Pécsbánya-Rendező
tommmy, 2010.01.03 20:15.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
.x.x.x.
|
|
|
Pinkamindszent
Méri, 2010.01.03 19:31.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Andrásnak üzenem megépült Mossendorf
irányába az aszfaltos út.Sőt az Osztrákok is kiépítették a határig.
Úgy,hogy két irányban lehet Ausztriába
menni.
|
|
Pécs-Gyárváros
Train Station, 2010.01.03 18:53.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Baranya kelet-nyugati fővonalából ennyi maradt... Illetve ennyi sem...
1997-ben szüntették meg „ideiglenesen” a vonatközlekedést a kanyargós fővonal karbantartatlanul tengődő Pécsvárad- Palotabozsok szakaszán.
Hihetetlennek tűnt, hogy egy közép- és hosszútávon is mérvadó fővonalon egyik pillanatról a másikra és véglegesen megszűnhet a forgalom.
A vonal jelentőssége visszaesett: „vakvágánnyá” vált, egyszerű mellékvonallá. Teherforgalma is 2004-ben megszűnt, az utolsó szénvonattal. Pécs városának előző vezetése a vasútvonal városi szakaszának közúttá alakításában látott fantáziát, ez ellen a vasúttársaság sem küzdött nagyon.
A nem-kínálati menetrend, rapszódikus vonatközlekedés, csatlakozásmulasztás és a párhuzamos autóbuszközlekedés fejlesztése mind-mind hozzájárult a vonal feleslegessé válásához. Ne feledjük, hogy 2000-ben a Pécs-Pécsvárad vonat, Pécsvárad-Palotabozsok pótlóbusz, Palotabozsok-Bátaszék vonat tökéletes láncolatát egy rossz fodrász mintájára ide-oda nyiszálva megvágták: hol az egyik, hol a másik láncszemet törölték a menetrendből.
A Palotabozsok-Bátaszék szakaszon a 2003. január 23-i Bz motorkocsi leállítást követően nem indult újra a forgalom, de a szétszabdalt, összefüggéstelen menetrend, a palotabozsoki végállomásozások megmaradtak.A dél-baranyai korridor bevégeztetett."
Forrás:http://balint.cyberhungary.net/hirek/hir09026.htm
|
|
Nagykáta
Dávid, 2010.01.03 16:36.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hány vágányt használnak a személyvonatok?
|
|
Felsőnyék
Bözse a volt Állomásfõnök lánya, 2010.01.03 15:43.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szomorú,hogy idejutott ez a szép építmény,gyermekkorom emléke!
|
|
Szentlászló
kolas, 2010.01.03 15:41.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tisztelt
KEIL JÁNOS
Esetleg egy szép emléket megoszthatna
itt velünk
|
|
Baja
Train Station, 2010.01.03 11:33.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Dombóvár-Bátaszék-Kiskunfélegyháza-Kecskemét viszonylatú IR vonatok itt kereszteznek.
|
|
Mőcsény
Train Station, 2010.01.03 11:14.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elképzelhető hogy a vonal anno érintette Zsibriket mert kikerülte ezt a dombot amit később átfúrtak.
|
|
|
Mőcsény
lackó, 2010.01.03 00:31.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A dombóvár-bátaszék vasút és a bonyhád-bátaszék közút kereszteződése Mőcsény után Palatincánál
|
|
|
Keszthely
lackó, 2010.01.03 00:11.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyenes felől...
|
|
|
Pécsvárad
lacko, 2010.01.03 00:00.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
ua.
|
|
|
Pécsvárad
lacko, 2010.01.02 23:57.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy műtárgy...Bzvel....már a múltból Pécsvárad Pécs felöli bejáratánál
|
|
|
Bonyhád
Train Station, 2010.01.02 23:05.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás mögötti megállóból indul a 2-es helyi járat.Mellyel kényelmesen elérhető a Város központja.(Nem a buszokról akartam áriázni!)
|
|
Bonyhád
Train Station, 2010.01.02 23:03.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gazdasági kisépületek.
|
|
|
Bonyhád
Train Station, 2010.01.02 23:03.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma voltam vonattal Bonyhádon.(Jelszavam ez is lehetett volna: Usgyi Bonyhádra xD).Kellemes volt az 1 órás út.De kissé zajos.
