Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 674 ] [ 675 ] [ 676 ] [ 677 ] [ 678 ] [ 679 ] [ 680 ] [ 681 ] [ 682 ] ...   Utolsó Következő

Pécsvárad    janika002, 2009.01.13 17:16.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én abba bízom ,hogy ennek a megtömöm a zsebem és lelépek korszaknak egyszer vége lesz és jön egy új generáció aki építeni fog mert lassan mindent leromboltunk!És amít most építenek meggondolatlan gagyi!!Gábor tiétek a jővő!
 
Barcs    Gábor16, 2009.01.13 14:32.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Pécs felől érkezők zöme itt leszáll.
Viszont az itt felszállók nagy része csak Péterhida-Komlósd-ig utazik.De a vonatok Berzencéig kivannak használva.
Utána már csak 10-11 utas marad a 15perces útra.
 
Soroksár    HolyAvy, 2009.01.13 13:27.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A raktárat már elbontották.
 
Babócsa    Báli, 2009.01.13 07:03.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Akkor a Pft gépnek is annyi?
 
Maglód    ladam, 2009.01.12 23:08.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson és környékén valahol a 80-as években megállt az idő :) Ennek tanulsága a mellékelt kép is. Egyébként rendkívül hangulatos az állomás mögötti tér, nyáron kifejezetten hűvös lehet. Ezt a teret egyébként Marx térnek hívták, egy házon a felvételi épület közelében még ez az utcanév látható :)
 
Sámod    Gábor16, 2009.01.12 21:29.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Furcsa hogy ide még nem ért el a MÁV "nagytakarítás" akciója!Inkább valaki beköltözhetne hogy ne bontsák le!
 
Kisvárda    atis, 2009.01.12 20:39.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok!Ez az egy szép felvételiépület van a 100- ason Ebes után .A képek láttán, úgymint a 80- ason csak Füzesabony Miskolc és BP. között.
 
Kóny    Central, 2009.01.12 20:08.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kóny állomás,II.világháborúban elpusztult felvételi épülete helyett,1950-ben Molnár Rudolf építész tervei alapján épült a ma is álló állomási épület.
 
Csorna    Gery, 2009.01.12 16:30.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csorna felújított állomásépülete. Szerintem elég csunyára sikeredett.
 
Csorna    Central, 2009.01.12 16:19.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáshoz tartozó vasútvonalak átadási ideje:Győr-Sopron 1876 január 3. Pozsony ligetfalu-Szombathely 1891 november 8. Pápa-Csorna 1896 augusztus 1.
 
Felsőlászló (A)    Gery, 2009.01.12 16:09.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sopron-Kőszegi HÉV

A vonalon az első személyszállító vonat 1908. nov. 9-én indult Sopronból. A pálya Sopron-GySEV állomásról indult ki, Harka-Kópháza állomásig párhuzamosan haladt a DV szombathelyi vonalával, majd Felsőpulya (Oberpullendorf) és Felsőlászló (Oberloisdorf) érintésével Kőszegnél csatlakozott a Kőszeg-Szombathelyi Vasúthoz. A megnyitástól kezdve az üzenet a MÁV vette át.
A trianoni békediktátum és az azt követő velencei szerződés és népszavazás után az új határ három részre darabolta a vonalat, 45,2 km-t osztrák fennhatóság alá helyezve. A három érintett vasút (GySEV, BBÖ, MÁV) ill. Ausztria és Magyarország politikai vezetésének képviselői 1922. jan. 19-én döntöttek a vasút további sorsáról: a vasútvonal tulajdonjoga a Sopron-Kőszegi HÉV Rt.-é maradt, de az üzemeltetés a BBÖ feladata lett, amit az azon melegében közös megegyezéssel a GySEV-re bízott. A pályafenntartás viszont maradt a BBÖ feladata.
1929-ben a Népszövetség is tárgyalta a vonal ügyét. A meghozott döntés értelmében az osztrák állam megváltotta a vonalat a részvénytársasától, így vonal tulajdonjoga Ausztriára szállt, beleértve a magyar állam területén lévő szakaszokat is! Ez azt jelenti, hogy formálisan Kőszeg kiz. - Kőszeg oh. bez. ill. Harka oh. bez - Harka kiz. szakaszoknak ma is Ausztria (ill. az ÖBB) a tulajdonosa (akárcsak a kőszegi állomás északi oldalán lévő egykori laktanyának). A BBÖ 1931-ben felmondja a GySEV-vel kötött üzemeltetési szerződést, és a vonalat saját kezelésébe veszi. Az Anschluß után a DR a vonalat átépíti, nehézsínes felépítménnyel.
A II. vh. után a forgalom 1947. szept. 1-ével indult újra, a forgalmat rövid ideig a GySEV, majd 1948 nyarától ismét a BBÖ vitte. Az eleinte zavartalan forgalmi kapcsolat a politikai helyzet változásával elhidegült. 1960. szept. 1-jétől az ÖBB a vonatai már csak Rattersdorf-Leibingig közlekedtek, az osztrákok a pályában bekövetkezett csuszamlásra hivatkozva szüntették be az átmenetet, a pályát ezután Felsőlászlóig felbontották.

