Katymári Téglagyár
Cshaweska, 2009.04.01 15:08.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonalon Sándormajor előtt volt mégy egy rakódó-megállóhely.Neve:Katymári Téglagyár.Innen volt a legtöbb áru feladás a vonalon Trianon után.
|
|
Tamási
Rácz Gergely, 2009.04.01 14:02.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
19 éve ment el az utolsó személyvonat a Tamási - Dombóvár és a Tamási - Keszőhidegkút-Gyönk szakaszokon... :-(
|
|
Cegléd
gjorg, 2009.04.01 12:30.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szeged felé utazva láttam, ezt a kis mozdonyt. Látom, nincs közeli fotó róla, így felrakom! :)
|
|
|
Tatabánya
Gigi, 2009.04.01 11:34.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerintem nagyon jó Tatabánya csak kissé régi nem ártana 1 kis felújítás csak pénz kérdése de egyépként szuper a dolgozók nagyon kedvesek
|
|
Fehérvárcsurgó
ressm, 2009.03.31 21:47.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
valóban nagy a távolság a 60-as évekbeni vonal rekonstrukciókor új nyomvonalra került a nyílt vonal ezt lehet tapasztalni
|
|
Csókakő
ressm, 2009.03.31 21:44.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a kicsi épületben volt a jegykiadó, sorompó kezelő szolgálati hely,valamikor állomásközi telefonnal, stb
|
|
Őriszentpéter
Cellbuborék, 2009.03.31 21:14.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valaki nem tudja pontosan, hogy ki/kik tervezték ezt az épületet?
|
|
Csókakő
Hegyi Ferenc, 2009.03.31 13:10.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A "nagy ház" a valamikori bakterház volt, ma már magánlakás. A megálló Bodajk kisebbik megállója. Csókakő nevét viseli, ami igen szép, de Csókakő ide elég messze van.
|
|
Fényeslitke
Árpi, 2009.03.30 19:44.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Van valakinek az 1948-ban meglévő állomásról fényképe?
Ha van, kérem tegye ide fel.
Itt is babazsúroztam 1948-ban, és én AZT az állomást keresem.
Nem tudom, miért kellett azt lebontani!
Aki tudja hozzon engem is képbe, kérem!
Tiszteletel. Árpi
|
|
Rakamaz
Árpi, 2009.03.30 19:37.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kérdésem van:
Miért kellett az 1951-ben még biztosan meglévő állomásépületet lebontani?
KÉREM, aki tudja rá a választ mondja meg nekem is, mert én abban éltem 1948-51 között. (6-9 évesen)
Tisztelettel: Árpi
|
|
Hídvégardó
Danee, 2009.03.30 13:48.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem tudom, az az iparvágány mikor épülhetett, lehet, hogy 1920-ban még meg sem volt. De ha meg is volt, akkor is valószínűtlen, hogy egy vesztes ország ne engedjen át a területén peage-forgalomban vonatokat, főleg, ha 200 méterről van szó. És akkor sem történt volna túl nagy tragédia, ha Magyarország nem engedi be a csehszlovák vonatokat, mert néhány hónap alatt kerülő nyomvonalat lehetett volna építeni.
Gondolom fontosabb volt a Tornanádaska-Hídvégardó közötti műút magyar területen tartása, mint az a 200 méter vágány. A fő célt, a kisantant csapatmozgásaihoz szükséges vasúti gyűrűt sikerült enélkül is kialakítani Magyarország körül.
|
|
Nagyállás
Oldalborda, 2009.03.30 13:09.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia Atis!
Én Pesten fordulok meg sűrűn, onnan költöztem le Vésztőre tavaly júliusban...
Az AB-kről hallottam, látom a vagonokat is kiállítva itt lenn...
