Sárvár
raps, 2008.12.29 19:54.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia!
Vagy betonalj, vagy talpfa. A betonalj betonból + feszítetőhuzalból, míg a talpfa - nyilván - valamilyen - fából készül. Beton talpfa nincs. Ez olyan mint: Fából vaskarika..... A képen betonaljat láthatunk....
|
|
Sárvár
sziblerg, 2008.12.29 17:04.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kidobott beton talpfák a felszedett cukorgyári iparvágány mellett.
|
|
|
Sárvár
sziblerg, 2008.12.29 17:03.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi cukorgyári iparvágány jelenlegi végpontja az állomástól kb. 300 m-re található. A maradék 5-600 m-ét felszedték.
|
|
|
Sárvár
sziblerg, 2008.12.29 17:00.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egykori vízcsap a vágányok között.
|
|
|
Sárvár
sziblerg, 2008.12.29 16:58.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori víztorony épülete a peron felől.
|
|
|
Sárvár
sziblerg, 2008.12.29 16:56.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Szombathely felőli oldal egykori őrháza.
|
|
|
Sárvár
sziblerg, 2008.12.29 16:54.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kijárat Szombathely felé. A jobboldali kanyarodó vágány vitt Répcevis felé. Ma a műtrágyagyár iparvágánya.
|
|
|
Sárvár
sziblerg, 2008.12.29 16:51.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A "pályaudvar" a felüljáróról.
|
|
|
Sárvár
sziblerg, 2008.12.29 16:48.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület Szombathely felőli oldala, rajta még látható az állomásnév egykori felirata.
|
|
|
Sárvár
sziblerg, 2008.12.29 16:45.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A raktárépületen olvasható eredeti nyelvezetű felirat
|
|
|
Sárvár
sziblerg, 2008.12.29 16:44.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az áruraktár épülete
|
|
|
Sárvár
sziblerg, 2008.12.29 16:41.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás utca felőli homlokzata
|
|
|
Sárvár
sziblerg, 2008.12.29 16:38.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egykori őrház az állomás Celldömölk felőli oldalán (2008. december 29.)
|
|
|
Fényesi szőlők
Kispala, 2008.12.29 13:45.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!
Nagyjából tudom hol van a megálló, majd ha szebb idő lesz, küldök képeket.
|
|
Fonyódliget
csirmur, 2008.12.29 10:09.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos 3 vagy 4 évvel ezelőtt "biztos takarékossági okokból" eltávolították az összes szemetest az állomásról. Azóta a nyári hónapokban sajnos a szemét lett az állomás fő látványossága.
|
|
Dévaványa
Smudo, 2008.12.29 08:33.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha jól tudom egy pár éve megszünt a büfé!
|
|
Almamellék
Lepesi Zoltán László, 2008.12.28 22:05.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én itt születtem (pontosan Szigetváron), Édesapám volt az állomásfőnök. A régi képet Én adtam a múzeum részére. Az állomás kettő vonatfogadó, egy raktári (hídmérleg, gabonaszin, a most is meglévő raktárépület) és egy iparvágánynak számító csonkavágányból állt. Az iparvágány oldalrakodója ma is áll. Az állomás "rövid" végén volt egy váltókezelői lakás. Az állomás jobb oldalán volt pince (a most is meglévő kerekeskút mellett) a pince tetején "játszótér", ahol Én is sokat játszottam. A kihajolni veszélyes c. filmet itt forgatták, az épületet "kissé" vissza öregítették a felvételhez, mivel nem sokkal a megszüntetés előtt felújították. Az előtetőt a filmesek építették. Az oldalsó -az emeletre felvivő lépcsőt is, amely most az Általános iskolában van. A film távoli képei nagyszerűen visszaadja az állomás környezetének szépségét. Most csak ennyi. De. Köszönet a Mecseki Erdőgazdaságnak - Szigetvári Erdészetnek, hogy van még állomás és van még vasút. Lepesi ZL
|
|
Felsőnyék
placi, 2008.12.28 20:51.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma2008.12.28-án voltam Felsőnyéken.Az állomás épületét elkezdték bontani!!!Megint 1-el kevesebb!Nagyon elszomorító!Már épségben nem láthattam!Rakok majd fel képeket a bontásról.
|
|
Berente
raps, 2008.12.28 20:38.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A berentei állomás épületét 2000-ben lebontották. Maga az épület egy egyszintes normál családi ház volt.
|
|
Győr
csaba, 2008.12.28 20:38.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
érdekesség hogy az állomásépület falfűtéssel van ellátva
|
|
Komárom
csaba, 2008.12.28 20:34.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos Komárom-Komárno között a vasúti személyszállítás megszünt a 08/09 menetrend életbelépésével.
