Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 523 ] [ 524 ] [ 525 ] [ 526 ] [ 527 ] [ 528 ] [ 529 ] [ 530 ] [ 531 ] ...   Utolsó Következő

Tompapuszta    Adani, 2010.01.15 09:03.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azt írják egy fórumon, h elbontották ezt az épületet. Amúgy sem volt jó állapotban előbb-utóbb magától is összedőlt volna.
 
Kiskunhalas    Endre, 2010.01.15 08:50.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képeden egy M31-es, becenevén "Zetor" látható. A MÁVAG/Ganz-MÁVAG az ötvenes évek végén gyártotta, az első példányokat Egyiptom részére szállították, majd körülbelül 50-100 darab került a MÁV és különböző hazai iparvasutak állagába. A MÁV a nyolcvanas-kilencvenes évek fordulóján többségüket selejtezte. A mozdony érdekessége a rudazatos hajtás, illetve az egyiptomi igények alapján kialakított keskenyebb védház.
 
Kiskunhalas    Mi (M&C), 2010.01.14 23:18.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdv!

Az állomáson ezt a -számomra- ritkaságot örökítettem meg (telefonnal) 2006.dec.26-n.
Esetleg a típusát tudjátok?
Köszi.
 
Árpádhalom    Adani, 2010.01.14 22:26.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Még a megszüntetés előtt volt olyan ötlet is, hogy a nagyvasúti vonalba tegyenek be egy 3. sínt, hogy a kisvonat feljöhessen Fábiánig. De mielőtt bármi is történhetett volna megszűnt a vonal és fel is szedték. Azóta már Fábiánsebestyén állomást is felszedték.
 
Árpádhalom    bajoska, 2010.01.14 20:22.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a kép az állomás egy későbbi állapotát örökíti meg. Korábban az első oldalán egy ajtó volt, amely a jegypénztár bejárata volt. Ezt befalazták. Egyébként ebben az épületben lakott maga az állomásfőnök is, akit Kenéznek hívtak. Sajnos az enyészet elvitte ezt az állomást is a vasútvonallal egyetemben.
Egyébként valóban volt egy keskeny vágányú vonal Árpádhalom és Nagymágocs - a falu - között. Szendrei, stb. megállókkal. Az is megszűnt. Már a helye sem látszik. Mindkettő kb. az 1970-es évek elején szűnt meg.
 
Klárafalva    ngábz, 2010.01.14 15:11.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Aki látta ezt az állomást emlékezzen rá, sajnos megnézni már többé nem tudja. December végén még úgy nézett ki, mint az itt szereplő képeken, ma a vonatból már csak egy törmelékkupac látszott a helyén. Elég barbár módon a még meglévő kerítéseket, a mellékhelyiséget, mindent elbontottak és a törmeléket a felvételi épület helyére halmozták fel. Gondolom "az állomást" hamarosan el is szállítják.
 
Zirc    Veszprém27, 2010.01.14 10:24.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonalon én vagyok a bejáró diákok képviselője,ha bárkinek javaslata van a menetrendel vagy a vonallal kapcsolatban írja meg azt az E-MAIL címemre.
 
Mátramindszent    Veszprém27, 2010.01.14 10:03.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 83-as vonal nagy részét 2009 májusában szedték fel.A pálya 40km/h-s sebességre volt alkalmas.A személyforgalom 1993-ban szűnt meg, ekkor 6 vonatpár közlekedett rajta..A vonal nagy részén beton aljak voltak, "vannak". Kár érte,hogy felbontották lehetett volna használni
 
Baja    Mi (M&C), 2010.01.13 18:04.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdv!

előzőekben írt kérdésemmel kapcsolatban találtam egy cikket:

"...napi egy pár közvetlen vonat Baja és Budapest között. Plusz marad a Sugovica, ami most már vasárnap helyett péntek délután megy lefelé. A visszaút marad vasárnap. Közben a szerelvény a jelenlegi tervek szerint Bátaszéken pihen, a menetrend készítői viszont reményüket fejezték ki, hogy azért ez csak átmeneti, mert valljuk be, a Desiro elég drága ahhoz, hogy kihasználatlanul álljon."
forrás:http://dfmstb.blog.hu/

nemtudom, mennyire cáfolható a történet...
 