Zalabér-Sárvár-Bük-Kőszegi HÉV (később Dunántúli HÉV)

A vonal első, Sárvár és Bük közötti részét 1913. szeptember 27-én adták át a forgalomnak, míg a teljes vonal megnyitóját november 8-án tartották. A vonal Bük után Répcevis, Locsmánd (Lutzmannsburg) érintésével Felsőlászlónál csatlakozott a Sopron-Kőszegi HÉV vonalába.
Trianon után az Ausztria és Magyarország között létrejött egyezség értelmében a forgalom 1922 elején indult meg, a vonatokat Bük és Locsmánd között a MÁV, onnantól pedig a GySEV vitte. Később az osztrák szakaszon a BBÖ vette át az üzemet. 1930. máj. 15-től a forgalmat Locsmánd és Felsőlászló között a BBÖ beszüntette, majd a pályát több helyen megbontatta. 1937. júl. 5-től a MÁV és a BBÖ között létrejött csatlakozási szerződés értelmében az átmenet újra megnyílt, azzal a feltétellel, hogy a pályafenntartást Locsmánd bejáratáig az osztrák oldalon is a MÁV végzi. A DR 1944-ben az akkori birodalmi határtól a 86+45 szelvényig (Lutzmannsburg és Frankenau között volt) a pályát felbontotta (a forgalom valószínűleg már ez előtt megszűnt).
A front átvonulása során a magyar oldalon a Bük melletti Répce-hidat, és a községben lévő felüljáróhidat felrobbantották, emiatt a forgalom csak 1945. aug. 15-ével indult újra Sárvár és Répcevis között, hogy aztán 1974. május 26-tól közútra tereljék.
Az osztrák oldalon a még fel nem szedett, de használaton kívüli Oberloisdorf és Frankenau között szakaszon 1946. augusztus 12-ével újra felvették a forgalmat. A répakampány idején jelentős forgalmat bonyolító vonalat aztán 1955-ben utolérte a "hatósági gazdaságossági elemzés" (lám, mégse magyar találmány...), a forgalmat beszüntették, és egy éven belül a teljes felépítmény elbontották.

Forrás: Lovas Gyula: A nyugat-magyarországi kérdés vasúti vonatkozásai II. - Vasúthistória Évkönyv, 2002
 
Babócsa    Gábor16, 2009.01.12 15:23.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A raktárépületet tavaly elbontották!
Pénteken és Szombaton az 1.vágányon Hz gabonaszállítók álltak.(kb.12 kocsi)
 
Mátraszőlős-Hasznos    Gábor16, 2009.01.12 14:51.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én speciel nem sajnálom az épületet!
Már nagyon romos volt.De azért remélem a helyén lesz egy esőbeálló az utasoknak.
 
Somoskőújfalu    Gábor16, 2009.01.12 14:47.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valaki egyáltalán utazott annak idején a Hatvan-Somoskőújfalu-Fülek-Bánréve-Miskolc személyvonattal?
1 menerendi évet élt.
 
Szalatnak    Gábor16, 2009.01.12 14:37.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én annak örülök ha legalább az átjárókat (ha a vonalat nem is) felújítják.És annak is örülök hogy a Bzmot+Bzx+Bzx helyett itt is Hálbik járnak M41-essel az erre felé lakóknak is jól jön a Bőrüléses korszak után egy kis változás
 
Véménd    Gábor16, 2009.01.12 14:29.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A MÁV-nak csak csicsás vonatokra meg "ésszerű" menetrendre van pénze.Vonal felújításhoz nincs!Csak szakaszonként újítanak fel vonalakat.A Boba-Hodos vonalat is csak külföldi nyomásra újítja fel.Magyar vasuti valóság:(
 
Dalmand    BZS1979, 2009.01.12 14:10.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2007.03.06 volt egy kisebb bejárása a vonalnak a dombóvári önkormányzat részéről: http://www.kondavolgy.hu/index.php?&mydat=5

 
Hosszúpereszteg    babsi, 2009.01.12 13:30.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás Hosszúpereszteg és Bögöte között kb. félúton található. A fénykép a Szajki erdő felől haladva Hosszúpereszteg előtt kb 800 méterrel készült, jobbra a háttérben Bögöte házai láthatók.
 
