Pári
Rácz Gergely, 2008.12.13 09:37.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerintem az, hogy van-e kerékpárút vagy nincs, nem dönti el, hogy lesz-e itt még vasút vagy sem. Ha majd egyszer esetleg vissza akarják építeni, akkor nehogy már ez a 6 km hosszú aszfaltcsík akkora akadályt jelentsen...
|
|
Pécsbánya-Rendező
Nierner József, 2008.12.13 08:50.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pécsbánya-rendező eredeti neve Üszög vasútállomás. 1857-ben avatták fel az Üszög-Mohácsi vasútvonalat. Fontos lenne Üszögi vasútállomásról anyag, mert a "Miénk a város"vetélkedőben veszünk részt mint Üszögpuszta település, s ehhez kellene vasútállomásunk múltja
|
|
Szárazd
placi, 2008.12.12 16:37.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt tényleg volt 1 nagy és szép állomás vagy csak rosszul emlékszem?
|
|
Pári
placi, 2008.12.12 16:20.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elkészült a kerékpár út!Többet nem lesz itt vasút!
|
|
Pakod
dezso, 2008.12.12 14:40.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
...
|
|
|
Pécs-Vasas
hayabusa, 2008.12.11 17:38.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma még mindennapos kép.Reméljük sokáig.
|
|
|
Hosszúhetény
hayabusa, 2008.12.11 17:34.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy,kedves,40 éve a vasutnál dolgozó hölgy lakik itt./100 kutyával./A forgalom szinte 0/.A falu messze van,az odavezető ut szinte járhatatlan.
|
|
|
Pápateszér
hayabusa, 2008.12.11 17:24.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A külső oldal.Az épület körbekeritett kertje is elhanyagolt.
|
|
|
Pápateszér
hayabusa, 2008.12.11 17:19.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A váróterem ajtaja nyitva,utasok sajnos már sehol...
|
|
|
Ugod
hayabusa, 2008.12.11 17:15.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Áz állomás területe jó állapotu.Szerencsére valaki törődik vele.
|
|
|
Pusztagyimót
hayabusa, 2008.12.11 17:08.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállótól nem messze lévő átjáró./már ez is a lezárt területen van./
|
|
|
Kisvárda
vojtyek, 2008.12.11 15:01.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én Kisvárda mellett lakom, sokat időztünk az állomáson pár éve. Az egyik forgalmista mesélte, hogy akkora forgalom volt az állomáson, hogy saját tartaléka volt, kezdetben egy nyíregyházi Bobó, aztán 1996-tól Záhony szolgálja ki az állomást - általában a fényeslitkei Déli Rendezőből ugrik le egy Púpos. A megszűnt Baktalórántháza-Kisvárda vonal elágazása a Nyíregyháza felőli végén ma is megvan, igaz már csak kihúzónak használják, a neve is "kis öt" lett. Szintén ezen a végén van a régi vízdaru, egy mozdonyvizsgáló csatorna. Egy 1943-as lista szerint három darab 377-es mozdony is ide volt állomásítva, psz. szernt a 062, a 165 és a 469.
|
|
Fényeslitke
vojtyek, 2008.12.11 14:55.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fényeslitke neve még két rendezővel is összefonódott. A Déli Rendező ma is üzemel, az Északit pár éve teljesen felszedték. Amikor a térségben jó pár évtizede elkezdett a forgalom drasztikusan emelkedni, lefektették Fényeslitke mellett a rendezőt. Annyi vonat volt viszont, hogy kellett egy új. Így a régi lett a Déli Rendező (pedig földrajzilag az volt északabbra, de Nyíregyháza - tehát dél - felé menő elegyet itt állították össze). Az új rendező Kisvárda-Hármasút megállóhely és Fényeslitke állomások között ágazott ki a nyíltvonalból, ez volt Fényeslitke "B" elágazás. Ő kapta az Északi nevet, mert a Záhony felé tartó elegy itt lett elosztva. A két rendező között - a személyről ma is látható - egy kétvágányos mozdonyvizsgáló is áll, amelyet már nem használnak. A Déli Rendező és közvetlenül Komoró állomás mögött van a mai napig a már nem hanált Komoró forg. kitérő, amelyet a rendezőkből Eperjeske-Átrakóba tartó vonatok használtak. A 70-es években épült, korszerűbb Északi Rendezőt - a forgalom hanyatlásával - bezárták, maradt a régebbi, a Déli, amelyet időszerű volna már teljesen felújítani. (Csak úgy zárójelben jegyzem meg: a környéken nyílt titok volt, hog valaki(k) jól járt(ak) az Északi felszedésével)
|
|
Záhony
vojtyek, 2008.12.11 14:40.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdvözlet!
Pontosan, Záhonynál véget ér a delej, a Tisza Expressz innen Csapig (általában) M41-es géppel megy tovább. A csapi vonal töltésen halad a Tisza hídig, ahol is összefonódik az évek óta nem használt széles vágánnyal, amely Záhony Széles Rendezőbe vezet. A híd után az ún. 3. számú kitérő következik, ahol egy széles és két normál vágány van, régebben a személyvonatok itt dekkoltak az útlevél ill. vámvizsgálat alatt, ami - ha jól tudom - most már Csapon van. A "szlovák Záhony", Tiszacsernyőtől villamosított vágány halad Csapra. Régebben terveben volt, hogy majd járnak Ro-la vonatok is az ukránok felől, az elsőt - és eddig utolsót - láttam is kijárni a személy 6-ról, de azóta semmi. mostanság a forgalom is visszaesett - megint -, három tartalék helyett így év végén csak egy dolgozik. Záhonyban annak idején amúgy 12 tartalék mozdony dlgozott, hat a normál, hat a széles oldalban. Ebből maradt egy széles (Záhony széles I), és három normál (Záhony I, Záhony VI, Záhony-Tengelyátszerelő). Így műlik el a világ dicsősége.
