Kisnémedi
Bence, 2010.01.15 20:49.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igazán sajnálom ezt a kis mellékvonalat.
|
|
Váckisújfalu
Bence, 2010.01.15 20:45.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt a forgalmat a MÁV 2009. dec. 13.-án beszüntette.
|
|
Körösnagyharsány
Bence, 2010.01.15 20:42.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egész országban nincs más végállomás, ahol ne lenne körüljárási lehetőség. Jól tdom?
|
|
Újudvar
Németh János, 2010.01.15 20:31.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Újudvar állomás nem villamosított, a felsővezeték Nagykanizsa vasútállomástól csupán a közeli, Kanizsa Plaza mögötti villamos alállomásig tart, igazából csak áramellátása a környék felsővezeték-hálózatának, villanymozdony tudtommal még nem járt alatta. Innen pedig Újudvar állomás még viszonylag messze van.
|
|
Budapest-Déli pu.
Mi (M&C), 2010.01.15 17:00.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
habár a tolatás "mértéke" csak sejthető a képen, azért látszik hogy nem mindennapi
|
|
|
Budapest-Déli pu.
Mi (M&C), 2010.01.15 16:58.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
itt külön a szétvert tábla-talpazat
|
|
|
Budapest-Déli pu.
Mi (M&C), 2010.01.15 16:57.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv!
az előző hozzászólástól függetlenül akartam írni/ képet küldeni arról az eseményről, de örülök hogy egyben válasz is lett belőle...
|
|
|
Baja
Mi (M&C), 2010.01.15 16:54.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy korábban eszembe jutott másik kérdést szertnék kérdezni:
az nem tudja vki hogy a Baja-Budapest távolság most miért 140km-es jeggyel számolják?
A Baja- Budapest-Kelenföld, most is 184km ahogyan az régen is volt. Korábban a Déli-ig is 200km-est adtak (mert 188km-re volt kírva)... most meg 40km-el rövidebb
Köszi.Üdv!
|
|
Pécs felső
grozo, 2010.01.15 11:18.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
jó is lenne de a biokom sem rakodik:(
|
|
Pécs
grozo, 2010.01.15 11:15.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
:)
|
|
Tompapuszta
Adani, 2010.01.15 09:03.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azt írják egy fórumon, h elbontották ezt az épületet. Amúgy sem volt jó állapotban előbb-utóbb magától is összedőlt volna.
|
|
Kiskunhalas
Endre, 2010.01.15 08:50.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képeden egy M31-es, becenevén "Zetor" látható. A MÁVAG/Ganz-MÁVAG az ötvenes évek végén gyártotta, az első példányokat Egyiptom részére szállították, majd körülbelül 50-100 darab került a MÁV és különböző hazai iparvasutak állagába. A MÁV a nyolcvanas-kilencvenes évek fordulóján többségüket selejtezte. A mozdony érdekessége a rudazatos hajtás, illetve az egyiptomi igények alapján kialakított keskenyebb védház.
|
|
Kiskunhalas
Mi (M&C), 2010.01.14 23:18.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv!
Az állomáson ezt a -számomra- ritkaságot örökítettem meg (telefonnal) 2006.dec.26-n.
Esetleg a típusát tudjátok?
Köszi.
|
|
|
Árpádhalom
Adani, 2010.01.14 22:26.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még a megszüntetés előtt volt olyan ötlet is, hogy a nagyvasúti vonalba tegyenek be egy 3. sínt, hogy a kisvonat feljöhessen Fábiánig. De mielőtt bármi is történhetett volna megszűnt a vonal és fel is szedték. Azóta már Fábiánsebestyén állomást is felszedték.
|
|
Árpádhalom
bajoska, 2010.01.14 20:22.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a kép az állomás egy későbbi állapotát örökíti meg. Korábban az első oldalán egy ajtó volt, amely a jegypénztár bejárata volt. Ezt befalazták. Egyébként ebben az épületben lakott maga az állomásfőnök is, akit Kenéznek hívtak. Sajnos az enyészet elvitte ezt az állomást is a vasútvonallal egyetemben.
