Szőreg
atosz66, 2010.02.02 19:50.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Aztán az összefogásnak köszönhetően sikerült belőle egy igazi "ékszerdobozt" létrhozni -> Vasúttörténeti Emlékhely! - melyet minden vasútszerető embernek ajánlok egyszer megtekinteni! A fotót még 2009. július 11-én a Vasutasnapon készítettem, ekkor volt az épület hivatalos átadása. A képen a Bpmot 005-4 psz-ú motorvonat éppen bejár az állomás 3. vágányára.[Újszeged-Bcsaba 37015]
|
|
|
Szőreg
atosz66, 2010.02.02 19:41.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az Újszeged felöli I.-es őrhely is iszonyatos állapotban volt.A belsejét teljesen szétverték az eredeti "parkettát" helyben feltüzelték!Szinte bontásra volt ítélve.[Fotó: 2004. okt. 9.]
|
|
|
Szőreg
atosz66, 2010.02.02 19:29.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonal megépülésekor a szegedi oldalon volt az I.-es őrház [ma emléhely].A vasúti híd lebombázása után csak Makó felől lehetett bejárni az állomásra, így azaz oldal volt közelebb a fővároshoz, ezért megcserélték a számozást, az lett az I.-es sz-ú őrhely, mely januárban ügyes kezek által lebontatott.[Én így tudom...]
|
|
Enying
Veszprém27, 2010.02.02 19:15.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Így igaz megint a szokásos játék.Különben a tehervonatok is csak 5 km/h-val mennek.
|
|
Szőreg
atosz66, 2010.02.02 19:11.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Emlékezzünk meg egy képpel a hajdani II. sz-ú sorompó- és váltókezelő-őrházról. Nagy munka volt itt anno, amikor még 3 irányba kellett a szerelvényeket kiengedni az állomásról! [Fotó:2009. márc. 12.]
|
|
|
Klárafalva
atosz66, 2010.02.02 19:04.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Álljon itt egy kép búcsúzóul a hajdan 3 vágányos mrh. 32-es vonali őrház bővítésével kialakított felvételi épületéről. [Fotó:2009. okt. 3.]
|
|
|
Szeged-Rendező
atosz66, 2010.02.02 18:50.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az M41 2128 vontatta sebesvonat 5 By kocsijával teker Rendező Pu. bejárati ívében. [Szeged-Gyula 7704]
|
|
|
Orgoványi út
matteo, 2010.02.02 18:05.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Orgoványi út mh. a 2000/2001-es menetrendben szerepel utoljára.Akkor már nem álltak meg ott a vonatok.
|
|
Pellérd
Train Station, 2010.02.02 16:06.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kerékpárút épülhet a nyomvonalon Pellérd és Pécs között.(A DNY-i elkerülőútig.Pályázatot nyert rá a falu)
|
|
Drávaszabolcs
Train Station, 2010.02.02 16:05.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem tudja valaki hogy merre lehet a régi állomásépület?(Ha még áll egyáltalán)
|
|
Sárszentágota
Train Station, 2010.02.02 16:02.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Most már csak a buszt vehetik igénybe.
In memoriam 45.
|
|
Belsőbáránd
Train Station, 2010.02.02 15:59.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A februári INDÓHÁZban látott képen eléggé lepusztult állapotban van az épület.És a tábla is eltünt.Sajnálom ezt a vonalat.Így Budapest érintése nélkül már csak a 36-os vonal érintésével lehet a Dél-Dunántúlról a Kisalföldre eljutni vonattal.(a 60-as vonalat nem nézve)
|
|
Erdősmecske
Train Station, 2010.02.02 15:55.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én is örülnék neki.(amúgy csak 2010-ben EKF Pécs!)És az IR vonatok inkább Pécs és Szeged között járnának.