Képemen a Vízház és a Vasut u. látható.
|
|
|
Kónyaszék
daffy, 2010.01.02 21:25.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valamikor 30 éve bontották el a kisállomást.
|
|
Baja szállásváros
Mi (M&C), 2010.01.02 21:08.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv!
A "Kisállomás utca"-t én sem azért írtam hogy ott ment volna a vasút, csak hogy valamelyik részének köze van az állomáshoz és, hogy az nem a keleti... hanem ezek szerint a Délnyugati vége....
Köszi a hozzászólást a dologhoz!
|
|
Batyk-kitérő
Zoltan, 2010.01.02 20:13.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!
A ház felújítása tavasszal megtörténik. Amennyiben igénylitek lehetőség van a házon emléktáblát elhelyezni az ősök és a vasúti közlekedés iránti tisztelet céljából.
Kérem, hogy aki a házról régi fényképpel, tervel, stb. rendelkezik értesítsen.
|
|
Baja szállásváros
Tshuhash, 2010.01.02 20:03.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha jól emlékszem, akkor a Kisállomás utca nem a vasút nyomvonala volt, ez az utca csak az állomáshoz vezetett. Ha megnézed a Google Earth-ön, akkor a Kisállomás utca beletorkollik a Kálvária utcába, ami zsákutcaként ér véget. Ezen a ponton található az állomás. Koordinátái: 46° 9'47.00"É 18°57'57.20"K
|
|
Baja szállásváros
Mi (M&C), 2010.01.02 18:16.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Google Earth-en "szörfözve", Regőcétől egészen Bajáig nyomonkövethető az egykori vasútvonal.
Baja "alatt" viszont még a GE is besegít; ugyanis az egyik szép íves kanyart utcaként tünteti fel, azt követően pedig egész hosszan be van rajzolva a vasút, ahol persze ma már nincs sín. Viszont így látható, hogy a régi nyomvonal elkerüli a mai külső teher pályaudvar-t ja, ja és a kép alsó sarkában látható "Kisállomás utca" sem a mai teher pályaudvarra esik...
(pedig én is ugy gondoltam, hogy az a legtöbb ami megmaradt, de ugylátszik ez külön dolog) -esetleg tud valki többet ?
|
|
|
Felsőgalla
ROCOman, 2010.01.02 16:15.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás teljes felsővezeték rendszerét leszerelték, s ha minden igaz a vágányhálózat is hamarosan felszámolásra kerül.
|
|
Középrigóc
Nyers, 2010.01.02 13:17.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdeklődni szernék: Hentes látom te bejártad a vonalat érdekelne, hogy hogy lehet vagy kivel kell ezt lebeszélni hogy ezt a "szünetelő" vonalat bejárhassam hajtánnyal.
Válaszodat előre is köszönöm.
|
|
Rudics
Endre, 2010.01.02 09:25.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Kubinszky-Nagy-Turóczy féle könyv (Ez a vonat elment) szerint egy 75 négyzetméteres, irodával és váróhelyiséggel bővített őrház állt itt eredetileg.
|
|
Barcs felső
Train Station, 2010.01.01 21:50.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha a Kastély hotel vagy panzió lenne,akkor a megálló forgalma is megnőne.(szerintem!).Bár az iskolások 8akik Pécsre tartanak)itt szállnak fel.
|
|
|
Hosszúhetény
Pezsman17, 2010.01.01 20:41.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem éppen barátságos lakója van ennek az épületnek. Azt hiszi a pályáról, hogy az magántulajdon és senki sem mehet arra...
A megálló pécsi oldalán van egy régi útátjáró, amelyet lezártak, hogy ne kelljen állandó sorompóőrt fizetni. Alapos takarítás után most ismét megnyílik az az út.
|
|
Barcs felső
Pezsman17, 2010.01.01 20:33.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A szolgálati hely ablakát is betörték. Szégyen, hogy ennyire törődnek ezzel az épülettel...
|
|
Nemeske
Pezsman17, 2010.01.01 20:29.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A jelenlegi állapotok
|
|
|
Középrigóc
pezsman, 2010.01.01 20:02.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ismét keresztek vannak az állomáson!
Más: 30 éve szűnt meg szilveszterkor a kaposvári vonal.
|
|
Tamási
placi, 2010.01.01 19:18.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma 110 éves az állomás!
|
|
Sóstógyógyfürdő
Peter, 2010.01.01 14:38.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jó vissza emlékezni 50 év után.
Egykor azon a vonalon mentünk a sóstói úttörő táborba.
|
|