Kabókapuszta
Rácz Gergely, 2010.02.05 17:07.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kabókapuszta megállóhely épülete (31-es számú őrház) 2009. június 27-én.
|
|
|
Kabókapuszta
Rácz Gergely, 2010.02.05 17:05.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Betonhíd Kabókapuszta és Pusztaszentmihályfa között. Az 50-es években épült.
|
|
|
Pusztaszentmihályfa
Rácz Gergely, 2010.02.05 16:59.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sínek az átjáróban. Összesen ennyi(!) sín maradt Enying és Tamási között.
|
|
|
Mezőhídvég
Rácz Gergely, 2010.02.05 16:55.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mezőhídvég Enying felőli előjelzőjét is kifűrészelték a pálya bontásakor.
|
|
|
Felsőnyék
Rácz Gergely, 2010.02.05 16:52.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 60-as években épült betonhíd Felsőnyék kezdőponti (Mezőhídvég felőli) bejárata előtt nem sokkal. Előtte egy vashíd állt itt.
|
|
|
Felsőnyék
Rácz Gergely, 2010.02.05 16:50.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület helye.
|
|
|
Felsőnyék
Rácz Gergely, 2010.02.05 16:50.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori sorompós átjáró a Felsőnyék mrh. végponti végén, az őrház mellett.
|
|
|
Tornanádaska
tomeee, 2010.02.05 16:49.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
sziasztok
nem vagyok ide valósi(alföldi vok)igy nem tudom
1-ik térkép azt mutatja van vasútihatárátkelő tornanádaskánál a másik meg azt hogy nem
megmondaná nekem valaki hogy akkor most van vagy nincs?
|
|
Felsőnyék
Rácz Gergely, 2010.02.05 16:48.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Fürged felőli előjelző csonkja.
|
|
|
Felsőnyék
Rácz Gergely, 2010.02.05 16:47.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kilátás Felsőnyék falura a vasútról.
|
|
|
Felsőnyék
Rácz Gergely, 2010.02.05 16:44.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori 35-ös számú őrház helye Felsőnyék és Fürged között. Érdekesség, hogy ide terveztek egy megállóhelyet, Magyarkeszi-Tükröspuszta néven, de nem lett belőle semmi.
|
|
|
Fürged
Rácz Gergely, 2010.02.05 16:39.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy szekérhídmérleg helye a betonozott rakodóterületen.
|
|
|
Felsőnyék
Rácz Gergely, 2010.02.05 16:36.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az őrház melléképülete.
|
|
|
Felsőnyék
gbeatle, 2010.02.05 16:35.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló-rakodóhelyhez tartozó egykori őrház október 1-én.
|
|
|
Enying
Rácz Gergely, 2010.02.05 16:29.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, ismerem az okokat nagyjából, már a felújítás sem az eredeti terveknek megfelelően folyt, hiszen új anyagból akarták 80 km/h-ra megépíteni a pályát, ebből összesen a Lepsény utáni kevesebb mint 1 km valósult meg ebben a formában. A többi részen már erősen egyszerűsítve végezték a felújítást, bontott, használt anyagból (többek szerint azért, mert a pécsi igazgatóság nem volt hajlandó a vonallal "vesződni", nekik a vasútvonal a 30-as és 40-es, de különösen az utóbbi vonalat jelentette, a 40-est szinte a többi vonaluk rovására fejlesztették, továbbá az sem véletlen, hogy mind a 70-es, 80-as évek közlekedéspolitikai koncepciójának keretében, mind a későbbi időszakokban ezen a területen szűnt meg a legtöbb vasútvonal). Ez a "felújítás" viszonyt annyit ért, mint halottnak a csók, még pár évet adott a vonalnak. Aztán 3 részletben be is zárták.
A Lepsény - Enying szakaszt pedig eddig tudomásom szerint szerencsére nem sózták rá az IKR műtrágyaüzemre, mert az a maradék vonalszakasznak a biztos pusztulást jelentené, az üzemnek nemigen van pénze egy 8 km-es vonal fenntartására. Megint a pécsi igazgatóság hozzáállását mutatja, hogy a szombathelyi igazgatóság területén lévő, ugyanilyen helyzetű Zirc - Dudarbánya vasútvonalnál nem akarták sem a bányá(k)nak, sem a fatelepnek odaadni a vasútvonalat a személyforgalom megszűnése után.
|
|
Palotabozsok
Train Station, 2010.02.05 16:16.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Boss!