Egyébként valóban volt egy keskeny vágányú vonal Árpádhalom és Nagymágocs - a falu - között. Szendrei, stb. megállókkal. Az is megszűnt. Már a helye sem látszik. Mindkettő kb. az 1970-es évek elején szűnt meg.
|
|
Klárafalva
ngábz, 2010.01.14 15:11.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Aki látta ezt az állomást emlékezzen rá, sajnos megnézni már többé nem tudja. December végén még úgy nézett ki, mint az itt szereplő képeken, ma a vonatból már csak egy törmelékkupac látszott a helyén. Elég barbár módon a még meglévő kerítéseket, a mellékhelyiséget, mindent elbontottak és a törmeléket a felvételi épület helyére halmozták fel. Gondolom "az állomást" hamarosan el is szállítják.
|
|
Zirc
Veszprém27, 2010.01.14 10:24.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonalon én vagyok a bejáró diákok képviselője,ha bárkinek javaslata van a menetrendel vagy a vonallal kapcsolatban írja meg azt az E-MAIL címemre.
|
|
Mátramindszent
Veszprém27, 2010.01.14 10:03.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 83-as vonal nagy részét 2009 májusában szedték fel.A pálya 40km/h-s sebességre volt alkalmas.A személyforgalom 1993-ban szűnt meg, ekkor 6 vonatpár közlekedett rajta..A vonal nagy részén beton aljak voltak, "vannak". Kár érte,hogy felbontották lehetett volna használni
|
|
Baja
Mi (M&C), 2010.01.13 18:04.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv!
előzőekben írt kérdésemmel kapcsolatban találtam egy cikket:
"...napi egy pár közvetlen vonat Baja és Budapest között. Plusz marad a Sugovica, ami most már vasárnap helyett péntek délután megy lefelé. A visszaút marad vasárnap. Közben a szerelvény a jelenlegi tervek szerint Bátaszéken pihen, a menetrend készítői viszont reményüket fejezték ki, hogy azért ez csak átmeneti, mert valljuk be, a Desiro elég drága ahhoz, hogy kihasználatlanul álljon."
forrás:http://dfmstb.blog.hu/
nemtudom, mennyire cáfolható a történet...
|
|
Pécs
raps, 2010.01.13 17:16.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ózd is, és Diósgyőr is olyan, amilyenné tették....
|
|
Bogárzó
tomeee, 2010.01.13 17:02.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
bogárzó nem szünt meg-ellenkezőleg még 1-el több vonat is áll meg itt mint tavaly
|
|
Szabadbattyán
Petrás Bence, 2010.01.13 14:30.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt forgatták az Európa Expressz című magyar akciófilmet. A filmben az állomás Nickelsdorf néven szerepel.
|
|
Pécs-Vasas
grozo, 2010.01.13 13:24.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
az utolsó vonatról készűlt
|
|
|
Pécs
Lennon15, 2010.01.13 10:45.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csodás város? Az. Viszont a szembeszomszédom szerint aki tavaly költözött ide, előtte Északmegyerben lakott több mint 20 évig, szerinte nem annyira csodás hely. De valamilyen szinten igaza van. A közbiztonság nem a legjobb, na meg hol is volt az egyetemi gyilkolászás?
A lényeg, hogy se Pesten se Pécsen nem fenékig tejfel az élet...
|
|
Tokod
Zõd, 2010.01.13 00:42.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
hű de jók ezek az archív képek
|
|
Pécs
Train Station, 2010.01.12 21:01.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem mint ha Bp-en minden kész lenne időre...Amúgy nálunk még mindigg jobb a helyzet.Egy ilyen csodás várost pedig SÉRTŐ Ózdhoz hasonlítani!
(Sorry de elkapott a hév :D)
|
|
Nagyatád
KopasznyaQ, 2010.01.12 20:46.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Rinya-híd 2009 tavaszán
|
|
|
Érd-Elágazás
horvatics, 2010.01.12 20:38.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a szolgálati hely, ahonnan kiágazik a 40-es vonalból tárnokig tartó szakasz, ami Tárnoktól a 30-as vonal része. Ezen a szolgálati helyen Dominó 55-ös biztosítóberendezés üzemel, és a Városligeti elágazás berendezéséhez hasonlóan más állomási biztosítóberendezéstől független. Ezért végez itt forgalmi szolgálattevő szolgálatot. Állomásfőnökségileg Érd állomáshoz tartozik.
|
|
Nagyatád-Bodvica
KopasznyaQ, 2010.01.12 20:10.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ennek az épületnek közvetlen közelében éltem le gyerekkorom nagy részét, így nagyon örültem a régi fotónak amit le is töltöttem magamnak. Van esetleg valakinek még korábbi képe, ahol még a Gyár utcai sorompó csörlöje is megvan? Annak idején Páros úr, az állomásmester nekünk, gyerekek számára mágikus módon innen eresztette le azokat a távoli sorompókat is és mi mindig azon csodálkoztunk, hogy soha senki nem maradt közöttük.
|
|
Vásárosmiske
ROCOman, 2010.01.12 10:57.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekes irományra bukkantam böngészés közben. Forrása: http://www3.arcanum.hu/.
„A helyi érdekű vasút vonalán a felépítmény beágyazásához legalább fele részben kavics használandó és legfeljebb fele részben homok használható, s ezen beágyazásnak a sinek talpa alatt legalább 0*25 méter vastagsággal, a sintalpak magasságában legalább 2"80 méter szélességgel „kell birnia.
