Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 515 ] [ 516 ] [ 517 ] [ 518 ] [ 519 ] [ 520 ] [ 521 ] [ 522 ] [ 523 ] ...   Utolsó Következő

Palotabozsok    Boss, 2010.02.01 16:12.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egész állomás nagyon rossz állapot-
ban van.Itt már soha többet nem fog járni vonat.A síneket benőtték a fák
és a bokrok.Elkészült az autópályahíd a sínek helyén.Talán néhol már hiányoznak is a sínek.Bátaszék felé a távot 1 óra alatt tette meg a Bzmot.
 
Pécs-Gyárváros    Train Station, 2010.02.01 15:05.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Írás a Dombay IC-ről.
http://trains.hu/magazin/utazas/100128-dombay/index.html
 
Klotildliget    siofok35, 2010.02.01 14:02.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Új táblát kapott december 3-án.
 
Tokod    Veszprém27, 2010.02.01 11:36.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009 decemberében felújították a sárisáp felé vezető megmaradt pálya részt.Ez mintegy 1 km.Teherforgalom már van is rajta.
 
Létavértes    siofok35, 2010.01.31 22:28.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009. dec. 5.
 
Nagyszekeres    siofok35, 2010.01.31 21:59.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Raktak új táblát, aztán meg bazárták a vonalat... (2009. dec.6.)
 
Zajta    siofok35, 2010.01.31 21:48.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
IP meg a romladozó épület. Egy ilyen szép házban én is ellaknék.
 
Kocsord    siofok35, 2010.01.31 21:41.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
az állomással szemben található az "ojjektum" , vagyis Fogarassy Árpád híres atombunkere. Sajnos nem készült el teljesen.
 
Kocsord    siofok35, 2010.01.31 21:29.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
December 6-án így nézett ki.
 
Váckisújfalu    iJoe, 2010.01.31 20:14.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a vonal egy hasznos összeköttetés volt - rendszerint utaztam erre Egerből, ha a Dunakanyarba kirándultunk. Most vasúton a két település csak Drégelypalánkon át lenne elérhető, úgyhogy marad a budapesti helyi közlekedés… 

Szerencsére a teherszállítás miatt a vonal nem veszik el, bár az épületeket vélhetőleg lerombolják az üzemszünet ideiglenes jellegét alátámasztandó. Egy alkalommal IC-vel is jöttem erre egy gödöllői baleset miatti vágányzár alkalmával.
 
Hejőbába-Hejőpapi    raps, 2010.01.31 19:05.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hejőbába-Hejőpapi.Az egykori állomásépület.
 
Hejőbába-Hejőpapi    raps, 2010.01.31 19:04.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hejőbába-Hejőpapi napjainkban.
 
Bácsalmás    Train Station, 2010.01.31 17:46.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
In Memoriam 7808/09
 
Almás    Train Station, 2010.01.31 17:41.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy téli kép az útátjáróból.
2010.01.23.
 
Hajmáskér    Central, 2010.01.31 11:02.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez így van!Erős a valószínűsége,hogy az 1876-ban megépült Gysev vonal magyar részén lévő említett három épület,az 1872-ben épült Magyar Nyugoti vasút középoromzatos épületeinek tervei alapján épült.Ezért egyeznek meg ezek az épületek,mind méretben,mind belső elrendezésben.
 
Hajmáskér    Lennon15, 2010.01.31 09:49.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi képeket nézve(az első kettő kép), az állomásépület kísértetiesen hasonlított a Fertőszentmiklósi, Kapuvári, Csornai állomásépületek által képviselt stílusirányzathoz. Csak tessék összehasonlítanai mindet régi képek alapján.
 
Fűperegpuszta    atosz66, 2010.01.31 09:33.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez volt az a bizonyos kérvény 1949-ben Bebrit Lajos Közlekedési Miniszter Úrhoz! (Forrás:index vasúti fórum)
 
Fertőújlak    András, 2010.01.30 23:21.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valamikor itt keresztezte a nagyvasutat a Kapuvári Gazdasági Vasút mekszikópusztai szárnyvonala. Tudtommal igen korán, már a 70-es évek elején, vagy esetleg még előbb felszámolták. Van-e ennek bárminemű fellelhető nyoma a környéken? Az egykori szintbeni vasút-vasút kereszteződés itt, e földrajzi koordinátáknál volt : 47.677340, 16.875654 Fertőújlak állomástól kicsit délre. Bármi nyoma fellelhető-e az egykori kisvasútnak a helyét képező földúton kívül? Amin ha továbbmegyünk ÉNY-i irányban a falu felé ott még a Google műholdképén is látszik az egykori hídja a Hanság-főcsatorna felett.
 
Szarvaskő    András, 2010.01.30 20:04.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 424 247 a Vasúttörténeti Parkban látható, felújított, az utókornak megmentett gép. Nosztalgiajáratokat szokott vontatni.
 