Pécs    raps, 2010.01.13 17:16.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ózd is, és Diósgyőr is olyan, amilyenné tették....
 
Bogárzó    tomeee, 2010.01.13 17:02.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
bogárzó nem szünt meg-ellenkezőleg még 1-el több vonat is áll meg itt mint tavaly
 
Szabadbattyán    Petrás Bence, 2010.01.13 14:30.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt forgatták az Európa Expressz című magyar akciófilmet. A filmben az állomás Nickelsdorf néven szerepel.
 
Pécs-Vasas    grozo, 2010.01.13 13:24.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
az utolsó vonatról készűlt
 
Pécs    Lennon15, 2010.01.13 10:45.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csodás város? Az. Viszont a szembeszomszédom szerint aki tavaly költözött ide, előtte Északmegyerben lakott több mint 20 évig, szerinte nem annyira csodás hely. De valamilyen szinten igaza van. A közbiztonság nem a legjobb, na meg hol is volt az egyetemi gyilkolászás?

A lényeg, hogy se Pesten se Pécsen nem fenékig tejfel az élet...
 
Tokod    Zõd, 2010.01.13 00:42.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
hű de jók ezek az archív képek
 
Pécs    Train Station, 2010.01.12 21:01.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem mint ha Bp-en minden kész lenne időre...Amúgy nálunk még mindigg jobb a helyzet.Egy ilyen csodás várost pedig SÉRTŐ Ózdhoz hasonlítani!
(Sorry de elkapott a hév :D)
 
Nagyatád    KopasznyaQ, 2010.01.12 20:46.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Rinya-híd 2009 tavaszán
 
Érd-Elágazás    horvatics, 2010.01.12 20:38.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a szolgálati hely, ahonnan kiágazik a 40-es vonalból tárnokig tartó szakasz, ami Tárnoktól a 30-as vonal része. Ezen a szolgálati helyen Dominó 55-ös biztosítóberendezés üzemel, és a Városligeti elágazás berendezéséhez hasonlóan más állomási biztosítóberendezéstől független. Ezért végez itt forgalmi szolgálattevő szolgálatot. Állomásfőnökségileg Érd állomáshoz tartozik.
 
Nagyatád-Bodvica    KopasznyaQ, 2010.01.12 20:10.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ennek az épületnek közvetlen közelében éltem le gyerekkorom nagy részét, így nagyon örültem a régi fotónak amit le is töltöttem magamnak. Van esetleg valakinek még korábbi képe, ahol még a Gyár utcai sorompó csörlöje is megvan? Annak idején Páros úr, az állomásmester nekünk, gyerekek számára mágikus módon innen eresztette le azokat a távoli sorompókat is és mi mindig azon csodálkoztunk, hogy soha senki nem maradt közöttük.
 
Vásárosmiske    ROCOman, 2010.01.12 10:57.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érdekes irományra bukkantam böngészés közben. Forrása: http://www3.arcanum.hu/.

„A helyi érdekű vasút vonalán a felépítmény beágyazásához legalább fele részben kavics használandó és legfeljebb fele részben homok használható, s ezen beágyazásnak a sinek talpa alatt legalább 0*25 méter vastagsággal, a sintalpak magasságában legalább 2"80 méter szélességgel „kell birnia.
A váltók ós keresztezések kavics beágyazása a sinek talpa alatt 0 30 méter legyen.
A csatlakozó állomásokon és a csatlakozó vonalrószeken előállitandó felépítmény, váltók és keresztezések beágyazásának méreteire ós egj^éb részleteire nézve az illető felépítményi rendszerre vonatkozólag érvényben álló szabványok ós szabályok mérvadók.
Tartalékul köteles az engedélyes ró(7ám/-kilométerenkint, de kivéve a csatlakozó állomásokon előállítandó vágányokat, 40*0 (negyven) köbméter beágyazási kavics-anyagot az építési tőkéből beszerezni s a vonal mentén, alkalmas helyeken lerakva, az üzletnek rendelkezésére bocsátani.