Tévesen állítottad hogy a páyla helyén épült meg a felüljáró.Az autópályát úgy építették hogy az ne csak a Véménd-Palotabozsok út felett hanem a (már megszünt)Pécs-Bátaszék vonal felett is átíveljen.
Itt egy link erről az esetről:
http://w3.bama.hu/baranya/kozelet/m6-hid-a-megszunt-vasut-felett-241221
|
|
Kutas
cshaweska, 2010.02.05 15:54.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1996. február 26. - A Somogy megyei Kutas vasúti átjáróban egy Volán-autóbusz összeütközött a Kaposvárról Gyékényes felé tartó gyorstehervonattal, amely kettészakította buszt, és egyik felét több száz méteren át maga előtt tolta. A balesetben 12 utas és a sofőr meghalt. A tragédiát az okozta, hogy a sorompókezelő nem engedte le idejében a sorompót.
|
|
Alsónyék
Train Station, 2010.02.05 15:53.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1993. február 12. - Nyékipusztánál egy pörbölyi iskolabusz a vasúti átjáróban, ahol a fénysorompó nem működött - a ködös időben, a buszvezető és a mozdonyvezető hibájából - összeütközött a Kiskunhalasról Bátaszék felé haladó személyvonattal. 11 gyermek és a sofőr meghalt, 19-en megsérültek.
|
|
Csibrák
Train Station, 2010.02.05 15:48.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a látvány fogadta a mentőket és a sajtót.
|
|
|
Csibrák
Train Station, 2010.02.05 15:47.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képen látható a pálya állapota.
fotó:index
forrás:http://index.hu/bulvar/mv3854/
|
|
|
Csibrák
Train Station, 2010.02.05 15:46.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008. augusztus 2-án Csibrák megálló után kisiklott a Kaposvárról Budapest-Déli Pu-ra közlekedő ,100 főt szállító gyorsvonat.A balesetben 2-en szenvedtek kar- és bokatörést.A balesetet a melegben deformálódott pálya okozta.A helyszínen a felsővezeték leszakadt.Egy tartóoszlop kidőlt.A vonatba sorozott utolsó 3 kocsi kisiklott.Közülük 1 az oldalára fordult.
kép:http://index.hu/bulvar/mv3854/
|
|
|
Csomád
Halmavánszki Gábor, 2010.02.05 14:46.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valaki lakik az épületben nem? Vagy két éve nem jártam arra, de mindig olyan szép rendezett kertje volt.
|
|
Szentkozma
Öcsi 1959, 2010.02.05 13:28.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 60-as években többszőr megfordultam itt,mert egy közeli tanyán laktak a nagyszüleim.Ha jól emlékszem Bagoly bácsinak hívták az eggyik vasutast. Emlékezetemben jó emberként maradt meg.
|
|
Szépjuhászné
matteo, 2010.02.05 11:00.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bence!Te leutaztál tegnap Szépjuhásznéről Hűvösvölgybe?
|
|
Szeged-Tisza
Masanemarti, 2010.02.05 10:58.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képen a konténer terminál épülete van.Bár ők már kiköltöztek.
|
|
Pécs-Gyárváros
Endre, 2010.02.04 22:54.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A MÁV levéltárból vannak az információk.
|
|
Martonvásár
Forrest, 2010.02.04 22:13.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egyébként azt nem tudja valaki, hogy a régi állomást ábrázoló kép mikor készült? Vagy úgy is kérdezhetném, hogy az eredeti állomásépület mikor épült pontosan. És mikor építették át a mostanira? A régi azért szép lehetett...
|
|
Enying
Endre, 2010.02.04 21:27.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Lepsény - Enying szakasz állapotáról, az alacsony sebesség okairól bővebben:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=92181342&t=9101631
|
|
Drávaszabolcs
Endre, 2010.02.04 21:11.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy térkép. Talán segít, ha valaki fel akarja keresni.
|
|
|
Szarvaskő
Gabi, 2010.02.04 20:48.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát igen.
És nem kellene Felnémeten egy órát ácsorogni, ha késik az ellenvonat, mint pl. a múlt vasárnap délelőtt (Jan. 31.).
|
|