Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 668 ] [ 669 ] [ 670 ] [ 671 ] [ 672 ] [ 673 ] [ 674 ] [ 675 ] [ 676 ] ...   Utolsó Következő

Bágyogszovát    lennon15, 2009.01.28 08:23.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pénztárablak.
 
Bágyogszovát    lennon15, 2009.01.28 08:21.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hihetetlenül hangzik ma már, de a 60-as, 70-es években napi 200-250 fős utasforgalom volt itt! A gyűjtőbuszok Bágyogszovátról, Kisbabot, Maglóca, Bodonhely falvakból hozták ide az utasokat. A buszok csak az állomásig közlekedtek. Még megvan itt a buszforduló, és a mai napig használják. Az állomásépület pedig valójában az eredeti, csak 1967-ben alaposan átalakították. Ma a megállóforgalma 1-2 fő/hét. Az vasútforgalmi és utasforgalmi részek az épületben teljesen épek, de sajnos az épületben levő lakás teljesen ki van fosztva. Az udvart felverte a gaz. Van még egy eredeti állapotú istálló is.
 
Bágyogszovát    lennon15, 2009.01.28 08:14.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Látkép Csorna felé. Látszik a rakodóvágány helye a kandelláberek előtt. A vágányt a kilencvenes évek közepén szedték fel.
 
Bágyogszovát    lennon15, 2009.01.28 08:12.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás korábbi nevei: "Dőr-Bágyog" és "Bágyog".
 
Bágyogszovát    lennon15, 2009.01.28 08:10.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület meletti WC. 1916-ban épült, de 1967-ben lapostetőt kapott. A képet 2008. július 10-én készítettem.
 
Bágyogszovát    lennon15, 2009.01.28 08:08.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bágyogszovát ex-megállórakodóhely.
A képet 2008. július 10-én készítettem.
 
Cece    fed2, 2009.01.27 23:27.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát akkor tessék egy kép 2007-nyaráról, amikor még megvolt a szép régi raktár. Saját fotók természetesen.
 
Körösnagyharsány    atis, 2009.01.27 20:53.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szia András! Voltál is ott a gúnyhatárnál, netán fotózni is tudtál? A túloldali szakaszra kíváncsi lennék, tán már nem üzemel!Ezen az oldalon 99 augusztusában voltam ,néhány képet csináltam, a kocsmáig sétáltam el a megállj táblától.
 
Bágyogszovát    alexejevics, 2009.01.27 20:06.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem lesz forgalmi kitérő, mert ahhoz kellene még egy vágány:)
 
Őrtilos    Lepesi Zoltán László, 2009.01.27 16:31.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás "rövid" hívójele: Lg, ami abból adódik, hogy az eredeti neve: Légrád. Ugyanis Őrtilos település az állomástól 6 km-re van, Légrád pedig a Dráva túloldalán. Az 50-es évekig kompjárat is működött a sorompóval fedezett út a kompkikötőhöz (is) vezetett. Az állomás felújításáig a fa Őrtilos felirat alatt a kőkeretes Légrád felirat volt olvasható. Úgy gondolom ez egy fontos adalék az állomáshoz.
Korábban volt egy iparvágánya is a Gyékényesi oldalon, most kb. az állomás közepén ágazott ki a Dráva melletti tóhoz.
 
Pilisvörösvár    Bõszin Zsolt, 2009.01.27 14:50.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pilisvörösvár állomás Szovjet biztosító berendezése.
 
Szedres    Gábor16, 2009.01.27 14:43.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Legalább van normális esőbeálló és peronvilágítás.Igaz egy állomást SEMMILYEN megálló nem tud pótolni,de legalább ez őrház megmenekült!
 
Barcs    Gábor16, 2009.01.27 14:40.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem igaz a 60-as vonal felújításáról szóló hozzászólás!Apám a MÁV-nál dolgozik,az ő elmondása szerint itt nem lesz se pályasebesség emelés sem villamosítás.Igaz én is örülnék ha erre is járnának cirmos+hálbi ingák.
 
Kazincbarcika    Bõszin Zsolt, 2009.01.27 14:39.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kazincbarcika forgalmi iroda épülete télen.
 
Pécsvárad    Gábor16, 2009.01.27 14:37.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagypall felé meddig van egybe a pálya?
 
Körösnagyharsány    András, 2009.01.27 02:32.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Továbbmenni a román megszállás alatt lévő területeink felé az egykori vasútvonal nyomán igen nehézkes, mert benőtte a gaz és a növényzet. A faluban van egy párhuzamos utca a vasútvonallal (József Attila utca), az a falu végéig kiépített, gépkocsival járható. Utána gyalogolni kell 1-2 száz métert a gúnyhatárig.
 
Rábahíd    alexejevics, 2009.01.26 22:35.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely létesítését 1936-ban engedélyezték. A kezdeményező elsősorban Pápa városa volt, amely szeretett volna a Rába-parti üdülőterülethez jobb eljutást biztosítani.
 
Egyed-Rábacsanak    alexejevics, 2009.01.26 22:33.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 68-as koncepciót követő években nekiálltak az állomások feleslegessé vált melléképületeit lebontani. Ez elsősorban a korszerűtlennek kikiáltott sütőkemencéket érintette. Az egyedi vasutasok azonban tiltakoztak, mondván a falu messze van, nem mindig hoznak friss kenyeret, ezért maguknak kell azt elkészíteni...
 