Pusztalánc    babsi, 2009.01.12 10:54.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szia Oli!

Elsőre képzeletben én is a sín túloldalára tettem volna az állomásépületet. Faterom a közeli, a szocializmus által felszámolt és beszántott /Pereszteg/Tacskándon nőtt fel, amit már a mai túristatérképek is csak Tacskándi-dűlőként jeleznek. Ő a 60-as években mindig Pusztaláncon szállt fel /ill. le/, és "becsukott szemmel" megmondta, hogy az állomásépulet a sínpár és Pusztalánc között volt, tehát Sárvár felől haladva a sínek jobb oldalán.

Üdv: Babsi
 
Beremendi Cementmű    Réger László, 2009.01.12 10:43.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, 2008-ban próbáltuk fellendíteni a vasúti kiszállításunkat, kisebb-nagyobb nehézségek árán, de azért sikerült. Sajnálattal nézegettem végig a képeket a pusztulásról, pedig lenne fantázia a vasútban...

Üdv: A Duna-Drava Cement Kft szállításáról.
 
Pusztalánc    oli_b, 2009.01.12 10:19.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1: nem emlékszem pontosan, mert sok képet töltöttem fel aznap, de szerintem feltöltöttem egy olyat is, amin a leltári szám táblája jó nagyban látható.
- Tévednék? lemaradt a kép?
- avagy nem tévedek, csak adatvédelmi okok miatt lekerült a többi közül?

2: Itt ezen az oldalon fent az állomás fotója helyén most az a szöveg áll, hogy az épület a sínektől balra van, ha délről jövünk, azaz a sínektől Ny-ra.
babsi, légyszi javíts ki, ha tévednék, de én úgy vettem észre, hogy északról, azaz Sárvár felől jőve esett bal kéz felől az épület, azaz a sínektől K-re van.
Az állomásépületből K-re kinézve én már csak ilyen lappos részt láttam, de töltést nem. Szerinted???
 
Felsőlászló (A)    sziblerg, 2009.01.12 09:24.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Centraltól kérdezném, hogy a feltöltött képeslap valamilyen módon megszerezhető? Adatokat gyűjtök a Sárvár-Kőszeg, illetve a Sárvár-Zalabér vasútról, és nagyon örülnék, ha meg lennének a képek. Vagy leszedhetem a fórumról? Köszönettel: Szibler Gábor.
 
Bük    sziblerg, 2009.01.12 09:20.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Sárvár-Bük közti vasút műtanrendőri bejárása valóban 1913. szeptember 27-én történt, de október 1-jén már átadták a forgalomnak. A további szakasz csak egy hónappal később került átadásra, november 9-én. Forrás: Sárvári Járási Hírlap 1913. szeptember 28.
 
Nagykónyi    placi, 2009.01.12 08:44.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tamási.48-49-nek.Merre volt, mikor?
 
Véménd    Karl, 2009.01.11 22:54.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lássuk be,ennek a szakasznak 1997ben lett vége!És,várhatóan 2010ben a jelenleg még működő résznek is annyi...sajnos..sok helyen ellopták a síneket,itt véméndnél meg az autópálya keresztezi,úgy,hogy esély sincs a helyreállításra/ja,meg pénz sincs/
 
Barátudvar-Féltorony (A)    Central, 2009.01.11 22:35.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Barátudvar-Féltorony állomás,III.osztályú HÉV épülete.Forrás:http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:GuentherZ_2007-04-08_0151_Bahnhof_Moenchhof-Halbturn.jpg
 
Pécsvárad    Gábor16, 2009.01.11 20:40.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen.tudom.
És vérzikis miatta a szívem..:S
 
Kisvárda    Tibi1227, 2009.01.11 20:32.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megszünt baktalórántházi vonal kiágazása a nyíregyházi oldalon. a sínek a kanyar után véget érnek.
2008.11.17.
 
Gyékényes    Gábor16, 2009.01.11 20:26.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Zákány felől nem tudom!Csak azt hogy ahogy Őrtilosra beérsz Kanizsa felől a buszfordulón úl elmeész és egy földúton addig mész amíg egy csomó házikót nem látsz.Onnan az OH-felé menve van avalhol.Nme tudom pontosan.

 
Palotabozsok    raps, 2009.01.11 19:17.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Diósgyőr még működik, de sineket szerintem már rég nem gyárt..... A Miskolc-Rendező - Diósgyőr-Vasgyár szakasz azért van még meg, mert a gyár kérte hogy egyenlőre maradjon még meg...... De hamarosan meghal az a szakasz is...
 
Előző Első    ... [ 674 ] [ 675 ] [ 676 ] [ 677 ] [ 678 ] [ 679 ] [ 680 ] [ 681 ] [ 682 ] ...   Utolsó Következő