Vásárosmiske
ROCOman, 2010.01.12 10:57.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekes irományra bukkantam böngészés közben. Forrása: http://www3.arcanum.hu/.
„A helyi érdekű vasút vonalán a felépítmény beágyazásához legalább fele részben kavics használandó és legfeljebb fele részben homok használható, s ezen beágyazásnak a sinek talpa alatt legalább 0*25 méter vastagsággal, a sintalpak magasságában legalább 2"80 méter szélességgel „kell birnia.
A váltók ós keresztezések kavics beágyazása a sinek talpa alatt 0 30 méter legyen.
A csatlakozó állomásokon és a csatlakozó vonalrószeken előállitandó felépítmény, váltók és keresztezések beágyazásának méreteire ós egj^éb részleteire nézve az illető felépítményi rendszerre vonatkozólag érvényben álló szabványok ós szabályok mérvadók.
Tartalékul köteles az engedélyes ró(7ám/-kilométerenkint, de kivéve a csatlakozó állomásokon előállítandó vágányokat, 40*0 (negyven) köbméter beágyazási kavics-anyagot az építési tőkéből beszerezni s a vonal mentén, alkalmas helyeken lerakva, az üzletnek rendelkezésére bocsátani.
IV.
Állomások.
Az engedélyes által kiépítendő vaspályán a következő állomások, illetőleg kitérők és megállóhelyek létesítendők :
1. Batyk forgalmi kitérő és korlátolt
forgalmú állomás 400 m. hosszban
2. Mikosdpuszta állomás 280 » »
3. Száj ki erdő rakodóhely ..... 170 » »
4. Hossznpereszteg állomás 430 » »
5. Vashosszufalu 250 » »
6. Pusztaláncz korlátolt forgalmú állomás 200 » »
7. Káld vizállomás 480 » »
8. Vásárosmiske állomás 250 » »
9. Górcze állomás 430 » »
10. Sitke állomás 260 -> »
11. Rákbaömjén állomás 250 » »
12. Felsőpaty állomás 250 » »
13. Rózsamajor rakodóhely 200 » »
14. Mesterháza—Porlodány állomás . . 250 » »
15. Damonya korlátolt forgalmú állomás 200 » •>
16. Bő állomás . 430 » »
17. Csepreg állomás 430 » »
18. Vis állomás 250 » »
19. Locsmánd vizállomás 480 » »
20. Rópczesarud állomás 250 » »
21. Borsmonostor állomás 250 » »
22. Alsólászló állomás 250 * »
A dunántúli helyi érdekű vasút Zalabér és Hegyfalú állomásai, továbbá a m. kir. államvasutak Sárvár állomása a es. kir. szabadalmazott déli vaspályatársaság Bük állomása, a sopron—kőszegi helyi érdekű vasút Felső-Jászló és Rőtfalva—Rendek állomásai és a kőszeg—szombathelyi helyi érdekű vasút Kőszeg állomása az új helyi érekű vasút csatlakozása folytán előálló”
„Ezeken kivül a már meglevő Zalabór, Hegyfalu, Sárvár, Bük, Felsőlászló, Rötfalva-Rendek és Kőszeg állomások az új helyi érdekű vasút csatlakozása folytán előálló szükséghez képest megfelelően átalakitandók ós ki-bővitendők lesznek.
A helyi érdekű vasút tényleges épitési és üzletberendezési tőkéje 12,404.000 koronában, vagyis pályakilomóterenkint 130.706 koronában állapíttatnék meg, mely összegből forgalmi eszközök beszerzésére 564.000 korona, rendes tartalékalap képzésére 46.000 korona, végül a szükséghez képest előállítandó hóvédművek, valamint az esetleg szükségessé váló vizbeszerzések, vizjavitások költségeinek fedezésére szolgáló külön tartalékalap alkotására pedig 60.000 korona forditandó.
A mennyiben a mindezekre szükséges utóbbi költségek a külön tartalékalap összegét túlhaladnák, a fedezetlenül maradó költségösszegek az épitési tőkéből volnának szolgáltatandók, ha pedig a külön tartalékalapban a rendeltetésszerű felhasználása után valamelyes összeg fennmaradna, az a rendes tartalékalaphoz lenne csatolandó.
