Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 529 ] [ 530 ] [ 531 ] [ 532 ] [ 533 ] [ 534 ] [ 535 ] [ 536 ] [ 537 ] ...   Utolsó Következő

Budapest-Józsefváros    prozak01, 2009.12.31 21:46.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egykori "poggyász express raktár".
 
Budapest-Józsefváros    prozak01, 2009.12.31 21:45.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az óra vajon mióta mutathat delet..?
 
Budapest-Józsefváros    prozak01, 2009.12.31 21:44.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Emléktábla
 
Budapest-Józsefváros    prozak01, 2009.12.31 21:43.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Főépület
 
Budapest-Józsefváros    prozak01, 2009.12.31 21:43.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
December 14-i állapotok 1.
 
Bánk    oldalborda, 2009.12.31 20:59.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A rakodó alatt már nem volt meg a sínpár 2009. december 12.-én.
 
Tolmács    oldalborda, 2009.12.31 20:52.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009. december 12.-én már nem találtam a mellékhelységet...
 
Bodakajtor-Felsőszentiván    kadajo, 2009.12.31 16:24.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezeket a jelzőket már a szolgálat megszűnése óta senki sem kezelte. Miután megszűnt a szolgálat rá egy-két évre a jelzőket szabad állásba állították, (ez lett a szabványos állása) és mikor elbontották az állomásépületet, akkor leszerelték a jelzőknek a jelzést adó részeit.
 
Szabadkígyós    Adani, 2009.12.31 15:08.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009. december 13 óta egy vonat sem áll meg itt menetrend szerint. Csak keresztezések vannak. Személyforgalma viszont sosem volt jelentős, nagyon távol van mindentől.
 
Barcs    pista87, 2009.12.31 15:06.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.freeweb.hu/barcsvasut/20091228_8905.jpg
http://www.freeweb.hu/barcsvasut/corvinus_20091228.jpg
http://www.freeweb.hu/barcsvasut/20091231_8905.jpg
http://www.freeweb.hu/barcsvasut/corvinus_20091231.jpg
 
Fényes    Adani, 2009.12.31 15:03.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bicere állomástól alig 1 km-re van Békéscsaba felé az a megálló. Biceréig többé-kevésbé járható kitaposott út van a sínek mentén.
 
Siójut    Balázs, 2009.12.31 13:27.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mi (illetve a nagymamám) volt az utolsó lakó az állomáson, 1967-1998-ig. Nagyapám volt az utolsó szolgálatban lévő vasutas itt. Édesapám is itt nőtt fel, én is sok nyarat itt töltöttem. Aztán 2000-ben végülis a MÁV elperelte tőlünk a házat, noha 95-ben már tárgyaltak velünk az esetleges eladásról. Azóta elhagyatottan áll, kétségkívül ezért megérte elperelni. A per tárgya egyébként épp a fürdőszoba (és konyha) volt (ezek, valamint egy kis előszoba volt található ott a képen látható toldásban) ugyanis a MÁV először semmit, aztán húszezer forintot lett volna hajlandó fizetni az amúgy hivatalosan 400.000 forintra felértékelt konyháért és fürdőszobáért. Ezért kiköltözés előtt mi ezeket elbontottuk, illetve használhatatlanná tettük (valószínűleg ezért üres azóta is a ház).
Egyébként magát az előteret nem mi építettük, az már a harmincas években megvolt (a zöld bejárati ajtón látható második világháborús belövés is). Azért építették mert az eredeti bejárati ajtó É-ÉNY tájolású volt és hiába volt dupla ajtó állandóan fújt be a szél. A ház pedig 1906-ban épült, akkor amikor a vasútvonalat építették. A ház műemléki védettség alatt áll és amennyire én tudom, irreális árat kérnek érte (talán csak az önkormányzatnak adnák el) pedig az ingatlan állapota egyre romlik, beázik, ráadásul az ereszcsatorna a ház alapjához vezeti le az esővizet (ugyanis az elvezető csatornát szétverték az állomás 1978-as átépítésekor, ekkor szüntették meg a kitérő rakodóvágányt és bontották el a raktárat is, előtte főként cukorrépát rakodtak az állomáson). Egyébként azt azért nem mondanám, hogy olyan túlságosan karban tartanák a házat, (hiába festik kívülről, ledobja a vakolatot, mert vizesednek a falak), emellett semmit nem újítanak fel a házon, a váróterem romokban áll. A ház mellett állt, mára elbontott épület (egyébként éppen valamelyik előző hozzászólásban említett a szomszéd vasúti őrházban lakó öreg vasutas bontotta el), mi ott anno disznókat tartottunk, az épület hátuljában lévő helységben pedig kacsákat, még régebben a padláson pedig nyulakat. Talán sokan nem hiszik el, de ez az épület is nagyon igényesen volt megépítve (ugyanolyan stílusban mint a ház) boltívekkel kirakva, téglából. Ezt is nagy hiba volt elbontani, habár azután, hogy a házban nem lakik senki, állatokat sem lehet tartani ott).
Azóta egyébként megvettünk egy kis házat fenn az állomással szemben a szőlőhegyen, így nap, mint nap rálátok gyerekkori nyaraim színhelyére és azt is látom, hogyan pusztul el a ház a felelőtlenség és az érdekek tengerében...
Ha bárkinek kérdése van, nyugodtan keressen...
Üdv,
Bundity Balázs
 
Sövénykút    M62 306, 2009.12.30 22:20.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
RÉGEN ERRE MÉG 1 TÉRKÖZŐRHÁZ IS VOLT
 
Mosonmagyaróvár    oldalborda, 2009.12.30 20:22.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomástól Rajka felé kb. 1 km távolságban jobb oldalon van egy kisebb vasúti rendező, kb. 4 vágánnyal, mérleggel, illetve egy olyan többszintes épülettel, ami nem tudom, mennyire vasúti vonatkozású.
 
