szépjuhászné    Petrás Bence, 2010.02.04 14:45.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mk45-2005 Szépjuhásznén.
2010. 02. 04.
 
Enying    Adani, 2010.02.04 09:42.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úgy tudom azért csak 5 km/h a sebesség, mert több helyen se síncsavar se heveder nincs a pályában van ahol több méter hosszan nem tartja semmi a sínt. Sok csavart kiloptak és ezeket nem pótolják.

A Bzmot viszont nyugodtan mehetne kicsit gyorsabban feltételezem hamarabb meg tud állni mint egy nehéz tehervonat.
 
Pákozd    kempelen, 2010.02.03 19:20.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem csak itt bontották el a sorompót. Elbontásra került Csala egykori mrh. sorompója és az egykori szovjet laktanya kiágazásánál lévő kettős fénysorompó szovjet laktanyába vezető része is.
A lovasberényit pedig már pár éve lebontották...
 
Pákozd    Veszprém27, 2010.02.03 17:59.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A sorompót elbontották.
 
Drávaszabolcs    Tádé, 2010.02.03 11:15.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egyenlőre nem tudok semmit,csak amit az EZ A VONAT ELMENT-című könyvben olvastam.Egy II. osztály-jellegű épület lehetett.Hogy egyáltalán áll-e még,nem tudom.Íme egy fotó a könyvből,nem tudni mikor készült!(Nagy Tamás felvétele!)Keresgélünk tovább...
 
Felsőrajk    lackó, 2010.02.02 22:07.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kevés ehhezfogható hangulatú állomásépületet láttam, gyönyörű
 
Szőreg    atosz66, 2010.02.02 19:50.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Aztán az összefogásnak köszönhetően sikerült belőle egy igazi "ékszerdobozt" létrhozni -> Vasúttörténeti Emlékhely! - melyet minden vasútszerető embernek ajánlok egyszer megtekinteni! A fotót még 2009. július 11-én a Vasutasnapon készítettem, ekkor volt az épület hivatalos átadása. A képen a Bpmot 005-4 psz-ú motorvonat éppen bejár az állomás 3. vágányára.[Újszeged-Bcsaba 37015]
 
Előző Első    ... [ 513 ] [ 514 ] [ 515 ] [ 516 ] [ 517 ] [ 518 ] [ 519 ] [ 520 ] [ 521 ] ...   Utolsó Következő