Annak idején azért zárták be mert rossz volt a pálya és hosszú a menetidő.Ehez képest az IR vonatok se 1-2 óra alatt érnek Dombóvárról Kecskemétre.
|
|
Pécs-Gyárváros
Train Station, 2010.02.02 15:52.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszi,amúgy megkérdezhetem hogy honnan szerzed ezeket az infókat?Mert mindig fel vagy készülve jó infókkal.
|
|
Szalajkaház
Márványember, 2010.02.02 14:25.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez is vasúti csomópont, elágazás volt a Cseternás-völgy felé, a Csukás-völgyben a Blokkházig folytatódott a fővonal.
|
|
Lajosháza
Márványember, 2010.02.02 14:23.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Honnan?"
Lajosháza, vasúti csomópont, elágazás a Nagy-völgy felé, mely a Csór-réti víztároló miatt lett elbontva.
|
|
Őrlőmű
Márványember, 2010.02.02 14:19.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az asztagkőtől, drótkötélpályán érkezett az "őrölni" való.
|
|
Gyöngyössolymos
Márványember, 2010.02.02 14:17.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az állomás, bár a településen kívül van, korábban a kisvasúthálózat végpontjaként.
Itt ágazott ki a monostor-völgyi szárnyvonal.
|
|
Gyöngyös EV
Márványember, 2010.02.02 14:14.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az "Előre" név is az úttörővasút jellegből adódott.
|
|
Gyöngyös felső
Márványember, 2010.02.02 14:10.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A városrészt, amely a főiskola mögött terül el, Felsővárosnak nevezik. A "Pajtás" megnevezés, pedig azért volt, mert korábban úttörővasútként is üzemelt.
|
|
Pipishegy
Márványember, 2010.02.02 14:01.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, innen megy fel egy műút egy részt a félvezető- és gépgyárba (mikroelektronika, s egy másik a Pipis-hegyi vitorlázó-repülőtérre.
|
|
Mátrafüred
Márványember, 2010.02.02 13:58.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vasútvonalnak volt folytatása Kékestető felé. A Mátra turistaatlasz "Sín út" néven jelzi a nyomvonalat. De csak teherforgalomra használták.
|
|
Kaposvár
zsofi, 2010.02.02 12:06.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mozdonyszobor az állomáson.
|
|
|
Gyüre
Csonka Tamás, 2010.02.02 10:38.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépületet 2010. januárjáig lebontották.
|
|
Annavölgyibánya-Sárisáp
Veszprém27, 2010.02.02 09:07.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2009 decemberében felújították a sárisáp felé vezető megmaradt pálya részt.Ez mintegy 1 km.Teherforgalom már van is rajta.
|
|
Csenger
siofok35, 2010.02.01 23:16.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2009.12.06. A vasárnap délutáni vonat tele volt, álló utasok is voltak.
|
|
|
Nagyrécse
Nagy Károly, 2010.02.01 23:04.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mert 6 km-re a falu, és utas még véletlenül sem jár erre.
|
|
Szeghalom
Kiss Sándorné, 2010.02.01 20:45.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Újirázi vagyok.A szeghalmi vasútállomáson nagyon sokszor le és felszáltam a vonatra.A mellettelévő vendéglőbe vacsoráztam is.Újirázról küldök egy fényképet.Üdv a szeghalmiaknak.
|
|
Pécs-Gyárváros
Endre, 2010.02.01 20:09.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyárváros áruforgalmát 1978.12.31.-ével szüntették meg, a rakodóvágány elbontására 1980 körül került sor.
1979 decemberében adták át az AS 32 fénysorompót, a feleslegessé vált sorompókezelői őrhelyet elbontották, a szolgálat (s vele a pénztár) megszünt.
|
|
Palotabozsok
Boss, 2010.02.01 16:12.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egész állomás nagyon rossz állapot-
ban van.Itt már soha többet nem fog járni vonat.A síneket benőtték a fák
és a bokrok.Elkészült az autópályahíd a sínek helyén.Talán néhol már hiányoznak is a sínek.Bátaszék felé a távot 1 óra alatt tette meg a Bzmot.
|
|