IV.
Állomások.
Az engedélyes által kiépítendő vaspályán a következő állomások, illetőleg kitérők és megállóhelyek létesítendők :
1. Batyk forgalmi kitérő és korlátolt
forgalmú állomás 400 m. hosszban
2. Mikosdpuszta állomás 280 » »
3. Száj ki erdő rakodóhely ..... 170 » »
4. Hossznpereszteg állomás 430 » »
5. Vashosszufalu 250 » »
6. Pusztaláncz korlátolt forgalmú állomás 200 » »
7. Káld vizállomás 480 » »
8. Vásárosmiske állomás 250 » »
9. Górcze állomás 430 » »
10. Sitke állomás 260 -> »
11. Rákbaömjén állomás 250 » »
12. Felsőpaty állomás 250 » »
13. Rózsamajor rakodóhely 200 » »
14. Mesterháza—Porlodány állomás . . 250 » »
15. Damonya korlátolt forgalmú állomás 200 » •>
16. Bő állomás . 430 » »
17. Csepreg állomás 430 » »
18. Vis állomás 250 » »
19. Locsmánd vizállomás 480 » »
20. Rópczesarud állomás 250 » »
21. Borsmonostor állomás 250 » »
22. Alsólászló állomás 250 * »

A dunántúli helyi érdekű vasút Zalabér és Hegyfalú állomásai, továbbá a m. kir. államvasutak Sárvár állomása a es. kir. szabadalmazott déli vaspályatársaság Bük állomása, a sopron—kőszegi helyi érdekű vasút Felső-Jászló és Rőtfalva—Rendek állomásai és a kőszeg—szombathelyi helyi érdekű vasút Kőszeg állomása az új helyi érekű vasút csatlakozása folytán előálló”

„Ezeken kivül a már meglevő Zalabór, Hegyfalu, Sárvár, Bük, Felsőlászló, Rötfalva-Rendek és Kőszeg állomások az új helyi érdekű vasút csatlakozása folytán előálló szükséghez képest megfelelően átalakitandók ós ki-bővitendők lesznek.
A helyi érdekű vasút tényleges épitési és üzletberendezési tőkéje 12,404.000 koronában, vagyis pályakilomóterenkint 130.706 koronában állapíttatnék meg, mely összegből forgalmi eszközök beszerzésére 564.000 korona, rendes tartalékalap képzésére 46.000 korona, végül a szükséghez képest előállítandó hóvédművek, valamint az esetleg szükségessé váló vizbeszerzések, vizjavitások költségeinek fedezésére szolgáló külön tartalékalap alkotására pedig 60.000 korona forditandó.
A mennyiben a mindezekre szükséges utóbbi költségek a külön tartalékalap összegét túlhaladnák, a fedezetlenül maradó költségösszegek az épitési tőkéből volnának szolgáltatandók, ha pedig a külön tartalékalapban a rendeltetésszerű felhasználása után valamelyes összeg fennmaradna, az a rendes tartalékalaphoz lenne csatolandó.
A 12,404.000 korona tényleges épitési és üzletberendezési tőke 35°/o-a, vagyis 4,341.400 korona erejéig törzsrészvények, 65°/o-a, vagyis 8,062.600 korona erejéig pedig 84°/oos árfolyamon számitott elsőbbségi részvények kibocsátása útján szereztetnék be.
A 4,341.400 koronát tevő törzsrészvénytőke részbeni fedezésére az érdekeltség részéről 2,045.500 korona biztosittatott.
Az 1888. évi IV. t-czikk 4. és 7. §-ai alapján törzsrészvények ellenében a következő állami hozzájárulások helyeztettek kilátásba:
a) postaszállítási átalányképen a vasút közforgalomba helyezése, illetve a postaszállitás tényleges megkezdése napjától számitott egymást követő
Főrendi iromány. XIV. 1910—1915. „



 
Pécs    beno, 2010.01.12 08:16.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megjártuk Pécset a különvonattal.

