Őrtilos
pista87, 2008.12.04 03:01.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
III. az átmenő. I.,- II. mellett van személyperon.
|
|
Bajcsa forgalmi kitérő
pista87, 2008.12.04 02:59.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egyszerű kétvágányos állomás (F.2 szerint). D55 biztber.
|
|
Berzence
pista87, 2008.12.04 02:45.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az Md-kel semmi baj sincs, sőt Januártól kohószökevényekkel akarják kiváltani őket. Pest környékén is több vonalon sittes Bhv-k vannak. (Szob-Nyugati, Lajosmizse-Köki-(Nyugati), 150-es vonal stb.)
Az MD még mindig jobbb, mint a sittes Bhv! Meg mint a kohószökevény.
|
|
Barta
Judith, 2008.12.04 01:48.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Udv. Vasutrajongok!
VF, legy olyan kedves-ha tudsz-kojonni az oldalon a lakok kb. szamaval. En mar erre utaltam, de nem vagyok biztos, en velemenyem szerint ugy kb. 30-5o fo, de gondolom jobban tudod a szamokat.
Udv. a bartasi baratoknak, mind a negynek, akiket ismerek.
|
|
Pálháza-Ipartelep
siofok35, 2008.12.03 20:32.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem arra, hanem az állomásnévtáblára gondolok.
|
|
Zirc
Rácz Gergely, 2008.12.03 19:44.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mérlegház, nem sokkal elbontása előtt...
|
|
|
Pinnye
Gery, 2008.12.03 18:21.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy érdekesség az állomásról: Magyarországon az első távolsági telefonbeszélgetést Sopron és Pinnye vasútállomás között történt 1877. december 13-án, Salamin Leó tanár munkásságának köszönhetően.
|
|
Pálháza-Ipartelep
Petrás Bence, 2008.12.03 17:48.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az emléktáblát 1998-ban állították a Pálházai erdei vasút 110. éves fenálásának alkalmából.
|
|
Berzence
Gábor16, 2008.12.03 16:10.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen de az MD-ket (MDa-t) a MELLÉKVONALAKRA tervezték.a 60-as Pécs-Gyékényes vonal FŐVONAL besorolású.Tehát az MD-k a 64-es és 65-ös vonalakra kéne hogy menyjenek.
Erre a vonalra M41+Hálbi-s szerelvények kellenének.Kis is lennének használva.Soka az utras erre,de az MD-k miatt többen 2× is meggondolják h busz vagy vonat!
|
|
Pécsvárad
Gábor16, 2008.12.03 15:41.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez tényleg nevetséges.Pécs FŐVÁROS lesz!Kénen neki egy kelet fel menő vonal amivel (pl:a románok,szerbek) a szomszédos országokból jöhetnének az érdeklődők.Amúgy Elővárosi vasútnak nem mondható a jelenlegi állapot...
Napi 7 vonatpár van ráadásul több órás szünetekkel.Pestkörnyékén 50percenként indul vonat Szolnokra stb.
Pécsen fog egész Európa röhögni.Nem sok bevásárló központ kell (CORSO)Hanem rendes vasúti közlekedés!!!
|
|
Pécs-Vasas
Gábor16, 2008.12.03 15:38.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Amikor nem volt Bzmot kéznél 2003-ban.
A kép Pécs-Vasas (volt)állomáson készült.
Forrás:sin-ter.hu
|
|
|
Barta
VF, 2008.12.03 13:22.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás ami már rég csak" megállóhely volt, megszünt ugyan de azért van élet ezen a csendes és gyönyörű tájon, ahol jelenleg a volt iskola megmentése és ezáltal valamennyire az ott lakókat és az oda vágyókat szeretnénk közelebb hozni egymáshoz, több-kevesebb sikerrel, üdv, VF
|
|
Pécsvárad
pezsman, 2008.12.03 11:18.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2009-es menetrendben a vonatok már 56 perc menetidővel teszik meg a 23 km-es szakaszt. Ismerőseim már a tavalyi 42 percet is körberöhögték, nemhogy ezt... Európa Kulturális Fővárosa 2010- Elővárosi vasút...
|
|
Szalatnak
Judith, 2008.12.03 03:03.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Milyen szep, regi emlek nekem Szalatnak!Nem ismeri valaki a Bernhardt Jozsefeket, ok laktak es dolgoztak itt, a nagynenem ferje o, s itt dolgozott, mint vasutas, majd bekoltoztek Bonyhadra!
Szalatnakiak, Bonyhadiak, talan ismeritek oket!Koszonom!
|
|
Barta
Judith, 2008.12.03 02:46.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Uzenet a lakok szamarol:Szerintem kb. ugy 30-50 fo lakik, de pontosan is megtudhatom, elnek ott ismeroseim, regen ott laktak a nagyszuleim is es mi is.Hat, meg akkor a lista/ami nalam van/ hatalmas volt, egymast ertek a tanyak es meg emlekszek a lakoikra.
Udv.
|
|
Pusztaszakállas
Judith, 2008.12.03 02:39.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, nagy kar volt megszuntetni Bartat, vagy Pusztaszakallast.Amikor Allomasok, megallohelyek elpusztulnak, akkor a lakossag is elkoltozik. Most azert tobben nosztalgiazunk a gyerekkor utan, en is vissza szeretnem kapni a korabban elpocsekolt nagyszuloi tanyahelyeket, s oda visszajarni, kirandulni, baratokat meghivni.Akkor meg gyerekek voltunk a szuleink belefaradtak a kinti eletbe, de mi, a most meg eros nemzedek sokat tud tenni az elhagyott tanyavilagert.