Bicere    Adani, 2009.12.30 19:37.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnap kintvoltam az állomáson odafele vonattal visszafelé pedig visszagyalogoltam Fényesre.

Az állomás nagyon hosszú van vagy 800 méter hosszú a kitérővágány, kb. annyit gyalogoltam mint Fényesre vissza. Az 1-es váltónál Gyula felé az őrhely tényleg elég lerobbant. Belülről is megnéztem, mert nyitva van, teljesen le van amortizálva. Lógnak a vezetékek a falból ajtó szétverve stb. Az állomástól is messze van. Vagy rugósra kéne ezt a váltót megcsinálni vagy valahogy távolról állíthatóvá.

A kisállomás környéke viszont rendben van ja és Kispalának volt igaza a kutyát most is láttam, igaz csak az egyiket de most még csak nem is ugatott ott lebzselt az állomásnál és mire visszaértem a gyulai váltótól már nem volt sehol.
 
Pátyod    Zsán, 2009.12.30 13:16.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasútvonalon a személyszállítás 2009. december 13-tól, a 2009/2010. évi menetrendváltástól szünetel.
 
Törökbálint    hayabusa, 2009.12.29 21:21.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kiágazástól kb. 300 méterre nemes egyszerüséggel leaszfaltozták a sineket.
 
Törökbálint    hayabusa, 2009.12.29 21:15.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt az emlitett észak felé haladó iparvágány.Ezen a szakaszon még vannak sinek is.Később már csak betonaljak ill. talpfák .Háttérben az állomás látható a fák között.
 
Vízvár    Train Station, 2009.12.28 23:17.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009.12.28.
 
Berzence    Train Staion, 2009.12.28 23:13.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sapkát kaptak a váltók "kulcslyukai".
 
Berzence    Train Station, 2009.12.28 23:12.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Váltókezelő-bódé.
 
Berzence    Train Station, 2009.12.28 23:09.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kijárat Gyékényes/Góla felé.(nem tudom hogy az előző kép mért fekve töltődött fel!Elnézést kérek!)
 
Berzence    Train Station, 2009.12.28 23:07.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Berzencén régen PFT iroda is lehetett.Ez a kép a Gyékényes felöli oldalon készült.Feltételezem ,hogy a kapu alatt sinek vezettek.
A kép ma délután készült.
 
Tiszafüred    zolika, 2009.12.28 21:20.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Legyenek szívesek, tegyenek fel képeket a tiszafüredi hídról is!
 
Komárom    martin, 2009.12.28 15:27.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szia! Beszéltem a fehérváriakkal, és azt mondták, hogy Bakonysárkány kivételével mindenhol marad a szolgálat!
 
Sopron    balazs177, 2009.12.28 14:51.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Raucher Miksa építésznek,a Gysev igazgatósági palota tervezőjének életrajza olvasható a linken. http://www.szombathely.hu/hu/1+visitsavaria/39+szombathely+nevezetes+polgarai/65+rauscher+miksa
 
Mezőhegyes    osada, 2009.12.27 19:49.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elkezdődik a tető felújítása végre, reméljük sikerül minél korhűbbre visszaállítani. Fotókat a fázisokról mellékelem a munkafolyamatok során. Lássuk ...
 
Nagynyárád    Trinti, 2009.12.27 17:16.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
... én csak arra emlékszem, hogy gyerekkoromban jártam ott régen és a "Pechmann Gyuri" bácsi volt ott akkor a vasutas. Nagyon szerettem a kisöreget, jókat beszélgettünk. Mindig bagózott és hát Isten megbocsássa neki, de nem vetette meg az alkoholt sem. Egyszer a Pécsről Mohácsra tartó vonat érkezése előtt "véletlanül" bealudt és elfelejtette leengedni a sorompót. Hála Istennek nem történt semmi baj. Bár lehet, hogy ez is csak olyan régi legenda volt. Mindenesetre szép volt ott tölteni sok nyarat nagyszüleimnél Nagynyárádon....
 
Piszke    desiro23, 2009.12.27 16:43.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1939-ben is Piszke volt mrh.-ként, csak akkor még Bcmot-ok jártak erre, ráadásul nagyobb sebességgel.
Sajnos ma már tehervonatokon kívül semmi sem jár. Pedig évekkel ezelőtt a SUZUKI a saját költdégén villamosította volna a vonalat, ha a MÁV egy évig inygyen vitte volna Almásfüzítőig a napi 1-3 tehervonatot.
 
Budapest-Keleti pu.    oldalborda, 2009.12.27 14:45.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Körvasúti 1944-es menetrend:
http://iho.hu/media/indomedia/cikkfoto/2009/12/091226_korvasut/korvasut_menetrend.jpg
 
Előző Első    ... [ 529 ] [ 530 ] [ 531 ] [ 532 ] [ 533 ] [ 534 ] [ 535 ] [ 536 ] [ 537 ] ...   Utolsó Következő