Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 515 ] [ 516 ] [ 517 ] [ 518 ] [ 519 ] [ 520 ] [ 521 ] [ 522 ] [ 523 ] ...   Utolsó Következő

Szarvaskő    András, 2010.01.30 20:04.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 424 247 a Vasúttörténeti Parkban látható, felújított, az utókornak megmentett gép. Nosztalgiajáratokat szokott vontatni.
 
Szarvaskő    egers, 2010.01.30 19:36.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1997 03 02 -én láttunk itt 9 30 perckor egy 424 247 est ha valaki tud róla valamit majd írjon már légyszíves viszza
 
Monorierdő    adam, 2010.01.30 18:30.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2008. október 6-án délelőtt 10:20-kor a Budapest felé közlekedő Hajdú intercity vonat utolsó kocsijába belerohant a mögötte haladó személyvonat. Az IC körülbelül 15, a személyvonat 60-70 km/h sebességgel haladt.
A szerencsétlenségben egy férfi és két nő a helyszínen meghalt, egy ember a kórházban vesztette életét, harminckilencen megsérültek. A sérültek közül 34-et vittek kórházba, 5-öt a helyi orvosi rendelőben láttak el. A halálos áldozatok az IC kocsijában utaztak.
A rendőrség a vasúti közlekedés gondatlan veszélyeztetése miatt indított eljárást a személyvonat vezetője ellen.
A műszaki mentés este fél kilencre fejeződött be, kilenckor feszültség alá helyezték a szakaszt. Az első személyvonat este 10 óra körül ment át az állomáson, ezen a vonaton senki sem utazott.
A biztossítóberendezés hibásodott meg, ez okozta a tragédiát.
A személyvonat vezérlőkocsija az IC alá fúródott, több vagon leesett a sínekről.
2001-ben kb. 300 méterrel arrébb volt egy hasonló baleset. Akkor 31 ember sérült meg.
1989 óta 14-szer ütköztek össze vonatok magyarországon.
 
Szajol    adam, 2010.01.30 18:27.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A legsúlyosabb vonatbaleset Magyarországon ezen az állomáson volt, 1994-ben. Itt 31 ember halt meg.
 
Unghváry pince    Peti, 2010.01.30 16:39.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1943-as menetrendben minden vonat megállt Unghváry pincén.
 
Felsőjárás    Peti, 2010.01.30 16:30.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1943-as menetrendben még nincs benne.

http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/116_117_o132.jpg
 
Palotabozsok    Dr Bacsa Imre, 2010.01.30 13:41.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dr. Bacsa Imre verse

Az igaz barátság ereje


Ötvennégyben volt ez eset
Amely párját ritkítja,
Mire képes egy barátság
Ezt tollam most megírja.

Tolna - Baranya határán
Dombok karcsú hajlatán,
Kígyózik egy vasútvonal
Pécs - Bátaszék vonalán.

Ezerkilencszáztizenegy
Júni harmincadikán,
Indították e vasutat
Századforduló után.

Gőzmozdonyok hozták, vitték
Közben Mecskén vizet vett,
Hetven kilómétert ekkor
Kétszáztíz perc alatt tett.

Bátaszék és Bozsok között
Így hozta a "szabadság",
Leperdpusztán megalakult
Egy állami gazdaság.

Dolgozói gyalog rótták
Egész évben az utat,
Öregebbek hegymenetben
Csak vonszolták magukat.

Talajtérképezést végzett
Talajtani Állomás,
Ellenőrzésre jött ide
Egy szakértő kémiás.

Hétvégével hintón vittem
Bátaszékre vonathoz,
És útközben eljutottunk
Munkahelyi gondokhoz.

Üzemegységen vezet át
Alsótanya határa,
Említettem ötven személy
Gyalog jár a munkára.

Ha a vonat megállhatna
Reggel - este csak egyszer,
Könnyebbé tennénk sorsukat
Próbálkoztunk nem egyszer.

De a válasz mindig az volt
Nem alkalmas a terep,
S kutyagoltak oda - vissza
Nem változott a szerep.

Romléhner Lászlónak hívták
Búcsúzásnál azt mondta,
Talán egy ember segíthet
Összefutunk gyakorta.

Hétfőn délben a vonatnál
Kezdte: "Jó hírt mondhatok,
Két vagy három hónap múltán
Meg lesz a megállótok."

És elmondta, hogy vasárnap
Így történt ez valóban,
Iskolatársával beszélt
Budavári presszóban.

"Örülök, hogy a jó sorsom
Összehozott veletek,
És, hogy egyszer én is neked
Szívességet tehetek."

Bebritsnek volt helyettese
S három hónap múltán már
Megállottak a vonatok
Leperdpusztán ezután.

Néhány évig üzemelt így
Az utasok elfogytak,
És utánuk csak sírhantok
És emlékek maradtak.

Negyvenkettő évvel később
Laci bácsit kerestem,
Nyolcvannégyéves korában
Magyaróváron leltem.

Nem járt később Leperdpusztán
De az élete szép lett,
Hosszú szolgálata alatt
Akin tudott segített.

Kettőezeregy újévkor
Erre vitt a vonatunk,
Negyvenhatesztendő után
Emlékek közt kutatunk.

Nem jelzi már tábla többé
S nem hajtunk már fogatot.
Ötvennégynek májusában
Vártunk itt egy vonatot.

Pécsi Igazgatóságnak
Köszöntem meg a "pályát",
Majd Marika átnyújtotta
Csokra színes virágját.

Ezt jutatta most eszembe
A megálló esete,
És, hogy mire lehet képes
Egy barátság ereje.

