Zirc
Veszprém27, 2010.01.08 15:21.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Dudarig 1995-nyaráig volt személy forgalom, úgy nevezett vegyes vonatokkal.A tehervonatok végére 1 vagy 2 személy kocsit akasztottak. Ezek a Vonatok már nem az utazókat szolgálták ki, hanem a bány dolgozóit.A bánya 1999 évi megszűnésével évekig teher forgalom se volt.Jelenle Dudarbányánál fát, a DUSZÉN kft. termékeit illetve bauxitot szállítanak.
|
|
Szárazrét
gozos_375, 2010.01.08 14:10.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Matteonak köszönöm a tegnapi infót
|
|
Szabadbattyán
gozos_375, 2010.01.08 14:08.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lennon 15-höz kapcsolódva kérdezném, hogy mi van a Szabadbattyán - Börgöndi vonalszakasszal. Elkezdték már a felújítást? Tegnap utaztam Székesfehérvárról Pusztaszabolcs felé BZ-vel, de felújításnak mégcsak nyomát sem lehet látni.
|
|
Kecskemét-Máriaváros
Lennon15, 2010.01.08 13:29.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1943-as menetrendben ezek a megállók vannak Kecskemét-Máriaváros és Hetényegyháza(Kisnyír) között:
Széktó mh
Máriakápolna mh
Miklóstelep mh
Kunszentmiklósi út mh
Kuti erdő mh
|
|
Alsósomlyó
Lennon15, 2010.01.08 13:11.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1943-as menetrendben Szabadbattyán és Polgárdi-Ipartelepek között van egy Alsósomlyó mh nevű megállóhely.
Távolsága Szabadbattyántól 6 km.
|
|
Pestújhely
Lennon15, 2010.01.08 12:51.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
az 1943-as menetrendben Újpest néven szerepel.
Továbbá Rákosrendező és Pestújhely között volt egy Budapest-Magdolnaváros megállóhely is!
|
|
Ógyalla
Lennon15, 2010.01.08 12:47.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1943-as nyári menetrendben Ógyalla-Bagota néven szerepel.
|
|
Pusztakettős
hdanee, 2010.01.08 12:39.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valaki tud pontosabbat a pusztakettősi resti nyitva tartásáról? Én úgy tudom, hogy csak akkor van nyitva, amikor a vonatok is megállnak itt. Márpedig a forgalom a menetrendváltás óta szünetel. Ettől függetlenül valamikor szívesen eltúráznék ide valamelyik buszmegállótól, amennyiben valami biztosat megtudnék a gyűjtemény-oázis nyitva tartásáról.
|
|
Csajág felső
xrobi, 2010.01.08 11:54.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhelyet Csajág település központja felől a Petőfi Sándor utcán lehet elérni. Csajág állomás felől a legegyszerűbb nekivágni a töltésnek Hajmáskér irányában.
|
|
Bodolyabér
Margó, 2010.01.08 11:50.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hihetetlen hogy mi lett az állomásokból az évek alatt!
Itt Bodolyabéren is emlékszem még rá,volt egy normális épület,ahol a zord időben kényelmesen lehetett várni a vonat érkezését!De hát azt is lebontották,eladták,helyette egy odut raktam ami semmit sem ért, csak van ott valami éppen!Magam is jártam régebben sűrűbben vonattal,de mivel elég messze van az állomás,és még egy normális váró sincs,így lassan az ember inkább a buszhoz igazodik,vagyis csak igazodott!Én és gondolom ebben a kis faluban mások is így vannak vele,nem bánjuk hogy mostmár buszok járnak vonat helyett!...
|
|
Paládicspuszta
Pengyomhegyi, 2010.01.08 07:52.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szervusz!
Igen,elsőre ez ugrott be,de rájöttem,hogy nem is erről a vonalró van szó,így a másik,Paládicspusztát érintő "állomás" kell legyen a helyszín.
Ha meg tudom közelíteni szombaton,akkor készítek képet a Cegléd felől érkező,Paládicsot érintő helyről.
Köszi a segítséget!
|
|
Körösnagyharsány
Endre, 2010.01.08 01:46.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Oldalborda, azt hiszem az általad említett, 1940.10.27.-étől érvényes menetrend egy érdekes történelmi pillanatot örökített meg. Ugyan már a második bécsi döntés után vagyunk (1940.08.30.), a vonal ismét teljes egészében Magyarországé, de az elbontott határátmenet visszaépítésével még nem végeztek.
|
|
Szentmihálytelek GV
Petrás Bence, 2010.01.07 22:36.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori kisvasút aluljárója Szentmihálytelek és Röszke között.
2009. 12. 30.
|
|
|
Szentmihálytelek GV
Petrás Bence, 2010.01.07 22:33.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori kisvasút megmaradt hídja Szentmihálytelek és Kunhalom között.