|
|
Nagydobos
vojtyek, 2008.12.11 14:31.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valamikor Nagydobos egy háromvágányos állomás volt, a harmadik vágány helye még látszik is.
|
|
Tiszaszentmárton
vojtyek, 2008.12.11 14:30.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Néhány helyen még most is látni a régi vonóvezeték tartócsigáit, sőt a második vágány helye is tisztán kivehető. Itt történt meg az az eset pár éve, hogy egy személyvonat elgázolt az átjáróban egy tejeskocsit. A sofőr azt mondta: ő úgy tudta, megszűnt itt az állomás nagyon régen, gondolta, akkor meg a vonat sem jár. Az átjárót és környékét elborította a túró-rudi, a sajt, a tejföl, a joghurt és a tej...bár, aznap reggel mindenki jól lakott a baleset helyszínén.
|
|
Újkenéz
vojtyek, 2008.12.11 14:26.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az úgynevezett "felvételi épület" :) szinte minden évben áldozatává esett a falunapoknak. Történt ugyanis, hogy minden falunap előtt felújították a konzerves dobozt, új tábla is került ki a megálló nevével. El ne felejtsem, le is festették. Estére, mikor a hangulat a tetőfokára hágott az utcabálban, néhány lemezt az oldaláról elvittek, de nem a falubeliek, hanem a környékről érkező szórakozni vágyó közönség...még le sem ment a nap, de már fekete volt a környék :) Egy ideje viszont áll szépen, ahogy kell...igaz, falunap sem volt idén :D
|
|
Aranyosapáti
vojtyek, 2008.12.11 14:22.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Aranyosapáti egykoron megálló-rakodóhelyvolt, egy takaros kis állomásépülettel. Emlékszem, kicsi koromban sok szenet rakodtak itt le, sőt, állt még egy viszonylag nagy méretű raktárépület. A váltók helyszíni állításúak, de egy fémdobozzal lefedve a mai napig megtalálható az alakjelzők kezelésére használt karok, a régi épület helyén.
|
|
Sárospatak
vojtyek, 2008.12.11 14:15.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egyes remot Csörgő jár be egy gyorsvonattal Sárospatakra, 2008 július 17-én.
|
|
|
Sárospatak
vojtyek, 2008.12.11 14:10.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy szerencsi személyvonattal várakozik a 2306-os Csörgő a második vágányon.
|
|
|
Szerencs
vojtyek, 2008.12.11 11:16.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerencs állomás helyszínrajza.
|
|
|
Sárvár
sziblerg, 2008.12.11 08:31.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy érdekességet találtam egy 1909-es sárvári lapban. A későbbi Zalabér-Sárvár-Felsőlászló vasút nyomvonalát eredetileg Türje-Sárvár-Hegyfalu-Felsőpulya(Oberpullendorf A) nyomvonalon tervezték. A nyomvonal nem érintette volna például (Vásáros)Miskét. Ehhez egy térképet is mellékeltek a Sárvári Járás c. lap 1909. február 28-i számában. (Ezt láthatjátok itt.)
Még egy érdekesség. Szóba került egy Sárvár-Ikervár-Rum-Körmend, illetve egy Rum-Türje vasút terve is (ez utóbbi azért, hogy a pozsonyi és szombathelyi polgárok könnyebben jussanak le a Balatonhoz), meg is kezdődött a nyomvonal kijelölése, a pénzforrások begyűjtése, de a világháború meghiúsította a terveket. Soha nem épültek meg.
|
|
|
Jászapáti
Feri, 2008.12.10 15:28.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Általános Iskola 6. osztályától Apátin laktunk. Rengeteget utaztam ezen a vonalon ( utoljára 2008. szept. 14. ) Nagyon remélem ez a vonal NEM szűnik meg!!!
|
|
Drégelypalánk
Feri, 2008.12.10 15:15.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Andrásnak üzenem: Drégelypalánkon van egy rakodóvágány, ahol régen a szovjetek a technikát le-fel pakolták. Az egy bakban végződik. Egészen hosszan, szinte a volt államhatárig még most is kivehető az egykori töltés nyomvonala. Szó volt arról, hogy Ipolyság ( Sahy ) vasútállomással összekötik, de a terv az terv maradt.
|
|
Felsőlászló (A)
Gery, 2008.12.10 14:54.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Felsőlászló felülről a Google Maps-ba.
|
|
|
Magyarbánhegyes-Újtelep
Endre, 2008.12.10 02:25.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Eredetileg Vertántanya - Hárytanya.
Fénykorában megálló-rakodóhely, melyhez keskenynyomközű gazdasági vasút csatlakozott!
A csatolt képen Medgyesegyháza felé nézünk, jobb oldalon, közvetlenül az átjáró előtt állt az őrház, bal oldalon húzódott a rakodóvágány az átrakóval.
|
|
|
Salköveskút-Vassurány
Central, 2008.12.09 20:57.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az őrház oldalnézetből.
|
|
|
Salköveskút-Vassurány
Central, 2008.12.09 20:33.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Déli Vasút 1901-ben az Acsád és Szombathely állomások között lévő 49.sz őrháznál rakodóvágányt épített a félszerfalvi cukorgyár részére.
|
|
|
Pécs
D_Hajnalka, 2008.12.09 14:55.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pécs állomás, 2008. november 29.
|
|
|
Pécs
D_Hajnalka, 2008.12.09 14:53.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pécs állomás, 2008. november 29.
|
|
|