Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 672 ] [ 673 ] [ 674 ] [ 675 ] [ 676 ] [ 677 ] [ 678 ] [ 679 ] [ 680 ] ...   Utolsó Következő

Pellérd    hayabusa, 2009.01.18 22:19.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szintén az utcai oldal,a falu felől nézve.
 
Felsőnyék    Rácz Gergely, 2009.01.18 22:13.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Buszfordulót?!
Nevetséges! Nem elég nagy az állomás területe, pont arra a kevesebb mint 100 négyzetméterre volt szükségük???
 
Szava    hayabusa, 2009.01.18 22:10.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lakott az épület,nagyon hangulatos helyen van.A falu felől enyhén emelkedett a vonal az erdő felé.A tulajdonos korábbi vasutas házaspár,sokat tudnak a vonal történetéről.
 
Márfa    hayabusa, 2009.01.18 22:05.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kisforgalmu állomás volt,lévén nagy volt a távolság a falutól.Az épület és a környezet nagyon szépen helyreállitva.
 
Görcsöny    hayabusa, 2009.01.18 22:02.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az utca felől nézve.
 
Görcsöny    kenderfi, 2009.01.18 22:00.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy helyi vállalkozó által igényesen felujitott épület.Köszönet neki.
 
Pellérd    kenderfi, 2009.01.18 21:57.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez pedig a vágányok / 3 volt/ felőli oldala.
 
Pellérd    kenderfi, 2009.01.18 21:53.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A állomásépület valóban a Vasut utcában található.Kissé átépitve,de nagyrészt eredeti,jó állapotban.Nagyon kedves vasutas-házaspár lakja.Ez az épület utcai oldala.
 
Vokány    gkati, 2009.01.18 17:26.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mi baj volt a régi állomással? A külső homlokzat teljesen jó állapotúnak látszott. A régi, jó minőségű téglaburkolat borította, ahogy a Monarchia idején épült vasútállomások többségét. A "felújítás" során levakolták és rondán kiföstötték, amivel sikerült teljesen megszüntetni az épület identitását. Maradt egy érdektelen, vacak épület, amiről más senki sem tudná megállapítani, hogy mikor épült. Éppen azt a téglahomlokzatot kellett megszüntetni, ami a legfőbb szépségét, báját adta?
 
Sopron-Déli    Gery, 2009.01.18 17:04.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sopron-déli az indulásra váró Szörnyellával.
 
Sopron-Déli    Gery, 2009.01.18 17:01.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
E kép láttán azt is hihetnénk, hogy még ma is müködik az állomás, de sajnos a Herkules csak áthaladóban van.
 
Sopron-Déli    Gery, 2009.01.18 16:58.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
M42-es jött az egyik itt tárolt teherkocsisorért.
 
Fürged    placi, 2009.01.18 12:07.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nincs valakinek több fotója az állomásról?!
 
Felsőnyék    placi, 2009.01.18 12:03.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha jól tudom buszfordulót csinálnak a helyén.
 
Hosszúhetény    Gábor16, 2009.01.18 11:42.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hosszúhetény WC-je és környéke 2 éve.
 
Nagylapos    laci, 2009.01.17 21:38.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
de már nem adnak ki menetjegyet itt nagylaposon, úgy van kiírva most a 2009-es menetrend szerint csak 9 vonat áll meg naponta :S
 
Sopron-Déli    Oedinburch, 2009.01.17 21:35.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépület használatban van: szórakozóhelyként működik. A Terv utcai átjáró őrháza pedig még áll, csak a fák mögé kell nézni.
 
Belezna    Báli, 2009.01.17 19:25.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen is van utasforgalm!Naponta legalább 20 ember!
 
Komló    Szergej, 2009.01.17 19:09.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnálom, hogy ezzel a vonallal így elbánnak. Persze az IP-s személyvonat nem csak itt jellegzetesség, de szerintem jónéhány helyen nagyon örülnének hasonló kiszerelésnek:D

Szerintem Pesti járat nem kell, túl hosszú is, meg főleg Pusztaszabolcstól már eléggé telített, ha meg IC is jár arra...
A jobb csatlakozás reálisabb képet mutat.
 
Mágori-majori rakodó    Endre, 2009.01.17 14:51.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vasútilag meg tudom neked mondani, Szeghalom felől jövet 296+25-nél ágazott ki jobbra a rakodóvágány, 298+41-nél tért vissza. Ez után közvetlenül volt (van?) egy útátjáró.
 
Diósgyőr-Vasgyár    raps, 2009.01.17 09:43.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megnevezés: DIÓSGYŐR-VASGYÁR**

Rendeltetés: Állomás ( Közbenső állomás ), csak teherforgalommal.

Jellege: Országos vasúti mellékvonal




Állomás állapota ( dátum ): Működő - 2008 október 18.