2009. 12. 30.
|
|
|
Vasúttörténeti park
Petrás Bence, 2010.01.07 22:30.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1001-es Mazsola.
2009. 07. 24.
|
|
|
Remete
Oldalborda, 2010.01.07 21:20.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1940-ben még működött.
|
|
Körösnagyharsány
Oldalborda, 2010.01.07 21:16.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bocs, 1940-ben..
|
|
Körösnagyharsány
Oldalborda, 2010.01.07 21:14.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Körösnagyharsány - Nagyvárad vonalszakasz megállói 1930-ban:
0 Nagyvárad
6 Össipuszta
9 Biharszentandrás
12 Újpalota
17 Körösgyéres
23 Vizesgyán
25 Körösszeg
- Körösnagyharsány
Az emlitett menetrendben a vonatok Nagyvárad - Körösszeg és Körösszakál - Vésztő viszonylatban közlekedtek.
|
|
Kisújszállás
Oldalborda, 2010.01.07 20:50.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kisújszállásról Túrkevére volt GV; az 1950-es vonattérképen nincs még rajta, 1954-esen,1965-ösön, 1971-esen igen, 1977-esen nem.
Vonalszám:382.
|
|
Túrkeve
Oldalborda, 2010.01.07 20:43.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Túrkevéről Kisújszállásra volt GV; az 1950-es vonattérképen nincs még rajta, 1954-esen,1965-ösön, 1971-esen igen, 1977-esen nem.
Vonalszám:382.
|
|
Pipishegy
Oldalborda, 2010.01.07 20:26.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt lett volna anno Repülőtér mh. (1930)?
|
|
Farkasmály-Borpincék
Oldalborda, 2010.01.07 20:25.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1930-ban neve: Farkasmály.
|
|
Andráshida
Train Station, 2010.01.07 20:20.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Akkor mi van a szürke "dobozban"?
|
|
Cegléd KCK
Oldalborda, 2010.01.07 20:19.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Cegléd - Vezseny kisvasút megállói, 1930:
0 Cegléd
1 Vigadó mh.
2 Cegléd Fegyvertér
3 Bedei mh.
3,5 Unghváry J. faiskola
4 Unghváry L. faiskola
6,5 Gyakorlótér
8 Nyilas
10 Besnyő
12 Törtel mh.
13 Törtel
16 Farkas - Beretvástanya
17 Gubás
20 Tetétlen
22 Székes
24 Lipthay - tanya
25 Jászkarajenő
26 Jászkarajenő, Templom tér
27 Terjéki rakodó mh.
29 Várkonyi szőlők
30 Jenői szőlők
32 Vezseny GV.
|
|
Szeged
atosz66, 2010.01.07 19:59.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tehát: a Szeged-Rókus - Szeged-Rendező Pu. közötti 4,6 km-es összekötő vágányt, mely ma a 135-ös vonal része, 1869. szeptember 11-én nyitották meg. A Szeged-Rendező Pu. - Szeged elág.(-Szentmihálytelek mh.) 2,8 km-es összekötő vágányt, mely ma a 136-os vonal része, 1942. augusztus 1-én adták át a forgalomnak. A Szeged-Rókus - Szeged elág. közötti (volt Alföld-Fiumei Vasút) szakaszt az 1960-as évek elején felszedték, az ún. Osztrák hidat elbontották, csak az ellenfalak tégla architektúrája maradt fenn hírmondónak.
|
|
Paládicspuszta
ROCOman, 2010.01.07 19:08.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nos, ha erre gondolsz akkor ez Szolnok Déli Ipartelepek névre hallgat. A háttérben kivehető a IV-es út felüljárója. A képen Tószeg irányába nézünk.
|
|
|
Andráshida
Train Station, 2010.01.07 18:05.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azért, hogy a vonatok gyorsabban mehessenek, mivel ez a vonal egy nemzetközi folyosó (Olaszország-Szlovénia-Magyarország-Ukrajna) része lett. A vonalon - tudtommal - 120km/h a max. sebesség.
|
|
Báta
Oldalborda, 2010.01.07 15:17.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló az 1992-1993-as mnetrendváltással szűnt meg.
Leperdpuszta megállóhelyről nekem sincsenek információim, pedig tényleg végigböngésztem az összes menetrendet ama bizonyos honlapon, ami erre a vonalra vonatkozik.
|
|
Dombay-tó
oldalborda, 2010.01.07 14:42.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1954 - 1965 között létesült, 1965-ben csak a nyári szezonban állt meg irányonként egy - egy vonat.
|
|
Nagybaracskai szőlők
oldalborda, 2010.01.07 14:14.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1930-as menetrendben viszont nem található...
|
|