Az élmény felemás. Az állomás környéke le van pukkanva, a busz végállomás meg olyan mint Ózdon.....
Napijegyet nem lehetett venni vasárnap, és semmi nincs még kész.

Szerintem eddig ez elég gyenge teljesítmény.
 
Beremendi Cementmű    raps, 2010.01.11 18:29.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy van-é állomás a BCM területén belül is? Ezen állomás ugyanis valóban Beremendi Cementmű néven fut, de mint a képek alatt olvasható távol esik a BCM-től. Ha jól tudom - lásd vpe - BCM Gyártelep néven fut a BCM-ben lévő állomás. Üdv.
 
Szentlászló    KEIL JÁNOS, 2010.01.11 17:03.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
nem tudom milyen élményekre gondoltok? nagyapám még dolgozott a vasut épitésen.mesélte hogy talicskával és lovaskocsival hordták a főldet.nagyon kemény munka lehetett,mert bőszénfa és almamellék között a zselici erdöben ment a vasut.nagyon szép nyomvonala volt.antalszállásnál volt egy völgyhid a nagapám ott is dolgozott ezt tudom 1915ben épült.vasut megszünése után lerobbantották nagyon nehezen sikerült.1963-67 között a vonattal jártam iskolába almamellékre.teecsenynél volt az emelkedő teteje két irányba lelytett a pálya.a téglagyári rakodónál a tehervonat amikor figyelmetlenség miatt vagy müszaki hiba miatt elszabadultak a vagonok és gálosfán sikerült őket lefogni.nagyon beindultak mert elég nagy lejtő volt.reggel ősz téli napokon csúsztak a kerekek igy néha késések voltak jó volt mert késve értünk a suliba.egy vidám eset.egyik iskolatársunk zenét tanult,klarinétozott.néha szokott a vonaton játszani.egyszer egy kalauz meghallotta át jőtt a kocsiba szerette a lakodalmas zenét annyira jó lett a hangulat hogy az állomáson megállt a vonat majdnem elfelejtettünk leszállni.kalauzt is keresték mert nem volt aki inditja a vonatot.kiváncsian várom hogy miről irjak
 
Szabadbattyán    Lennon15, 2010.01.11 16:07.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Börgönd és Szabadbattyán között jelenleg kb. olyan állapotok vannak, mint a 44-esen voltak a felújítás előtt. Februárban a 30a felújítása folytatódik - akkor újítják fel ezt a szakaszt is, hogy nyáron terelve erre tudjanak jönni a teherek a 29-esre.
 
Pécsvárad    Train Station, 2010.01.11 16:03.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bevonulás Pécsváradra Erdősmecske felől.1997.május
fotó:Lukács Ernő
forrás:http://users.atw.hu/pecsigyors/mult.html
 
Kisnémedi    Train Station, 2010.01.11 15:15.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vonattal Vácról Aszódra Balassagyarmaton át.Ha nem sajnálod az időt(és a pénzed).
 
Mezőberény    Adani, 2010.01.11 14:29.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Némi fejlődésként lehet elkönyvelni ,h pár hete már gépi jegykiadás van itt is.
 