Vonalszám(ok):

MÁV állomás kódszáma: 12666

Helye: Borsod-Abaúj-Zempén megye, Miskolc város

Az állomás jellemzése:

Ezen állomás, a Miskolc Rendező Pályaudvarból kiágazó városi szakasz egyetlen állomása.
Tizenhat vágányos állomás. A tizenhat vágányból egy átmenő fővágány. Az állomás részben villamosított ( A tizenhat vágányból tíz vágány ). Váltóinak állítása azonban kézzel történik.
Több épülete van, melyek a következők:
- Felvételi épület ( többszintes épület, egykor kerékpártárolóval ) – jelenleg zárva.
- Őrház a gyári végen – romokban,
- Őrház a miskolci végen ( alagútnál ) – romokban,
- Egyéb más kiszolgáló épület – jelenleg zárva,
- Őrház a temetőnél – romokban,
- Mérlegház ( teljesen felújítva ),
- Az állomáson 2 őrtorony található,
Iparvágány kiágazásai:
- Jelentős iparvágány hálózattal rendelkezik. Az állomáson kívüli gyári vágányok a gyár egykori területét behálózzák. Összes hosszuk több tíz km. ( DAM – egykor LKM - tulajdon. )
- A gyári végen volt egy kis rendező. Ezen rendező 5 vágányából 4-et teljesen megszűntettek. Egyetlen vágány – az átmenő fővágány – maradt meg.
Forgalma:

Forgalma a 90-es évek előtt nagyon jelentős, a 90-es évek elején egyre kevesebb, mára teljesen minimális. Az iparvágányok kiszolgálása ( DAM – egykor LKM - ) egyre csökkenő, jelenleg minimális.

Egyéb:

Az állomás Ruzsinszőlő felöli végén található egy alagút. Az alagútban még láthatók az egykori biztonsági felfestések. Az alagút használatban van, hiszen csak ezen keresztül érhető el Miskolc felől az állomás.

Megközelítése:


Rendszeres személy járat nem indul az állomásra.
Tömegközlekedéssel:
- Busszal: Az Avas tetőről induló 29-es sz. járat,
- Villamossal: A Miskolc Tiszai Pu.-ról. induló 2 sz. villamosjárat.
A vasútállomás minden megállótól nagyon messze esik.
A vasútállomásra csak a gyáron keresztül lehet bejutni, illetve autóval a Ruzsinszőlőt Vargaheggyel összekötő útról . Az összekötő út vasútállomáshoz vezető bekötőútja nagyon rossz minőségű, eldugott út. Az állomásra való bejutáshoz MÁV engedély szükséges. Kizárólag MÁV-os engedéllyel lehet próbálkozni, a DAM semmiféle fényképezési, vagy belépési engedélyt nem hajlandó adni .
Az állomás területét – érthető módon - fegyveres kutyás biztonsági őrök védik.

Melléklet: Térkép, Képek



Megjegyzés:

** = Az 1932-es részletes Miskolc - Bélapátfalva Bükk térkép tanúsága szerint Diósgyőrben 2 vasútállomás volt. Feltételezésem szerint valamikor volt vasgyári, és külön MÁV ( ez lehet a mai ) állomás is. A két állomást 1945 után egyesíthették……..

 
Diósgyőr-Vasgyár    raps, 2009.01.17 08:26.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Miskolc Rendező Pu. - Diósgyőr-Vasgyár vonal átadásának időpontja: 1873.
 
Zalacsány    atis, 2009.01.16 22:24.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok! Hogy lehet egy szép házat ilyen kontár módon felújítani, ezt engedi a tanács?! Legalább a nvtáblát hagyta volna békén aza bolond hozzánemértő tulaj!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Kétújfalu    Gábor16, 2009.01.16 21:39.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület még áll?Vagy már összeesett?
 
Csányoszró    Gábor16, 2009.01.16 21:37.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás épület még áll?Kár lenne érte.Nagyon szép "darab"!
 
Miskolc-Dorottya utca    raps, 2009.01.16 20:38.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A mai végállomás korábbi neve: Miskolc Kilián-Észak.
 
Pécs felső    Gábor16, 2009.01.16 20:11.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az üres állomás.Tavalyi kép és SAJÁT készítésű!
 
Pécs-Gyárváros    Gábor16, 2009.01.16 20:06.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pécs-Gyárváros Vmh. épületét jelenleg lakják.A megálló környéke viszont elhanyagolt.(Bele értve a melléképületeket is [WC,Raktár])
 
Pécs    Gábor16, 2009.01.16 13:05.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az előttem szóló képén valószívűleg a 13.41-kor induló gyékényesi személy volt aza bizonyos MD szerelvény.
 
Pusztalánc    szvdom, 2009.01.16 12:25.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Meggyőztetek (hozzászólás+kapott mail), beláttam gyarlóságomat és hogy van létjogosultsága! A leltári számos hozzászólást képpel együtt visszaállítottam. Oli_b-től elnézést kérek!
 
Előző Első    ... [ 672 ] [ 673 ] [ 674 ] [ 675 ] [ 676 ] [ 677 ] [ 678 ] [ 679 ] [ 680 ] ...   Utolsó Következő