Palotabozsok. 2001. 01.18.

 
Rákoscsaba    Oldalborda, 2010.01.30 12:11.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Menetrend...
 
Miskolc-Tiszai    Oldalborda, 2010.01.30 11:00.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1864-es menetrendben Miskolcz.
 
Felsőzsolca    Oldalborda, 2010.01.30 11:00.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1864-es menetrendben Zsolcza.
 
Nyírtelek    Oldalborda, 2010.01.30 10:59.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1864-es menetrendben Királytelek.
 
Hajdúhadház    Oldalborda, 2010.01.30 10:57.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1864-es menetrendben Hadház.
 
Hajdúszoboszló    Oldalborda, 2010.01.30 10:56.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1864-es menetrendben Szoboszló.
 
Szarvaskő    csodáló, 2010.01.30 10:26.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szarvaskő, maga a parányi csoda. Csoda, nagybetűvel inkább. Patakkal, vonatfüttyel, kéményfüsttel, úgy ahogy van.
 
Hegyfalu    fcs, 2010.01.29 04:01.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy régi kép Hegyfalu állomásról.

http://indafoto.hu/Kisbiro/image/5455141-f37042e8
 
Diósgyőr    raps, 2010.01.28 22:05.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mikor legutóbb beszélgettem egy idős gyáristával, Ő azt mondta nekem hogy bent a gyárban volt, az ún. 26-os pályaudvar. Én arra gyanakszom, hogy az lehetett a "Diósgyőr" állomás. De hogy volt állomás bent a gyárban, az egészen biztos, hiszen térkép jelöli a helyét mint vasútállomás, és az nem a Diósgyőr-Vasgyári állomás. Személyszállítás pedig egészen biztosan volt a vonalon, szerintem nem csak Diósgyőr-Vasgyár állomásig hanem egész bement a szerelvény a gyárba, már csak azért is, mert Diósgyőr-Vasgyár állomás egészen kint volt a gyár területének szélén, és aki műszakolni ment, az gondolom nem gyalogolt még 1-2 km.-t hogy beérjen a munkahelyére. Anno az állomási személyzetet pedig egész biztos hogy, vonat vitte fel Diósgyőr-Vasgyárig erre még én is emlékszem nem oly régről.
 
Diósgyőr    hegylako, 2010.01.28 20:07.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én annyit tudok hozzá tenni, hogy amikor még óvodás voltam. Itt rendszeresen állt meg személy vonat 1-2 kocsis max.. A szüleim akkor azt mondták, hogy munkás vonat.
 
Godisa    Plesz József, 2010.01.28 19:35.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Papa!
Köszönöm a névvel kapcsolatos segítségét.
Sajnálom a Komlói irány szüneteltetését. Lehet, hogy van még olyan ember aki tud arról amikor az elindultak a teherkocsik a lejtőn Magyarszék felől, és meg sem álltak Sásdig.
Kellemes volt hallani a Felsőmindszenti határból, ahogy a "Truman"-ok tolták fel a tehervonatokat Abaligetig.

Üdv... Plesz J.
 
Szarvaskő    karako, 2010.01.28 18:18.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szebb időkben még 3 vágánya is volt :)
 
Drávaszabolcs    Tádé, 2010.01.28 16:33.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasúti töltés,a drávaszabolcsi VÍZÜGY mellett 2. A Dráva irányába nézünk...
 
Drávaszabolcs    Tádé, 2010.01.28 16:29.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasúti töltés,a drávaszabolcsi VÍZÜGY mellett.Harkány irányába tekintünk...
 
Nyársapát    Peti, 2010.01.28 15:21.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Naponta csak 5 vonat áll meg itt.Reggel és este.
7019: 04:55 04:56
7010: 05:40 05:41
7009: 05:56 05:57
7008: 20:55 20:56
7001: 21:07 21:08

 
Nagyrákos    martin, 2010.01.28 13:26.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
üdv! mi van az épületben? szolgálat vagy jegykiadás?
 
Budapest-Nyugati pu.    Endre, 2010.01.28 01:54.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
adam_mester: tudomásom szerint Pestszentlőrincről kap táplálást.
 
Nagyrécse    Báli, 2010.01.27 20:32.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
MOST HOGY HOGY CSAK 7 VONAT ÁLL MEG AZ ÁLLOMÁSON?
 
Kisterenye    44, 2010.01.27 19:38.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
nézd már meg hogy nem volt kazár kisterenye vasútvonal az a mátranovák
 
Balatonszemes    csufi3750, 2010.01.27 19:01.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valóbannagyon szép állomás, ráadásul itt is nyaralok. Szerintem ez az ország egyik legszebb állomása.
 
Kalocsa    Veszprém27, 2010.01.27 18:57.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Márciusban különvonat fog közlekedni a 153-as Kiskőrös-Kalocsa vasútvonalon.További információ a Máv nosztalgia honlapján.
 
Kiskőrös    Veszprém27, 2010.01.27 18:56.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Márciusban különvonat fog közlekedni a 153-as Kiskőrös-Kalocsa vasútvonalon.További információ a Máv nosztalgia honlapján.
 
Lajosmizse    Veszprém27, 2010.01.27 18:52.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Márciusban különvonat fog közlekedni Lajosmizse-Kecskemét (142) és Kecskemét-Fülöpszállás (152) vasútvonalakon.További információ a Máv nosztalgia honlapján.
 
Előző Első    ... [ 515 ] [ 516 ] [ 517 ] [ 518 ] [ 519 ] [ 520 ] [ 521 ] [ 522 ] [ 523 ] ...   Utolsó Következő