A 12,404.000 korona tényleges épitési és üzletberendezési tőke 35°/o-a, vagyis 4,341.400 korona erejéig törzsrészvények, 65°/o-a, vagyis 8,062.600 korona erejéig pedig 84°/oos árfolyamon számitott elsőbbségi részvények kibocsátása útján szereztetnék be.
A 4,341.400 koronát tevő törzsrészvénytőke részbeni fedezésére az érdekeltség részéről 2,045.500 korona biztosittatott.
Az 1888. évi IV. t-czikk 4. és 7. §-ai alapján törzsrészvények ellenében a következő állami hozzájárulások helyeztettek kilátásba:
a) postaszállítási átalányképen a vasút közforgalomba helyezése, illetve a postaszállitás tényleges megkezdése napjától számitott egymást követő
Főrendi iromány. XIV. 1910—1915. „
|
|
Pécs
beno, 2010.01.12 08:16.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megjártuk Pécset a különvonattal.
Az élmény felemás. Az állomás környéke le van pukkanva, a busz végállomás meg olyan mint Ózdon.....
Napijegyet nem lehetett venni vasárnap, és semmi nincs még kész.
Szerintem eddig ez elég gyenge teljesítmény.
|
|
Beremendi Cementmű
raps, 2010.01.11 18:29.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy van-é állomás a BCM területén belül is? Ezen állomás ugyanis valóban Beremendi Cementmű néven fut, de mint a képek alatt olvasható távol esik a BCM-től. Ha jól tudom - lásd vpe - BCM Gyártelep néven fut a BCM-ben lévő állomás. Üdv.
|
|
Szentlászló
KEIL JÁNOS, 2010.01.11 17:03.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
nem tudom milyen élményekre gondoltok? nagyapám még dolgozott a vasut épitésen.mesélte hogy talicskával és lovaskocsival hordták a főldet.nagyon kemény munka lehetett,mert bőszénfa és almamellék között a zselici erdöben ment a vasut.nagyon szép nyomvonala volt.antalszállásnál volt egy völgyhid a nagapám ott is dolgozott ezt tudom 1915ben épült.vasut megszünése után lerobbantották nagyon nehezen sikerült.1963-67 között a vonattal jártam iskolába almamellékre.teecsenynél volt az emelkedő teteje két irányba lelytett a pálya.a téglagyári rakodónál a tehervonat amikor figyelmetlenség miatt vagy müszaki hiba miatt elszabadultak a vagonok és gálosfán sikerült őket lefogni.nagyon beindultak mert elég nagy lejtő volt.reggel ősz téli napokon csúsztak a kerekek igy néha késések voltak jó volt mert késve értünk a suliba.egy vidám eset.egyik iskolatársunk zenét tanult,klarinétozott.néha szokott a vonaton játszani.egyszer egy kalauz meghallotta át jőtt a kocsiba szerette a lakodalmas zenét annyira jó lett a hangulat hogy az állomáson megállt a vonat majdnem elfelejtettünk leszállni.kalauzt is keresték mert nem volt aki inditja a vonatot.kiváncsian várom hogy miről irjak
|
|
Szabadbattyán
Lennon15, 2010.01.11 16:07.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Börgönd és Szabadbattyán között jelenleg kb. olyan állapotok vannak, mint a 44-esen voltak a felújítás előtt. Februárban a 30a felújítása folytatódik - akkor újítják fel ezt a szakaszt is, hogy nyáron terelve erre tudjanak jönni a teherek a 29-esre.
|
|
Pécsvárad
Train Station, 2010.01.11 16:03.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bevonulás Pécsváradra Erdősmecske felől.1997.május
fotó:Lukács Ernő
forrás:http://users.atw.hu/pecsigyors/mult.html
|
|
|
Kisnémedi
Train Station, 2010.01.11 15:15.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vonattal Vácról Aszódra Balassagyarmaton át.Ha nem sajnálod az időt(és a pénzed).
|
|
Mezőberény
Adani, 2010.01.11 14:29.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Némi fejlődésként lehet elkönyvelni ,h pár hete már gépi jegykiadás van itt is.