Marcaltő    alexejevics, 2009.01.26 22:30.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Legfrissebb infóim szerint Marcaltő állomás eredeti, III. osztályú felvételi épülete a világháborúban pusztult el, ezért vált szükségessé egy új épület létesítése. Az építkezés eléggé hosszú ideig tarthatott, mert bár a tervek már 1946-ban készen voltak, a befejezésről csak egy 1950-es irat tudósít. Ekkoriban épült egyébként Mies van der Rohe Fansworth-háza is Amerikában, amely szintén rendkívül hosszú ideig készült... csakhát ott azért egy fokkal komolyabb épületről van szó:)))
 
Ihász    alexejevics, 2009.01.26 22:25.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A teherforgalom egyébként pont '71-ben szűnt meg, a Csanádi-féle koncepcióval összefüggésben. Ezután (Marcaltőhöz hasonlóan) ennek az állomásnak a forgalmát is Szanyba körzetesítették.
 
Vejke    Central, 2009.01.26 22:03.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm Gery!Ez a hely vasúton Pereszteghez van legközelebb.Közúton pedig a 84-esen Nagycenk-Sopronkövesd között a vejkei völgyes résznél található.
 
Vejke    Gery, 2009.01.26 21:30.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez az alagút érdekes, én még nem is hallotam róla. Kb. hol van?
Amugy gratulálok ehez a bejárásodhoz, érdekes dolgokat találtál!
 
Vejke    Central & V.Gábor, 2009.01.26 21:05.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A töltés alján,gyönyörű szép faragott kövekből épült,alagútszerű átjáró épült.
 
Dobaipuszta    gabor8716, 2009.01.26 18:41.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dobaipuszta megálló. A kép 2008. július 19-én készült. A képen Vésztő felé nézünk.
 
Középrigóc    pista87, 2009.01.26 18:33.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az iskolának van az órarendhez igazított busza, de azért időnként szoktak vonattal is járni.
 
Dunakeszi-Gyártelep    Utasinformátor, 2009.01.26 17:30.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Engem még régebben beengedtek a vagongyárba a MÁV-tól kapott vasútbarát-fotó-engedéllyel (a gyár 25%-ban még MÁV tulajdon) is. Érdemes megpróbálkozni vele, ha valaki akar bent fotózgatni. A postavagonok jórészét például ide száműzték. A vágányokon tárolt vagonok némelyike nincs lezárva, be is lehet kukkantani. Vannak nagyon régi, 40-50 éves vagonok is tárolva. Egy darab M43-es mozdonya van a gyárnak állandó szolgálatban. Jómagam kétszer is dolgoztam a vagongyárban rövidebb ideig (de nem mozdonyvezetőként). Sőt, én az életemet a vagongyárnak köszönhetem. Az akkor még leendő anyai nagyapám és az akkor még leendő apám kollégák voltak. A nagyapám hozta össze édesanyámat az édesapámmal. Tehát: ha nincsen vagongyár, akkor én sem létezem. A családom 75%-a itt dolgozott/dolgozik, így hát a "családi tradíció" végett én is dolgoztam itt (egy ideig).
 
Kisvác    Utasinformátor, 2009.01.26 17:08.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bocsánat! Hülyeséget mondtam. Jobb kéz felé van az iskolacentrum (bal kéz felé a kertváros széle). A jobbra eső másik két vágány a 70-es vonal egyébként. A megálló melletti közvetlen vágány értelemszerűen a 75-ös. Verőcéig együtt fut a 70-es és a 75-ös vonal. AMúgy nem ártana, ha valahogy megoldaná a MÁV és az önkormányzat, hogy a 70-es vonalnak is építsenek egy megállót. Elég lenne ha csak tanítási napokon reggel és délután állnának meg a vonatok. SOkan járnak az itteni intézményekbe Dunakeszi és Göd felől isés a váci állomás innen 3 km (igaz, vannak közvetlen ingyenes iskolabuszok a vasútról leszálló diákoknak, de mégis a legideálisabb lenne, ha a 70-es vonal néhány személyvonata megállna)
 
Kisvác    Utasinformátor, 2009.01.26 17:01.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló Vác északi részén, a kertváros legvégében van. Ide építi a város az iskolacentrumot. Már három középiskola (és egy kollégium vmint a sportcsarnok) ki is költözött ide. A megállótól kb. 100 m-re van az iskolacentrum: le kell jönni egy lépcsőn a töltésről és átgyalogolni a 2-es számú főúton (a zebra sajnos messze van, a 2-es pedig nagyon forgalmas). Tulajdonképpen a megálló az iskolacentrum miatt épült. A Diósjenő felől érkező diákok szállnak le reggelente, ill. fel délután. Iskolaidőn kívül szinte alig van utasforgalma a megállónak. Amúgy a megálló csupán ennyiből áll, ami a képen is látható. Még egy árva esőbeálló sincs. Csupán egy betonplacc és némi kerítés (a vandáloknak nincs is mit rongálni). Az iskolacentrum (és a 2-es főút) a képen bal kéz felől helyezkedik el. Vonatfotózáshoz tulajdonképpen kiváló leshely ez a megálló.
 
Békés    M40-113, 2009.01.26 16:28.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mindig el akartam ide jutni, de békéscsabai létemre nem sikerült. :-s
De a képek alapján kis, jelentéktelen állomás lévén is a szívemhez nőtt. Kár, hogy nem csattog arra több Bz.
 
Szava    Gábor16, 2009.01.26 15:33.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez az épület hol található?
 
Előző Első    ... [ 668 ] [ 669 ] [ 670 ] [ 671 ] [ 672 ] [ 673 ] [ 674 ] [ 675 ] [ 676 ] ...   Utolsó Következő