A váltók ós keresztezések kavics beágyazása a sinek talpa alatt 0 30 méter legyen.
A csatlakozó állomásokon és a csatlakozó vonalrószeken előállitandó felépítmény, váltók és keresztezések beágyazásának méreteire ós egj^éb részleteire nézve az illető felépítményi rendszerre vonatkozólag érvényben álló szabványok ós szabályok mérvadók.
Tartalékul köteles az engedélyes ró(7ám/-kilométerenkint, de kivéve a csatlakozó állomásokon előállítandó vágányokat, 40*0 (negyven) köbméter beágyazási kavics-anyagot az építési tőkéből beszerezni s a vonal mentén, alkalmas helyeken lerakva, az üzletnek rendelkezésére bocsátani.
IV.
Állomások.
Az engedélyes által kiépítendő vaspályán a következő állomások, illetőleg kitérők és megállóhelyek létesítendők :
1. Batyk forgalmi kitérő és korlátolt
forgalmú állomás 400 m. hosszban
2. Mikosdpuszta állomás 280 » »
3. Száj ki erdő rakodóhely ..... 170 » »
4. Hossznpereszteg állomás 430 » »
5. Vashosszufalu 250 » »
6. Pusztaláncz korlátolt forgalmú állomás 200 » »
7. Káld vizállomás 480 » »
8. Vásárosmiske állomás 250 » »
9. Górcze állomás 430 » »
10. Sitke állomás 260 -> »
11. Rákbaömjén állomás 250 » »
12. Felsőpaty állomás 250 » »
13. Rózsamajor rakodóhely 200 » »
14. Mesterháza—Porlodány állomás . . 250 » »
15. Damonya korlátolt forgalmú állomás 200 » •>
16. Bő állomás . 430 » »
17. Csepreg állomás 430 » »
18. Vis állomás 250 » »
19. Locsmánd vizállomás 480 » »
20. Rópczesarud állomás 250 » »
21. Borsmonostor állomás 250 » »
22. Alsólászló állomás 250 * »
A dunántúli helyi érdekű vasút Zalabér és Hegyfalú állomásai, továbbá a m. kir. államvasutak Sárvár állomása a es. kir. szabadalmazott déli vaspályatársaság Bük állomása, a sopron—kőszegi helyi érdekű vasút Felső-Jászló és Rőtfalva—Rendek állomásai és a kőszeg—szombathelyi helyi érdekű vasút Kőszeg állomása az új helyi érekű vasút csatlakozása folytán előálló”
„Ezeken kivül a már meglevő Zalabór, Hegyfalu, Sárvár, Bük, Felsőlászló, Rötfalva-Rendek és Kőszeg állomások az új helyi érdekű vasút csatlakozása folytán előálló szükséghez képest megfelelően átalakitandók ós ki-bővitendők lesznek.
A helyi érdekű vasút tényleges épitési és üzletberendezési tőkéje 12,404.000 koronában, vagyis pályakilomóterenkint 130.706 koronában állapíttatnék meg, mely összegből forgalmi eszközök beszerzésére 564.000 korona, rendes tartalékalap képzésére 46.000 korona, végül a szükséghez képest előállítandó hóvédművek, valamint az esetleg szükségessé váló vizbeszerzések, vizjavitások költségeinek fedezésére szolgáló külön tartalékalap alkotására pedig 60.000 korona forditandó.
A mennyiben a mindezekre szükséges utóbbi költségek a külön tartalékalap összegét túlhaladnák, a fedezetlenül maradó költségösszegek az épitési tőkéből volnának szolgáltatandók, ha pedig a külön tartalékalapban a rendeltetésszerű felhasználása után valamelyes összeg fennmaradna, az a rendes tartalékalaphoz lenne csatolandó.
A 12,404.000 korona tényleges épitési és üzletberendezési tőke 35°/o-a, vagyis 4,341.400 korona erejéig törzsrészvények, 65°/o-a, vagyis 8,062.600 korona erejéig pedig 84°/oos árfolyamon számitott elsőbbségi részvények kibocsátása útján szereztetnék be.
A 4,341.400 koronát tevő törzsrészvénytőke részbeni fedezésére az érdekeltség részéről 2,045.500 korona biztosittatott.
Az 1888. évi IV. t-czikk 4. és 7. §-ai alapján törzsrészvények ellenében a következő állami hozzájárulások helyeztettek kilátásba:
a) postaszállítási átalányképen a vasút közforgalomba helyezése, illetve a postaszállitás tényleges megkezdése napjától számitott egymást követő
Főrendi iromány. XIV. 1910—1915. „
|
|