|
|
Cserénfa
LepesiZL, 2010.01.11 13:42.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Téves ez az Indóház hivatkozás: "a legkritikusabb szakasz...". Almamellék-alsó - Szentlászló között volt, azt át is építették - lásd Szentlászlónál. Egyébként sajnos a vonalon több helyen is volt árvizes hely. Itt Cserénfa környékén, pontosabban Kaposgyarmat-Hajmás - Gálosfa között. Közvetlenül Mozsgó-Szulimán állomásnál a Poravica patak átereszénél (!) - igen, nem volt híd csak áteresz. Illetve Mozsgó és Csertő között a domb aljában kanyargó nyomvonal. Már az építés után nem sokkal javítani kellett a vasutat Almamellék felett, mivel megcsúszott a töltés. Azt a helyet azóta is "csuszásnak" hívták. Vontatásilag is egy nehéz hely volt, mivel erősen íves emelkedő 15 ezrelékben, illetve Almamellékről már kb. 4 km-re. Történeteim vannak még "ezer" ha valaki kíváncsi kérdezzen. Lepesi ZL
|
|
Szentlászló
LepesiZL, 2010.01.11 13:25.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az utolsó vonat (személyszállító) 1976. december 31. Én is vittem ki a vonatszemélyzetnek ki egy üveg pálinkát - sípoltak is rendesen ahogy (és addíg míg) kiéretek az almamelléki völgyből. A vonat már a kadarkúti vonalon ment vissza szerelvénymenetben Kaposvárra. Még két információ: Szentlászlót a megszűnés előtt kb. 10 évvel átépítették - épületet, raktárat vágányokat. Az átépítés a zöcskei átjárótól majd Almamellék-alsóig tartott teljesen új nyomvonalon (a nyomvonal az 1941.-ben elkezdett - és sajnos hamar abba is hagyott) közút bevágásait, töltéseit használta fel. Az átépítéshez csak annyi adalék, hogy betonaljas, zúzottköves, viszonylag egyenes, illetve nagysugarú íves pálya, de (!) csak "I" sínekkel. Nehogy 48 - as sinű pályát keljen megszüntetni - a megszüntetés előtt 10 évvel (!). Állítólag olyan vonalat nem lehetett volna megszüntetni, amelyben ilyen sínek voltak! Szentlászlón hosszú rakódó vágánnyal. Jelzőt (biztosítóberendezést) már nem telepítettek. "V" betűs jelző és biztosítatlan sorompó volt - azokban az években volt a 67 út korrekciója is, mivel Zöcsketelepnél kétszer is keresztezte a vasutat. Még egy "tévedés": vonatok még egy hónapig jártak a pályán Almamellék, Bőszénfa rakódott. Almamelléket a szigetvári tartalék (M32-es "béka") szolgálta ki. Egy hónapig naponta 9-10 kocsit raktak meg. Majd az anyagosok - erről van kép az Indóház albumában is - összeszedték a bútorokat. Almamelléken nyáron (1977) volt filmforgatás (Kihajolni veszélyes) addíg jártak vonatok, erről Almamelléknél írtam. Az Indóház cikke több pontatlanságot tartalmaz, de örüljünk, hogy van egy újság, amely megírja ezeket a történeteket. Most csak ennyi. Üdv Lepesi ZL
|
|
Karácsond
Akara, 2010.01.10 22:21.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem igazán láttam még kutyábbat. :/
Viszont a leszállók vigyázzanak a peron szélén, és út közben is érdemes a lábunk elé nézni! ;)
Egyébként meg: az oké, hogy a Vasút utca le van aszfaltozva és az visz a faluközpont irányába, de úgy félútnál az aszfalt végetér, és onnantól kezdve nem is kerül elő az egész faluban sehol. Járda sem nagyon van, ha mégis, akkor fel van repedezve, sűrűn meg van süllyedve. Járhatatlan.
Az állomás állapota tükrözi a falu helyzetét is... :S
|
|
Kismaros
Kenézy György, 2010.01.10 21:07.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Átszállási lehetőség a 350, 351, 352, 353. volánbusz járatokra és a Királyréti kisvasútra.
|
|
Darány
Báli, 2010.01.10 20:32.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mikor szűnt meg a menetjegy kiadás Darányban????