Udv.mindenkinek, akit erdekel a Magyar Vasut tortenete, sokat bongeszek a regi,megszuntetett vonalak orhazai kozott is, milyen csodalatos epuleteket hagyunk tonkremenni!
|
|
Pálháza-Ipartelep
siofok35, 2008.12.02 21:50.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A tábla az eredeti Hegyközi Kisvasúti emlék vagy későbbi??
|
|
Tamási
Adani, 2008.12.02 17:45.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
De ha lenne is a MÁV nem adná oda. Pl. Most a Murony-Békés vonalat egy helyi vállalkozó üzemeltetné sőt sínre tenné ott nosztalgiajáratként a saját tulajdonában lévő 377-es gőzöst is, de a MÁV nem akarja adni. Sőt az állomásépületre is volna jelentkező, akik laknának az emeleten lévő szolgálati lakásban sőt vigyáznának az állomásra és a vasútra is. Mit gondoltok mit válaszolt a MÁV?
|
|
Pusztaszakállas
máté, 2008.12.02 16:56.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
fölösleges volt megszüntetni ezt az állomást
|
|
Tamási
petike10024, 2008.12.02 16:50.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
OKKÉ ! Kérdem én akinek adok egy aranytojást tojó tyúkot az eladja potonpénzért? nemhiszem ! és ha mást nem Tamási önkormámyzata tehetne valamit az ügy érdekébe ha mást nem akkor magáncégbe adni a vonalak(at)és akkor üzemeltessék közpénből és utána a mávnak is fájna rá a foga és nekem ne mondja senki se azt hogy be kell teljesen zárni mert nagyon KELL A VASÚT !!!
Jó lenne keresni végre alakit aki be tudná vállalni a vonalat mert ez nem állapot !!
|
|
Nagytétény-Érdliget
Mk452006, 2008.12.02 15:39.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Amikor mentünk le a Velencei-tóra "kiruccanni", akkor a vonat elütött egy kisteherautót. Készítettem pár képet is róla. A mozdony is megsérült --> letört a bal lámpája(V43-12??) A vonat igaz kb. 3 óra múltán továbbindult,de a mozdonyvezető kikészült, és Martonvásáron át kellet szállni a személyről egy gyorsvonatra, ami igazából nem is állt meg volna Martonvásáron, de leintették, és gyorsvonatból átváltozott személlyé, és így le is rendeződött a dolog. Vicces volt ott állni 3 órát a tűző napon...
|
|
|
Zamárdi
Mk452006, 2008.12.02 14:55.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez nem igaz. Az állomásépület és a peron a Balaton felé van, a Siófokkal átellenes oldalon.(Nem rosszindulatból írom...;) )
|
|
Tamási
Rácz Gergely, 2008.12.02 14:24.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Méghogy Dombóvár-Lepsényből Tamási-Lepsény? Sírni vagy nevetni kéne ezen? Gyalog is alig lehet Tamási és Enying között végigmenni... Ha már megkurtították, tükrözhetné a valóságot...
|
|
Hetény
lennon15, 2008.12.02 14:17.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mivel nincs az Érsekújvár-Komárom vonal feltöltve a vonalak közé, ezért a hetényi állomás képépt is ideküldöm. Hetény, 2008.10.25.
|
|
|
Tamási
Domján György, 2008.12.02 10:52.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Módosították a vasúti törvényt " A mellékletben az országos vasúti mellékvonalak jegyzékében a Dombóvár-Lepsény (49) sor helyébe a Tamási-Lepsény (49), valamint a Pécs-Bátaszék (64) sor helyébe a Pécs-Pécsvárad (64) sor lép. Tehát senkinek se legyenek illúziói, innentől kezdve az előbb említett szakaszok törvény által is meglettek kurtítva, illetve szüntetve. Hajrá M6 eggyel kevebb műtárgyat kell építeni. Kiváncsi vagyok ezekután, hogy a Bicske-Székesfehérvár(6) mikor rövidül Lovasberény-Székesfehérvár (6)-ra.
|
|
Gyula
Domján György, 2008.12.02 10:41.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mostani épület ablakosztása és a földszinti ablakok mérete kisértetiesen hasonlit a régi épületre, szerintem az is, csak ez is áldozatául esett a "modernizációnak" mint oly sok állomás épület, és ez semj az előnyére változott.
|
|
Barta
Adani, 2008.12.01 12:40.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hányan laknak most Bartán és Pusztaszakállason?
|
|
Barta
Judit, 2008.12.01 03:28.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Olvasok!
Hozaszoltam a szomszedos, pusztaszakallasi megallonal.Mivel ezek kozel vannak egymashoz, itt is sokat utaztam. Mindig visszajarok a bartapusztai volt iskolamhoz, ha valaki kozuletek odajart, irjon.
Elkerultem 9 evesen, 1964-ben, de mindig visszajarok iskolatalalkozokra.Ha valaki felismerne a nevemet, irjon.Odajart testverem is, Toth Orban.
Szep volt az Allomasepulet korabban, kar, hogy minden tonkrement.
Mentsuk meg meg az Iskola epuletet!
Udv.Judith
|
|
Pusztaszakállas
Judith, 2008.12.01 03:20.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Istenem, itt nottem fel, itt voltam kisgyerek, s akkor meg milyen nagy elet volt! 10 eves koromig laktunk itt, kislanykent elkerultunk, de meg akkor milyen nagy elet volt itt!Sok-sok vonat megallt, rendes allomas epulet volt, s hozza a vasuti fonoknek szolgalati lakasa. Milyen kar, hogy igy tonkrement minden!
Nosztalgiazva gondolok az ifjusagomra. Koszonom a kepet.
|
|
Bük
Central, 2008.11.30 21:57.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület belső elrendezését is megváltoztatták.Megszüntették a Déli Vasút jellegzetes előcsarnokát az épület település felőli oldalán.
|
|
|