|
|
Ágfalva
markus, 2008.12.28 20:19.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1931-es "piros" turista térképről az Ágfalva-Brennbergbánya vonal térképe. Személyszállítás menetrend szerint soha nem volt rajta. A nyomvonal a mai napig jól járható. Az országhatár előtt műszaki zár volt néhol rajta.
|
|
|
Porva-Csesznek
pressing, 2008.12.28 16:17.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1988-ban (szeptemberben és decemberben)a celldömölki vasútépítő századból a mi szakaszunk újitotta fel a Porva-Csesznek állomásnál lévő vasúti szakaszt.Decemberben már leesett a hó,és így volt alkalmunk látni a téli Bakonyt.Páratlan!Akik fel akarják számolni ezt a vasútvonalat,azok nem normálisak!Az ország legszebb vasútvonala,a Cuha-völgy egy igazi túristaparadicsom.Nagy kár lenne érte...
|
|
Budapest-Kelenföld
atis, 2008.12.28 12:43.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Direkt ilyen állapotban van szegény,hogy ezt is le lehessen dönteni!Le lehetne itt forgatni a Sztrokoff Mihályt!
|
|
Nagylapos
Adani, 2008.12.28 12:32.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Közben megépült a második vágány Nagylapos-Gyoma között a vágányzárat is feloldották Gyoma-Dévaványa között.
|
|
Bélatelep
Báli, 2008.12.28 11:53.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépületet 2 éve felújították.
|
|
Pusztaszakállas
Judith, 2008.12.28 00:51.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves vasutbaratok!
Igazad van FV, nagyon szepen irtal az akkori eletrol! Pusztaszurira en meg emlekszem. Nem tudom, hogy hol volt ott vadaszhaz?-A Tsz-rendszer bevezetesere emlekszek, akkor meg lovaskocsival hordtak a teli zsakokat az allatoknak. Mindig emlekszem, amikor reggel mentem az iskolaba, mar nagyban ment az allatok etetese-itatasa.
A Sokol radio csodalatos volt, lehetett vallunkra akasztva, kezunkben lobalva hordani es nagyon szerettuk. A kocsma, a bolt szint hozott az akkori eletunkbe. Mi tavolabb laktunk a kovesuttol, jo par km-re jartunk naponta az iskolaba, de mintha akkor mindenki erosebb lett volna! Nem feltunk semmitol, nem feltunk a teli hidegben nekivagni a nagy tanyavilagnak, hogy hazaerjunk a delutani tanitasbol.Kilometereket gyalogoltunk a kovesuttol, s sokszor csak a holdvilag mutatta az utat, s milyen kicsik voltunk!De akkor meg nem volt ennyi rossz ember, mindenki ismert mindenkit, s rengeteg tanya volt tisztesseges tanyasi parasztemberekkel.En meg emlekszem a 60-es evek kozepen, a 70-es evek elejen a vonatokon sokszor voltak amputalt labu emberek, s azok meg bizony a haboruban megserult emberek voltak, s az a nemzedek is eltunt mar. Milyen megrazo volt nekem kislanykent latni azokat az embereket! A szakallasi megallonal volt egy jo szolgalati lakas, mindig telefuttatva szolovel es hajnalicskaval. Kora nyari reggeleken fel volt ontozve a bejarat es boldogan neztuk, hogy milyen szepen nyitott a hajnalicska.
Akik meg erosek vagyunk, s eltunk abban a korban, nagyon nagyra ertekeljuk ezeket a szep emlekeket. Imadok oda visszajarni es viszontlatni magam abban a kornyezetben, amely erosse, egeszsegesse nevelt. Egesz napot kint toltottuk telen, s nem is ereztuk, hogy fazunk, pedig a ho a fel testunket betakarta.
Mindenkinek Boldog Uj Evet kivanok, s jarjunk ki tovabbra is Bartaba es Pusztaszakallasra, akik ott eltunk, jojjunk ossze es tartsuk a kapcsolatot!
BUEK-2009!!Mindenkinek!
|
|
Dombay-tó
petike10024, 2008.12.27 19:38.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az igazi megoldás az lenne ha Bátaszéig megcsinálnák a vonalat és átadná a teherfogalomnak és az utazóközönségnek is egy normális menetrendel ezután lehetne további fejlesztéseken is gondolkodni például alternativ terelés tehermentesités stb...
A gond leginkább az hogy Pécsváradra az ember inkább busszal megy ki mert sűrübbek oda a járatok és a bsz bemegy pécsbárad centrumába is mig a vonat csak a szélére bár ha lenne egy buszos sztrájk és pécsváradról csak vonat menne akkor talán Md szerelvényt kellene rendelni mivel olyan sok utas lenne amit sima Bz nem tudna elvinni és még csak nem is túlzok
|
|
Tamási
placi, 2008.12.27 18:13.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mit válaszoltak rá? Gondolom azt hogy nem adják!
|
|
Turbék-Töröksír
keil janos, 2008.12.27 13:55.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
itt nem volt soha állomás
|
|