|
|
Vicziántelep
péter, 2010.01.10 20:20.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2002 óta tudtuk, hogy az FVM föld -
rajzinév bizottsága visszaadta a meg
állóhely régi nevét, de még éveknek kellett eltelni,amig az új névtábla felkerült a helyére. /nem utolsósor
ban a Viczián család és egy helyi ci
vilszervezet kérésére/ Az állomás e-
gyébként valaha szebb napokat is látott, környezete rendezett, fás,
bokros volt és állandó pénztár is mű
ködött benne. Váróterme ablakos, tiszta és télen fűthető volt.Mai ál-
lapota siralmas. Egy vicziáni.
|
|
Fábiánsebestyén
András, 2010.01.10 19:38.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás mellékvágányainak felszedéséről itt egy cikk : http://kuruc.info/r/26/53380 Miközben tele van elszállításra váró cukorrépával az állomás területe.
|
|
Bágyogszovát
Lennon15, 2010.01.10 14:29.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bágyszovát megállóhely és Bágyogszovát falu egymástól kb 3,5 kilóméternyire van.
|
|
Bágyogszovát
Lennon15, 2010.01.10 14:23.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely melletti buszmegállóból a következő településekre megy busz: Bágyogszovát, Bodonhely, Csorna*, Tét, Mórichida, Kóny*, Enese*, Kisbabot, Győr*, Barbacs, Bősárkány*. A csillaggal jelölt településekre vonattal is el lehet jutni.
A megállóhely közvetlen vonattal elérhető Budapest-Keleti pályaudvarról(Bp-Keleti ind: 12:38)
|
|
Berzence
Train Station, 2010.01.10 12:27.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület K-i oldala.2009.01.09-én.
|
|
|
Berzence
Train Station, 2010.01.10 12:26.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szép,Kék-Szürke szerelvény az állomáson.2009.01.09-én 7:08-kor.
|
|
|
Érsekújvár
rkk, 2010.01.10 10:59.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
üzemi épület érsekújvári állomáson. Úgy volt kb 1. épület ( 1850 - 1944).
|
|
|
Érsekújvár
rkk, 2010.01.10 10:54.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
elöcsarnok Érsekújvári ( N. Zámky ) állomáson.
|
|
|
Révkomárom
rkk, 2010.01.10 10:49.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
vasúti Dunai híd
|
|
|
Révkomárom
rkk, 2010.01.10 10:43.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
3. állomás mostani épület,ép. 1950 évben.
|
|
|
Révkomárom
rkk, 2010.01.10 10:37.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1. állomás épület Rév Komárom ( Komárno ). Felépit. 1896 évben. Most van itten magán lakások.
|
|
|
Szeged
atosz66, 2010.01.09 18:54.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt meg egy nappali a 2146-os csörgőről. Még tavaly nyár közepén fotóztam! http://vasut.bam.hu/?U=/kep/1367
|
|
Felsőcsinger
raps, 2010.01.09 17:51.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hivatalosan rakodóhely! A vpe katalógusa szerint működő. Stat szám: 46227.
|
|
Létavértes
MD, 2010.01.09 14:14.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Minek szűnt meg? Pedig mikor még hatrészes MDa járta be a vasútvonalat.
|
|
Tardosi kőbányák
hdanee, 2010.01.09 12:04.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Putnok felé nézve bal oldalon állt itt egy kis épület, 1999-ben még biztosan megvolt (gondolom, még utána is egy ideig), bár már akkor is meglehetősen rossz állapotban. Mára meg talán az alapja, ha megmaradt... Ha nem csalnak az emlékeim, a 2000-es években volt olyan menetrend, amely szerint nem álltak meg itt a vonatok.
|
|
Budapest-Kelenföld
beno, 2010.01.09 10:27.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A minap bekandikáltam az E peronon (14.-15. vg.)a "gödörbe"
Sajnálattal közlöm, hogy a konténer felöli oldalon LÉPCSŐT építettek...
Kérdés, hol lesz a mozgó lépcső?
Lesz egyáltalán?
Lesz é lift?
|
|
Budaörs
beno, 2010.01.09 10:22.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy kép a környék csinosítgatásáról:
Egyébként tavasszal folytatódik az állomás környékének rendbetétele.
Mindenkit szívesen látunk!
Kitűzőtt feladatok:
-padok renberakása, festése
- állomásépület környezetének rendbetétele, parkosítás ,ültetés füvesítés
- az ivókút teljes felújítása
+ mindenféle egyéb apró munkák.
Majd itt szólok ,hogy mikor lesz aktuális, jöhet bárki!
|
|
|