Legközelebb mailt fogok írni, úgy vigyázz...!űáá
|
|
Füzesgyarmat-Macskás
Endre, 2009.03.29 16:24.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1900-ban Macskástanya néven szerepel, mint kitérő.
|
|
Sárrétudvari
Endre, 2009.03.29 16:11.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1900-as hossz-szelvényen Bihar Udvari néven szerepel, mint 350 méter hosszú állomás. A felvételi épület mellett volt gabonaszín, áruraktár és marharakodó is.
|
|
Szerep
Endre, 2009.03.29 16:05.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1900-ban és 1943-ban is megálló-rakodóhely, 253 méter hosszal.
|
|
Hosszúhát
Endre, 2009.03.29 15:48.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1900-ban "rakodó állomás" 253 méter hosszal, 1943-ban már 406 méteresre bővített állomásként szerepel.
|
|
Ürmöshát
Endre, 2009.03.29 15:42.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megálló-rakodóhely volt, 249 méter hosszú rakodóvágánnyal. Földszintes felvételi épületet (közepe 86+12), és gabonaszínt tüntet fel a korabeli hossz-szelvény.
|
|
Budafok-Háros
Gerulata, 2009.03.28 20:10.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt van a dokumentum, csak ollóztam egy kicsit.
|
|
|
Budafok-Háros
Gerulata, 2009.03.28 19:53.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos ez az épület is le lesz bontva a vonal felújítása végett! Új épület lesz, amely lapostetős lesz. Visszatér a funkcionalizmus:-(((
|
|
Kiskunfélegyháza
Giovanni, 2009.03.28 19:02.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon szép állomás, bár ráférne a felújítás, különösen a wc-re ami az állomás szégyene. Úgy tudom mikor épült a 30-as években, ez volt az ország legmodernebb állomása. Én itt dolgozom de sajnos az a tapasztalatom hogy hagyják lepusztulni. Megszünt az étterem, a poggyász, az információ és a büfék. Szerencsére azóta egy büfé újra működik.
|
|
Nagyállás
atis, 2009.03.28 18:55.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia!Oldalborda!Én Pesten lakom,de gyakran járok VÉSZTŐRE!Még az AB-S utazásokra is emlékszem jól; és TE merre laksz ?
|
|
Zalabesnyő
Kerepesi Viktor, 2009.03.28 17:57.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem Zalabesnyő hanem Zalabesenyő.Úgy tudom,hogy itt nem volt állomás de még táblás megállóhely sem.
|
|
Békéscsaba
AirManiac, 2009.03.28 15:24.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elképzelhetőnek tartom amit mondasz. Ahogy lemegyünk a vasút bejáratánál jobbra van egy ajtós dolog. Nemtudom, hogy megszűnt bolt-e vagy mi más.
Amúgy az aluljáróban működik még a kamera?
Mezőberénybe vesse már fel valaki a mini felüljárót. Sokkal olcsóbb lenne. Gyomára kell az aluljáró de berénybe vagy Muronyba...minek?
|
|
Pácsony
Cshaweska, 2009.03.28 15:00.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tetszenek ezek a felvételi épültek.A pácsonyi pedig különösen tetszik!
|
|
Szalatnak
Gabesz, 2009.03.28 07:59.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos az előzö hozzászólásom nem valós.Ugyanis a vonatok öreg satnya By-okból állnak.
|
|
Nagyállás
oldalborda, 2009.03.27 21:14.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia!
Ha egészen pontosan is sikerül rájönnöm, hol a helye, akkor körbetekintek a vidéken... Mágorpuszta megállóból is állítólag csak két tégla maradt...
Egyébként ezen a vonalon laksz, vagy a környéken?
Nekem semmilyen menetrendem nincs... az 1947-esből néhány vonal, ami érdekel, az is netről.
|
|
Nagyállás
atis, 2009.03.27 18:44.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia Oldalborda! sok nyom nincs a megállóból!
|
|
Nagyállás
atis, 2009.03.27 18:40.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia Oldalborda! Az 56-os menetrendem fénymásolat, a 74-75- ös eredeti példány.
|
|
Mágorpuszta
Oldalborda, 2009.03.27 18:34.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Na, akkor már valamit tudhatunk...
Saját menetrended van, vagy bárki számára elérhető valahol?
|
|
Nagyállás
Oldalborda, 2009.03.27 18:33.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia,
és ha kimennék ezekre a helyekre egy fényképezőgéppel, lenne értelme?
Köszi egyébként...
|
|