Szarvaskő    egers, 2010.01.30 19:36.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1997 03 02 -én láttunk itt 9 30 perckor egy 424 247 est ha valaki tud róla valamit majd írjon már légyszíves viszza
 
Monorierdő    adam, 2010.01.30 18:30.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2008. október 6-án délelőtt 10:20-kor a Budapest felé közlekedő Hajdú intercity vonat utolsó kocsijába belerohant a mögötte haladó személyvonat. Az IC körülbelül 15, a személyvonat 60-70 km/h sebességgel haladt.
A szerencsétlenségben egy férfi és két nő a helyszínen meghalt, egy ember a kórházban vesztette életét, harminckilencen megsérültek. A sérültek közül 34-et vittek kórházba, 5-öt a helyi orvosi rendelőben láttak el. A halálos áldozatok az IC kocsijában utaztak.
A rendőrség a vasúti közlekedés gondatlan veszélyeztetése miatt indított eljárást a személyvonat vezetője ellen.
A műszaki mentés este fél kilencre fejeződött be, kilenckor feszültség alá helyezték a szakaszt. Az első személyvonat este 10 óra körül ment át az állomáson, ezen a vonaton senki sem utazott.
A biztossítóberendezés hibásodott meg, ez okozta a tragédiát.
A személyvonat vezérlőkocsija az IC alá fúródott, több vagon leesett a sínekről.
2001-ben kb. 300 méterrel arrébb volt egy hasonló baleset. Akkor 31 ember sérült meg.
1989 óta 14-szer ütköztek össze vonatok magyarországon.
 
Szajol    adam, 2010.01.30 18:27.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A legsúlyosabb vonatbaleset Magyarországon ezen az állomáson volt, 1994-ben. Itt 31 ember halt meg.
 
Unghváry pince    Peti, 2010.01.30 16:39.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1943-as menetrendben minden vonat megállt Unghváry pincén.
 
Felsőjárás    Peti, 2010.01.30 16:30.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1943-as menetrendben még nincs benne.

http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/116_117_o132.jpg
 
Palotabozsok    Dr Bacsa Imre, 2010.01.30 13:41.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dr. Bacsa Imre verse

Az igaz barátság ereje


Ötvennégyben volt ez eset
Amely párját ritkítja,
Mire képes egy barátság
Ezt tollam most megírja.

Tolna - Baranya határán
Dombok karcsú hajlatán,
Kígyózik egy vasútvonal
Pécs - Bátaszék vonalán.

Ezerkilencszáztizenegy
Júni harmincadikán,
Indították e vasutat
Századforduló után.

Gőzmozdonyok hozták, vitték
Közben Mecskén vizet vett,
Hetven kilómétert ekkor
Kétszáztíz perc alatt tett.

Bátaszék és Bozsok között
Így hozta a "szabadság",
Leperdpusztán megalakult
Egy állami gazdaság.

Dolgozói gyalog rótták
Egész évben az utat,
Öregebbek hegymenetben
Csak vonszolták magukat.

Talajtérképezést végzett
Talajtani Állomás,
Ellenőrzésre jött ide
Egy szakértő kémiás.

Hétvégével hintón vittem
Bátaszékre vonathoz,
És útközben eljutottunk
Munkahelyi gondokhoz.

Üzemegységen vezet át
Alsótanya határa,
Említettem ötven személy
Gyalog jár a munkára.

Ha a vonat megállhatna
Reggel - este csak egyszer,
Könnyebbé tennénk sorsukat
Próbálkoztunk nem egyszer.

De a válasz mindig az volt
Nem alkalmas a terep,
S kutyagoltak oda - vissza
Nem változott a szerep.

Romléhner Lászlónak hívták
Búcsúzásnál azt mondta,
Talán egy ember segíthet
Összefutunk gyakorta.

Hétfőn délben a vonatnál
Kezdte: "Jó hírt mondhatok,
Két vagy három hónap múltán
Meg lesz a megállótok."

És elmondta, hogy vasárnap
Így történt ez valóban,
Iskolatársával beszélt
Budavári presszóban.

"Örülök, hogy a jó sorsom
Összehozott veletek,
És, hogy egyszer én is neked
Szívességet tehetek."

Bebritsnek volt helyettese
S három hónap múltán már
Megállottak a vonatok
Leperdpusztán ezután.

Néhány évig üzemelt így
Az utasok elfogytak,
És utánuk csak sírhantok
És emlékek maradtak.

Negyvenkettő évvel később
Laci bácsit kerestem,
Nyolcvannégyéves korában
Magyaróváron leltem.

Nem járt később Leperdpusztán
De az élete szép lett,
Hosszú szolgálata alatt
Akin tudott segített.

Kettőezeregy újévkor
Erre vitt a vonatunk,
Negyvenhatesztendő után
Emlékek közt kutatunk.

Nem jelzi már tábla többé
S nem hajtunk már fogatot.
Ötvennégynek májusában
Vártunk itt egy vonatot.

Pécsi Igazgatóságnak
Köszöntem meg a "pályát",
Majd Marika átnyújtotta
Csokra színes virágját.

Ezt jutatta most eszembe
A megálló esete,
És, hogy mire lehet képes
Egy barátság ereje.

Palotabozsok. 2001. 01.18.

 
Rákoscsaba    Oldalborda, 2010.01.30 12:11.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Menetrend...
 
Miskolc-Tiszai    Oldalborda, 2010.01.30 11:00.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1864-es menetrendben Miskolcz.
 
Felsőzsolca    Oldalborda, 2010.01.30 11:00.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1864-es menetrendben Zsolcza.
 
Nyírtelek    Oldalborda, 2010.01.30 10:59.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1864-es menetrendben Királytelek.
 
Hajdúhadház    Oldalborda, 2010.01.30 10:57.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1864-es menetrendben Hadház.
 
Előző Első    ... [ 515 ] [ 516 ] [ 517 ] [ 518 ] [ 519 ] [ 520 ] [ 521 ] [ 522 ] [ 523 ] ...   Utolsó Következő