Cserénfa    LepesiZL, 2010.01.11 13:42.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Téves ez az Indóház hivatkozás: "a legkritikusabb szakasz...". Almamellék-alsó - Szentlászló között volt, azt át is építették - lásd Szentlászlónál. Egyébként sajnos a vonalon több helyen is volt árvizes hely. Itt Cserénfa környékén, pontosabban Kaposgyarmat-Hajmás - Gálosfa között. Közvetlenül Mozsgó-Szulimán állomásnál a Poravica patak átereszénél (!) - igen, nem volt híd csak áteresz. Illetve Mozsgó és Csertő között a domb aljában kanyargó nyomvonal. Már az építés után nem sokkal javítani kellett a vasutat Almamellék felett, mivel megcsúszott a töltés. Azt a helyet azóta is "csuszásnak" hívták. Vontatásilag is egy nehéz hely volt, mivel erősen íves emelkedő 15 ezrelékben, illetve Almamellékről már kb. 4 km-re. Történeteim vannak még "ezer" ha valaki kíváncsi kérdezzen. Lepesi ZL
 
Szentlászló    LepesiZL, 2010.01.11 13:25.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az utolsó vonat (személyszállító) 1976. december 31. Én is vittem ki a vonatszemélyzetnek ki egy üveg pálinkát - sípoltak is rendesen ahogy (és addíg míg) kiéretek az almamelléki völgyből. A vonat már a kadarkúti vonalon ment vissza szerelvénymenetben Kaposvárra. Még két információ: Szentlászlót a megszűnés előtt kb. 10 évvel átépítették - épületet, raktárat vágányokat. Az átépítés a zöcskei átjárótól majd Almamellék-alsóig tartott teljesen új nyomvonalon (a nyomvonal az 1941.-ben elkezdett - és sajnos hamar abba is hagyott) közút bevágásait, töltéseit használta fel. Az átépítéshez csak annyi adalék, hogy betonaljas, zúzottköves, viszonylag egyenes, illetve nagysugarú íves pálya, de (!) csak "I" sínekkel. Nehogy 48 - as sinű pályát keljen megszüntetni - a megszüntetés előtt 10 évvel (!). Állítólag olyan vonalat nem lehetett volna megszüntetni, amelyben ilyen sínek voltak! Szentlászlón hosszú rakódó vágánnyal. Jelzőt (biztosítóberendezést) már nem telepítettek. "V" betűs jelző és biztosítatlan sorompó volt - azokban az években volt a 67 út korrekciója is, mivel Zöcsketelepnél kétszer is keresztezte a vasutat. Még egy "tévedés": vonatok még egy hónapig jártak a pályán Almamellék, Bőszénfa rakódott. Almamelléket a szigetvári tartalék (M32-es "béka") szolgálta ki. Egy hónapig naponta 9-10 kocsit raktak meg. Majd az anyagosok - erről van kép az Indóház albumában is - összeszedték a bútorokat. Almamelléken nyáron (1977) volt filmforgatás (Kihajolni veszélyes) addíg jártak vonatok, erről Almamelléknél írtam. Az Indóház cikke több pontatlanságot tartalmaz, de örüljünk, hogy van egy újság, amely megírja ezeket a történeteket. Most csak ennyi. Üdv Lepesi ZL
 
Karácsond    Akara, 2010.01.10 22:21.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem igazán láttam még kutyábbat. :/

Viszont a leszállók vigyázzanak a peron szélén, és út közben is érdemes a lábunk elé nézni! ;)

Egyébként meg: az oké, hogy a Vasút utca le van aszfaltozva és az visz a faluközpont irányába, de úgy félútnál az aszfalt végetér, és onnantól kezdve nem is kerül elő az egész faluban sehol. Járda sem nagyon van, ha mégis, akkor fel van repedezve, sűrűn meg van süllyedve. Járhatatlan.

Az állomás állapota tükrözi a falu helyzetét is... :S
 
Előző Első    ... [ 523 ] [ 524 ] [ 525 ] [ 526 ] [ 527 ] [ 528 ] [ 529 ] [ 530 ] [ 531 ] ...   Utolsó Következő